Dommel + Tv vlaanderen ???

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Frank1234
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:10

Ik heb beslist dat BGC eruit gaat. Nu voor internet is dit nog simpel, maar ik wil geen enkel abo nog betalen aan BGC, kan dit via Dommel? Dus ook de adsl lijn aan dommel betalen? Het volgend probleem waar ik mee zit is mijn mailadres. ik had graag dat van skynet behouden. Weet iemand of dit mogelijk is?
Ten derde mijn TV, doordat wij geen kabel distributie in de buurt hebben (+300meter) heb ik al ruim 2 jaar BGC TV, ik ben hier niet echt tevreden over en zou iets anders willen maar dan iets dat mogelijk is op 2 tv's
Iemand raad?
Bedankt
rubenpiepers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:07

Even over je TV probleem... Wij hebben bijna een jaar TV vlaanderen en zijn hier enorm tevreden over. Lage prijs, hoge kwaliteit en prima support.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Frank1234 schreef:Ik heb beslist dat BGC eruit gaat. Nu voor internet is dit nog simpel, maar ik wil geen enkel abo nog betalen aan BGC, kan dit via Dommel? Dus ook de adsl lijn aan dommel betalen?

Nee. Je telefoonlijn ga je blijven betalen aan BGC, de adsl dienst aan Dommel.

Frank1234 schreef:Het volgend probleem waar ik mee zit is mijn mailadres. ik had graag dat van skynet behouden. Weet iemand of dit mogelijk is?

Als je weggaat bij skynet valt ook je email adres daar weg.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Frank1234 schreef:Ten derde mijn TV, doordat wij geen kabel distributie in de buurt hebben (+300meter) heb ik al ruim 2 jaar BGC TV, ik ben hier niet echt tevreden over en zou iets anders willen maar dan iets dat mogelijk is op 2 tv's

TVV kan naar 2 TV's.
Je hebt dan wel 2 ontvangers nodig en 2 kaartjes of cardsharing.
De begin investering is dan wel niet echt goedkoop.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Frank1234
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:10

devilkin schreef:
Frank1234 schreef:Ik heb beslist dat BGC eruit gaat. Nu voor internet is dit nog simpel, maar ik wil geen enkel abo nog betalen aan BGC, kan dit via Dommel? Dus ook de adsl lijn aan dommel betalen?

Nee. Je telefoonlijn ga je blijven betalen aan BGC, de adsl dienst aan Dommel.

vaste telefoon gebruiken we hier al 2 jaar niet meer, ik gebruik die enkel nog voor adsl
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Je kan ook je adsl op raw copper nemen maar dat kost je 11 euro/maand, maar dan heb je geen enkele kost aan Belgacom
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Frank1234
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:10

mala schreef:Je kan ook je adsl op raw copper nemen maar dat kost je 11 euro/maand, maar dan heb je geen enkele kost aan Belgacom



dat kan ik dus rechtstreeks aan dommel betalen?
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

jawel
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Frank1234 schreef:
mala schreef:Je kan ook je adsl op raw copper nemen maar dat kost je 11 euro/maand, maar dan heb je geen enkele kost aan Belgacom



dat kan ik dus rechtstreeks aan dommel betalen?


En onrechtstreeks betaal je zodoende dus meer aan BGC dan indien je een gewone Discovery lijn (6,8/maand) zou nemen.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

zeker en vast! die kabel is dan wel nog van bgc maar je hebt zelf niets meer met bgc te maken :)
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Wij zitten ook bij tv vlaanderen en bij dommel en zijn hier heel tevreden van.
Je zou misschien kunnen gaan voor een dreambox als ontvanger, daar kan je ook mee tv kijken via het netwerk en dan kan je eventueel je 2e tv weglaten en het zo oplossen.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

reyntjensw schreef:Wij zitten ook bij tv vlaanderen en bij dommel en zijn hier heel tevreden van.
Je zou misschien kunnen gaan voor een dreambox als ontvanger, daar kan je ook mee tv kijken via het netwerk en dan kan je eventueel je 2e tv weglaten en het zo oplossen.

je kan trouwens met een single tuner 2 programma's tegelijkertijd opnemen (van dezelfde transponder) :) met een dm500(voor 150€ wel te vinden 2e hands) of een dm600(heb ik zelf)

Hier 3 dreamboxen :)

Bandbreedteverbruik is geen probleem en de upload is gratis.
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Je kan bij Dommel ook de telefoonlijn bestellen, maar die kost wel iets meer dan de discovery line van Belgacom

Wij hebben ook TV-Vlaanderen.

2 simple ontvanger ' Philips '
1 TV Vlaanderen abbo met cardsharing.
De cardsharing gebeurd bij ons op een andere manier

https://www.cardwriter.be/be/pd11604965 ... egoryId=76

Vriendelijke groeten,
Digger
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Digger schreef:Je kan bij Dommel ook de telefoonlijn bestellen, maar die kost wel iets meer dan de discovery line van Belgacom

Wij hebben ook TV-Vlaanderen.

2 simple ontvanger ' Philips '
1 TV Vlaanderen abbo met cardsharing.
De cardsharing gebeurd bij ons op een andere manier

https://www.cardwriter.be/be/pd11604965 ... egoryId=76

Vriendelijke groeten,
Digger

mja 129€; bij de dreambox is dit gratis (en je kunt doorsharen naar je vakantiewoning ).

Opnemen op harddisk of direct op de Harde schijf van je pc,verbinding via ssh,httpd,telnet,windows verkenner,webinterface,...
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Dreambox is wel geweldig, je kunt er ook een torent client op zetten, hoef je je pc niet te laten aanstaan voor te downloaden.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

dreambox is gewoon linux :-D
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

ljd schreef:dreambox is gewoon linux :-D


jup heb er ook debian op draaien(multiboot).

Alleen nog een nieuwsserver plugin zou handig zijn.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Coop schreef:Dreambox is wel geweldig, je kunt er ook een torent client op zetten, hoef je je pc niet te laten aanstaan voor te downloaden.


Enlighten me. :-)
Afbeelding
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

DaNi0 schreef:
Coop schreef:Dreambox is wel geweldig, je kunt er ook een torent client op zetten, hoef je je pc niet te laten aanstaan voor te downloaden.


Enlighten me. :-)


Ik weet het ook maar van horen zeggen :)
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

mala schreef:Je kan ook je adsl op raw copper nemen maar dat kost je 11 euro/maand, maar dan heb je geen enkele kost aan Belgacom


13.31€ om exact te zijn :)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Coop schreef:
DaNi0 schreef:
Coop schreef:Dreambox is wel geweldig, je kunt er ook een torent client op zetten, hoef je je pc niet te laten aanstaan voor te downloaden.


Enlighten me. :-)


Ik weet het ook maar van horen zeggen :)

zit tegenwoordig standaard op gemini,als plugin op pli,...
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

laurens7 schreef:zit tegenwoordig standaard op gemini,als plugin op pli,...


Zo, dat wist ik niet. Maar ik draai geen PLi. Misschien er eens opzwieren dan. Wat verlies je zoal aan instellingen als je er een ander image opzet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

DaNi0 schreef:Zo, dat wist ik niet. Maar ik draai geen PLi. Misschien er eens opzwieren dan. Wat verlies je zoal aan instellingen als je er een ander image opzet?

Euh, alles :?
Maar van je settingslijst kan je bv perfect met dreamboxedit een backup nemen.
Bij sommige images kan je ook een backup naar USB stick maken 8)
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

alfadude schreef:
DaNi0 schreef:Zo, dat wist ik niet. Maar ik draai geen PLi. Misschien er eens opzwieren dan. Wat verlies je zoal aan instellingen als je er een ander image opzet?

Euh, alles :?
Maar van je settingslijst kan je bv perfect met dreamboxedit een backup nemen.
Bij sommige images kan je ook een backup naar USB stick maken 8)


Alles inderdaad,met dcc kan je een backup maken(of via pli, gaat ook).Maar ik begin liever clean.Dreambouqetter ok,maar de rest van de instellingen wil ik weer standaard hebben.

toch maar even waarschuwen,neem niet de nieuwste pli, er zijn problemen met de 23.5 (astra3) bij verschillende gebruikers(zelf ook al gemerkt,backup terugzetten helpt niet!).

Op pli kan je bvb standaard iets opnemen en naar iets anders kijken als je een single tuner hebt (500(+),600).

problemen kun je oplossen via het pli-forum(in het nederlands/engels) en CCcam panels enz. zijn zeer interessant als je een interne server draait(stabiliteit controleren).

Gemini kan vanalles niet detecteren (zoals plugins van barry allen).

En nabilo,best wel goed, maar vind de structuuropbouw minder.Nabilo is ergens ook een illegale image,met standaard een keyupdater.
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 dec 2007, 03:00
Bedankt: 2 keer

Ik heb ook dommel + tvvlaanderen...

Kben voor de zomer overgestapt van Scarlet...
en heb nog geen minuut spijt gehad, niet van m'n overstap naar dommel, en ook niet van m'n overstap van gewone kabeltv naar tv vlaanderen

Ik heb nu ook een sat, met 13.0 , 19.2 en 28.8 openstaan...
na nieuwjaar proberen de 23.5 er nog tussen te wringen :)

kheb ook een dreambox 500 ( alleen spijt dat ik geen 7020 had gekocht ) , maar voorlopig amuseer ik me nog met die dm500

is er eigenlijk een community van belgische(vlaamse) dreambox gebruikers?
want ik vind alleen nederlandse/engelse fora ...

greetz, mrsimtec
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hier ook TV Vlaanderen en Dommel. Over Dommel meer dan tevreden. 5-6 jaar Telenet geweest en dan overschakelen naar Dommel was echt een bevrijding.

TV Vlaanderen ben ik iets minder enthousiast. Akkoord het is goedkoper maar er is geen voetbalaanbod voor een fanaat als ik. Over het basisaanbod ben ik ook niet echt tevreden. Als mijn jaarcontract voorbij is ga ik terug overschakelen op kabeltv bij Telenet en ga ik Prime sport nemen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

mja dat is wel waar, spijtig dat voetbal enzo niet overal beschikbaar is.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

mrsimtec schreef:Ik heb ook dommel + tvvlaanderen...

Kben voor de zomer overgestapt van Scarlet...
en heb nog geen minuut spijt gehad, niet van m'n overstap naar dommel, en ook niet van m'n overstap van gewone kabeltv naar tv vlaanderen

Ik heb nu ook een sat, met 13.0 , 19.2 en 28.8 openstaan...
na nieuwjaar proberen de 23.5 er nog tussen te wringen :)

kheb ook een dreambox 500 ( alleen spijt dat ik geen 7020 had gekocht ) , maar voorlopig amuseer ik me nog met die dm500

is er eigenlijk een community van belgische(vlaamse) dreambox gebruikers?
want ik vind alleen nederlandse/engelse fora ...

greetz, mrsimtec

NGC wild staat al op 23.5 uitzending!( in HD?) zo'n zalig signiaal.
Heb alleen af en toe problemen met internet(het wordt weer kouder,*zucht*).Dat vdsl2 er maar gauw is.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Chanfan schreef:Hier ook TV Vlaanderen en Dommel. Over Dommel meer dan tevreden. 5-6 jaar Telenet geweest en dan overschakelen naar Dommel was echt een bevrijding.

TV Vlaanderen ben ik iets minder enthousiast. Akkoord het is goedkoper maar er is geen voetbalaanbod voor een fanaat als ik. Over het basisaanbod ben ik ook niet echt tevreden. Als mijn jaarcontract voorbij is ga ik terug overschakelen op kabeltv bij Telenet en ga ik Prime sport nemen.


Ale ik dacht net miljaar 30 voetbalkanalen op de satteliet (ke*updater, der weer afgesmeten, ik wil ook nog tv kunnen kijken(anders kijken ze hier altijd voetbal)).En eindelijk weer enkele eurosports-zenders, dat is wel leuk.

Het basisaanbod is idd maar magertjes,je moest eens weten hoeveel zenders er in het Canaal + NL abonnement zitten (film1,2,3,... geloof ik).
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 dec 2007, 03:00
Bedankt: 2 keer

jah, voetbal genoeg op de sat...
ik kan momenteel nederlandse, franse, engelse, duitse, spaanse, portugeese, italiaanse voetbal live zien :)
maar idd, tvvlaanderen is te klein om mee te dingen voor de belgische voetbal ( alhoewel deze ook nix voorsteld ) ....

hmzz, nat geo wild in HD, ik denk niet dat ik deze kan ontvangen, aangezien mijn dreambox 500s geen hd aankan? :)

anyway, zoek een beetje rond op internet, zorg een dreambox, betaal netjes je tvvlaanderen abo, en de rest kan je via k*ys of cardsharing gratis kijken :)

greetz, mrsimtec
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

mrsimtec schreef:jah, voetbal genoeg op de sat...
ik kan momenteel nederlandse, franse, engelse, duitse, spaanse, portugeese, italiaanse voetbal live zien :)
maar idd, tvvlaanderen is te klein om mee te dingen voor de belgische voetbal ( alhoewel deze ook nix voorsteld ) ....

hmzz, nat geo wild in HD, ik denk niet dat ik deze kan ontvangen, aangezien mijn dreambox 500s geen hd aankan? :)

anyway, zoek een beetje rond op internet, zorg een dreambox, betaal netjes je tvvlaanderen abo, en de rest kan je via k*ys of cardsharing gratis kijken :)

greetz, mrsimtec

Het is in ieder geval zalig om naar te kijken! maf goed en scherp beeld op NGC wild op astra 3 met de dm600 op een 9j oude tv. Hier ook interne cardsharing,heel makkelijk 1 kaartje van tvvlaanderen.
Key's en cardsharing kunnen uw box wel doen flippen,zelfs zo erg dat ge alles opnieuw kunt installeren.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

laurens7 schreef:
Chanfan schreef:Hier ook TV Vlaanderen en Dommel. Over Dommel meer dan tevreden. 5-6 jaar Telenet geweest en dan overschakelen naar Dommel was echt een bevrijding.

TV Vlaanderen ben ik iets minder enthousiast. Akkoord het is goedkoper maar er is geen voetbalaanbod voor een fanaat als ik. Over het basisaanbod ben ik ook niet echt tevreden. Als mijn jaarcontract voorbij is ga ik terug overschakelen op kabeltv bij Telenet en ga ik Prime sport nemen.


Ale ik dacht net miljaar 30 voetbalkanalen op de satteliet (ke*updater, der weer afgesmeten, ik wil ook nog tv kunnen kijken(anders kijken ze hier altijd voetbal)).En eindelijk weer enkele eurosports-zenders, dat is wel leuk.

Het basisaanbod is idd maar magertjes,je moest eens weten hoeveel zenders er in het Canaal + NL abonnement zitten (film1,2,3,... geloof ik).


En hoeveel betaal jij voor die abonnementen? Er zijn blijkbaar mogelijkheden waar ik niets van afweet?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Chanfan schreef:
laurens7 schreef:
Chanfan schreef:Hier ook TV Vlaanderen en Dommel. Over Dommel meer dan tevreden. 5-6 jaar Telenet geweest en dan overschakelen naar Dommel was echt een bevrijding.

TV Vlaanderen ben ik iets minder enthousiast. Akkoord het is goedkoper maar er is geen voetbalaanbod voor een fanaat als ik. Over het basisaanbod ben ik ook niet echt tevreden. Als mijn jaarcontract voorbij is ga ik terug overschakelen op kabeltv bij Telenet en ga ik Prime sport nemen.


Ale ik dacht net miljaar 30 voetbalkanalen op de satteliet (ke*updater, der weer afgesmeten, ik wil ook nog tv kunnen kijken(anders kijken ze hier altijd voetbal)).En eindelijk weer enkele eurosports-zenders, dat is wel leuk.

Het basisaanbod is idd maar magertjes,je moest eens weten hoeveel zenders er in het Canaal + NL abonnement zitten (film1,2,3,... geloof ik).


En hoeveel betaal jij voor die abonnementen? Er zijn blijkbaar mogelijkheden waar ik niets van afweet?


een ke*updater is gratis, je kan desbetreffende kaarten kopen in internationale onlineshops, ze zijn wel zeldzaam(shops).Met de ke*updater kan je al eens zien wat je aanstaat, lang zullen die updaters toch niet meer werken als ze allemaal veranderen van coderingssysteem (zoals D+, ale dat heb ik toch gelezen).
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Maar premiere is nog steeds met keys open.
En die zenden bij hun premium filmkanalen gewoonlijk de originele audio mee.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

En wat moet ik doen om de internationale voetbalcompetities te kijken via satteliet? Jupiler League heb ik aan Studio 1 genoeg.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

laurens7 schreef:Het basisaanbod is idd maar magertjes,je moest eens weten hoeveel zenders er in het Canaal + NL abonnement zitten (film1,2,3,... geloof ik).


Voor een abonnement met film1, 2 en 3 betaal je momenteel als promo 42.50 euro per maand. Na 3 maanden is het rond de 60/ maand.

Dus jouw vergelijk met de basiskanalen van TV Vlaanderen gaat niet op.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

rottekop schreef:
laurens7 schreef:Het basisaanbod is idd maar magertjes,je moest eens weten hoeveel zenders er in het Canaal + NL abonnement zitten (film1,2,3,... geloof ik).


Voor een abonnement met film1, 2 en 3 betaal je momenteel als promo 42.50 euro per maand. Na 3 maanden is het rond de 60/ maand.

Dus jouw vergelijk met de basiskanalen van TV Vlaanderen gaat niet op.


ah ok, goed om weten.maar film op aanvraag zit daar bij? (zoals bij premiere?)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”