Adsl Light (promo) versus adsl GO - technisch probleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Dag allemaal,
Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen : ik heb/had een adsl GO abonnement. Mijn zoon (hevig gebruiker) is het huis uit en ik wilde overschakelen naar een Light promo abonnement (1 Mbps download, Gb volume) tegen de promoprijs van € 20., geldig tot einde nov 2007.
Het nodige gedaan,(Go opgezegd) en vandaag krijg ik het bericht van Bgc dat het niet mogelijk is het light abonnement toe te kennen en dat men het GO abonnement opnieuw geactiveerd heeft. Reden : men zou "verplaatsingen van kabels moeten doen en investeringen in kabels" en dat wenst men niet te doen.
Mijn vraag : is het mogelijk dat een light versie op een andere "kabel" draait dan een GO versie ??? Ik betwijfel dit ten zeerste....
:???:
Bert
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

bert schreef:Dag allemaal,
Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen : ik heb/had een adsl GO abonnement. Mijn zoon (hevig gebruiker) is het huis uit en ik wilde overschakelen naar een Light promo abonnement (1 Mbps download, Gb volume) tegen de promoprijs van € 20., geldig tot einde nov 2007.
Het nodige gedaan,(Go opgezegd) en vandaag krijg ik het bericht van Bgc dat het niet mogelijk is het light abonnement toe te kennen en dat men het GO abonnement opnieuw geactiveerd heeft. Reden : men zou "verplaatsingen van kabels moeten doen en investeringen in kabels" en dat wenst men niet te doen.
Mijn vraag : is het mogelijk dat een light versie op een andere "kabel" draait dan een GO versie ??? Ik betwijfel dit ten zeerste....
:???:
Bert


pm uw nummer is, zal het nakijken voor u. wat het klinkt vreemd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Verstuurd via pb
Bert
Laatst gewijzigd door bert 07 dec 2007, 15:53, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:pm uw nummer is, zal het nakijken voor u. wat het klinkt vreemd.

Ik ben ERG benieuwd naar de uitleg, hou ons vooral even op de hoogte.
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Hollebolle gijs, ik heb mijn tel nr via mail verstuurd.
Bert
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

cloink schreef:
hollebollegijs schreef:pm uw nummer is, zal het nakijken voor u. wat het klinkt vreemd.

Ik ben ERG benieuwd naar de uitleg, hou ons vooral even op de hoogte.


ben ook curieus hoor...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

bert,

zal je maandag van antwoord dienen maar wat ik vaststel dat je hier niet alles verteld hebt.
maandaag meer.
groeten.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Hollebollegijs,

Dat klopt : het ganse verhaal is wat lang, maar indien nodig, geef ik het je graag, met alle details... Mijn vraag is het antwoord dat bgc mij vandaag geeft, en ik betwijfel de redenen van het niet-installeren.
Mvg
Bert
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Om alle twijfels weg te nemen en om mijn goede bedoelingen te bewijzen, hier het ganse verhaal, met op voorhand mijn exkuses indien er soms een datum niet helemaal juist mocht zijn.
- 29/10/07 : ik zeg telefonisch mijn adsl go kontrakt op. Ik ben ongeveer 5 jaar gebruiker Ik bevind mij op ruim 8 km van de centrale, en de "normale" door mij behaalde snelheden waren zelden hoger dan 1000kbs; meestal was het zoiets van 600 - 700 kbs.
Ik had voor mezelf beslist dat ik een goedkoper abonnement wilde, temeer daar mijn zoon (grotere gebruiker dan ikzelf) het huis heeft verlaten. Voor mijn noden vond ik go te zwaar en te duur.
Datum van einde van het kontrakt (overeengekomen) : 1 dec 2007.
- Midden nov ben ik op zoek naar een andere provider en ik zie de promo van Bgc voor adsl light - 1 Mbs snelheid, volume 1 Mb, tegen de promoprijs van € 20. Ik bel naar Bgc Hasselt en vraag of ik dat kan kopen ook al ben ik nu GO klant. Hun antwoord was dat deze promo slechts liep tot 30 november, en dat zij niet wisten of deze zou verlengd worden. Zij stelden voor mijn Go abonnement vervroegd te beëindigen, nl. op 26 november, en dat ik dan nog enkele dagen tijd had om een nieuw promo abonnement te nemen. Hiermede ging ik akkoord.
- Op 26 november werd mijn GO afgesloten. (bevestigd door brief van Bgc)
- Op 28 november ga ik naar Belgacom Hasselt om een light promo te kopen ; de verkoper geeft alle gegevens in, en zegt mij dat er mogelijk een technisch probleem is, wegens te ver van de centrale. Ik bevestig dit te weten, en zeg erbij dat ik jaren een GO heb, maar dat de snelheid vaak te wensen overlaat, iets wat ik weet en waar Bgc niets aan kan doen, wegens de grote afstand. De verkoper bevestigt dat ik binnen een 5-tal dagen een nieuwe aansluiting zal hebben, of, dat er mogelijk nog een kontakt met de technische dienst kan zijn.
- Op 5 dec bel ik naar Bgc Brussel en daar zegt men mij dat mijn light bestelling geannuleerd is, en dat GOdezelfde dag terug aktief is gezet.
- Op 5 dec bel ik met Bgc Hasselt, (mijn verkoper) om te vragen wie mijn bestelling heeft geannuleerd, en waarom. Het heeft iets te maken met technici, en die zouden mij hierover nog bellen.
- Op 8 dec krijg ik een telefoon van Bgc Hasselt, waar men de uitleg geeft zoals vermeld in mijn eerste bericht : Light is technisch onmogelijk, Go is opnieuw geaktiveerd en men ging mijn lijn in het oog houden. (Snelheid vandaag gemeten ongeveer 1800 kbps) !

Samengevat : ik had graag de goedkopere light gehad, maar ik stel het wel op prijs dat Bgc mijn GO opnieuw heeft geaktiveerd. Alleen blijven mijn twijfels over de redenen....
Mvg
Bert
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

interessant probleem. is een light abo op grote afstand onmogelijk en een GO wel? dan nog is het vreemd dat ze zonder iets te vragen GO terug aktiveren. benieuwd naar't vervolg
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

8,9km? Die afstand zal wel verkeerd gemeten zijn :)

In alle geval, ik hoop dat hollebollegijs je kan verderhelpen. En ik ben zelf ook wel benieuwd :)
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Joris84 schreef:8,9km? Die afstand zal wel verkeerd gemeten zijn :)


denk ik ook ... op die afstand komt er volgens mij geen byte meer door.

anyway, wel bizar dat bgc u toelaat om van die promotie gebruik te maken, da's normaal alleen voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten die even snel hun oude abo opzeggen en dan van een nieuwe promo proberen gebruik te maken.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

en die verhoogde snelheid, hoe kan dat is de lijn plots dubbel zo goed geworden? minder ruis?
ik zou graag weten hoe dat dat komt.

kan men de afstand tot de centrale zelf bekomen of moet men deze aan belgacom vragen?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

heb een nieuwe aanvraag gedaan. ben eens benieuwd wat het gaat geven.

wat de afstand tot de centrale betreft, namelijk 8 km, kan ik zeggen dat dit klopt.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Wat bedoel je met "nieuwe aanvraag" ? Bedoel je daar mee dat je opnieuw hebt gevraagd Light bij mij te installeren en dit aan de techn. dienst ? Ben heel erg benieuwd....
Btw ik heb sterk de indruk dat mijn lijn aktief gemonitord wordt :
snelheden gemeten met de speedtest :
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 1943 kbit/s or 243 kbyte/s
- Upload speed : 292 kbit/s or 37 kbyte/s
Fri Dec 7 2007 at 14:51:23 UTC+0100

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 1804 kbit/s or 226 kbyte/s
- Upload speed : 299 kbit/s or 37 kbyte/s
Fri Dec 7 2007 at 15:40:26 UTC+0100

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 379 kbit/s or 47 kbyte/s
- Upload speed : 316 kbit/s or 40 kbyte/s
Sat Dec 8 2007 at 18:00:57 UTC+0100

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 573 kbit/s or 72 kbyte/s
- Upload speed : 268 kbit/s or 34 kbyte/s
Sun Dec 9 2007 at 14:20:43 UTC+0100

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 574 kbit/s or 72 kbyte/s
- Upload speed : 262 kbit/s or 33 kbyte/s
Sun Dec 9 2007 at 15:55:49 UTC+0100

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 381 kbit/s or 48 kbyte/s
- Upload speed : 311 kbit/s or 39 kbyte/s
Mon Dec 10 2007 at 13:42:21 UTC+0100

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 1466 kbit/s or 183 kbyte/s
- Upload speed : 292 kbit/s or 37 kbyte/s
Mon Dec 10 2007 at 14:18:03 UTC+0100

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 1759 kbit/s or 220 kbyte/s
- Upload speed : 303 kbit/s or 38 kbyte/s
Mon Dec 10 2007 at 21:15:06 UTC+0100


Zoals je ziet : vrijdag : uitstekend
zaterdag en zondag : erg slecht : 379 à 574 kbit/s
maandag : begint slecht : 381 kbs en wat later 1466 kbs tot 1759 kbs
vandaag dinsdag : uitstekend : 14.14 u : 1914 kbs !!!


Groetjes en bedankt alvast
Bert
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

bert schreef:Zoals je ziet : vrijdag : uitstekend
zaterdag en zondag : erg slecht : 379 à 574 kbit/s
maandag : begint slecht : 381 kbs en wat later 1466 kbs tot 1759 kbs
vandaag dinsdag : uitstekend : 14.14 u : 1914 kbs !!!

Gezien de afstand van maar liefst 8km (!) lijkt dit logisch en eerlijk gezegd vind ik dat je nog verbazingwekkende snelheden haalt. :eek:
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

is vrij logisch (ergens toch :) )
door de goodwill van belgacom x jaren geleden hebben ze je een adsl verkocht op 8km (wat ze eigelijk niet mochten doen) maar bon, nu dat je opnieuw administratief een adsl aanvraagd komt er een checkmark op het systeem waarbij ze zien dat je te ver woont (boven 5km ongeveer)

resultaat, geen adsl mogelijk.
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Hoera !
Vandaag ontvang ik de bevestigingsbrief van Belgacom, waarin men mij meedeelt dat ik sinds 11 dec een ADSL light abonnement heb !

Dus einde goed, al goed.
Misschien te danken aan de medewerking van Hollebollegijs ???
Alleszins bedankt.
Btw. de snelheden die ik gisteren en vandaag meet liggen rond de 850 kbits/sec wat zeker aanvaardbaar is in mijn situatie.
Groetjes

Bert
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

het blijft natuurlijk een vreemde zaak dat ze je eerst op een GO abo gezet hadden omdat een light niet zou gaan.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Xenne, dat is natuurlijk juist. Dat was ook de vraag in mijn eerste topic...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”