A2F 1Mbps Down
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Small Update
Er is ons uit vertrouwbare bron gemeld dat een groot aantal delen van het land opnieuw betere verbindingen via A2F zouden moeten hebben. De problemen die er nu nog zijn, zijn geconcentreerd in Limburg en vermoedelijk een deel van Antwerpen.
Tegen maandag zullen vermoedelijk alle A2F verbindingen terug op degelijk niveau moeten zijn.
Indien meer news, dan posten we het.
Voor alle duidelijkheid, laat ons nu niet weer allen gaan posten: "bij mij gaat het nog niet, en bij mij ook niet...". Er zijn idd nog problemen, maar geconcentreerder.. niet nationaal zegt men ons. Dus even speedtest doen en wij zien dan ook voldoende.
Er is ons uit vertrouwbare bron gemeld dat een groot aantal delen van het land opnieuw betere verbindingen via A2F zouden moeten hebben. De problemen die er nu nog zijn, zijn geconcentreerd in Limburg en vermoedelijk een deel van Antwerpen.
Tegen maandag zullen vermoedelijk alle A2F verbindingen terug op degelijk niveau moeten zijn.
Indien meer news, dan posten we het.
Voor alle duidelijkheid, laat ons nu niet weer allen gaan posten: "bij mij gaat het nog niet, en bij mij ook niet...". Er zijn idd nog problemen, maar geconcentreerder.. niet nationaal zegt men ons. Dus even speedtest doen en wij zien dan ook voldoende.
I love it when a plan comes together!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Hey dudes,
Ik ben sinds 01/07/03 abonnee bij adsl2fit en ik heb al de nodige ups en downs meegemaakt met onze ISP.
Gisteren nog antwoord gekregen dat de problemen inderdaad beginnen opgelost te geraken.
Jullie hebben gelijk dat adsl2fit te weinig informatie heeft gegeven omtrent het probleem. Ze zijn er zich ook van bewust.
Hadden ze tijdig een mailtje of brief rondgestuurd dan hadden ze zich de nodige problemen van boze klanten kunnen besparen. Maar het is nog een jong bedrijf en iedereen moet leergeld betalen.
In België mogen we al bij al nog niet klagen over de snelheden en pannes (akkoord 3 weken tegen 5kb downen is ook niet alles). Maar als we kijken naar de omringende landen zijn er wel meer van deze problemen (Nederland, Duitsland, Frankrijk). Ik ken verschillende mensen die breedband (ADSL, kabel en satteliet) hebben in deze landen en ik kan garanderen dat ze ginder nog meer sh'('((t (langer en harder ) hebben als wij hier.
Ik woon in Hasselt, dus ben waarschijnlijk 1 van de laatste die terug opnieuw tegen zijn normale snelheid zal kunnen surfen.
Nog even op de tanden bijten en dan zal het allemaal wel in de sacoche komen. Het is trouwens nog niet zolang geleden dat 5Kb/s nog een topsnelheid was (aahh de goede oude tijd).
En trouwens Telenet & Belgacom hebben de nodige problemen gekend (en hebben ze soms nog).
Ik weet dat velen zich bedrogen voelen (voelde ik mij de eerste dagen ook serieus pissed of, voor 56€ verwacht je toch iets terug), maar bekijk het zo: we kunnen tenminste nog surfen (zei het een beetje trager als normaal) en wat meer tijd besteden aan vriendin, vriend, hond, poes, familie....
Adsl2fit is een jong bedrijf en aangezien de infrastructuur in handen is van Scarlet en Belgacom moeten we geduld oefenen. De grote jongens gaan zich niet haasten voor een bende dudes met 4 en 8 Mbit verbindingen en nog veel minder als we limietloos mogen downen.
Dat is het nadeel van het telecom-monopolie in België. Eén of twee grote spelers hebben de infrastructuur in handen en kunnen eigenlijk doen wat ze willen.
Volgens mij (puur persoonlijk) azen ze (BC/scarlet) zelfs op het feit dat er verschillende mensen op hun p"'"'"(é(é"k getrapt zijn door de slechte communicatie met adsl2fit en misschien willen afhaken (de klant heeft altijd gelijk). Meer nieuwe abonnees voor hun en minder voor de onafhankelijke providers.
Als we hieraan toegeven zullen de grote jongens het monopolie blijven behouden. Ze hebben (volgens mij) een grote schrik van de onafhankelijke providers (zoals adsl2fit en andere...) en zullen ze proberen alles zo langzaam mogelijk te laten verlopen (overschakelingen uitstellen, geen informatie doorsluizen...)
Laten we de grote jongens winnen (en opgescheept zitten met van die belachelijke downloadlimieten) of blijven nog even op de tanden bijten (waar ons het vrije downloaden tegen belachelijk hoge snelheden wacht)??
Wat betref de compensatie voor de geleden schade zal adsl2fit waarschijnlijk wel het één en ander kunnen regelen (en anders een mars naar Antwerpen organiseren en camperen voor hun deur )
Dus moraal van het hele verhaal: Nog proberen even rustig te blijven, het zijn groeipijnen (zowel wij als AdsL2fit zullen ervan geleerd hebben). Zoals Oddity, Nukem al verschillende malen hebben gezegd. We kunnen er nog zoveel over lullen, janken, vloeken, tieren en brullen. Het zal geen ene seconde sneller opgelost zijn.
Voila mijn epistel is af
En neen ik ben geen adsl2fitFanaat of werknemer of reclamesnol, gewoon een beetje filosofisch/anti-monopolie/geduldig ingesteld en ik heb al de nodige telecom-watertjes doorzwommen.
Ik ben sinds 01/07/03 abonnee bij adsl2fit en ik heb al de nodige ups en downs meegemaakt met onze ISP.
Gisteren nog antwoord gekregen dat de problemen inderdaad beginnen opgelost te geraken.
Jullie hebben gelijk dat adsl2fit te weinig informatie heeft gegeven omtrent het probleem. Ze zijn er zich ook van bewust.
Hadden ze tijdig een mailtje of brief rondgestuurd dan hadden ze zich de nodige problemen van boze klanten kunnen besparen. Maar het is nog een jong bedrijf en iedereen moet leergeld betalen.
In België mogen we al bij al nog niet klagen over de snelheden en pannes (akkoord 3 weken tegen 5kb downen is ook niet alles). Maar als we kijken naar de omringende landen zijn er wel meer van deze problemen (Nederland, Duitsland, Frankrijk). Ik ken verschillende mensen die breedband (ADSL, kabel en satteliet) hebben in deze landen en ik kan garanderen dat ze ginder nog meer sh'('((t (langer en harder ) hebben als wij hier.
Ik woon in Hasselt, dus ben waarschijnlijk 1 van de laatste die terug opnieuw tegen zijn normale snelheid zal kunnen surfen.
Nog even op de tanden bijten en dan zal het allemaal wel in de sacoche komen. Het is trouwens nog niet zolang geleden dat 5Kb/s nog een topsnelheid was (aahh de goede oude tijd).
En trouwens Telenet & Belgacom hebben de nodige problemen gekend (en hebben ze soms nog).
Ik weet dat velen zich bedrogen voelen (voelde ik mij de eerste dagen ook serieus pissed of, voor 56€ verwacht je toch iets terug), maar bekijk het zo: we kunnen tenminste nog surfen (zei het een beetje trager als normaal) en wat meer tijd besteden aan vriendin, vriend, hond, poes, familie....
Adsl2fit is een jong bedrijf en aangezien de infrastructuur in handen is van Scarlet en Belgacom moeten we geduld oefenen. De grote jongens gaan zich niet haasten voor een bende dudes met 4 en 8 Mbit verbindingen en nog veel minder als we limietloos mogen downen.
Dat is het nadeel van het telecom-monopolie in België. Eén of twee grote spelers hebben de infrastructuur in handen en kunnen eigenlijk doen wat ze willen.
Volgens mij (puur persoonlijk) azen ze (BC/scarlet) zelfs op het feit dat er verschillende mensen op hun p"'"'"(é(é"k getrapt zijn door de slechte communicatie met adsl2fit en misschien willen afhaken (de klant heeft altijd gelijk). Meer nieuwe abonnees voor hun en minder voor de onafhankelijke providers.
Als we hieraan toegeven zullen de grote jongens het monopolie blijven behouden. Ze hebben (volgens mij) een grote schrik van de onafhankelijke providers (zoals adsl2fit en andere...) en zullen ze proberen alles zo langzaam mogelijk te laten verlopen (overschakelingen uitstellen, geen informatie doorsluizen...)
Laten we de grote jongens winnen (en opgescheept zitten met van die belachelijke downloadlimieten) of blijven nog even op de tanden bijten (waar ons het vrije downloaden tegen belachelijk hoge snelheden wacht)??
Wat betref de compensatie voor de geleden schade zal adsl2fit waarschijnlijk wel het één en ander kunnen regelen (en anders een mars naar Antwerpen organiseren en camperen voor hun deur )
Dus moraal van het hele verhaal: Nog proberen even rustig te blijven, het zijn groeipijnen (zowel wij als AdsL2fit zullen ervan geleerd hebben). Zoals Oddity, Nukem al verschillende malen hebben gezegd. We kunnen er nog zoveel over lullen, janken, vloeken, tieren en brullen. Het zal geen ene seconde sneller opgelost zijn.
Voila mijn epistel is af
En neen ik ben geen adsl2fitFanaat of werknemer of reclamesnol, gewoon een beetje filosofisch/anti-monopolie/geduldig ingesteld en ik heb al de nodige telecom-watertjes doorzwommen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
hologic schreef:Jullie hebben gelijk dat adsl2fit te weinig informatie heeft gegeven omtrent het probleem. Ze zijn er zich ook van bewust.
Maar doen er niets aan ... ?
hologic schreef:Nog even op de tanden bijten en dan zal het allemaal wel in de sacoche komen. Het is trouwens nog niet zolang geleden dat 5Kb/s nog een topsnelheid was (aahh de goede oude tijd).
Toch wel grappig... toen de meeste nog aan het klagen waren bij hun vorige provider over limieten, en het feit dat ze geen seconde het internet kunnen missen blijken deze personen plotseling oh zo tolerant ?
hologic schreef:Adsl2fit is een jong bedrijf en aangezien de infrastructuur in handen is van Scarlet en Belgacom moeten we geduld oefenen. De grote jongens gaan zich niet haasten voor een bende dudes met 4 en 8 Mbit verbindingen en nog veel minder als we limietloos mogen downen.
Euh... hebben ze bij ADSL2FIT dan geen SLAs voor hun upstream providers ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
r2504,
Ze doen er wel iets aan. De info die wij hier posten komt in véél gevallen van A2F. Ik ga niet zeggen alles, maar toch hier en daar stukken. Maar idd, je hebt een punt..het zou nog beter zijn moest er ook iets op hun eigen site staan.
Wat betreft dat meer tolerant zijn..tja over die limieten had men eigenlijk geen reden tot klagen.. maar kom das een andere discussie. Nuja, A2F is in een pak opzichten stukken voordeliger dan andere providers. Dus is het misschien wel de moeite waard om iets toleranter te zijn..van als het werkt.. zal men véél meer eruit halen dan bij de andere ISP's.
Maybe speelt het feit dat er sprake is over schadeclaims ook wel een verzachtende omstandigheid..
Wat betreft die SLA's, ben ik niet zeker van hoe het zit, zal eens navragen. Een feit is zeker dat BGC en Scarlet niet van de makkelijkste zijn op dat gebied.
Ze doen er wel iets aan. De info die wij hier posten komt in véél gevallen van A2F. Ik ga niet zeggen alles, maar toch hier en daar stukken. Maar idd, je hebt een punt..het zou nog beter zijn moest er ook iets op hun eigen site staan.
Wat betreft dat meer tolerant zijn..tja over die limieten had men eigenlijk geen reden tot klagen.. maar kom das een andere discussie. Nuja, A2F is in een pak opzichten stukken voordeliger dan andere providers. Dus is het misschien wel de moeite waard om iets toleranter te zijn..van als het werkt.. zal men véél meer eruit halen dan bij de andere ISP's.
Maybe speelt het feit dat er sprake is over schadeclaims ook wel een verzachtende omstandigheid..
Wat betreft die SLA's, ben ik niet zeker van hoe het zit, zal eens navragen. Een feit is zeker dat BGC en Scarlet niet van de makkelijkste zijn op dat gebied.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Is er al enige informatie over het huidige snelheidsprobleem?
Zou dit vandaag nog opgelost zijn zoals eerder aangegeven of is er iets tussen gekomen.
Het is erg vervelend, de problemen zijn duidelijk nog niet opgelost (ook al hoor je hier een daar dat er beterschap is).
Wel weet ik dat ze bij ADSL2Fit niet stil zitten en dat ze waarschijnlijk vandaag over wat meer informatie zullen beschikken...
NuKeM
De enige "informatie" die ik kreeg wanneer ik een mail stuurde gisteren
Verleden week kreeg ik een mail dat het tegen maandag ging in orde zijn.
En zo worden we maar aan het lijntje gehouden.
door werken op het netwerk zijn er lokaal "vertragingen" mogelijk. Deze zouden in de loop van de komende week verdwenen moeten zijn
Anonymous schreef:De enige "informatie" die ik kreeg wanneer ik een mail stuurde gisterendoor werken op het netwerk zijn er lokaal "vertragingen" mogelijk. Deze zouden in de loop van de komende week verdwenen moeten zijn
is standaard mail van A2F kreeg ik ook al meerdere malen
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Er was vandaag een vergadering gepland tussen Scarlet en A2F, Latribu en de anderen die Scarlet gebruiken over de huidige problemen.
Hopelijk weten we dus vanavond iets meer...
Hopelijk weten we dus vanavond iets meer...
NuKeM
Tis te hopen, hoelang duurde die upload problemen ?
Mjah kvraag mij af of da telkens dezelfde is die daar zen speed test want das altijd rond de 100kbps ?
Ik wil terug surfen aan 2800kbps
Greetz
Mjah kvraag mij af of da telkens dezelfde is die daar zen speed test want das altijd rond de 100kbps ?
Ik wil terug surfen aan 2800kbps
Greetz
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Freak,
Die upload problemen hebben ergens tussen iets meer dan een maand en net geen twee maand geduurd dacht ik.
Wat betreft altijd dezelfde? Hmja, indien hij alle vijf minuten een andere connectie maakt ja. Want in de dbase is het toch steeds een ander ip. Daar wordt trouwens rekening mee gehouden, dat 5 testen per 5minuten van dezelfde er niet in verchijnen. (is op ip, dus nen reconnect.. kan dat omzeilen.. zou wel stom zijn, ma kom).
Op alle resultaten vandaag zit er 1 goede: 6000Kbps+ (vermoedelijk van op het datacenter van A2F zelf ). en de rest is 50% 1Mbps verbindingen en 50% lager dan dat...
Het is dus enigszinds beter.. maar nog lang niet wat het zou moeten zijn. Vanals wij meer informatie zouden vernemen, posten we dit zeker en vast!
Die upload problemen hebben ergens tussen iets meer dan een maand en net geen twee maand geduurd dacht ik.
Wat betreft altijd dezelfde? Hmja, indien hij alle vijf minuten een andere connectie maakt ja. Want in de dbase is het toch steeds een ander ip. Daar wordt trouwens rekening mee gehouden, dat 5 testen per 5minuten van dezelfde er niet in verchijnen. (is op ip, dus nen reconnect.. kan dat omzeilen.. zou wel stom zijn, ma kom).
Op alle resultaten vandaag zit er 1 goede: 6000Kbps+ (vermoedelijk van op het datacenter van A2F zelf ). en de rest is 50% 1Mbps verbindingen en 50% lager dan dat...
Het is dus enigszinds beter.. maar nog lang niet wat het zou moeten zijn. Vanals wij meer informatie zouden vernemen, posten we dit zeker en vast!
K nog een vraagje tussendoor,
Kzat daarstrax op school en ik deed die speedtest maar ik moest eerst men provider en land selecteren. Telenet en Belgie dus, maar nadat ik die test gedaan had kwamen de resultaten niet in de lijst te staan. Tis een 4mbps down en 4mbps up verbinding maar ik had resultaten van 1mbps up en 1mbps down, ligt het daaraan dat het niet getoond wordt ?
Greetz
Kzat daarstrax op school en ik deed die speedtest maar ik moest eerst men provider en land selecteren. Telenet en Belgie dus, maar nadat ik die test gedaan had kwamen de resultaten niet in de lijst te staan. Tis een 4mbps down en 4mbps up verbinding maar ik had resultaten van 1mbps up en 1mbps down, ligt het daaraan dat het niet getoond wordt ?
Greetz
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
ik merk ook dat het beter aan het gaan is. vorige week was het nog 10 kb/sec en nu is het al 20-25 kb/sec. nog eventjes geduld hebben dus en de pings enzo zijn weer bangelijk goed. net ietsje beter als die van skynet heb ik gemerkt
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Nee hij toont alleen resultaten van vertrouwde speed tests, dat wil zeggen speedtests waar hij zelf de provider heeft kunnen vinden.
We doen dit omdat er dan misschien mensen gaan zijn die zetten Telenet, maar eigenlijk Skynet hebben en zo eventueel de indruk zouden geven dat Telenet 'trager' zou zijn...
We doen dit omdat er dan misschien mensen gaan zijn die zetten Telenet, maar eigenlijk Skynet hebben en zo eventueel de indruk zouden geven dat Telenet 'trager' zou zijn...
NuKeM
-
- Deel van't meubilair
NuKeM schreef:Nee hij toont alleen resultaten van vertrouwde speed tests, dat wil zeggen speedtests waar hij zelf de provider heeft kunnen vinden.
Misschien de andere in de lijst zetten als "Other"... toch leuk dat je dan ook de speedtest eens kan gebruiken.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
xr2i,
Nog geen informatie, misschien tegen vanavond.
Snelheid lijkt gelijk te zijn aan die van gisteren tot nu toe:
maw: helft van de gebruikers: 1Mbps, andere helf eronder en 1 of twee uitschieters met 6000Kbps of meer.
r2504,
dat kan er vermoedelijk wel bijkomen al zie ik niet direct het nut ervan in..zo'n other lijst wordt dan een allegaartje.., als we met versie 2.0 voor Java2.0 gaan beginnen . Dan wordt dbase aangepast met integratie in forumprofile.. dus
Nog geen informatie, misschien tegen vanavond.
Snelheid lijkt gelijk te zijn aan die van gisteren tot nu toe:
maw: helft van de gebruikers: 1Mbps, andere helf eronder en 1 of twee uitschieters met 6000Kbps of meer.
r2504,
dat kan er vermoedelijk wel bijkomen al zie ik niet direct het nut ervan in..zo'n other lijst wordt dan een allegaartje.., als we met versie 2.0 voor Java2.0 gaan beginnen . Dan wordt dbase aangepast met integratie in forumprofile.. dus
Dat probleem dat jullie hebben met adsl2fit vind ik persoonlijk vrij vreemd. Ik ben zelf geen A2F klant maar ik ken een aantal mensen die dat wel zijn.
Sta mij toe enkele opmerkingen te geven:
1. Naar hetgeen ik vernomen heb, is het probleem lokaal. Niet iedereen is geaffecteerd. De gedupeerden zijn verspreid over verschillende regio's. Het kan blijkbaar, naar mijn informatie, mogelijk zijn dat een A2F klant een kilometer verder geen problemen ondervindt. Dat vind ik wel héél lokaal.
2. Blijkbaar is A2F héél scharig met commentaar. Iedereen vindt dit schandalig maar is dit niet eerder verdacht.
3. A2F biedt een pakket aan zonder limieten, als enige in België bij mijn weten. Heeft niemand zich ooit vragen gesteld waarom de andere ISP dit niet doen? Omdat men anders verlies doet op het abonnement. Elke byte die via een netwerk gaat, kost de ISP geld. Bij een grote gebruiker doet een ISP dus verlies. A2F trekt net alle grote gebruikers aan, leidt dit niet tot problemen?
4. Als een aantal klanten geaffecteerd zijn spreekt men van een outage. Vanaf het begin van zo'n outage begint de klok te tikken. Als het probleem niet snel opgelost is, kan dit dramatisch zijn voor uptime statistieken die elke ISP bijhoud. Geen enkele provider laat een probleem van die omvang zo lang aanslepen, integendeel. Laat staan dat het zo lang duurt om te weten waar de oorzaak ligt.
5. Men beweert dat een groot aantal PI klanten eveneens hinder ondervinden. Kan mij iemand vertellen waar hierover iets terug te vinden is op hun statuspagina, welke notabene van scarlet is (PI = Scarlet)
6. De mensen die ik ken en die hinder ondervinden zijn allemaal grote downloaders en minstens één iemand kan bevestigen dat het probleem zich voordeed na synchronisatie van de modem.
7. Opeens maakt A2F jacht op mensen die servers draaien voor derden en/of filesharingsprogramma's gebruiken, tenminste als ik de posts mag geloven
8. De meeste mensen die traag surfen hebben ongeveer dezelfde "snelheid".
9. Het vorige probleem van Scarlet was opgelost ter zelfde tijd dat het andere ontstaan is.
Zou het niet kunnen, let op ik verklaar dit NIET als waarheid, dat met bewust de grote gebruikes op een soort smallband hebben gezet.Het geeft in elk geval wel een mogelijk antwoord op alle bovenstaande punten. Misschien was dit nodig omdat er een te grote belasting kwam van deze klanten. Misschien was dit de oorzaak van het vorige probleem bij Scarlet.
Sta mij toe enkele opmerkingen te geven:
1. Naar hetgeen ik vernomen heb, is het probleem lokaal. Niet iedereen is geaffecteerd. De gedupeerden zijn verspreid over verschillende regio's. Het kan blijkbaar, naar mijn informatie, mogelijk zijn dat een A2F klant een kilometer verder geen problemen ondervindt. Dat vind ik wel héél lokaal.
2. Blijkbaar is A2F héél scharig met commentaar. Iedereen vindt dit schandalig maar is dit niet eerder verdacht.
3. A2F biedt een pakket aan zonder limieten, als enige in België bij mijn weten. Heeft niemand zich ooit vragen gesteld waarom de andere ISP dit niet doen? Omdat men anders verlies doet op het abonnement. Elke byte die via een netwerk gaat, kost de ISP geld. Bij een grote gebruiker doet een ISP dus verlies. A2F trekt net alle grote gebruikers aan, leidt dit niet tot problemen?
4. Als een aantal klanten geaffecteerd zijn spreekt men van een outage. Vanaf het begin van zo'n outage begint de klok te tikken. Als het probleem niet snel opgelost is, kan dit dramatisch zijn voor uptime statistieken die elke ISP bijhoud. Geen enkele provider laat een probleem van die omvang zo lang aanslepen, integendeel. Laat staan dat het zo lang duurt om te weten waar de oorzaak ligt.
5. Men beweert dat een groot aantal PI klanten eveneens hinder ondervinden. Kan mij iemand vertellen waar hierover iets terug te vinden is op hun statuspagina, welke notabene van scarlet is (PI = Scarlet)
6. De mensen die ik ken en die hinder ondervinden zijn allemaal grote downloaders en minstens één iemand kan bevestigen dat het probleem zich voordeed na synchronisatie van de modem.
7. Opeens maakt A2F jacht op mensen die servers draaien voor derden en/of filesharingsprogramma's gebruiken, tenminste als ik de posts mag geloven
8. De meeste mensen die traag surfen hebben ongeveer dezelfde "snelheid".
9. Het vorige probleem van Scarlet was opgelost ter zelfde tijd dat het andere ontstaan is.
Zou het niet kunnen, let op ik verklaar dit NIET als waarheid, dat met bewust de grote gebruikes op een soort smallband hebben gezet.Het geeft in elk geval wel een mogelijk antwoord op alle bovenstaande punten. Misschien was dit nodig omdat er een te grote belasting kwam van deze klanten. Misschien was dit de oorzaak van het vorige probleem bij Scarlet.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Hoe verklaar je dan dat ik soms aan 100 KB/sec download en soms aan 0.5 KB/sec. Straks krijgen we nog een verhaaltje van variabele smallband ofzo?
Wel leuk deze stads-sages
greetz,
Nob
Wel leuk deze stads-sages
greetz,
Nob
decibel,
hoe verklaar je dan dat ik een nieuwe klant ben en ik nog nooit een mooie snelheid heb gehad? Ik kan toch onmogelijk 1 van dei grote downloaders zijn ? ofwel? netwerk traffic laatste 2 weken 500Mbyte met adsl2fit en meer is het niet.
En ervoor had ik geen adsl2fit.
Nuja we zien wel.
hup A2F hup.
Greetz
hoe verklaar je dan dat ik een nieuwe klant ben en ik nog nooit een mooie snelheid heb gehad? Ik kan toch onmogelijk 1 van dei grote downloaders zijn ? ofwel? netwerk traffic laatste 2 weken 500Mbyte met adsl2fit en meer is het niet.
En ervoor had ik geen adsl2fit.
Nuja we zien wel.
hup A2F hup.
Greetz
Idem hier... Ik ben al 2 weken klant maar heb nog nooit meer dan 10Kbps downspeed gehad... nice
Dus ik denk niet dat het verhaaltje klopt ivm die grote downloaders.
Maar ik heb nog steeds een beetje geduld .
Dus ik denk niet dat het verhaaltje klopt ivm die grote downloaders.
Maar ik heb nog steeds een beetje geduld .
-
- Deel van't meubilair
decibel schreef:3. A2F biedt een pakket aan zonder limieten, als enige in België bij mijn weten. Heeft niemand zich ooit vragen gesteld waarom de andere ISP dit niet doen? Omdat men anders verlies doet op het abonnement. Elke byte die via een netwerk gaat, kost de ISP geld. Bij een grote gebruiker doet een ISP dus verlies. A2F trekt net alle grote gebruikers aan, leidt dit niet tot problemen?
Toch nog iemand die dit opmerkt... echter de meeste willen dit absoluut niet inzien. Bewijs is trouwens inderdaad dat de regels (ivm. hosten ed.) reeds veranderd zijn voor men goed van start is. Misschien dat de huidige problemen opgelost geraken... maar wat mij betreft kan dit alleen van kwaad naar erger.
Latribu biedt dit ook aan, dus ze zijn al met 2
Ik heb het nu ook wel altijd raar gevonden dat ze dit konden doen.
greetz,
Nob
Ik heb het nu ook wel altijd raar gevonden dat ze dit konden doen.
greetz,
Nob
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Je hebt nog aanbieders van limietloos ADSL, zoals bvb http://www.surfadsl.be/info_nl/ , PI zelf (ook al staat het niet op hun site dat ze hun limiet niet toepassen), Latribu en er zullen er nog wel zijn
"Elke byte die via een netwerk gaat, kost de ISP geld." Dit hangt er allemaal van af hoe hun huurlijnen worden gefactureerd. Bij ISP's zal je meestal huurlijnen terugvinden waarbij ze enkel voor de bandbreedte betalen en niet voor het verkeer dat erdoor gaat (zoals bvb bij A2F). Hun lijnen kosten hun dus idd geld maar dit is een vast bedrag per maand en of hun klanten nu een maand wat meer downloaden of niet zal niet veel verschil maken. Wel zullen ze wat meer bandbreedte moeten hebben als er onder hun klanten veel downloaders zitten.
Om nog een kleine update te geven, na de vergadering gisteren is duidelijk gebleken dat er problemen zijn op het netwerk van Scarlet... verdere info volgt later misschien nog.
"Elke byte die via een netwerk gaat, kost de ISP geld." Dit hangt er allemaal van af hoe hun huurlijnen worden gefactureerd. Bij ISP's zal je meestal huurlijnen terugvinden waarbij ze enkel voor de bandbreedte betalen en niet voor het verkeer dat erdoor gaat (zoals bvb bij A2F). Hun lijnen kosten hun dus idd geld maar dit is een vast bedrag per maand en of hun klanten nu een maand wat meer downloaden of niet zal niet veel verschil maken. Wel zullen ze wat meer bandbreedte moeten hebben als er onder hun klanten veel downloaders zitten.
Om nog een kleine update te geven, na de vergadering gisteren is duidelijk gebleken dat er problemen zijn op het netwerk van Scarlet... verdere info volgt later misschien nog.
NuKeM
-
- Deel van't meubilair
NuKeM schreef:"Elke byte die via een netwerk gaat, kost de ISP geld." Dit hangt er allemaal van af hoe hun huurlijnen worden gefactureerd. Bij ISP's zal je meestal huurlijnen terugvinden waarbij ze enkel voor de bandbreedte betalen en niet voor het verkeer dat erdoor gaat (zoals bvb bij A2F). Hun lijnen kosten hun dus idd geld maar dit is een vast bedrag per maand en of hun klanten nu een maand wat meer downloaden of niet zal niet veel verschil maken. Wel zullen ze wat meer bandbreedte moeten hebben als er onder hun klanten veel downloaders zitten.
Da's correct voor zover het huurlijnen zijn die hun eigen nodes verbinden (in de veronderstelling dat die genoeg bandbreedte heeft... ttz. dat ze er genoeg voor betalen)... maar vroeg of laat moeten ze bij een upstream provider ook het net op... en da's wederom niet gratis ! En dat kan inderdaad weer tegen een vaste prijs voor een bepaalde bandbreedte... maar zoals je zelf zegt... "dan zullen we wat meer bandbreedte moeten hebben" (en die kost wederom centjes).
Blijkbaar is dit toch wel echt moeilijk om te snappen.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
r2504 schreef:Blijkbaar is dit toch wel echt moeilijk om te snappen.
Er is ook niet veel aan te snappen, tis gewoon een feit
Als het netwerk meer belast wordt, zullen ze er meer geld aan moeten uitgeven. Je hebt 100% gelijk, een grote gebruiker zal hun geld kosten.
NuKeM
is het niet gwoon dat adsl2fit de bandbreedte niet kan betalen?
en daarom hun gebruikers 2 maand op een 128k verbinding zet? :X
Ik persoonlijk vindt dat ze hun klanten de kans moeten geven om op te stappen indien het probleem nog lang aanhoud, inloggen op sommige sites lukt zelfs niet met de huidige snelheid.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Anonymous schreef:is het niet gwoon dat adsl2fit de bandbreedte niet kan betalen?
Enneuh... Kan je dan ook even direct je bron vermelden? Dit zijn gissingen waar we zeker van weten dat ze niet waar zijn. A2f capped de snelheden niet. Want moesten ze gecapped zijn, dan zou ze klein zijn, maar stabiel. En er zijn een paar uitschieters die aan 100kbyte/s en meer geraken... Hoe leg je dat dan uit? Dit is puur giswerk en zo zet je mensen op het verkeerde been.
Cheers
-
- Deel van't meubilair
Ze cappen niet lokaal... maar cappen (of gewoon een gevolg van te weinig bandbreedte) upstream bij de verbinding naar hun provider.
Vandaar dat het afhangt van de gezamelijke load.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
r2504 schreef:Ze cappen niet lokaal... maar cappen (of gewoon een gevolg van te weinig bandbreedte) upstream bij de verbinding naar hun provider.
Nogmaals, ze cappen niets en nergens...
NuKeM
-
- Deel van't meubilair
NuKeM schreef:r2504 schreef:Ze cappen niet lokaal... maar cappen (of gewoon een gevolg van te weinig bandbreedte) upstream bij de verbinding naar hun provider.
Nogmaals, ze cappen niets en nergens...
Alle, ze cappen niet... maar hebben gewoon niet genoeg bandbreedte.
Nu tevreden... het resultaat is hetzelfde.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Naar wat ze ons zeggen (en we geloven hun) hebben ze (meer dan) genoeg bandbreedte...
Het resultaat van cappen en teweinig bandbreedte is niet hetzelfde (behalve dan de frustratie van de gebruiker in beide gevallen)!
Het resultaat van cappen en teweinig bandbreedte is niet hetzelfde (behalve dan de frustratie van de gebruiker in beide gevallen)!
NuKeM
Wat zijn eigelijk de gevolgen voor ons moest A2F bij Scarlet openstaande facturen hebben?
Ik wil totaal niets insinueren en ik weet dat ik mij op gevaarlijk terrein begeef, maar die mannen hebben blijkbaar serieus wat onkosten als ge de financiele cijfers opvraagt via goudengids.be . Hun brutomarge is niet bepaald hoog.
Wederom, dit is een serieuze vraag, geen insinuatie
Ik wil totaal niets insinueren en ik weet dat ik mij op gevaarlijk terrein begeef, maar die mannen hebben blijkbaar serieus wat onkosten als ge de financiele cijfers opvraagt via goudengids.be . Hun brutomarge is niet bepaald hoog.
Wederom, dit is een serieuze vraag, geen insinuatie
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Wat de gevolgen zouden zijn weet ik niet en van economie ken ik ook niet zoveel, maar als ik zie dat hun brutomarge (de bedrijfsopbrengsten verminderd met de kosten van handelsgoederen, grond- en hulpstoffen en met de kosten van diensten en diverse goederen) een positief getal is denk ik dat dat toch niet slecht is voor een bedrijf in die sector (sla mij maar dood als ik het verkeerd voor heb )
NuKeM
Als ik een willekeurig ander bedrijf neem in dezelfde sector en met dezelfde omvang is het getal 20x hoger. En die hebben dan niet de cashflow van al de adsl abonnementen.
-
- Deel van't meubilair
NuKeM schreef:Het resultaat van cappen en teweinig bandbreedte is niet hetzelfde (behalve dan de frustratie van de gebruiker in beide gevallen)!
Da's waar... bij cappen kom je nooit als individu boven een bepaald cijfer, terwijl bij gebrek aan bandbreedte je er wel boven kan komen al zal je meestal zeer lage resultaten hebben bij een overbelasting. (precies wat A2F voorheeft).
Waar de bottleneck zit zal bepalen welke regio's, of globaal een probleem heeft.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Vergeet niet dat Webvisie eigenlijk een bedrijf was dat vooral voor bedrijven werkte en dat ze nu pas via adsl2fit ADSL aanbiedt aan de particuliere gebruikers.
De cijfers zijn nog van 06/2002 toen ze (denk ik) nog geen adsl aanboden.
Trouwens schijnt de cashflow van adsl abo's voor particulieren niet al te groot te zijn... maar kom ik ga hier beter niet teveel over zeggen, want economie is mijn ding niet
De cijfers zijn nog van 06/2002 toen ze (denk ik) nog geen adsl aanboden.
Trouwens schijnt de cashflow van adsl abo's voor particulieren niet al te groot te zijn... maar kom ik ga hier beter niet teveel over zeggen, want economie is mijn ding niet
NuKeM
-
- Administrator
- Contacteer:
Maar waar ligt dan het probleem want de scarlet users hebben er precies geen last meer van en LaTribu ook niet ? Alleen A2F heeft nog snelheden van 20-100kbps ? En is het normaal dat ik mijn aansluitingsrekening nog niet heb ontvangen, wel al deze van de maand november ?
Greetz
Greetz