voipcheap over Philips met rood klepje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik wil eindelijk voip testen, voor twee redenen:
* goedkoper bellen
* ik heb in mijn BGC TV pack toch gratis de philips met rood klepje gekregen, dus kan ik zijn functies gebruiken (m.a.w. alle winst op telefoongesprekken zijn netto!)

Ik vermoed dat vele andere bezoekers bij deze test kunnen baat hebben. Nu weet ik dat voor elke router de instellingen wel een beetje verschillend kunnen zijn. Daarom deze topic. Ik probeer dit zo duidelijk mogelijk e maken zodat ook anderen het kunnen proberen.

Wat heb ik tot nu toe gedaan?

1. De voipcheap software downloaden van [ur=http://www.voipcheap.com/en/download.html]hier[/url] en een account gemaakt via dit programma. In dat programma heb ik enkel mijn username, paswoord en display name ingesteld (ik weet niet waarvoor de display name dient).

Ik heb vervolgens getest door naar mezelf te bellen via PC naar mijn telefoon (dit alles is gratis) en dat werkt perfect, hoewel er geen caller id was. Ik dacht dat de "display name" misschien op mijn caller id ging komen maar dat is blijkbaar niet zo. Misschien komt dit doordat ik geen telefoon nummer ingegeven heb bij het registreren.

2. Ik ben naar mijn router gegaan om daar de verschillende opties e bekijken en heb geprobeerd aan de hand van de voipcheap instructies met de instellingen te beginnen. Dat heb ik voorlopig opgegeven omdat ik graag eerst zou weten wat alle opties betekenen/doen. Daarom deze screenshots klik op de thumbnail voor volledige versie):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag zou ik bij de verschillende opties / vakjes willen weten of ze van belang zijn, wat ze doen en of ik ze moet invullen / aanpassen. Ik vind het belangrijk te begrijpen wat ik juist doe om in geval van problemen dinen e kunnen aanpassen.

Alvast bedankt voor de hulp en hopelijk kan ik binnenkort mijn klassieke elefoonlijn naa een discovery lijn overschakelen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

34 views maar nog geen antwoorden. Jammer maar ik blijf hopen!
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo Goztow, ik heb zelf ook zo'n Philips 'met rood klepje' gehad, en ik heb toen ook eens geprobeerd om met Voipbuster (zelfde zal Voipcheap) te bellen. 'k Heb ook even moeten zoeken, maar 't is me wel gelukt. 'k Zou je nu wel verder willen helpen, maar 't enige probleem is dat ik die modem nu niet meer heb... Maar 't is misschien toch al goed om weten dat het lukt. Succes!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Medion schreef:Hallo Goztow, ik heb zelf ook zo'n Philips 'met rood klepje' gehad, en ik heb toen ook eens geprobeerd om met Voipbuster (zelfde zal Voipcheap) te bellen. 'k Heb ook even moeten zoeken, maar 't is me wel gelukt. 'k Zou je nu wel verder willen helpen, maar 't enige probleem is dat ik die modem nu niet meer heb... Maar 't is misschien toch al goed om weten dat het lukt. Succes!
Hey Medion. Misschien kan je dankzij de screenshots (afbeeldingen) hierboven je herinneren hoe je het voor elkaar gekregen had?
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Common Number Enable
Phone Number
Display Name
SIP Domain
Realm
Username
Password
Number 1 Enable (aanvinken)
Phone Number 0032486123456 (nummer wel registeren bij voipcheap)
Display Name Login bij Voipcheap
SIP Domain sip.VoipCheap.com
Realm sip.VoipCheap.com
Username Login bij Voipcheap
Password paswoord
Number 2 Enable
Phone Number
Display Name
SIP Domain
Realm
Username
Password

Outgoing Calls
Please indicate which number you want to use :

Port 1 Common Dedicated (aanvinken)
Port 2 Common Dedicated (aanvinken)

SIP Listen Port 5060
Proxy Setting Proxy IP: sip.VoipCheap.com

Proxy Port: 5060
Registrar Setting Registrar IP: sip.VoipCheap.com

Registrar Port: 5060
Re-Registration Time Interval 1800


Van de rest gewoon afblijven.
Werkt bij mij al vanin april zonder problemen.

mvg

Dirk
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hartelijk dank, Dirk, ik kan nu telefoneren via voip.

Mijn aan de router aangesloten telefoon begint echter niet te rinkelen wanneer een oproep binnenkomt. Ik vermoed dat dit iets met de dialing plans te maken heeft, maar ik kan niet direct zeggen hoe ik ervoor zorg dat alle binnenkomende oproepen naar de aan de router aangesloten telefoon gaan. Kan iemand hierbij helpen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb hier en daar al wat meer info ingewonnen en ik denk dat het niet mogelijk zal zijn om mijn inkomende gesprekken op mijn klassieke telefoonlijn op te vangen op mijn voip telefoon omdat het telefoonsignaal sowieso al gesplit wordt via de splitter van het adsl verkeer.

Dus enige oplossing zou zijn twee telefoons te nemen: één voor buitengaand en één voor binnengaand verkeer? Ofwel een telefoon die een kabeltje heeft voor binnenkomend en een ander kabeltje voor buitengaand verkeer?

Hoe doen anderen het die met deze router voip gebruiken?

Edit: en sorry voor dubbele post maar deze topic heeft niet echt een enorm succes :P.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heb ook zo'n modem besteld met bedoeling VOIP te gaan bellen. tot binnenkort en alvast bedankt voor de info.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Goztow schreef:ik denk dat het niet mogelijk zal zijn om mijn inkomende gesprekken op mijn klassieke telefoonlijn op te vangen op mijn voip telefoon omdat het telefoonsignaal sowieso al gesplit wordt via de splitter van het adsl verkeer.

Uw router heeft hiervoor een zogenaamde FXO poort nodig. Niet alle VOIP toestellen hebben dit.

Ik weet niet hoe het zit met uw router, maar in mijn geval heb ik beide uitgangen van de splitter uiteraard met de router (Fritz!box) moeten verbinden. Als je de telefoon-uitgang van de splitter namelijk niet aansluit aan je router, zal hij uiteraard nooit kunnen reageren op de oproepen van uw vaste lijn.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Goztow schreef:Ik heb hier en daar al wat meer info ingewonnen en ik denk dat het niet mogelijk zal zijn om mijn inkomende gesprekken op mijn klassieke telefoonlijn op te vangen op mijn voip telefoon omdat het telefoonsignaal sowieso al gesplit wordt via de splitter van het adsl verkeer.


Ik vrees dat je gelijk hebt - de reden is echter dat die router (ik veronderstel de SNV6520) geen PSTN Pass-through Port heeft. Ikzelf zou VoIP routers zonder zo'n port niet aanraden, niet enkel wegens het probleem dat je aanhaalt, maar ook omdat je telefoons zo geen (eenvoudige) back-up hebben in het geval het Internet niet werkt.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Edward Valckx schreef:Uw router heeft hiervoor een zogenaamde FXO poort nodig. Niet alle VOIP toestellen hebben dit.


Als ik het goed voorheb is er een subtiel verschil tussen en FXO poort en een PSTN Pass-through Port (zie bv. de Grandstream ATAs):

1. PSTN Pass-through Port: laat toe om incoming calls van de analoge telefoon lijn door te schakelen op de aangesloten telefoons EN voorziet PSTN back-up lijn voor het geval het Internet niet werkt (bv. door het ingeven van "*00" als prefix)

2. FXO = PSTN Pass-through Port EN de mogelijkheid om via PSTN inkomende calls door te schakelen naar VoIP en omgekeerd (bv. je belt met je GSM naar je PSTN nummer en je wordt via VoIP verbonden met een ander tel nr. - kan interessant zijn om zo goedkpoer naar het buitenland te bellen).

Wat nodig Goztow heeft is minstens een PSTN Pass-through Port.

Jan
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Jan_B schreef:Als ik het goed voorheb is er een subtiel verschil tussen en FXO poort en een PSTN Pass-through Port (zie bv. de Grandstream ATAs):
[...]

Tot daar de vertaling van de eerste link op http://www.google.be/search?hl=nl&q=PST ... ugh+&meta= ;-)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zoals ik reeds zei in mijn eerste link: ik had deze router gekregen van BGC, dus heb hem niet gekocht voor voip of zo. Daarom ook dat ik de test belangrijk vond.

Hartelijk dank voor de uitleg. Me dunkte inderdaad dat zoiets nodig zou zijn.

Zouden er eventueel adapters bestaan die je telefoonkabeltje ontsplitsen zodat inkomende en uitgaande gesprekken naar een andere bron kunnen? Of een kleine centrale die zoiets aankan? Het zou mij in ieder geval niet meer dan een euro of 20 mogen kosten.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als je een telefoon aansluit op de modem voor de uitgaande gesprekken. en je sluit een andere telefoon rechtstreeks aan op de telefoonlijn voor de inkomende gesprekken, gaat het dan werken? hoe lossen de andere mensen het op die VOIPen met Philips modem?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

xenne schreef:als je een telefoon aansluit op de modem voor de uitgaande gesprekken. en je sluit een andere telefoon rechtstreeks aan op de telefoonlijn voor de inkomende gesprekken, gaat het dan werken?


Volgens mij moet dat werken (met splitter).

Jan
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, dit werkt, dat heb ik getest. Alleen is het niet handig. Het best moet je al twee looptelefoons hebben en dan moet je er een grote sticker "inkomend" / "uitgaand" opplakken :P. Zoals gezegd: echt niet handig en probeer dat maar eens aan je vrouw te verkopen: "ja, het is veel goedkoper maar nu moet je één telefoon gebruiken om te telefoneren en een andere om op te nemen".
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Fritz!box FTW ! :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Goztow schreef:Ja, dit werkt, dat heb ik getest. Alleen is het niet handig. Het best moet je al twee looptelefoons hebben en dan moet je er een grote sticker "inkomend" / "uitgaand" opplakken :P. Zoals gezegd: echt niet handig en probeer dat maar eens aan je vrouw te verkopen: "ja, het is veel goedkoper maar nu moet je één telefoon gebruiken om te telefoneren en een andere om op te nemen".
oké Goztow. bedankt voor de feedback. ik zal het zo eens proberen. als het mij bevalt zal ik wellicht wel overstappen naar een ander/beter systeem. btw, is er verschil tussen een Philips met rood klepke en éne met grijs klepke?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Voor uitgebreide voip funkties is de Philips niet gemaakt hij is erg beperkt.

Het common nummer dienals standaard nummer, als je bijvoorbeeld wel telefoontjes wil ontvangen op poort 1 maar niet met dat account wil bellen.
Helaas is de Philips niet in staat om bijvoorbeeld voipbuster met i-talk te combineren, anders had die funktie een nut gehad nu niet echt. tenij je bijvoorbeeld 2 italk nummer heb waarvan eentje de no-limit is.

Met het common nummer kan je de nolimit toekennen als standaaerd uitbelverbinding.

Met die dailing plans kan je vervolgen codes toekennen om toch met poort 1 of 2 uitgaand te bellen.

Het Philips modem is om te bouwen naar smc Barricade (dan heeft de usb poort nut) siemens sx541 en t-com Sinus 500v
Alleen de smc upgrade is nuttig in de vorm van extra funkties. Keerzijde traag (webinterface) en het werkt niet meer met Belgacomtv (philips heeft 11 vc's smc 8)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ben vandaag zo'n Philips gaan installeren, wel het nieuwste model (CIA6720NB/18) - éne met wit deksel. configuratie duurt 5 minuutjes en werkt idd goed. kwaliteit gesprek is misschien wel minder dan Fritzbox, en ook duurt het langer om connectie te krijgen. grootste nadeel is nog dat de telefoon die aangesloten zit op de modem idd niet rinkelt, dus 2 toestellen vereist. maar dit is wellicht voor sommige mensen een goeie & goedkope manier om te gaan bellen via VoIP
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Thanks for the bump, xenne. Ik had voorgesteld deze sticky te maken maar het mod team is hier niet op ingegaan. Je kan natuurlijk ook niet alles sticky maken, maar dit leek me wel een goeie topic voor onervaren mensen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Comabelg
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2009, 13:47

blidi schreef:Common Number Enable
Phone Number
Display Name
SIP Domain
Realm
Username
Password
Number 1 Enable (aanvinken)
Phone Number 0032486123456 (nummer wel registeren bij voipcheap)
Display Name Login bij Voipcheap
SIP Domain sip.VoipCheap.com
Realm sip.VoipCheap.com
Username Login bij Voipcheap
Password paswoord
Number 2 Enable



Hoi,

ik snap niet veel van je uitleg. alles staat zo door mekaar?

Ik gebruik Voipstunt of voipbuster. Dat maakt opzich niet veel verschil, alle instellingen zijn dezelfde. (behalve sip.voipstunt.com ipv sim.voipcheap.com)

Kan je aub screenshot's van je routerpaginas posten?

want ik heb zoveel geprutst aan de instellingen dat ik het wsl een soep is...

Ik gebruik een PHILIPS Modem Multiservices 'ADSL Home Gateway Philips Voice V2'

dank.
Phone Number
Display Name
SIP Domain
Realm
Username
Password

Outgoing Calls
Please indicate which number you want to use :

Port 1 Common Dedicated (aanvinken)
Port 2 Common Dedicated (aanvinken)

SIP Listen Port 5060
Proxy Setting Proxy IP: sip.VoipCheap.com

Proxy Port: 5060
Registrar Setting Registrar IP: sip.VoipCheap.com

Registrar Port: 5060
Re-Registration Time Interval 1800


Van de rest gewoon afblijven.
Werkt bij mij al vanin april zonder problemen.

mvg

Dirk
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”