iPhone in belgie

cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

dbr schreef:Als je er geen Macos op wilt hebben en een minder mooie vormgeving op de koop toe neemt heb je voor minder als die 1000 euro een htc met gps antenne erbij. p3300 ook tomtom als geinstalleerd (zonder kaarten, maar dat kost je slechts eenmalig dataverkeer via bittorrent ofzo)
Het ding zit rond de 500
Lees mijn vorige reply: er komt weldra (W52, I hope) een HTC Touch Cruise uit: goedkoper dan een Iphone en het ding blaast de Iphone ook het water uit qua specs en kunnen.

Akkoord, hij ziet er een pak minder "sexy" uit, maar tja...
dbr
Premium Member
Premium Member

cloink schreef:
dbr schreef:Als je er geen Macos op wilt hebben en een minder mooie vormgeving op de koop toe neemt heb je voor minder als die 1000 euro een htc met gps antenne erbij. p3300 ook tomtom als geinstalleerd (zonder kaarten, maar dat kost je slechts eenmalig dataverkeer via bittorrent ofzo)
Het ding zit rond de 500
Lees mijn vorige reply: er komt weldra (W52, I hope) een HTC Touch Cruise uit: goedkoper dan een Iphone en het ding blaast de Iphone ook het water uit qua specs en kunnen.

Akkoord, hij ziet er een pak minder "sexy" uit, maar tja...
Die had ik ook gezien maar die heeft geen gps dacht ik toch.
Ik ben zelf erg weg van die p3300 omdat die zo heb ik gelezen ook nog een redelijk normaal formaat heeft.
Ik hoop hem binnenkort nog ergens in een winkel aan te treffen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

dbr schreef:
cloink schreef:Lees mijn vorige reply: er komt weldra (W52, I hope) een HTC Touch Cruise uit: goedkoper dan een Iphone en het ding blaast de Iphone ook het water uit qua specs en kunnen.
Die had ik ook gezien maar die heeft geen gps dacht ik toch.
Ik ben zelf erg weg van die p3300 omdat die zo heb ik gelezen ook nog een redelijk normaal formaat heeft.
De Cruise heeft weldegelijk een GPS + de added bonus dat hij ook een best redelijk normaal formaat heeft. Toch als je bv. vergelijkt met een TyTN II ofzo.
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Vriend heeft net ene bij O2 in UK gekocht, zelf simlockvrij gemaakt, hij betaalde zo'n 375 Euro ervoor.

Je moet wel eerst downgrade doen naar 1.1.1, want ze leveren hem daar met versie 1.1.2.

flamenca
eco racer
Plus Member
Plus Member

Hebt u al een iPhone? Wellicht niet. De multifunctionele telefoon is razend populair maar bij ons is hij nog niet verkrijgbaar. De reden is dat Apple aan koppelverkoop doet door in elk land een exclusief contract af te sluiten met één bepaalde gsm-operator. Europarlementslid Saïd El Kadraoui vraagt de EU op te treden.

Het Amerikaanse blad Time riep de iPhone van Apple zopas uit tot dé uitvinding van 2007. De iPhone is een telefoon waarmee je ook kan internetten, mailen, foto’s nemen én muziek beluisteren. In veel landen, zoals Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en de VS gaat het leuke hebbeding al vlot over de toonbank. In zes maanden tijd werden er anderhalf miljoen verkocht.

Maar er is wel een keerzijde aan deze hoogtechnologische medaille. Apple heeft voor zijn iPhone in elk land een deal afgesloten met één bepaalde gsm-operator. Concreet houdt dit in dat de consumenten bij de aankoop van hun telefoon ook automatisch een abonnement nemen bij die operator.
In Frankrijk kost een iPhone 399 euro en het bijbehorende abonnement zeker 50 euro per maand.

Dat de wetgeving op koppelverkoop bij ons een stuk strenger is dan elders, maakt dat het toestel hier nog niet op de markt is. “In het verleden werden in België gsm-toestellen met een bijbehorend abonnement aangeboden”, zegt Ivo Mechels van Test-Aankoop. “Maar dat werd onmiddellijk teruggefloten.”

Toch is Test-Aankoop niet automatisch tegen wat het noemt een ‘gezamenlijke aanbieding’. “Dit soort aanbiedingen kan in sommige gevallen wél in het voordeel zijn van de consument. Maar we moeten nauwkeurig in de gaten houden dat de consumenten voldoende beschermd worden tegen wanpraktijken.”

Europarlementslid Saïd El Khadraoui (sp.a) vroeg zopas aan de Europese Commissie een einde te maken aan de koppelverkoop van Apple. Dan kan de iPhone ook bij ons zonder problemen verkocht worden. “Ik begrijp dat Apple via exclusiviteitscontracten veel geld kan verdienen, maar die zijn niet in het belang van de consument. In Duitsland heeft een rechtbank geoordeeld dat de iPhone niet enkel via T-mobile geleverd mag worden. Het toestel is nu ook via andere operatoren beschikbaar maar wel tegen een prijs die liefst 500 euro hoger is dan die bij T-mobile. Dat zijn praktijken die volgens mij niet kunnen. Mensen moeten de mogelijkheid hebben de telefoon te kopen die ze graag willen, zonder op een of andere manier gebonden te zijn aan een gsm-operator.”

Forse boete

Hoe de Europese Commissie zal reageren, is ten vroegste in januari bekend. “Maar als ze meent dat een bedrijf de Europese markt vervalst, zal ze er niet voor terugdeinzen een strenge straf uit te spreken”, zegt professor Hendrik Vos (Universiteit Gent). “Zo kreeg Microsoft een boete van 495 miljoen euro omdat het zijn softwareproduct Windows verkocht in combinatie met een mediaplayer. Na een lange rechtszaak heeft Microsoft de boete betaald, omdat de Europese markt té belangrijk is.”

BRON: GvA

Een computer is meestal ook standaard voorzien van Microsoft XP of Vista, terwijl Linux best aardig en stabieler werkt dan XP en Vista, hier is het zo dat ze de vormgeving en het gebruiksgemak nog kunnen verbeteren/aanpassen. Werd er al eens een computerfabrikant of microsoft of ander bedrijf veroordeeld voor zulke praktijken?

BGC TV is toch ook enkel mogelijk met SKYNET ADSL ...

DE CONSUMENT EIST ACTIE VAN DE EC
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”