Inderdaad ik ben alleenstaande moeder en internet is nu niet echt een kost die ik wil maken. Maar tegenwoordig krijgen de kinderen op school zodanige taken dat je er niet meer zonder kan. Dus heeft mijn zoon zijn spaarcenten aangesproken voor internet voor iedereen.
a3ke,hoe ben je bij dommel binnengeraakt als je op de preventellijst staat ?
Ik heb ondertussen dx-solutions, maar ik vreesde even dat dit niet ging lukken.
Bij mij gaat het zeker niet over zo'n groot bedrag, maar dan nog.
Telenet zegt : je kunt kiezen, gratis verder surfen op smalband (traag) of snel verder surfen tegen betaling. Op de telemeter site kun je dat instellen. Maar er stond standaard ingesteld dat ik tegen betaling snel verder wilde surfen en dat moest enkel met die popup bevestigd worden.
Mijn zoon heeft dat achteraf gezegd, dat er 'rare' popups op het scherm kwamen en ik heb dan ontdekt hoe het zat en die boel uitgeschakeld. Maar tegen dan zaten we al met een factuur opgezadeld.
Ik vind dit bedriegelijke verkoopspraktijken.
Van de ombudsdienst kreeg ik geen hulp. Het dossier is daar precies in de doofpot beland.
Ook al mijn beklag gedaan op het pub-forum en mailtje gestuurd naar TIK, maar daar kreeg ik ook nog geen antwoord op.
Klacht ingediend bij het ministerie van economische zaken maar daar 'stellen ze geen inbreuk vast op de economische wetgeving'.
Blijkbaar valt dit niet onder de verkoop op afstand, terwijl het dat eigenlijk wel is. Telenet beweert overal dat het standaard niet zo ingesteld was, en dat klopt niet.
Ze beweren ook dat je geen downloadcapaciteit kunt aankopen zonder paswoord en dat klopt ook niet.
En toch gelooft iedereen telenet

Klacht ingediend bij testaankoop, maar geen reactie gekregen.
En die juridische dienst uiteindelijk wilde via de ombudsdienst zorgen dat ik terug aangesloten werd, maar toen ik dat niet meer wilde, wilden ze ook niet helpen om mijn centen terug te krijgen voor die periode dat ik afgesloten ben en dus eigenlijk al betaald had.
Centen zelf al teruggevraagd uiteraard, maar dat negeren ze natuurlijk.
Ik heb ook gemeld dat de overeenkomst geëindigd is wegens contractbreuk van hun kant, maar toch sturen ze verder facturen.
Heb nu nog een officiële opzegbrief gestuurd, want vanaf 22/1/08 zou dat internet te betalen zijn en ik zie ze perfect in staat om steeds maar verder facturen te sturen.
Zo is het niet moeilijk om de rekening te laten oplopen.
Eigenlijk zouden we al die klachten moeten kunnen bundelen en dan naar testaankoop gaan, of naar de media. Dan zou het misschien allemaal opgelost geraken.