Suggestie - Speedtest+Wplaats

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
hologic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Misschien een tip voor de volgende speedtest : eventueel vermelden van de woonplaats.

Om 7u15 is er iemand met een score van 300kb/s bij Adsl2fit, maar waar ???

Wat betreft het vermelden van de speedresults in de topics, als je een verbetering merkt mag het toch wel gezegd worden (vind ik persoonlijk)

[mod="The Oddity"]
Post effe afgesplitst, zo kan er hier eventueel gebrainstormed worden over een nieuwe speedtest...met meer opties die jullie graag gezien hadden.[/mod]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hologic,

Dat is iets waar we zeker en vast rekening mee gaan houden. Al is dat weer iets extra laten invullen door de user.. waarheidsgetrouwgehalte daalt..fraude is mogelijk..want zoiets kunnen we niet auto-detecten ;-).

Dat zal maybe wel erdoor komen, als we het forum profiel aan de speedtesten zouden kopelen. Indien iedereen dan zijn echte woonplaats zou ingeven in het forumprofiel, dan zal bij regged members, rekening gehouden worden met woonplaats...

Maarja, weer inspanning van jullie vereist... een locatie:'Derde straatje op de linkerkant' zal dan ook niet veel zeggen eh ;) en als ze het manueel ingeven: Bujumbura... ge kent dat eh :).

Maar we houden er rekening mee.
I love it when a plan comes together!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Vind ik een goed idee, misschien als enige referte enkel in te vullen aan de hand van een Belgische postcode.
Op deze wijze zou het aantal karakters kunnen beperkt worden tot vier.(als dit technisch gemakkelijk te realiseren is?)
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

Ja ik heb me idd ook die reflexie gemaakt, kunnen wel ergens een lijst met postcodes en overeenkomstige gemeentes in dbase steken en die dan aanpassen zodat phpBB die postcodes kent.

Maar dan zitten we weer beperkt tot belgië.. kunnen wel: "other region" ook adden.. ;-).

Kortom zou bedoeling zijn om het phpBB profile meer te koppelen aan de speedtest en dus de speedtest meer te integreren in de portal...

enkele ruwe gedachten van ons zijn: history per user bijhouden, indien gewenst etc etc.

Moesten jullie nog ideetjes hebbe... laat maar horen.. we zien wel wat we kunnen realiseren.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Get ne pik op mij he Oddity :-D
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nee ze Mahi..

Maar ik had een sprekend voorbeeld nodig.. enja, jij was diegene die het eerst in me op kwam.. vandaar ;-). Er zijn er nog een paar.. maar minder origineel :).

Heb enkel de jouwe onthouden :) (ergens compliment voor creativiteit :p)
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Hehe, weet ik wel hoor Oddity :-D
Just kiddin' :-D
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Is geen slecht idee !

Op onderstaande link kan u onderaan de postcodes en bijhorende gemeenten downen in excel Oddity... :wink:

http://pv.nl.bpg.post.be/NL/private/adr ... lcodes.asp
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Grotere steden in Duitsland vind je > hier Kleinere steden en dorpen zijn dus ontbrekend.(waarschijnlijk is dit ook niet de bedoeling)
> Hier voor Nederland. (ook niet volledig, schijnbaar ook niet kosteloos)
Googlen results voor France vind je > hier (tot nu toe geen gunstig resultaat gevonden)
De link van Noppes was ideaal :-) werkt perfect! (zowel Alpha als Num gedownload)
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Noppes, bedankt voor het linkje.. ik wist dat je die zaken kon opzoeken in een applet op de site van de post.. maar wist niet dat je ze kon downloaden in xls formaat :).

Bleu-Sky, duitsland en frankrijk.. is wel enorm eh.. denk niet dat we zo uitgebreid gaan gaan.. NL kan misschien nog.. maardan nog. Die enkele buitenlandse tests.. ik denk dat we het wel bij Belgie gaan houden en een categorie: "andere regio" gaan kiezen :p
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef:Die enkele buitenlandse tests.. ik denk dat we het wel bij Belgie gaan houden en een categorie: "andere regio" gaan kiezen :p

Dat is idd de beste oplossing, als men de al de Belgische postnummers kan gebruiken zou dat al goed zijn. :-)
Er zijn wel enige steden of gemeenten welke een identiek postnummer gebruiken, hier enige voorbeelden.
Beervelde = 9080 maar is ook Lochristi, Zaffelare en Zeveneken.
Hasselt = 3500 maar ook St.Lambrechts-Herk, vermoedelijk zijn er zo nog enige!
(maar dit wordt wel verwerkt in die link van Noppes in xls formaat)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 06 nov 2003, 18:01, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Maar de plaatsen met dezelfde postcode liggen altijd naast elkaar. Dus een groot geografisch verschil zal dit niet opleveren. Het is maar om de plaats ongeveer te weten. Het scheelt nu niet op 10 km he ;)

Cheers
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja SubZero, da's niet waar hoor. Neem maar eens een kaart met de postcodes er bij, je zal merken dat plaatsen die net naast mekaar liggen soms enorm van postcode kunnen afwijken.
Wat je moet hebben is een lijst van postcodes met omringende postcodes, maar wie wilt zich daar mee bezig houden? :P En een GIS (geografisch informatie systeem) opbouwen zal wel overkill zijn eh ;-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ja, ok, daar heb je gelijk in. Maar ik heb het op de gemeenten met dezelfde postcode.

Blue-Sky schreef:Beervelde = 9080 maar is ook Lochristi, Zaffelare en Zeveneken.

Deze plaatsen liggen allemaal naast elkaar bij mijn weten. Dus zo een groot probleem zal er niet zijn zeker. Dat zal geen 10km schelen.

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Indien men een member of gast bij de speedtest zijn postcode laat ingeven (in een voorzien veld) moet dit toch volstaan, diegene die de test doet wil een vergelijk (met datum-uur) denk ik toch?
Wil men dit nu nog gaan omzetten en dan de Alfabetische naam weergeven? Dit zou wel een grote luxe zijn maar zeker niet noodzakelijk.
Als men het bij de postcode laat zijn maar 4 karakters nodig :wink:

Even off topic > (Ik heb dus beide de numerieke en alfabetische gedownload, vervolgens in de numerieke op sheet 2 de alfabetische gekopieerd en gesaved, zo hoef je maar ene meer te laden om de beide mogelijkheden te gebruiken, heel gemakkelijk bij het opzoeken!)
Erratum: 1000: Amsterdam 1100: Amsterdam
Men zal dan wel moeten opletten dat bezoekers uit Nederland dit veld niet kunnen gebruiken indien mogelijk....dan zou men idd de IPs al moeten checken...(dit wordt niet eenvoudig)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 06 nov 2003, 20:48, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nu, een IP kan ook al heel wat info verschaffen over de locatie hoor, diensten als GeoIP werken zelfs volledig rond dit principe, maar België is niet groot genoeg om hier genoeg diversiteit aan IP's te hebben.
Maar om lokale problemen aan het licht te kunnen brengen zou het misschien handig kunnen zijn ja om postcodes op te geven.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Meon, ik hou ook liever van iets dat de boel auto-detect.. dat gaat de fraude tegen :-).
Want die heb je altijd....

Maar ik denk dat iets éénvoudigs wel al moeten lukken om te koppelen met forum profiel :)
nck
Plus Member
Plus Member

Voor telenet kan je een andere manier gebruiken. Het is zo dat in de verschillende nodes DHCP servers staan die automatisch een bepaalde ip range distribueren in leases. Toevallig heeft elke node zijn eigen range(s).
Moest iemand de huidige lijst kunnen bemachtigen, zou je kunnen zien met een kleine foutmarge waar ze wonen. Eventueel zou je met een radiobutton een keuze kunnen geven voor deze gebruikers.
o Auto-detected: 1000 Brussel
o Handmatig: [ ]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat is ongeveer zoals bij Skynet, skynet had ook ip-ranges voor iedere regio, en adhv een whois op die iprange kon je de regio (BAS) bepalen waarop ze aangesloten waren. Maw: je kon hen redelijk goed lokaliseren.

Tot wanneer ze erop gestoten zijn, dat die whois regelmatig gebruikt werd.. dan hebben ze die info ermaar uit gehaald :).

Nuja, lijsten daarvan zien te vinden? Vrees onbegonnen werk.
Noch TN noch Skynet zal dat leuk vinden dat wij daar lists van hebben.

Tevens, niet alles isp's werken met aparte ip-ranges per regio... dus aparte systemen per provider.. lijkt me beetje chaos creëren....

Ik denk dat we dit nog eens goed gaan moeten bezien :)
nck
Plus Member
Plus Member

The Oddity schreef:Dat is ongeveer zoals bij Skynet, skynet had ook ip-ranges voor iedere regio, en adhv een whois op die iprange kon je de regio (BAS) bepalen waarop ze aangesloten waren. Maw: je kon hen redelijk goed lokaliseren.

Tot wanneer ze erop gestoten zijn, dat die whois regelmatig gebruikt werd.. dan hebben ze die info ermaar uit gehaald :).

Nuja, lijsten daarvan zien te vinden? Vrees onbegonnen werk.
Noch TN noch Skynet zal dat leuk vinden dat wij daar lists van hebben.

Tevens, niet alles isp's werken met aparte ip-ranges per regio... dus aparte systemen per provider.. lijkt me beetje chaos creëren....

Ik denk dat we dit nog eens goed gaan moeten bezien :)

Ik heb de lijst van een 2 jaar geleden van de telenet ip ranges. En vele kloppen nu nog steeds. Ik denk dat ik eerder inees de oplossing er ook had moeten bijgeven. Ik had die lijst gebruikt om bij een dns lookup op IRC de woonplaats er ook bij te krijgen. Soms zat het mis waarbij dan een aanpassing moest gemaakt worden in het bestand, soms had ik nog geen entry voor dat bepaalde ip, dus voegde ik het toe. Je kan dus perfect het handmatig maken :]
Eventueel bij de speedtest, als het een telenet ip is, die je niet in de lijst vind, kan het handmatig laten ingeven.

En waarom zou dit stom zijn voor 1 provider apart?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, waarom een systeem inbouwen voor de ene provider zo..., voor de andere provider zo..., voor een derde provider nog anders....

Het meest handigste en performante is dat we iets overkoepelends hebben voor alle isp's...

Enfin ja.. het kan geimplemteerd worden met zo'n lijst... enfin ja we zullen wel zien.. je mag altijd die lijsten eens doormailen, dan kunnen we eens kijken hoe en wat...

Bij TN zijn de results dan iets correcter en indien not detected-> handmatig, wat dan ook geldt voor de andere isp's..mja..
nck
Plus Member
Plus Member

Het performantste ? We hebben het over een enkele actie. Een echte programmeur van het domste en ongestructureerdste idee een gestructureerd programma schrijven.
In dit geval is het 1 enkele if die het werk kan doen.

anders effe met pseudo code:

// ip is de string variabel met het ip in.

System.out.println("<form>Woonplaats:");
if(findip(ip).length() > 0) {
System.out.println("<input type=radio name=meta value=\"auto\">Auto etected: " + findip(ip));
System.out.print("<input type=radio name=meta value=\"hand\">");
}
System.out.println("<input name=woonplaats>");

....

private String findip(String ip) {
..zoekt in bestand voor het ip in de vorm x.x.x.0...
als ie iets vind returned ie de woonplaats anders een lege string.
}
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, je hebt wel een punt, het is slechts 1 actie.. maarja, ik had liever iets gehad, dat op alle isp's van toepassing zou zijn ;-).

Nuja, véél werk is het niet.. en zoals ik al zei.. het kan geimplementeerd worden.. zullen zien of we iets met de ip's van andere ISP's kunnen doen..

Dit alles zal wel pas voor +- feb-maart 2004 zijn..> komende examens :).

nck, kan je die list eens doormailen naar mijn mailbox.. dan kan ik al eens kijken en zien :) (of is die vertrouwelijk? :))
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”