ik zal m'n situatie proberen te schetsen:
1 pc waarop ik een vpn draai (www.relakks.com) omdat ik graag anonym surf.
dwz dat alle verkeer eerst naar zweden gaat waar ik een ander ip krijg en dan ps naar de rest van de wereld.
probleem is nu dat dommel je ip controleert wanneer je van hun newsserver iets wil afhalen.
omdat ik dus niet met een ip van hun kom aankloppen laten ze me niet toe op hun servers.
weet iemand een manier om dit te omzeilen?
eigenlijk moet alleen het verkeerd over poort 80 via de vpn gaan.
voor usenet gebruik ik poort 119.
zou dit op het niveau van poorten op te lossen zijn?
VPN + usenet
-
- Plus Member
maar zou er geen manier zijn om bv een 2de netwerkkaartje te steken en op die manier een andere verbinding te maken met mijn echte ip?
ik weet dat wanneer ik een laptop leen van iemand, en die aan m'n router hang, dat die mijn echte ip heeft en niet die van de VPN.
is dan een 2de netwerkkaart niet de oplossing?
ik zou alleen niet weten hoe ik newsleecher moet configureren om die verbinding te kiezen...
ik weet dat wanneer ik een laptop leen van iemand, en die aan m'n router hang, dat die mijn echte ip heeft en niet die van de VPN.
is dan een 2de netwerkkaart niet de oplossing?
ik zou alleen niet weten hoe ik newsleecher moet configureren om die verbinding te kiezen...
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Regel je VPN via de router, en filter je uitgaand verkeer naargelang applicatie, zodat je het via gateway A of gateway B stuurt. 2de NIC kun je proberen, maar ik vrees dat dat niet zo vlot gaat gaan als wat ik eerder aanhaalde.
-
- Plus Member
ik heb een http://www.routershop.nl/products/bekab ... switch.htm
zywel prestige 660h en ik denk niet dat ik dit kan met deze router/modem...
zywel prestige 660h en ik denk niet dat ik dit kan met deze router/modem...
-
- Plus Member
je bedoeld toch in de router zelf he?BungaMan schreef:kan je niet simpelweg de route tabel aanpassen zodat verkeer naar de newsserver niet via vpn gaat?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 459 keer
- Bedankt: 28 keer
Neen, de pc. Hoewel het daar ook kan.barbapapa5800 schreef:je bedoeld toch in de router zelf he?BungaMan schreef:kan je niet simpelweg de route tabel aanpassen zodat verkeer naar de newsserver niet via vpn gaat?
In command-prompt: route /?

-
- Plus Member
kan u me vertellen hoe ik dit commando moet gebruiken?
offtopic:
kan het zijn dat al het vpn verkeerd niet door de virusscanner gehaald word?
NOD32, waar ik altijd zeer tevreden van was heeft op een maand tijd 2 virussen doorgelaten
offtopic:
kan het zijn dat al het vpn verkeerd niet door de virusscanner gehaald word?
NOD32, waar ik altijd zeer tevreden van was heeft op een maand tijd 2 virussen doorgelaten

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 459 keer
- Bedankt: 28 keer
Route ADD <Destinatie> MASK <Subnetmasker> <Gateway> <metric> -p
-p staat voor permanent, als je deze niet toevoegt is de wijziging aangebracht in je routetabel gewist bij een reboot. Dit kan handig zijn om eerst eens te testen.
Destinatie zou je IP van je nieuwsserver moeten zijn, subnetmasker normaal 255.255.255.0, gateway die naar het internet toe (dus geen VPN), en metric zet je op 5 ofzo.
De metric dient om aan te geven bij twee dezelfde entries welke route hij het beste zou nemen. Hoe lager hoe beter.
Nu, ik heb nog nooit gewerkt met een VPN dus ik weet niet of het mogelijk is om op deze manier bepaalde netwerken te benaderen via een andere gateway, dus laat me vooral weten of het werkt.
If all else fails kun je nog altijd gewoon tijdelijk je VPN connectie met Relakks uitschakelen.
-p staat voor permanent, als je deze niet toevoegt is de wijziging aangebracht in je routetabel gewist bij een reboot. Dit kan handig zijn om eerst eens te testen.
Destinatie zou je IP van je nieuwsserver moeten zijn, subnetmasker normaal 255.255.255.0, gateway die naar het internet toe (dus geen VPN), en metric zet je op 5 ofzo.
De metric dient om aan te geven bij twee dezelfde entries welke route hij het beste zou nemen. Hoe lager hoe beter.
Nu, ik heb nog nooit gewerkt met een VPN dus ik weet niet of het mogelijk is om op deze manier bepaalde netwerken te benaderen via een andere gateway, dus laat me vooral weten of het werkt.
If all else fails kun je nog altijd gewoon tijdelijk je VPN connectie met Relakks uitschakelen.

met die route add zou het normaal wel mogelijk moeten zijn dacht ik.
Jaren geleden heb ik dat voor een klant ook eens moeten instellen, was wel niet ivm vpn maar dal zal ook wel moeten lukken.
Voor de parameters;: geef gewoon route /? in de cmd prompt op + enter
Jaren geleden heb ik dat voor een klant ook eens moeten instellen, was wel niet ivm vpn maar dal zal ook wel moeten lukken.
Voor de parameters;: geef gewoon route /? in de cmd prompt op + enter
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Netmask is afhankelijk van de klasse waar ip in zit.DaNi0 schreef:[
Destinatie zou je IP van je nieuwsserver moeten zijn, subnetmasker normaal 255.255.255.0,
-
- Plus Member
waar kan ik het ip van news.dommel.be vinden?
edit:
cmd nslookup news.dommel.be (thnx google)
edit2: ik had geedit zonder eerst mijn browser te refreshen, maar toch bedankt ditCh
edit:
cmd nslookup news.dommel.be (thnx google)
edit2: ik had geedit zonder eerst mijn browser te refreshen, maar toch bedankt ditCh
Laatst gewijzigd door barbapapa5800 04 dec 2007, 11:24, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Ik vrees dat je dat moeilijk gaat vinden aangezien news.dommel.be gewoon een load balancer is die je doorverwijst naar een andere nieuwsserver.barbapapa5800 schreef:waar kan ik het ip van news.dommel.be vinden?
Name: news.dommel.be
Address: 193.109.184.86
-
- Plus Member
hartelijk dank voor jullie uitleg, het is gelukt.
hopelijk veranderd het ipadres niet na een tijdje van hun newsserver, maar hopelijk hebben ze een fixed ip...
het commando dat ik het gebruikt:
route add 193.109.184.88 mask 255.255.255.255 192.168.1.1 -p
wanneer ik 255.255.255.0 gebruikt gaf ie een foutmelding.
metric op 5 oid nam ie ook niet aan.
dit wel
nog eens bedankt he
hopelijk veranderd het ipadres niet na een tijdje van hun newsserver, maar hopelijk hebben ze een fixed ip...
het commando dat ik het gebruikt:
route add 193.109.184.88 mask 255.255.255.255 192.168.1.1 -p
wanneer ik 255.255.255.0 gebruikt gaf ie een foutmelding.
metric op 5 oid nam ie ook niet aan.
dit wel

nog eens bedankt he