Ik woon nu sinds één jaar in Ronse, op 2,4 km afstand van de centrale waaruit adsl vertrekt naar bij mij thuis.
Ik woon en werk vanuit thuis en SNELHEID van internet is dus voor mij van LEVENSGROOT belang.
Om de snelheid te testen ging ik in het beginne, op aanraden van Skynet Help desk naar www.adslbox.be -> speed test => commentaar: ik vind dat die test een ONJUISTE weergave geeft van de echte download snelheid der verschillende providers (Telenet, easynet, edpnet, xanadoo, etc incluis). Immers men meet alleen de eerste snelheid van een kleine file die slechts enkele seconden worden gedownload.
Tegenwoordig als speed test doe ik hetvolgende:
1) ik verwijder alle historiek, alle cookies, all temp internet files
2) ik surf van yahoo, naar boston, naar msn, naar microsoft, etc
(ik neem de snelheid waar van verspringen van ene pagina naar andere pagina)
3) ik ga naar sites zoals microsoft and download files van 10 a 20 MB
4) ik test mijn msn account snelheid
5) ik test mijn webmail account snelheid (outlook)
6) ik test mijn VPN Remote client account snelheid (outlook)
7) ik heb mijn laptop getest op ADSL en op Telenet. Betreft gloednieuwe Fujitsu laptop, met centrino processor ingebouwd (Fujitsu Lifebook E 4010) (Intel 1.6 GHz Pentium processor met 750 MB Ram)
gisteren heb ik een Acer Aspire 1300 laptop getest op ADSL en Telenet. Tevens gloednieuw. AMD AThlon XP 1.8 GHz processor met 224 MB Ram.
Ik heb alles GLOEDNIEUW aangeschaft, en toch werkt alles traag. Ten einde raad vraag ik jullie hulp. Een overzicht
a) ADSL verbinding werd meermaals "gechecked" door Belgacom en steeds bleek die "goed" te werken volgens Belgacom
b) de centrale ligt binnen een straal van 2,2 km
c) Skynet ADSL is een vraagteken. Ik ervaar WISPELTURIGE snelheden, waar ik geen staat kan uit opmaken
d) de ADSL modem was een Alcatel 1000 ADSL (ISDN) en heb recent een NIEUWE Alcatel Speedtouch 510i v4 SIngle port Gate Away aangeschaft bij Belgacom
e) de gehele bekabeling heb ik nieuw aangekocht en herinstalleerd
f) Mijn nieuwe Fujitsu is reeds vervangen door een andere 'nieuwe' Fujitsu. Immers de Centrino processor probeert zoveel als mogelijk batterij te besparen, en past daarom automatisch de processor snelheid aan van 1,6 GHz naar 599 MHz en zelfs naar 220 MHz. Dit probleem is schijnbaar een algemeen probleem bij Fujitsu Lifebooks E4010, en daarom zal ik deze laptop terug indienen en vervangen door een nieuwe laptop zonder centrino ingebouwd...
g) ik heb de bovenvermelde Acer getest. Die is uitgevoerd met de tegenhanger van de Centrino, de AMD Athlon. Ook die processor valt terug in snelheid, zijnde naar 799 MHz en niet zo vaak als de Centrino.
h) als de VPN is ingeschakeld en ik wil internetten, dan gaat het internet verkeer SUPERTRAAG !!! Daarom heb ik steeds de VPN uitgeschakeld bij elke speed test om steeds appels met appels te kunnen vergelijken.
i) bij Telenet 's avonds, WANNEER het meeste verkeer is, haal ik een download snelheid van 24 KB/sec dit terwijl SKYNET overdag me een sneklheid bied van 2,9 KB/sec. In het eerste geval moet je een snelheid verwachten van 500 kBsec (Telenet) en in het tweede geval moet je een snelheid verwachten van 300 kB/sec. (microsoft download van player van 13 MB)
j) mijn OUTLOOKS werken ook niet naar behoren (local address book werkt niet, etc)
IK BEN TEN EINDE RAAD.
WIE kan me helpen bij dit complex probleem. Heb reeds 700 euro betaald aan service en niets werk naar behoren, ben dus 'broke" en einde raad.
[email protected] of REAGEER hier
[mod="The Oddity"]
Post in juiste forum gezet![/mod]
Welke factoren veroorzaken snelheidsproblemen? SKynet ADSL ?
Eerst zegt ge da ge 2.4 km van de centrale woont en dan zegt ge dat het maar gegarandeerd is tot 2.2 km. Misschien dat het dan toch te ver is?
Ik persoonlijk zit nog iets verder van de centrale. Zou da eigenlijk eens moeten nameten, want is in een rechte lijn naar het gebouw van den belgacom.
Maar ik heb nog nooit problemen gehad met lage snelheden. Zit eigenlijk altijd aan de bovenkant van de snelheden dat je kan halen.
Dus denk dat het dan aan iets anders liegt. Ronse is net iets te ver om eens met mijn lappietje te testen. Ik woon in Vremde dus.
greetzz
Ik persoonlijk zit nog iets verder van de centrale. Zou da eigenlijk eens moeten nameten, want is in een rechte lijn naar het gebouw van den belgacom.
Maar ik heb nog nooit problemen gehad met lage snelheden. Zit eigenlijk altijd aan de bovenkant van de snelheden dat je kan halen.
Dus denk dat het dan aan iets anders liegt. Ronse is net iets te ver om eens met mijn lappietje te testen. Ik woon in Vremde dus.
greetzz
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De test doet eerst een kleine test om te zien of je smal of breedband hebt. Heb je smalband, test hij met een file van 128 kb, heb je breedband test hij met een file van 5 MB. Voor de huidige breedband-verbindingen geeft het downloaden van een file van 5 MB wel degelijk een representatief beeld. Let wel: dit gaat om een burst-snelheid, dus de maximale snelheid dat je lijn aankan.Marc L. schreef:Om de snelheid te testen ging ik in het beginne, op aanraden van Skynet Help desk naar www.adslbox.be -> speed test => commentaar: ik vind dat die test een ONJUISTE weergave geeft van de echte download snelheid der verschillende providers (Telenet, easynet, edpnet, xanadoo, etc incluis). Immers men meet alleen de eerste snelheid van een kleine file die slechts enkele seconden worden gedownload.
Je snapt dat we dit niet allemaal in een snelheidstest kunnen steken. Trouwens is het testen met externe sites altijd gevaarlijk om een waarde op te plakken aangezien hier veel meer hops nodig zijn en enorm meer externe factoren een rol spelen.Marc L. schreef:Tegenwoordig als speed test doe ik hetvolgende:
1) ik verwijder alle historiek, alle cookies, all temp internet files
2) ik surf van yahoo, naar boston, naar msn, naar microsoft, etc
(ik neem de snelheid waar van verspringen van ene pagina naar andere pagina)
3) ik ga naar sites zoals microsoft and download files van 10 a 20 MB
4) ik test mijn msn account snelheid
5) ik test mijn webmail account snelheid (outlook)
6) ik test mijn VPN Remote client account snelheid (outlook)
Centrino is geen processor maar een concept dat Intel heeft uitgedokterd om lange levensduur van de batterij te kunnen verzekeren. De processor in dit verhaal is de gloednieuwe Pentium M (mobile) met Banias Core. Bij Centrino hoort verder nog een Intel IEEE 802.11b draadoloze netwerkkaart en het Intel 855PM moederbord.Marc L. schreef:7) ik heb mijn laptop getest op ADSL en op Telenet. Betreft gloednieuwe Fujitsu laptop, met centrino processor ingebouwd (Fujitsu Lifebook E 4010) (Intel 1.6 GHz Pentium processor met 750 MB Ram)
Dat is geen probleem, dat IS gewoon zo. Dat heeft overigens niets met Centrino te maken, dat is Speedstep Enhanced. M'n Pentium 4 M 1,6 GHz heb ik ook al zien terugvallen naar 200 MHz, maar dat pas als de batterij bijna uitgeput is. Overigens gaat die nooit naar die snelheid terugvallen als de laptop insteekt op stroom. Van de andere kant gaat Speedstep er ook voor zorgen dat je nooit meer stroom gaat gebruiken dan nodig is. Voor gewoon te browsen en tekst te bewerken heb je immer bijlange geen 1800 MHz nodig, daar komt 900 MHz ruim mee toe, dus dat hij de kloksnelheid verlaagt is omdat je systeem niet meer dan dat nodig heeft.Marc L. schreef:f) Mijn nieuwe Fujitsu is reeds vervangen door een andere 'nieuwe' Fujitsu. Immers de Centrino processor probeert zoveel als mogelijk batterij te besparen, en past daarom automatisch de processor snelheid aan van 1,6 GHz naar 599 MHz en zelfs naar 220 MHz. Dit probleem is schijnbaar een algemeen probleem bij Fujitsu Lifebooks E4010, en daarom zal ik deze laptop terug indienen en vervangen door een nieuwe laptop zonder centrino ingebouwd...
Dat is dus een slechte zaak, het centrino-concept is superieur aan de Athlon. Een centrino-laptop kan makkelijk 5,5 uur meegaan op batterij, een Athlon van deze generatie zal dat nooit halen.Marc L. schreef:g) ik heb de bovenvermelde Acer getest. Die is uitgevoerd met de tegenhanger van de Centrino, de AMD Athlon. Ook die processor valt terug in snelheid, zijnde naar 799 MHz en niet zo vaak als de Centrino.
Logisch, als je VPN inschakelt gaat internet niet meer via Skynet maar via het bedrijf waarmee je inbelt. Je ervaart dus eigenlijk de snelheid van internet van het bedrijfsnetwerk, maar dan thuis. Je kan dat vermijden door een 2e PPPoE sessie op te starten, maar je modem en abonnement (ADSL Plus) moet dat wel ondersteunen.Marc L. schreef:h) als de VPN is ingeschakeld en ik wil internetten, dan gaat het internet verkeer SUPERTRAAG !!! Daarom heb ik steeds de VPN uitgeschakeld bij elke speed test om steeds appels met appels te kunnen vergelijken.
Marc L. schreef:i) bij Telenet 's avonds, WANNEER het meeste verkeer is, haal ik een download snelheid van 24 KB/sec dit terwijl SKYNET overdag me een sneklheid bied van 2,9 KB/sec. In het eerste geval moet je een snelheid verwachten van 500 kBsec (Telenet) en in het tweede geval moet je een snelheid verwachten van 300 kB/sec. (microsoft download van player van 13 MB)
Je hardware (zelfs de centrino-laptop) kan niet de schuldige zijn van deze prestaties, dat is volgens mij prima in orde.
Ben je zeker dat je toevallig niet op smalband zit of zo? Want alle andere opties zijn denk ik ongeveer uitgeput.
Aan welke snelheid synct je modem overigens? Netjes aan 3360/128 ?
Dat heeft weinig te maken met het trage internet, nietwaar? Installeer outlook eens opnieuw? Misschien is je pst-file corrupt geraakt of zo.Marc L. schreef:j) mijn OUTLOOKS werken ook niet naar behoren (local address book werkt niet, etc)
Dat zowieso, via email wordt hier geen support geleverd, anders hebben de anderen er niets aan.Marc L. schreef:[email protected] of REAGEER hier
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Wat die lage snelheid betreft.. Het eerste wat mij te binnen schiet is mss een slecht geconfigureerde firewall. DUs alle firewall's af, ook de ingebouwde van windows XP.
En een tweede oorzaak zou wel eens de MTU kunnen zijn. Je moet eens zoeken naar Dr TCP en laat dat programma eens runnen. Je MTU moet rond de 1500 liggen dacht ik. Je kan ook altijd de search eens gebruiken als je er meer over wilt weten Want er zijn al een paar posts over.
Cheers
En een tweede oorzaak zou wel eens de MTU kunnen zijn. Je moet eens zoeken naar Dr TCP en laat dat programma eens runnen. Je MTU moet rond de 1500 liggen dacht ik. Je kan ook altijd de search eens gebruiken als je er meer over wilt weten Want er zijn al een paar posts over.
Cheers
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Geachte,
Wat voor snelheid haal je op de speedtest van userbase ? Want die is toch accuraat hoor. Die test idd. enkel een momentopname (max 5mb file), maar 5Mb binnenhalen zijn reeds enorm veel tcp packetjes die binnenkomen, dus met een onstabiele verbinding zou dit opvallen. Doe vooral de BETA test eens, dan kan je stabiliteit van je lijn zien.
Voor de rest wou ik ook nog even aanhalen dat indien je VPN gebruikt het normaal is dat je internet supertraag gaat. Bij een VPN verbinding gebruik je de standaardgateway van je VPN server. M.a.w. je gaat niet meer op het internet via je eigen DSL lijn, maar via de lijn aan de andere kant. Indien ook ADSL is dat dus enorm traag vanwege de 128kbit upload die je maar hebt.
Maar dat je snelheden zo traag zijn dat je maar max. 24kb/sec haalt met telenet en nog minder met skynet klopt ook niet. Heb je thuis dan én Telenet én ADSL ?
Voor de rest ... kan je ons meer config geven over hoe je ADSL/Telenet connectie word gemaakt. Want zelfs met een Oude Pentium 200MMX kun je 300+ kb/sec halen, dus dat is niet PC afhankelijk.
Geef ons wat meer info qua netwerk config (welke netwerkkaart gebruik je, gebruik je speciale connectiesoftware, heb je speciale IP adressen gebruikt ?) noem maar op.
Heb je op virussen gescand met een uptodate AV scanner ? Bv de "nachi" worm zorgt voor een DOS op je internet lijn om er maar één op te noemen.
Tja, ik garandeer je een oplossing voor een stuk minder geld hoor ... zelfs via m'n werk.
Laat ons iets weten ok.
MVG,
Siske
Wat voor snelheid haal je op de speedtest van userbase ? Want die is toch accuraat hoor. Die test idd. enkel een momentopname (max 5mb file), maar 5Mb binnenhalen zijn reeds enorm veel tcp packetjes die binnenkomen, dus met een onstabiele verbinding zou dit opvallen. Doe vooral de BETA test eens, dan kan je stabiliteit van je lijn zien.
Voor de rest wou ik ook nog even aanhalen dat indien je VPN gebruikt het normaal is dat je internet supertraag gaat. Bij een VPN verbinding gebruik je de standaardgateway van je VPN server. M.a.w. je gaat niet meer op het internet via je eigen DSL lijn, maar via de lijn aan de andere kant. Indien ook ADSL is dat dus enorm traag vanwege de 128kbit upload die je maar hebt.
Maar dat je snelheden zo traag zijn dat je maar max. 24kb/sec haalt met telenet en nog minder met skynet klopt ook niet. Heb je thuis dan én Telenet én ADSL ?
Voor de rest ... kan je ons meer config geven over hoe je ADSL/Telenet connectie word gemaakt. Want zelfs met een Oude Pentium 200MMX kun je 300+ kb/sec halen, dus dat is niet PC afhankelijk.
Geef ons wat meer info qua netwerk config (welke netwerkkaart gebruik je, gebruik je speciale connectiesoftware, heb je speciale IP adressen gebruikt ?) noem maar op.
Heb je op virussen gescand met een uptodate AV scanner ? Bv de "nachi" worm zorgt voor een DOS op je internet lijn om er maar één op te noemen.
Heb reeds 700 euro betaald aan service en niets werk naar behoren, ben dus 'broke" en einde raad.
Tja, ik garandeer je een oplossing voor een stuk minder geld hoor ... zelfs via m'n werk.
Laat ons iets weten ok.
MVG,
Siske
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Marc L,
Zo'n post, en toch ontbreekt alle essentiele informatie om een snelheids probleem te achterhalen en op te lossen! Heb je al eens deftig in het forum Snelheid & Synchronisatie enkele topics bekeken?
Wat zegt Userbase/Adslbox exact op de speedtest?
Met en zonder firewall? Moet je je ISP manueel selecteren?
Indien ja, conrtoleer welk ip je hebt.
- Check je synchronisatiesnelheid van de modem!
- Doe av/spyware/malware scan
- optimize MTU
Voor zover ik zie moet het volledig aan je pc of configuratie liggen en niet aan de lijn..want je hebt het met TN ook.
Ik gok dus enigszinds op malware/spyware of virusachtig iets.. ofwel een totaal slechte MTU setting.
Of gewoon nen totaal verkeerde test van beide ISPs, via VPN ofzo...
Zo'n post, en toch ontbreekt alle essentiele informatie om een snelheids probleem te achterhalen en op te lossen! Heb je al eens deftig in het forum Snelheid & Synchronisatie enkele topics bekeken?
Wat zegt Userbase/Adslbox exact op de speedtest?
Met en zonder firewall? Moet je je ISP manueel selecteren?
Indien ja, conrtoleer welk ip je hebt.
- Check je synchronisatiesnelheid van de modem!
- Doe av/spyware/malware scan
- optimize MTU
Voor zover ik zie moet het volledig aan je pc of configuratie liggen en niet aan de lijn..want je hebt het met TN ook.
Ik gok dus enigszinds op malware/spyware of virusachtig iets.. ofwel een totaal slechte MTU setting.
Of gewoon nen totaal verkeerde test van beide ISPs, via VPN ofzo...
I love it when a plan comes together!
ik heb ook beetje zelfde probleem
ik had al en post geplaatst mar die is blijkbaar verdwenen(om aan te tonen hoe goed ik ben)
nu concreet
Speed test step 3
Your current download speed:
115kbit/s
or
14kbyte/s
Your current upload speed:
82kbit/s
or
10kbyte/s
dat is mijn snelheid (nog aan de hoge kant vandaag) (test altijd zonder msn,kazzaa,norton, weet ik wat nog allemaal)
de resultaten liggen meestal in dezelfde lijn mar soms zijn er wel pieken
het nadeel is wel dat het pieken naar benden zijn.!.!.
ik heb al meerder malen contact opgenomen met skynet adsl om een oplossing te zoeken e
zijn komen kijken naar mijn bekabeling die ze zelfs geplaatst hebben, naar mijn pc (softwaren en hardware) en hebben de lijn getest.
alles was gewoon perfect.
moet normaal een hogere snelheid kunnen halen
wat deden ze wel al concreet dat is mijn lijn terugschroeven op 1Mbit/s
daarmee ben ik nog geen stap vooruit want snelheid is bijna zelfde.
ik weet niet hoe ver ik van de centrale zit want dat wilde de vriendelijke madam aan de helpdeks me niet meedelen niet willen of kunnen weet ik niet.
mijn snelheid is altijd zo traag op gelijk welk moment van de dag soms nog lager maar kan daar geen regelmaat op plakken.
ik wil gewoon een snelere verbinding.
ik heb die snellere verbinding ook beroepshalve nodig en daardoor verlies ik elke dag een pak tijd met inladen van plannen van het hoofdbureau (ligt niet aan bureau als ik de snelheden van mijn collega's vergelijk met de mijne)
het is gewoon traag en ik wil ene oplossing. niet een teruggeschroefde lijn die toch bijna niks van verschil maakt.
alles is in orde bij mij dan vind ik wel dat adsl mij geen waar voor mijn geld geeft, het heeft verdorie veel weg van 56K verbinding van 5 jaar terug.
ik betaal voor breedband en is maar normaal dat je een degelijke snelheid kunt krijgen
ik moet niet bvb nie proberen om online radio te nemen. Is gewoon constant aan het bufferen nu en dan 20s muziek en dan weer gedaan.
is er nu echt niets aan te doen?
ik weet niet hoe ver ik van centrale zit
als ik te ver zit kan ik dan niks doen om een hogeren snelheid te halen.
ik wete niet wat kan en op de helpdesk waren ze ook niet echt behulpzaam.
was eerder normaal
in 10 seconden stond mijn lijn op 1Mbit/s en ik wit nie eens waarom en hoe lang en welk resultaat dat dat heeft.
was zo boef baf en gedaan en trap het nu maar af ik wil gaan eten ofzo.
alleja ik hoop echt dat een van jullei iets kan vinden voor mijn probleem
ik zeg er wel bij ik ben geen computeranalfabeet maar weet niet meer dan een gemiddelde computerverkoper ofzo
dus plz keep it simple
dan bij voorbaat
thomas
[email protected]
[mod="meon"]dubbelpost verwijderd[/mod]
ik had al en post geplaatst mar die is blijkbaar verdwenen(om aan te tonen hoe goed ik ben)
nu concreet
Speed test step 3
Your current download speed:
115kbit/s
or
14kbyte/s
Your current upload speed:
82kbit/s
or
10kbyte/s
dat is mijn snelheid (nog aan de hoge kant vandaag) (test altijd zonder msn,kazzaa,norton, weet ik wat nog allemaal)
de resultaten liggen meestal in dezelfde lijn mar soms zijn er wel pieken
het nadeel is wel dat het pieken naar benden zijn.!.!.
ik heb al meerder malen contact opgenomen met skynet adsl om een oplossing te zoeken e
zijn komen kijken naar mijn bekabeling die ze zelfs geplaatst hebben, naar mijn pc (softwaren en hardware) en hebben de lijn getest.
alles was gewoon perfect.
moet normaal een hogere snelheid kunnen halen
wat deden ze wel al concreet dat is mijn lijn terugschroeven op 1Mbit/s
daarmee ben ik nog geen stap vooruit want snelheid is bijna zelfde.
ik weet niet hoe ver ik van de centrale zit want dat wilde de vriendelijke madam aan de helpdeks me niet meedelen niet willen of kunnen weet ik niet.
mijn snelheid is altijd zo traag op gelijk welk moment van de dag soms nog lager maar kan daar geen regelmaat op plakken.
ik wil gewoon een snelere verbinding.
ik heb die snellere verbinding ook beroepshalve nodig en daardoor verlies ik elke dag een pak tijd met inladen van plannen van het hoofdbureau (ligt niet aan bureau als ik de snelheden van mijn collega's vergelijk met de mijne)
het is gewoon traag en ik wil ene oplossing. niet een teruggeschroefde lijn die toch bijna niks van verschil maakt.
alles is in orde bij mij dan vind ik wel dat adsl mij geen waar voor mijn geld geeft, het heeft verdorie veel weg van 56K verbinding van 5 jaar terug.
ik betaal voor breedband en is maar normaal dat je een degelijke snelheid kunt krijgen
ik moet niet bvb nie proberen om online radio te nemen. Is gewoon constant aan het bufferen nu en dan 20s muziek en dan weer gedaan.
is er nu echt niets aan te doen?
ik weet niet hoe ver ik van centrale zit
als ik te ver zit kan ik dan niks doen om een hogeren snelheid te halen.
ik wete niet wat kan en op de helpdesk waren ze ook niet echt behulpzaam.
was eerder normaal
in 10 seconden stond mijn lijn op 1Mbit/s en ik wit nie eens waarom en hoe lang en welk resultaat dat dat heeft.
was zo boef baf en gedaan en trap het nu maar af ik wil gaan eten ofzo.
alleja ik hoop echt dat een van jullei iets kan vinden voor mijn probleem
ik zeg er wel bij ik ben geen computeranalfabeet maar weet niet meer dan een gemiddelde computerverkoper ofzo
dus plz keep it simple
dan bij voorbaat
thomas
[email protected]
[mod="meon"]dubbelpost verwijderd[/mod]
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Een post verdwijnt niet zomaar. Er zal een goede reden geweest zijn om die te verplaatsen/deleten. Dit even ter zijde
Wel, ik kan eigenlijk alleen maar de laatste post van The Oddity herhalen. Heb je dat allemaal al geprobeerd? Want bij mij is het eerste wat ik mij opkomt een heel slechte instelling van de MTU (pakketgrootte). Probeer eens Dr TCP en laat die eens lopen. Je MTU moet iets onder de 1500 liggen dacht ik.
Cheers
Wel, ik kan eigenlijk alleen maar de laatste post van The Oddity herhalen. Heb je dat allemaal al geprobeerd? Want bij mij is het eerste wat ik mij opkomt een heel slechte instelling van de MTU (pakketgrootte). Probeer eens Dr TCP en laat die eens lopen. Je MTU moet iets onder de 1500 liggen dacht ik.
Cheers
kan ene slechte config van mijn pc hetgevolg hebben dat ze mijn lijn terug zetten op 1Mbit/s
en zo ja die dr tcp hoe gebruik je dat
ik heb het prog hier staan en heb al wat info zitten lezen maar raak er toch nog geen wijs uit
grtn thomas
mercie voor de vlugge respons
en zo ja die dr tcp hoe gebruik je dat
ik heb het prog hier staan en heb al wat info zitten lezen maar raak er toch nog geen wijs uit
grtn thomas
mercie voor de vlugge respons
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Die MTU volgens berekeningen is net geen 1500.. maar dat speelt echt geen rol. Dat verschil gaat geen extreme problemen geven.
Indien je hem op 1500 zet, dan zou hij prima moeten werken.
Tuurlijk kan een slechte pc configuratie de oorzaak zijn van slechte downstream. Das niet de oorzaak dat ze u op 1Mbit/s gezet hebben. Ze hebben dat wel gedaan omdat zij het maybe niet vonden en dat als enige uitweg zagen.. dat als gevolg van luiheid of onkunde
Nu, kan ook zijn dat je idd echt problemen zou hebben met te synchen aan 3.3Mbits, maar dan zou je wat meer info moeten geven. Check je synch eens.. en indien je kan doe een lijntest met je modem. Please lees de andere topics in dit forum eens..in 9/10 gevallen staat de oplossing voor je probleem er al.
Indien je hem op 1500 zet, dan zou hij prima moeten werken.
Tuurlijk kan een slechte pc configuratie de oorzaak zijn van slechte downstream. Das niet de oorzaak dat ze u op 1Mbit/s gezet hebben. Ze hebben dat wel gedaan omdat zij het maybe niet vonden en dat als enige uitweg zagen.. dat als gevolg van luiheid of onkunde
Nu, kan ook zijn dat je idd echt problemen zou hebben met te synchen aan 3.3Mbits, maar dan zou je wat meer info moeten geven. Check je synch eens.. en indien je kan doe een lijntest met je modem. Please lees de andere topics in dit forum eens..in 9/10 gevallen staat de oplossing voor je probleem er al.
I love it when a plan comes together!
2.4 km is echt niet ver van de centrale ..
Volgens wat ik kan lezen zie ik dat je zowel met de ene als de andere notebook snelheidsproblemen ondervindt.
Dus ... daar ligt het al waarschijnlijk niet .. want een dsl aansluiting is nogal standaard en gemakkelijk te configureren.
1 Gebruik je dezelfde modem voor beide beesten ?
Al eens een andere modem gebruikt? (gloednieuw is niet perse in orde he)
2 splitter er eens tussenuit halen om te zien of die geen problemen veroorzaakt ..
3 checken of er software is bv. Alcatel speedtouch om te zien of je AAL5 of andere errors binnenkrijgt op het Atm gedeelte.
4 Check je modulatie type dat die wel op G.Dmt staat . Probeer die fixed daarop te zetten, Dslam zal zich wel aanpassen.
5 Check met Belgacom of het ATM segment, (VP) niet vol zit .. maar of ze gaan antwoorden ...
think: Structure ..
Dit zou je moeten leiden tot een oplossing.
Volgens wat ik kan lezen zie ik dat je zowel met de ene als de andere notebook snelheidsproblemen ondervindt.
Dus ... daar ligt het al waarschijnlijk niet .. want een dsl aansluiting is nogal standaard en gemakkelijk te configureren.
1 Gebruik je dezelfde modem voor beide beesten ?
Al eens een andere modem gebruikt? (gloednieuw is niet perse in orde he)
2 splitter er eens tussenuit halen om te zien of die geen problemen veroorzaakt ..
3 checken of er software is bv. Alcatel speedtouch om te zien of je AAL5 of andere errors binnenkrijgt op het Atm gedeelte.
4 Check je modulatie type dat die wel op G.Dmt staat . Probeer die fixed daarop te zetten, Dslam zal zich wel aanpassen.
5 Check met Belgacom of het ATM segment, (VP) niet vol zit .. maar of ze gaan antwoorden ...
think: Structure ..
Dit zou je moeten leiden tot een oplossing.
mess with the best, die like the rest