verhoging uploadsnelheid geldige wijziging voor opzeg?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

8. Wijzigingen

8.1. Telenet kan te allen tijde deze Algemene Voorwaarden en de prijsvoorwaarden wijzigen of de technische specificaties of eigenschappen van haar diensten aanpassen. U wordt één maand voorafgaand aan de inwerkingtreding van de wijziging op de hoogte gebracht.

8.2. Ingeval u niet akkoord gaat met een wijziging, behoudt u het recht de Overeenkomst kosteloos en schriftelijk op te zeggen tot uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen.
Is de verhoging van de uploadsnelheid (technische specificatie?) een geldige reden om een contract vroegtijdig stop te zetten?

Indien niet, zijn er nog andere achterdeurtjes die ik zou kunnen gebruiken?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=15981
bij edpnet heeft het gewerkt
maar kben nu te moe om die algeme vw'ed te vergelijken -.-
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Bij elke contractwijziging zelfs in je voordeel kan je normaal gezien je contract opzeggen. Maar hier kan een advocaat beter op antwoorden.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

vermoedelijk niet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

ik dacht van wel hoor..
en zeker omdat Telenet je niet een maand op voorhand heeft verwittigd!
PowerSoft
Premium Member
Premium Member

ljd schreef:Bij elke contractwijziging zelfs in je voordeel kan je normaal gezien je contract opzeggen. Maar hier kan een advocaat beter op antwoorden.
dan kan ik beter mijn resterende maanden betalen denk ik :) die advocaat zal wellicht iets duurder uitkomen.
Ik ga nog wat meer info proberen inwinnen en dan ga ik het er misschien maar eens op wagen.

Nog even wachten tot vrijdag om te zien wanneer de snelheidsverhoging hier in Gent zou uitgevoerd worden.
mala
Plus Member
Plus Member

Mischien is de ombudsman contacteren en vragen of dit een reden is om je contract op te zeggen ... :???:
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

PowerSoft schreef:
ljd schreef:Bij elke contractwijziging zelfs in je voordeel kan je normaal gezien je contract opzeggen. Maar hier kan een advocaat beter op antwoorden.
dan kan ik beter mijn resterende maanden betalen denk ik :) die advocaat zal wellicht iets duurder uitkomen.
Ik ga nog wat meer info proberen inwinnen en dan ga ik het er misschien maar eens op wagen.

Nog even wachten tot vrijdag om te zien wanneer de snelheidsverhoging hier in Gent zou uitgevoerd worden.
laat zeker iets weten moest je het proberen. dit zou een leuk achterpoortje zijn. btw, wie is de persoon in uw avatar - komt me bekend voor maar ik kan er geen naam op plakken

misschien valt bij telenet hunne euro nog en stellen ze de snelheidsverandering nog een maandje uit, de knop is blijven hangen :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
PowerSoft
Premium Member
Premium Member

xenne schreef:btw, wie is de persoon in uw avatar - komt me bekend voor maar ik kan er geen naam op plakken
elisha cuthbert ;)
The_One_be
Pro Member
Pro Member

xenne schreef:btw, wie is de persoon in uw avatar - komt me bekend voor maar ik kan er geen naam op plakken
OT: volgens mij is dat Elisha Cuthbert van oa '24' en 'The girl next door'

En volgens mij is elke eenzijdige contractswijziging een geldige reden voor onmiddelijke opzeg te doen. Indien je echt wilt opzeggen zou ik gewoon aangetekende brief sturen waarin je naar dat artikel in de gebruikersovereenkomst verwijst en je onmiddelijke verbreking van je contract wilt.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

xenne schreef:
PowerSoft schreef:

laat zeker iets weten moest je het proberen. dit zou een leuk achterpoortje zijn. btw, wie is de persoon in uw avatar - komt me bekend voor maar ik kan er geen naam op plakken

misschien valt bij telenet hunne euro nog en stellen ze de snelheidsverandering nog een maandje uit, de knop is blijven hangen :wink:
da's Kim Bauer, dochter van Jack Bauer :lol:
Kriep
Plus Member
Plus Member

PowerSoft schreef:
8. Wijzigingen

8.1. Telenet kan te allen tijde deze Algemene Voorwaarden en de prijsvoorwaarden wijzigen of de technische specificaties of eigenschappen van haar diensten aanpassen. U wordt één maand voorafgaand aan de inwerkingtreding van de wijziging op de hoogte gebracht.

8.2. Ingeval u niet akkoord gaat met een wijziging, behoudt u het recht de Overeenkomst kosteloos en schriftelijk op te zeggen tot uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen.
Is de verhoging van de uploadsnelheid (technische specificatie?) een geldige reden om een contract vroegtijdig stop te zetten?

Deze regel is enkel van toepassing indien je er op achteruit zou gaan.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Kriep schreef:Deze regel is enkel van toepassing indien je er op achteruit zou gaan.
Klinkt logisch, maar staat nergens zo te lezen. Voer voor een advocaat.
Kriep
Plus Member
Plus Member

cloink schreef:
Kriep schreef:Deze regel is enkel van toepassing indien je er op achteruit zou gaan.
Klinkt logisch, maar staat nergens zo te lezen. Voer voor een advocaat.
En die zal jou net hetzelfde zeggen. Het wijzigen van specificaties heeft eigenlijk de volgende geest: Wanneer een klant/afnemer niet meer in staat is om de acties die hij vóór de wijziging van de specificaties kon doen dan spreekt men van een nadeel. Een verhoging van een limiet lijkt me niet meteen een nadeel tenzij je spreekt van snelheidsvrees :)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Elke eenzijdige wijziging van de voorwaarden, geeft je het recht om je contract op te zeggen. Ook als het gaat over een wijziging in je voordeel.
Dus ook hier heb je het recht om je abonnement op te zeggen.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

In het contract worden de voorwaarden vastgelegd . Het is ook de reden dat ze ex upc klanten betere voorwaarden dan bestaandetelenet klanten kunnen geven , en jij deze ook niet kan afdwingen . In je contract , staat de data limiet van 35 GB , en TN is niet verplicht daarvan af te wijken . Maar een aanpassing door hun , geeft je daadwerkelijk het recht om op te zeggen , zoals de ex upc klanten van extreme die fup hadden , nu de TN limiet + 100 % door hun strot geramd krijgen , die kunnen ook zo weg .
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Maar in 't slechtste geval zeggen ze bij Telenet gewoon "okee, dan veranderen we niks in jouw geval" :P
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Op dit adres is de snelheidsverhoging uiterlijk voorzien op 25/04/08

Mja dus die 1 maand tijd voor je te verwittigen, is op de manier natuurlijk makkelijk :(
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Waarom ziet iedereen die snelheidsverhoging als een voordeel?
Kriep
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:Waarom ziet iedereen die snelheidsverhoging als een voordeel?
Waarom zie je het als een nadeel?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Kriep schreef:
Goztow schreef:Waarom ziet iedereen die snelheidsverhoging als een voordeel?
Waarom zie je het als een nadeel?
Omdat ej sneller aan je datalimiet zit en dus sneller moet volumeblokken bijkopen? Want dat sneller ga je enkel zien bij het downloaden van grote bestanden, wat beperkt wordt door je datalimiet.

Neem nu een bestand van 100 MB. Gedownload aan 10 Mbps of 20 Mbps: je gaat nauwelijks dat verschil van enkele seconden voelen. Bij een bestand van 1 gig wel natuurlijk, maar nadat je er 10 gedownload hebt heb je het al zitten.

Als je heel veel zelfdiscipline hebt, is het misschien een voordeel. Als je iemand bent die niet kijkt naar je datalimiet, dan zie ik het toch als een nadeel.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

PowerSoft schreef:
8. Wijzigingen

Geen achterdeur nodig er staat toch duidelijk,; ?
U wordt één maand voorafgaand aan de inwerkingtreding van de wijziging op de hoogte gebracht.
Is niet gebeurt.

En
Ingeval u niet akkoord gaat met een wijziging
Er is een wijziging,of dat die goed of slecht is voor U bepaal je zelf.
Waarom zou je,bij nadeel niet mogen opzeggen en bij voordeel wel
of omgekeerd,als je dat liever hebt ? ?

Er staat zelfs niet bij dat je een opzegperiode in acht moet nemen!

Zorg dat TN zijn eigen voorwaarden(zwart op wit) nakomt en je kan opzeggen .

Zeg op en verwijs naar de algemene voorwaarden
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
PowerSoft
Premium Member
Premium Member

opzeggen zal vrees ik niet echt een optie meer zijn daar mijn snelheid pas ergens in april verhoogd wordt. Iets na mijn verhoging mag ik zowiezio opzeggen wegens 1 jaar klant.

Het zal dus maar afwachten worden tot dan
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

PowerSoft schreef:opzeggen zal vrees ik niet echt een optie meer zijn daar mijn snelheid pas ergens in april verhoogd wordt. Iets na mijn verhoging mag ik zowiezio opzeggen wegens 1 jaar klant.

Het zal dus maar afwachten worden tot dan
Tegen die tijd is er misschien ook wat meer duidelijkheid rond VDSL2.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”