Belgacom TV en andere provider

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
kryptonate
Member
Member

We hebben momenteel Belgacom TV thuis met een ADSL Go-lijn. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om internet bij een andere ADSL-provider te nemen, maar wel nog Belgacom TV te houden. Ik dacht daar vorig jaar iets gehoord van te hebben.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

kryptonate schreef:We hebben momenteel Belgacom TV thuis met een ADSL Go-lijn. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om internet bij een andere ADSL-provider te nemen, maar wel nog Belgacom TV te houden. Ik dacht daar vorig jaar iets gehoord van te hebben.
Is volgens mij niet mogelijk.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:
kryptonate schreef:We hebben momenteel Belgacom TV thuis met een ADSL Go-lijn. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om internet bij een andere ADSL-provider te nemen, maar wel nog Belgacom TV te houden. Ik dacht daar vorig jaar iets gehoord van te hebben.
.

klopt ! belgacom tv enkel mogelijk bij adsl time, light, budget, go en plus van belgacom. is toch ook logisch !
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
kryptonate
Member
Member

hollebollegijs schreef:
ditCh schreef:
.

klopt ! belgacom tv enkel mogelijk bij adsl time, light, budget, go en plus van belgacom. is toch ook logisch !
Och, logisch... vanuit economisch standpunt wel voor Belgacom, maar technologisch... Of je nu ADSL hebt bij Belgacom of bijv. Dommel maakt toch niet uit? Het is alletwee een lijn van Belgacom dus het zou mogelijk moeten zijn. Dus is het in zo een geval geen koppelverkoop?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

kryptonate schreef:
hollebollegijs schreef:
ditCh schreef:
.

Och, logisch... vanuit economisch standpunt wel voor Belgacom, maar technologisch... Of je nu ADSL hebt bij Belgacom of bijv. Dommel maakt toch niet uit? Het is alletwee een lijn van Belgacom dus het zou mogelijk moeten zijn. Dus is het in zo een geval geen koppelverkoop?
technisch is het mogelijk, maar zo is het altijd iets. maar het is logisch dat belgacom tv enkel te verkrijgen is door belgacom adsl klanten. belgacom mag zijn produkten toch beschermen. en het is sowieso geen koppelverkoop, maar die discussie wil ik hier niet weer opstarten.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ik weet dat er een UB'er is die BGC TV op een time heeft op zijn ene koperpaar en edpnet op zijn andere. Maar ik weet niet direct hoe dat moet en of dat kan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
The_One_be
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef: technisch is het mogelijk, maar zo is het altijd iets. maar het is logisch dat belgacom tv enkel te verkrijgen is door belgacom adsl klanten. belgacom mag zijn produkten toch beschermen. en het is sowieso geen koppelverkoop, maar die discussie wil ik hier niet weer opstarten.
volgens vandale : kop·pel·ver·koop = verkoop waarbij de koper van een artikel verplicht is ook een ander artikel te kopen

Verder dacht ik ook dat er een toevoegsel of wijziging aan de koppelverkoop wetgeving heeft plaats gevonden zodat belgacom hun TV kon aanbieden. Kan mij toch zoiets herrineren in de media

En nee, het is niet logisch dat belgacom TV enkel te verkrijgen is bij Belgacom ADSL. Het is IP-TV dus technisch lijkt het mij dat iedereen met een IP adres dit zou moeten kunnen ontvangen. En dit zou zeker mogelijk moeten zijn bij belgacom ADSL resellers ala Dommel netconnect
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

The_One_be schreef:
hollebollegijs schreef: technisch is het mogelijk, maar zo is het altijd iets. maar het is logisch dat belgacom tv enkel te verkrijgen is door belgacom adsl klanten. belgacom mag zijn produkten toch beschermen. en het is sowieso geen koppelverkoop, maar die discussie wil ik hier niet weer opstarten.
volgens vandale : kop·pel·ver·koop = verkoop waarbij de koper van een artikel verplicht is ook een ander artikel te kopen

Verder dacht ik ook dat er een toevoegsel of wijziging aan de koppelverkoop wetgeving heeft plaats gevonden zodat belgacom hun TV kon aanbieden. Kan mij toch zoiets herrineren in de media

En nee, het is niet logisch dat belgacom TV enkel te verkrijgen is bij Belgacom ADSL. Het is IP-TV dus technisch lijkt het mij dat iedereen met een IP adres dit zou moeten kunnen ontvangen. En dit zou zeker mogelijk moeten zijn bij belgacom ADSL resellers ala Dommel netconnect
voor de zoveelste keer, technisch is dit perfect mogelijk zoals er vele dingen mogelijk zijn. maar belgacom laat dit NIET toe. Momenteel bieden ze belgacom tv enkel aan hun eigen adsl klanten. is nu eenmaal een goede beslissing van de dienst marketing bij belgacom.
The_One_be
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef:voor de zoveelste keer, technisch is dit perfect mogelijk zoals er vele dingen mogelijk zijn. maar belgacom laat dit NIET toe. Momenteel bieden ze belgacom tv enkel aan hun eigen adsl klanten. is nu eenmaal een goede beslissing van de dienst marketing bij belgacom.
Het is een beslissing van de marketing dienst. Of het een goede beslissing is betwistbaar. Ik vind van niet.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

The_One_be schreef:Het is een beslissing van de marketing dienst. Of het een goede beslissing is betwistbaar. Ik vind van niet.
Mij lijkt het ook eerder van niet. Iemand die bewust heeft gekozen voor een andere (ADSL-)provider gaat zeker niet (terug) naar Belgacom omwille van hun TV. Maar ja, deze zullen wel in de minderheid zijn zeker?
Kriep
Plus Member
Plus Member

The_One_be schreef:

Belgacom ontloopt het feit dat het koppelverkoop is doordat Belgacom TV een optie is op hun ADSL-familie.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:
The_One_be schreef:

voor de zoveelste keer, technisch is dit perfect mogelijk zoals er vele dingen mogelijk zijn. maar belgacom laat dit NIET toe. Momenteel bieden ze belgacom tv enkel aan hun eigen adsl klanten. is nu eenmaal een goede beslissing van de dienst marketing bij belgacom.
Indeed dit is zeker geen goede beslissing, mijn vader had allang bgc tv genomen , maarja is niet mogelijk bij dommel
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

hollebollegijs schreef:is nu eenmaal een goede beslissing van de dienst marketing bij belgacom.
Weet je ik had graag Belgacom TV genomen maar door het feit dat ik mijn provider moest opzeggen (dommel toevallig) heb ik uiteindelijk voor digitale televisie van Telenet gekozen (de minste fuss en ik kon mijn isp behouden)

Dus of het een goeie beslissing was durf ik eerlijk gezegd niet zeggen. Volgens mij laat Belgacom daar toch heel wat klanten liggen.

Ik teken direct voor dommel + BelgacomTV (als ze het voetbalcontract in handen houden tenminste) en ben absoluut niet de enige.
kryptonate
Member
Member

Ik denk dat op het moment dat analoge tv in België afgeschaft wordt en dus iedereen moet overschakelen op digitale televisie dat Belgacom opeens zal afkomen dat je vanaf dan Belgacom TV kan nemen ook al zit je bij een andere provider.

BGC TV is mss een optie, maar je hebt er een ADSL lijn voor nodig van BGC. Waarom is dit geen koppelverkoop? Optie of niet, ik vind het bs.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”