Hoi allemaal,
Ik heb een dualboot xp, waarvan een partitie op de C schijf staat (spelletjes, rommel, ed) en een partitie op een andere schijf ( E: om normale dingen te doen).
Nu zou ik graag een backup van schijf E willen maken om op schijf C te zetten.
Is dit mogelijk ?
Bedankt
Dualboot backup
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Je vraag is niet helemaal duidelijk maar voor al je backup behoeften: syncback! Linky. Syncback is echt een machtig goed programma. Zoek even naar de gratis versie.
Die is al krachtig genoeg volgens mij!

heb 2 maal xp 1 op c: schijf (gebruikt door zoon voor spelletjes, rommel ed)
2 op e: schijf (gebruikt door mij voor film en fotobewerking)
Nu is c: dermate naar de kl*ten, en er is toch een aparte pc voor spellen dat ik graag er alles zou willen afhalen, om dan de inhoud( en besturing) van schijf e: te willen overzetten.
Nu met backup van xp zal dit niet kunne denk ik, dus ik zoek een andere oplossing.
Bedankt
2 op e: schijf (gebruikt door mij voor film en fotobewerking)
Nu is c: dermate naar de kl*ten, en er is toch een aparte pc voor spellen dat ik graag er alles zou willen afhalen, om dan de inhoud( en besturing) van schijf e: te willen overzetten.
Nu met backup van xp zal dit niet kunne denk ik, dus ik zoek een andere oplossing.
Bedankt
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
SyncToy
Of zelf iets schrijven met robocopy.
Eigenlijk is robocopy zelfs hét antwoord, maar ik vind backups maken naar fysiek dezelfde schijf nogal fishy.
Of zelf iets schrijven met robocopy.
Eigenlijk is robocopy zelfs hét antwoord, maar ik vind backups maken naar fysiek dezelfde schijf nogal fishy.

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
*nominated for most unclear thread evah!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Komt der gewoon op neer : 2 xp installs op 1 machine, één van de installs wil hij verwijderen.selder schreef:*nominated for most unclear thread evah!
Als het een mij lag zou ik gewoon wat backuppen en opnieuw vanaf 0 partities indelen.
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Als ik het goed begrijp heb je maar één harddisk met daarop 2 primaire partities; C en E.
Je wilt het niet corrupte operating systeen dat op de E partitie staat copieren en overbrengen naar de C partitie,... is dat wat je wil?
Indien zo:
- Installeer bvb Ghost 2003 op de C- en op de E partitie
- Start de PC op in C
- Maak een Ghostcopy van de E partitie en schrijf die weg op de E partitie.
- Start de PC op in de E partitie en zet met Ghost de copy op de C partitie.
Het kan ook met één Ghost installatie enkel op de E partitie, maar zo is het veiliger.
Indien je nog een "data partitie" moest hebben schrijf dan de Ghostcopy daar naartoe ipv naar de E.
Edit; E wordt wel C als je opstart in E hé!..het is enkel zo geschreven om de duidelijkheid.
Je wilt het niet corrupte operating systeen dat op de E partitie staat copieren en overbrengen naar de C partitie,... is dat wat je wil?
Indien zo:
- Installeer bvb Ghost 2003 op de C- en op de E partitie
- Start de PC op in C
- Maak een Ghostcopy van de E partitie en schrijf die weg op de E partitie.
- Start de PC op in de E partitie en zet met Ghost de copy op de C partitie.
Het kan ook met één Ghost installatie enkel op de E partitie, maar zo is het veiliger.
Indien je nog een "data partitie" moest hebben schrijf dan de Ghostcopy daar naartoe ipv naar de E.
Edit; E wordt wel C als je opstart in E hé!..het is enkel zo geschreven om de duidelijkheid.