Weer wat bijgeleerd.hollebollegijs schreef:adsl time kan niet verkregen worden zonder vaste lijn. hier is dus een discovery line nog nodig.Vieten schreef:Klopt ook weer niet helemaal, ADSL kan je al zeker een half jaar of zo nemen zonder vaste lijn.verb schreef: Dus je hebt wel degelijk een ADSL internet verbinding nodig voor Belgacom TV, het is nog erger dan ik dacht. En die verbinding van 5,95€/maand is ADSL time waarvoor je dan ook nog eens een vaste lijn moet hebben.
Telecomoorlog tussen Belgacom TV en Telenet
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Inderdaad, belachelijke reclame.deej schreef:Ja en TVV daar hebben ze ook de hoofdvogel afgeschoten als het op soepkippen van marketing mensen aankomt. Iemand die belachelijke reclame al gezien van "hoe gij betaalt niet voor uw kabeltv"? Jezus, ik kreeg gelijk de neiging om mijzelf een oog uit te duwen.
Maar niet enkel deze van TVV ook andere hebben dikwijls rotslechte reclames. Buiten de reclames van Humo (zowel op radio als op TV) heb ik de laatste jaren eigenlijk nog niet veel originele reclames meer gezien.
Maar who cares, als het reclame is zal ik wel wegzappen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Dit zal dan ook toegankelijk worden eens vdsl2 voor de meeste mensen beschikbaar is. Anders zouden ze nu oversteplt worden door mensen met "problemen" die op ADSL zitten en willen iets opnemen en naar een andere zender kijken tegelijkertijd.verb schreef:Met Belgacom TV kan je niet opnemen en terwijl naar een andere zender kijken, maar met een ADSL2+ of VDSL profiel zou je daarvoor toch voldoende bandbreedte moeten hebben?
Vanaf 1.6km tot de centrale is de performance tussen ADSL2+ en VDSL2 gelijk, dus waarom zou de rollout van VDSL2 dat oplossen? Voor mensen die op 3km of meer van de centrale wonen is er geen DSL technologie die voldoende snelheid kan bieden voor de mogelijkheden van digitale tv.Goztow schreef:Dit zal dan ook toegankelijk worden eens vdsl2 voor de meeste mensen beschikbaar is. Anders zouden ze nu oversteplt worden door mensen met "problemen" die op ADSL zitten en willen iets opnemen en naar een andere zender kijken tegelijkertijd.verb schreef:Met Belgacom TV kan je niet opnemen en terwijl naar een andere zender kijken, maar met een ADSL2+ of VDSL profiel zou je daarvoor toch voldoende bandbreedte moeten hebben?
- Goztow
- userbase crew
-
Te Koop forum
Door die ROPkes .verb schreef:Vanaf 1.6km tot de centrale is de performance tussen ADSL2+ en VDSL2 gelijk, dus waarom zou de rollout van VDSL2 dat oplossen? Voor mensen die op 3km of meer van de centrale wonen is er geen DSL technologie die voldoende snelheid kan bieden voor de mogelijkheden van digitale tv.Goztow schreef:Dit zal dan ook toegankelijk worden eens vdsl2 voor de meeste mensen beschikbaar is. Anders zouden ze nu oversteplt worden door mensen met "problemen" die op ADSL zitten en willen iets opnemen en naar een andere zender kijken tegelijkertijd.verb schreef:Met Belgacom TV kan je niet opnemen en terwijl naar een andere zender kijken, maar met een ADSL2+ of VDSL profiel zou je daarvoor toch voldoende bandbreedte moeten hebben?
Edit: de centrale komt dus eigenlijk naar jou toe.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Feit: Belgacom TV gebruikt 3,3 Mbit
Het idee is: BGC stelt de lijn in op 6.6 Mbit, Daarvan krijgt de TV er 3,3 en de gebruiker 3,3.
Feit 2: Bij sommige mensen is de aansluiting van een 2e TV mogelijk via BGC. Wat gebeurt er dan? Belgacom stelt de lijn in op ADSL 2 op 9 mbit. Dus 2x3.3 en de overschot om te surfen.
(bron: technische dienst BGC, kreeg ik te horen toen ik na 2 dagen gebruik van BGC tv ervaarde dat mijn internet als den tv aanstond tot 0.5 Mbit zakte volgens speedtests.)
Mijn ervaring: aanvankelijk stond ik op die te trage lijn, toen ze helpdesk een eerste wijziging doorvoerde (wat ze zelf benoemden als "we gaan u op ADSL2 zetten) kreeg ik 1,5 Mbit. Dat vond hij voldoende voor als den tv aanstond; Na dreigen met telenet herconfigureerden ze in spoed mijn lijn zodanig dat er 2 TV's kunnen worden op aangesloten. Nog steeds zakt mijn snelheid tot 2,5 Mbit als onze TV opstaat. Vermoedelijk rekent belgacom in termen van de theoretisch ingestelde snelheid, en niet in termen van verlies op de lijn. Dat er verlies is met den TV aan, zelfs met ADSL2, is wa mij betreft ONTEGENSPREKELIJK uit eigen ervaringen, enigszins bekrachtigd door de BGC telefonist. (ooit hebben ze mij het tegendeel wijsgemaakt om mij in een eerdere poging BGC te verkopen, da ge ff een piek van surfsnelheid haalt als den tv aan het opstarten is)
Feit 3: Over telenet z'n reklame. Heeft men er ooit al aan gedacht dat om telenet internet te hebben, dat je moet beschikken over TV? In feite is da precies hetzelfde als bij BGC, alleen omgekeerd. De aankoop van nen dure decoder, is trouwens een affaire die ge der pas na 3 jaar uithaalt ten opzichte van BGC, waar ze die tegenwoordig veelal via promoties gratis bij uitlenen. Als hem kapot is, kunt ge door het leensysteem gewoon nen andere gaan halen bij BGC, net als het principe van de huurtelefoon. Bij telenet moet ge diezelfde investering dan herhalen. Bij telenet krijgt ge ook nie zomaar ne gratis draadloze modem. Die moet ge der zelf bijkopen als ge draadloos wilt. Bij BGC is nen draadloze router de norm.
Twijfel: De beeldkwaliteit. Mja, ik merk daar nie veel van, mss omda wij nog een gewone beeldbuis hebben. Ge kunt hoog gaan, en ge kunt nog hoger gaan, en ge kunt balast in u signaal steken. Vraag is of er mensen zijn die al zo een flatscreen TV van 2 meter breed hebben? Zien die daar ietske van?
Filmaanbod: nie geinteresseert. Kvin da allemaal te duur.
On demand aanbod: nie geinteresseert, ik kijk alleen naar den tv alst mij uitkomt. Als der niets is, zap ik wel wa. Als ge al moe betalen om ietske te zien, en het valt u tegen, dan zou ik toch wegzappen. Nu haalde uzelf de verplichting op om naar een saai program te kijken, omda ge betaald hebt.
TV-gids tot 2 weken vooraf of niet: Mijn tv-boekske is altijd maar tot een week vooraf gegaan. Meestal kijk ik hic et nunc wa ik wil weten. Over 2 weken weet ik begot nie of ik thuis ben of niet.
Al bij al, misschien zitten hier opvallend veel mensen met verstand, leken geraken hier niet... maar ik kan mij inbeelden dat de leken onder de indruk zullen zijn en den indruk krijgen dat BGC echt wel slecht moet zijn door al die argumenten contra. Wa mij betreft, voor die kleine minderheid die beter dan normaal me techniek overweg kan, mislukte reklame. Voor die meerderheid van mensen die der zo nie van wakker liggen, en gewoon tv kijken, eigenlijk een vree gedurfde, en volgens mij werkende strategie van telenet.
Het idee is: BGC stelt de lijn in op 6.6 Mbit, Daarvan krijgt de TV er 3,3 en de gebruiker 3,3.
Feit 2: Bij sommige mensen is de aansluiting van een 2e TV mogelijk via BGC. Wat gebeurt er dan? Belgacom stelt de lijn in op ADSL 2 op 9 mbit. Dus 2x3.3 en de overschot om te surfen.
(bron: technische dienst BGC, kreeg ik te horen toen ik na 2 dagen gebruik van BGC tv ervaarde dat mijn internet als den tv aanstond tot 0.5 Mbit zakte volgens speedtests.)
Mijn ervaring: aanvankelijk stond ik op die te trage lijn, toen ze helpdesk een eerste wijziging doorvoerde (wat ze zelf benoemden als "we gaan u op ADSL2 zetten) kreeg ik 1,5 Mbit. Dat vond hij voldoende voor als den tv aanstond; Na dreigen met telenet herconfigureerden ze in spoed mijn lijn zodanig dat er 2 TV's kunnen worden op aangesloten. Nog steeds zakt mijn snelheid tot 2,5 Mbit als onze TV opstaat. Vermoedelijk rekent belgacom in termen van de theoretisch ingestelde snelheid, en niet in termen van verlies op de lijn. Dat er verlies is met den TV aan, zelfs met ADSL2, is wa mij betreft ONTEGENSPREKELIJK uit eigen ervaringen, enigszins bekrachtigd door de BGC telefonist. (ooit hebben ze mij het tegendeel wijsgemaakt om mij in een eerdere poging BGC te verkopen, da ge ff een piek van surfsnelheid haalt als den tv aan het opstarten is)
Feit 3: Over telenet z'n reklame. Heeft men er ooit al aan gedacht dat om telenet internet te hebben, dat je moet beschikken over TV? In feite is da precies hetzelfde als bij BGC, alleen omgekeerd. De aankoop van nen dure decoder, is trouwens een affaire die ge der pas na 3 jaar uithaalt ten opzichte van BGC, waar ze die tegenwoordig veelal via promoties gratis bij uitlenen. Als hem kapot is, kunt ge door het leensysteem gewoon nen andere gaan halen bij BGC, net als het principe van de huurtelefoon. Bij telenet moet ge diezelfde investering dan herhalen. Bij telenet krijgt ge ook nie zomaar ne gratis draadloze modem. Die moet ge der zelf bijkopen als ge draadloos wilt. Bij BGC is nen draadloze router de norm.
Twijfel: De beeldkwaliteit. Mja, ik merk daar nie veel van, mss omda wij nog een gewone beeldbuis hebben. Ge kunt hoog gaan, en ge kunt nog hoger gaan, en ge kunt balast in u signaal steken. Vraag is of er mensen zijn die al zo een flatscreen TV van 2 meter breed hebben? Zien die daar ietske van?
Filmaanbod: nie geinteresseert. Kvin da allemaal te duur.
On demand aanbod: nie geinteresseert, ik kijk alleen naar den tv alst mij uitkomt. Als der niets is, zap ik wel wa. Als ge al moe betalen om ietske te zien, en het valt u tegen, dan zou ik toch wegzappen. Nu haalde uzelf de verplichting op om naar een saai program te kijken, omda ge betaald hebt.
TV-gids tot 2 weken vooraf of niet: Mijn tv-boekske is altijd maar tot een week vooraf gegaan. Meestal kijk ik hic et nunc wa ik wil weten. Over 2 weken weet ik begot nie of ik thuis ben of niet.
Al bij al, misschien zitten hier opvallend veel mensen met verstand, leken geraken hier niet... maar ik kan mij inbeelden dat de leken onder de indruk zullen zijn en den indruk krijgen dat BGC echt wel slecht moet zijn door al die argumenten contra. Wa mij betreft, voor die kleine minderheid die beter dan normaal me techniek overweg kan, mislukte reklame. Voor die meerderheid van mensen die der zo nie van wakker liggen, en gewoon tv kijken, eigenlijk een vree gedurfde, en volgens mij werkende strategie van telenet.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Maakte telenet geen reclame met gratis digitale tv??? Je betaalde al kabel dus de digitale tv is gewoon gratis.....
Ze vergaten toen ook te zeggen, dat je ook betaalde voor de kabel... De decoder kon je kopen voor 100€ dacht ik in die reclame??
Ze vergaten toen ook te zeggen, dat je ook betaalde voor de kabel... De decoder kon je kopen voor 100€ dacht ik in die reclame??
Even opmerken dat dit enkel van toepassing is op een adsl2 lijnPi R² schreef:Feit: Belgacom TV gebruikt 3,3 Mbit
De personen die reeds op vdsl staan zoals ikzelf hebben wel andere snelheden hoor nl 7Mb voor Belgacom TV en ondervind geen enkele snelheidsvermindering als ik surf en TV dan haal ik nog steeds 9Mb om te surfen
ADSL2 is een tussenoplossing voor diegenen waar nog geen vdsl aansluiting mogelijk was
Hier praat je toch naast de kwestie hoorverb schreef:Vanaf 1.6km tot de centrale is de performance tussen ADSL2+ en VDSL2 gelijk, dus waarom zou de rollout van VDSL2 dat oplossen? Voor mensen die op 3km of meer van de centrale wonen is er geen DSL technologie die voldoende snelheid kan bieden voor de mogelijkheden van digitale tv.Goztow schreef:Dit zal dan ook toegankelijk worden eens vdsl2 voor de meeste mensen beschikbaar is. Anders zouden ze nu oversteplt worden door mensen met "problemen" die op ADSL zitten en willen iets opnemen en naar een andere zender kijken tegelijkertijd.verb schreef:Met Belgacom TV kan je niet opnemen en terwijl naar een andere zender kijken, maar met een ADSL2+ of VDSL profiel zou je daarvoor toch voldoende bandbreedte moeten hebben?
VDSL2 zal wel degelijk de oplossing zijn voor de personen die fysiek verder dan 1.6km van de centrale wonen gelet op feit dat Belgacom in heel wat woonwijken kasten plaatsen met verbinding tot centrale via fiber en dan nog enkel het kleine stukje tot abonnee thuis via koper doet en zo de afstand beperkt in koper tot max 1.6km
Telenet gebruikt toch ook tussenstations van waaruit ze hun woonwijken bedienen zo beperken ze ook de afstand hoor maar dit wordt niet vertelt
- Goztow
- userbase crew
-
Te Koop forum
Ik zit op adsl2+ profiel met BGC TV en merk geen enkele snelheidsafname bij het kijken naar TV. Mijn adsl+ profiel staat op 9 Mbit down, 512 Kbit up.
- brooklyn
- Elite Poster
tijd voor oorlog tussen die 2 super zalig om te zien.
1-0 voor telenet maar BGC komt terug peis ik als ze vdsl 2 hebben zullen ze telenet nog wel een tandje trekken. momenteel zijn het alle twee losers op, het gebied van hun digitale tv. Die HDTV had er lang moeten zijn.......
1-0 voor telenet maar BGC komt terug peis ik als ze vdsl 2 hebben zullen ze telenet nog wel een tandje trekken. momenteel zijn het alle twee losers op, het gebied van hun digitale tv. Die HDTV had er lang moeten zijn.......
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Bijna alle klanten die btv hebben krijgen dit dmv dsl2+ of vdslverb schreef:Vroeger kon je in ieder geval Belgacom TV nemen met een 4.6 mbit ADSL profiel. Als Belgacom ondertussen overal ADSL2+ of VDSL kan aanbieden dan geeft Telenet bedrieglijke reclame, want dan zakt de surfsnelheid niet als je tv kijkt met Belgacom TV.Vieten schreef:Daar is dan ook geen BelgacomTV beschikbaar, voor zover ik weet hé.Lord Utopia schreef:en waar geen ADSL2+ of VDSL beschikbaar is ?
Als iemand het tegendeel kan bewijzen hoor ik het graag.
En dat je internet moet nemen voor BelgacomTV is volgens mij ook al onjuist, maar als je internet via ADSL wil hebben moet het wel van Belgacom zijn.
er is slechts een hele kleine minderheid waarbij btv over dsl loopt
Dat telenet hun smoel houdt hun dtv is al even slecht als btv (crashes, connectie problemen etc. ) om nog maar te zwijgen over de dekking ervan en het bandbreedte probleem, in sommige gebieden door de opkomst van hun dtv bij gewone telenet internet gebruikers .
Zever vdsl begint vanaf de rop (straat aftakkingsdoos ) dus die vlieger gaat al niet op .verb schreef:Vanaf 1.6km tot de centrale is de performance tussen ADSL2+ en VDSL2 gelijk, dus waarom zou de rollout van VDSL2 dat oplossen? Voor mensen die op 3km of meer van de centrale wonen is er geen DSL technologie die voldoende snelheid kan bieden voor de mogelijkheden van digitale tv.Goztow schreef:Dit zal dan ook toegankelijk worden eens vdsl2 voor de meeste mensen beschikbaar is. Anders zouden ze nu oversteplt worden door mensen met "problemen" die op ADSL zitten en willen iets opnemen en naar een andere zender kijken tegelijkertijd.verb schreef:Met Belgacom TV kan je niet opnemen en terwijl naar een andere zender kijken, maar met een ADSL2+ of VDSL profiel zou je daarvoor toch voldoende bandbreedte moeten hebben?
adsl en adsl2+ vertrekt vanop de centrales vdsl niet
vdsl2 vertrekt ook van rops en gebruikt ongebruikte bandbreedte op kabels tussen de frequenties in waardoor de bandbreedte zwaar kan toenemen ... zorgt voor minder interferentie met andere paren binnen de kabel en de frequenties kunnen per paar worden appart worden aangepast wat nog meer interferentie kan voorkomen .
maw veel stabiler en betrouwbaarder dan vdsl vandaar ook de logische keuze van belgacom om vds niet verder uit te bouwen en direct verder te gaan met vdsl2 .
Er kunnen met vdsl2 in ideale omstandigheden (afstand, verzwakking etc...) snelheden tot 100 MBs tot 500 meter van de rop wat voor veel mensen het geval is .
-
- Elite Poster
dat klopt helemaal. avenger heeft gelijk!Avenger schreef: Zever vdsl begint vanaf de rop (straat aftakkingsdoos ) dus die vlieger gaat al niet op .
adsl en adsl2+ vertrekt vanop de centrales, vdsl niet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Das héél interessantere informatie, ik hoop dat Dommel snel begint met VDSL2Avenger schreef:Zever vdsl begint vanaf de rop (straat aftakkingsdoos ) dus die vlieger gaat al niet op .verb schreef:Vanaf 1.6km tot de centrale is de performance tussen ADSL2+ en VDSL2 gelijk, dus waarom zou de rollout van VDSL2 dat oplossen? Voor mensen die op 3km of meer van de centrale wonen is er geen DSL technologie die voldoende snelheid kan bieden voor de mogelijkheden van digitale tv.Goztow schreef:Dit zal dan ook toegankelijk worden eens vdsl2 voor de meeste mensen beschikbaar is. Anders zouden ze nu oversteplt worden door mensen met "problemen" die op ADSL zitten en willen iets opnemen en naar een andere zender kijken tegelijkertijd.verb schreef:Met Belgacom TV kan je niet opnemen en terwijl naar een andere zender kijken, maar met een ADSL2+ of VDSL profiel zou je daarvoor toch voldoende bandbreedte moeten hebben?
vdsl2 vertrekt ook van rops en gebruikt ongebruikte bandbreedte op kabels tussen de frequenties in waardoor de bandbreedte zwaar kan toenemen ... zorgt voor minder interferentie met andere paren binnen de kabel en de frequenties kunnen per paar worden appart worden aangepast wat nog meer interferentie kan voorkomen .
maw veel stabiler en betrouwbaarder dan vdsl vandaar ook de logische keuze van belgacom om vds niet verder uit te bouwen en direct verder te gaan met vdsl2 .
Er kunnen met vdsl2 in ideale omstandigheden (afstand, verzwakking etc...) snelheden tot 100 MBs tot 500 meter van de rop wat voor veel mensen het geval is .
-
- Pro Member
Hij is een sprekend voorbeeld van de stijgende Amerikaanse invloed binnen Telenet.Goendi schreef:Met alle respect, maar wat die ezel van een Telenet manager daar allemaal uitkraamt is te zot voor woorden. Pure marketing, en ik denk dat Telenet geen lessen moet geven aan eender wie als het op misleidende reclame aankomt.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Van de ene shit naar de andere he, maar ik denk dat het filmpje moest passen heljd schreef:Lol bij belgacom zijn ze echt eerlijk
Dan wordt het hoog tijd voor vdsl5+ of vdsl8-Avenger schreef:Zever vdsl begint vanaf de rop (straat aftakkingsdoos ) dus die vlieger gaat al niet op .verb schreef:Goztow schreef:verb schreef:
Op het gebied van maximale snelheid is het voorruitgang maar die 500 meter is achteruitgang in verhouding tot adsl.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Daaraan zie je dat ze elkaar sparen en achter de schermen afspraken maken uit eigenbelang om zichzelf geen pijn te moeten doen. Als ze elkaar gaan beconcureren dan worden ze verplicht de prijzen te laten zakken voor alles (telefonie, internet en digitale tv). Dat doet pijn in het enige dat voor hen telt en dat zijn die dollartekens of eurotekens zoals je wil.verb schreef:Ik had gehoopt dat Belgacom ook wat agressief reclame ging voeren tegen Telenet, komen ze met zo'n debiel robotje af dat niks zinnig te zeggen heeft
- Goztow
- userbase crew
-
Te Koop forum
Ik vind dat BGC heel agressief bezig is in zijn marketing. Ze zijn nu al maaaaaaaaaaaaaaaaaaanden op de TV met spotjes! En wij zullen dat maar financieren via onze Go lijntjes...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit is NIET correct, voor Telenet internet moet je GEEN TV hebben, in dat geval plaatst men namelijk een filter zodat je geen TV signaal binnen krijgt.Pi R² schreef:Feit 3: Over telenet z'n reklame. Heeft men er ooit al aan gedacht dat om telenet internet te hebben, dat je moet beschikken over TV?
Bij Telenet kan je je decoder evenzeer huren.Pi R² schreef:De aankoop van nen dure decoder, is trouwens een affaire die ge der pas na 3 jaar uithaalt ten opzichte van BGC.
BGC heeft inderdaad een heleboel beperkingen die Telenet vandaag de dag niet heeft... via VDSL2 zou er echter een aantal moeten verdwijnen, maar zover zijn we nog niet.Pi R² schreef:Al bij al, misschien zitten hier opvallend veel mensen met verstand, leken geraken hier niet... maar ik kan mij inbeelden dat de leken onder de indruk zullen zijn en den indruk krijgen dat BGC echt wel slecht moet zijn door al die argumenten contra.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
eerlijk gezegd vind ik 500m al een fantastische afstand als je weet dat de meeste kabel abonnees niet eens 100 meter van een versterker zitten !!!dbr schreef:Dan wordt het hoog tijd voor vdsl5+ of vdsl8-Avenger schreef:Zever vdsl begint vanaf de rop (straat aftakkingsdoos ) dus die vlieger gaat al niet op .verb schreef:Goztow schreef:
Op het gebied van maximale snelheid is het voorruitgang maar die 500 meter is achteruitgang in verhouding tot adsl.
In Nederland is het dus zo dat bijna geen 1 persoon meer dan 80m van de EV zit ! of men moet echt andere types van kabels gaan gebruiken met minder verlies.
Bij telefonie spreekt men over kilometers, waarom deel ik dit mee, gewoon om aan te tonen dat 500m haalbaar is het is zelfs haalbaar dat iedereen onder de 300m te krijgen, voor de kabel is dit reeds zo !!!
en het wordt geen tijd voor vdsl5 of whatever het wordt tijd voor ehternet to home of fiber to home
Adsl spreekt men ook over kan tot zoveel kilometers maar als de dekking zo is dan heb ik niets gezegd. awel heb ik wel, maar dan is dat een beetje loos.Ofloo schreef:eerlijk gezegd vind ik 500m al een fantastische afstand als je weet dat de meeste kabel abonnees niet eens 100 meter van een versterker zitten !!!dbr schreef:Avenger schreef:verb schreef:
In Nederland is het dus zo dat bijna geen 1 persoon meer dan 80m van de EV zit ! of men moet echt andere types van kabels gaan gebruiken met minder verlies.
Bij telefonie spreekt men over kilometers, waarom deel ik dit mee, gewoon om aan te tonen dat 500m haalbaar is het is zelfs haalbaar dat iedereen onder de 300m te krijgen, voor de kabel is dit reeds zo !!!
en het wordt geen tijd voor vdsl5 of whatever het wordt tijd voor ehternet to home of fiber to home
Vdsl5 of 8 of 9 of 10 was meer een bij wijze van, als het fiber naar mijn huisje heet vind ik het ook best hoor!
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -