Geen internet meer na verhuis

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

2 weken geleden is onze telefoonlijn verhuisd naar ons nieuw adres, maar sinds dan hebben we geen contact meer kunnen maken met de buitenwereld via het internet.

De eerste installateur heeft vooral véél lopen vloeken, is daarna naar de kast gereden om onze lijn (volgens mijn schoonvader) 'op zijn retour te zetten' en heeft dan de installatie beëindigd zonder deftig te meten.
Resultaat: kortsluiting op de lijn, zelfs geen telefoon mogelijk.
Vorige week is dan de storingsdienst van Belgacom langsgekomen, die hebben ons een nieuw aderpaar gegeven. Blijkbaar zit er een probleem in de hoofdkabel, want dit was het enige paar dat nog kon dienen en onze buren hebben het koperpaar dat eigenlijk voor ons was bedoeld.
's Avonds konden we de telefoon gebruiken, en kon de modem sync'en. Er kon echter geen connectie gemaakt worden met het internet. In de logs van de modem vind in onderstaande terug:
- Connecting PPPoE socket: 00:00:00:00:00:00 0000 0x1000d388
- Couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected

Bij EDPnet hebben ze al verschillende metingen uitgevoerd, en de lijn ziet er ok uit. Alleen een pingtest naar mijn modem lijkt niet te lukken.
Aan de modem zelf ligt het alleszins niet, als ik mijn boeltje naar de buren meeneem (die ook EDPnet) hebben, dan werkt alles meteen.

Mijn vermoeden is dat er nog iets verkeerd is met de lijn, en bij EDPnet doen ze hun best (vandaar dat ik dit ook niet in hun topic post). Maar ik heb niet de indruk dat er iets constructiefs gebeurt...

Heeft iemand een idee wat bovenstaande fouten kunnen betekenen?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

khsw schreef:Heeft iemand een idee wat bovenstaande fouten kunnen betekenen?
Dringend een nieuwe kabel dient geplaatst te worden, graafwerken voor Belgacom vermoed ik.
Zodat ze een nieuw koperpaar in je woning binnen brengen.
(meestal zijn dit 2 paren die ze binnen brengen)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Blue-Sky schreef:
khsw schreef:Heeft iemand een idee wat bovenstaande fouten kunnen betekenen?
Dringend een nieuwe kabel dient geplaatst te worden, graafwerken voor Belgacom vermoed ik.
Zodat ze een nieuw koperpaar in je woning binnen brengen.
(meestal zijn dit 2 paren die ze binnen brengen)
Da's nog zo'n probleem... Volgens de metingen van Belgacom is alles in orde en het ADSL-deel trekken ze zich niet aan. Ik vrees dat ik uiteindelijk klacht zal moeten indienen eer er iets gedaan zal worden...
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

khsw schreef:Da's nog zo'n probleem... Volgens de metingen van Belgacom is alles in orde en het ADSL-deel trekken ze zich niet aan. Ik vrees dat ik uiteindelijk klacht zal moeten indienen eer er iets gedaan zal worden...
Vrees ik ook, misschien een telefoon gesprek met de helpdesk van edpnet.
(wat ze nu van plan zijn, vermits Belgacom zegt dat de kabel in orde is.)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De kabel lijkt mij in orde... anders kan je er nooit mee bellen, laat staan op synchen. Volgens mij is dit dus gewoon een configuratie fout in de centrale... je ziet de melding "Couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected" trouwens genoeg op Google.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

als belgacom zegt dat de lijn in orde is dat zo.
van het adsl gedeelte van edpnet trekken ze zich inderdaad niks aan omdat je klant bent bij edpnet voor adsl en niet bij belgacom. dus je enig contactpunt hiervoor is edpnet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

99% kans dat de VP/VC bij Belgacom niet correct geconfigureerd is.
Edpnet dient een ticket aan te maken bij Scarlet, die dit zullen doorgeven aan Belgacom.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Blue-Sky schreef:
khsw schreef:Heeft iemand een idee wat bovenstaande fouten kunnen betekenen?
Dringend een nieuwe kabel dient geplaatst te worden, graafwerken voor Belgacom vermoed ik.
Zodat ze een nieuw koperpaar in je woning binnen brengen.
(meestal zijn dit 2 paren die ze binnen brengen)
Als hij synch heeft zal dat het probleem niet zijn.
Lijkt me eerder een time-out probleem, melden aan de EDPnet helpdesk.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Devilzown schreef:Als hij synch heeft zal dat het probleem niet zijn.
Lijkt me eerder een time-out probleem, melden aan de EDPnet helpdesk.
EDPnet helpdesk is er volop mee bezig, maar zij vinden blijkbaar ook niet direct de oorzaak...

Ik zie bij mijn modem wel verstuurde PDU's, maar niets ontvangen. Mijn modem is ook niet pingeable door de EDPnet helpdesk.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”