al 1 week geen telefoon noch internet

Plaats reactie
frand d
Starter
Starter

Voor mijn telefoon en internet ben ik klant bij Tele2de inmiddels beruchte tele2-all-in formule.
Sinds 5/12 heb ik geen internet noch telefoon. Op de Tele2-easybox-modem zijn er aantal leds die status van de verbinding aangeeft. Deze zijn : geen ethernet; draadloze verbinding niet actief , geen adsl lijn, geen internet, voip niet actief.
Ik heb dit 5/12 gemeld aan de technische helpdesk van Tele2. De
technische helpdesk kon het probleem niet onmiddelijk oplossen maar
ging het uitzoeken nameten etc en mij terugbellen ( op mijn Gsm
uiteraard). Dit kon wel wat duren daar dit misschien via Belgacom moest gaan.

Do 6/12 terug naar de TH gebeld onderzoek is noch lopende ik word terugebeld.

Ma 10/12 nog steeds geen internet noch telefoon. Terug contact
genomen met TH van tele 2. Antwoord aldaar we zijn ermee bezig we
wachten nog op antwoord van het onderzoek op uw lijn , normaal moet U
daar deze week nog iets van horen.

Vandaag woe 12/12 nog steeds geen telefoon noch internet en geen info tele2.

Mijn geduld is op.Ik kan niet internetten noch telefoneren en we zijn
telefonisch niet bereikbaar. Wat mij ook opviel is dat op mijn verbruiks meter nog tussen 5 en 9/12 nog honderden Mb up en download zie terwijl ik totaal geen internet heb. Bij de helpdesk van Tele 2 hebben mij ook al iets gezecht in de stijl van dat er misschien andere gebruiker op mijn lijn zit of probleem van crossed lines. klinkt dit bij iemand bekend?
Rudolf
Member
Member

Misschien hebben ze u overgeschakeld op BRUO.
Normaal verwittigen ze dat op voorhand, maar bij mij was dit ook niet gebeurd. De week na de omschakeling kreeg ik bericht dat ik zou worden overgeschakeld en afhankelijk van uw modem moeten de settings gewijzigd worden. Gelukkig moest dit niet gebeuren bij mij.
Zie hier de tekst

Wanneer uw huidige verbinding op xx/xx/2007 niet meer werkt, verander dan uw modeminstellingen als volgt:

Heeft u het type modem 'Thomson SpeedTouch 706g' of 'Thomson SpeedTouch 716', dan hoeft u helemaal niets te veranderen.

Wijzig VPI van 8 naar 0;
Wijzig VCI van 35 naar 32;
Wijzig Encapsulation Mode van 'PPP over ATM VCMUX' naar 'PPP over Ethernet LLCSNAP'
In bijlage vindt u een samenvatting van de stappen die u moet volgen, afhankelijk van het type modem dat u heeft.

Meer tekst en uitleg?

Wilt u meer tekst en uitleg? Surf dan naar www.tele2.be/modemconfig en print de volledige handleiding af. Ze bevat alle informatie én handige printscreens.

Kijk eens in uw mailbox van tele2 of je een dergelijke mail gekregen hebt.
jbeckers
Member
Member

als je all-in hebt zit je met een tele2box (aka thomson speedtouch 706w) en die staat niet in dat modemconfig-lijstje. plus je can die zelf niet configureren. wel kan je zelf zien in de webinterface of je op bruo of broba zit.

wat ik zeker zou doen (als het nog niet gebeurd is): alle verbindingen nakijken, splitter er eens tussenuit halen, enz. niet dat ik geloof dat het zal helpen, maar toch. het kan in een klein hoekje zitten.
poekie68
Pro Member
Pro Member

Op de Tele2-easybox-modem zijn er aantal leds die status van de verbinding aangeeft. Deze zijn : geen ethernet; draadloze verbinding niet actief , geen adsl lijn, geen internet, voip niet actief.
Als geen enkel lichtje brandt, buiten de power-led, dan lijkt het me eenvoudig: uw modem is kapot.
frand d
Starter
Starter

Alvast bedankt voor alle tips en advies. Veel meer dan ik tot nu toe van Tele2 heb gekregen. De kabeltjes en stekker heb ik gecheckt en ook al is vervangen De speedtouch 706W al een paar keer gerest zonder resultaat. Ik denk wel dat deze niet defect is want naast de groene power
led brandt ook de Wlan permanent rood. Dit zou betekenen :draadloze verbinding niet actief niet beveiligd.
Een paar maanden geleden ben ik reeds overgeschakeld naar de andere settings dit was toen vrij vlot gegaan alleen de speedtouch is moeten resetten.
jbeckers
Member
Member

kan jer er nog aan in je browser in feite? http://speedtouch.lan user:tele2 en pass:tele2
poekie68
Pro Member
Pro Member

Enkel een powerled en WLAN led (rood)? Geen enkel ander led dat brandt of pinkt? Dan is het duidelijk een modem probleem.

Brandt er een LAN lichtje in dit geval:

Je PC staat aan. De netwerkkaart (ethernet) van je pc is verbonden met een netwerkkabel (geel) met een ethernet-poort (geel) van je modem.
Indien geen lichtje: modem kapot.

Check in Windows of je netwerkverbinding actief is. Mischien is er een led naast de netwerkpoort op je PC. Die moet ook branden bij een netwerk connectie (betekent linkprotocol OK).

Doe ook eventueel het volgende: start -> run > typ "cmd" -> typ "ipconfig". Je zou een ip adres moeten zien dat begint met 192.168. Begint hat adres met 169. dan heb je een probleem.

Probeer eventueel een andere netwerkkabel. Als dat lichtje nog steeds uit blijft: modem kapot. Vraag een nieuwe modem aan TELE2.
frand d
Starter
Starter

Vrijdag nog even naar http://speedtoch.lan gegaan me als resultaat iets in de zin van your dsl connection is down verify the wires , contact your provider. Daar ik wireless werk heb ik de test met de ethernetkaart niet gedaan. Zaterdag 15/12 ; telefoontje van help desk van Tele2(op mijn gsm uiteraard). Vervolgens testje gedaan op mijn lijn met modem '"on" en daarna met modem "off". Hieruit bleek dat mijn lijn gekruisd is met iemand anders zijn lijn. Tele2 gaat de interventie van een Belgacom technieker aanvragen.Volgende week week wordt ik dan weer gecontacteerd door tele2 om de afspraak vast leggen. Wordt vervolgd. Inmiddels al een 10-tal dagen zonder phone noch internet.
Heb ondertussen al 2 mails naar de telecom ombudsman gestuurd maar nog niks van feedback. Die man zal het wel druk hebben zeker.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

In mijn ervaring is de effectieve responstijd (ie : zinnig antwoord) van de ombudsman tussen 2 en 3 maanden. Je probleem wordt eerst gechecked of het ontvankelijk is (duurt effe), daarna wordt de ISP in kwestie gecontacteerd, die dan nog eens meestal een maand de tijd krijgt om te antwoorden (zo was het bij mij allersinds). Onder normale omstandigheden is het initële probleem meestal al lang opgelost voordat je iets zinnigs van de ombudsman krijgt.

En inderdaad, het pingpong spelletje tussen de eigenlijke ISP en BGC als netwerkbeheerder .... is geen gelukkige situatie. Een excuus dat ook soms ten onrecht wordt gebruikt, maar in praktijk en uit eigen ervaring ken ik daar toch persoonlijk een paar heel griezelige gevallen van dit soort onzin bij problemen tussen de Olo in kwestie en BGC's werking om die klanten voort te helpen.
frand d
Starter
Starter

Ma 17 dec mailtje van de ombudsman ontvangen dat mijn klacht ontvankelijk verklaard is, Tele2 heeft 1 maand tijd om te reageren.Ook een mailtje van Tele2 ontvangen; de technische dienst is nog met onderzoek bezig , ik word op de hoogte gehouden, na de herstelling kan ik een commerciële geste aanvragen voor de periodes zonder connectie. Ik had mijn klacht aan de ombudsman in CC gezet aan [email protected] blijkbaar levert dat toch wat op.
Woe 19/12 telefoontje van Tele2; do 20/12 tussen 9 en 12h00 komt er bij mij thuis een technieker van Belgacom om een ander te meten.
Do. 13h30 nog geen technieker gezien, weer naaar Tele2 gebeld .
Antwoord aldaar + het nodige wachten etc: das raar stond op de planning misschien komt hij wat later; ik beL U terug. Na een een 10tal minuten , telefoontje terug van tele2; het probleem zou opgelost moeten zijn. Modem off/on gezet en inderdaad; na 15 dagen eindelijk terug internet en telefoon. Blijkbaar heeft de belgacom technieker het in de centrale gefixt en moest die helemaal nie bij mij thuis zijn.Mijn vrouw is daar speciaal voor thuisgebleven maar soite. De internet verbinding is stabiel en snel maar bereikbaarheid via telefoon gaat soms fout moet ik nog in de gaten houden.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

En wat is de geste dan geworden?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

De geste hangt af van storingsperiode. In mijn geval (slechte verbinding) was dat 1 maand geen abo kosten. In mijn vaders' geval zelfs 2 maanden (wegens verloren gegane activatieaanvraag)

... inderdaad. In het oog houden en bij hinder onmiddelijk contact opnemen.

En je ziet, het scenario is ongeveer verlopen zoals ik al had voorspeld dat het waarschijnlijk zou verlopen, inclusief de stelling dat het probleem meestal al is opgelost VOOR je iets zinnigs van de ombudsdienst hebt gehad. Let op : indien je klant nog lopende is, kan dit je zelfs later nog "in je achterste bijten". T2 krijgt dat van de ombudsman "opnieuw" een klacht, en als niet correct is aangegeven dat jouw afgehandelde klacht van jouw rechtstreeks aan T2 en de "nieuwe" klacht van de ombudsman één en dezelfde zijn, kan je hele rare situaties meemaken (zelf aan de hand gehad met T2 en de ombudsman).

Het hoofdprobleem blijft het tussenspel tussen de gebruiker, de ISP en de eigenaar van het netwerk (BGC). De ISP heeft geen recht om daar rechtsreeks op in te grijpen (logisch), en moet dus afwachten tot BGC de support opdracht heeft verwerkt en zijn technici de opdracht heeft gegeven om zus-en-zo te testen. Zelfs ervan uitgaande dat iedereen van goede wil is, is ieder extra stuk communicatie tussen -in wezen- concurrentie potentieel in het nadeel van de klant : 1 miscommunicatie tussen jouw en T2, of tussen T2 en BGC, en je zit onmiddelijk in wat soms een straatje-zonder-einde kan worden.

Zelfs in het geval "Bruo" kan je in dit soort situaties komen, wanneer de fout zich "achter" de apparatuur van van de Olo bevinden zou in de lijn tussen centrale en jouw deur.

De enige manier om dit te vermijden, is je abo te hebben bij de effeciteve eigenaar van het complete netwerk, en da's in België ofwel Telenet ofwel BGC. Jammer, maar het is nu éénmaal niet anders.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”