Belgacom lanceert nieuw ADSL-abonnement met klein volume

Nieuws omtrent telecom
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Voor occasionele gebruikers is Internet Everywhere van Mobistar veel interessanter.

Belgacom :roll:
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Wat zou er gebeuren met de e-mail-adressen?

zoals @belgacom.net
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Wat met de mensen die een alarm hebben dat om de x-aantal tijd inbelt? Wat met winkeliers die met hun bankkaartsysteem toch ook inbellen hebben?
Als dit kan blijven bestaan, waarom moeten de inbelverbindingen dan afgeschaft worden? Het lijkt me toch geen zware kost om de internetinbelverbindingen te blijven aanbieden als een ander soort inbelverbinding ook behouden blijft?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Steven7 schreef:Wat met de mensen die een alarm hebben dat om de x-aantal tijd inbelt? Wat met winkeliers die met hun bankkaartsysteem toch ook inbellen hebben?
Als dit kan blijven bestaan, waarom moeten de inbelverbindingen dan afgeschaft worden? Het lijkt me toch geen zware kost om de internetinbelverbindingen te blijven aanbieden als een ander soort inbelverbinding ook behouden blijft?


inbellen via alarm of voor bankkaartsystemen blijft uiteraard mogelijk.
dit heeft ook niets te maken met inbelverbindingen voor internet. dit staat er volledig los van.

het is enkel de inbelverbindingen voor internet die worden stopgezet wat vrij normaal is, omdat enerzijds 99,7% op adsl kan en anderzijds er voldoende adsl formules worden aangeboden, dus voor ieder is er wat wils.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:het is enkel de inbelverbindingen voor internet die worden stopgezet wat vrij normaal is, omdat enerzijds 99,7% op adsl kan en anderzijds er voldoende adsl formules worden aangeboden, dus voor ieder is er wat wils.
En wat als ik ad-hoc ergens in verwegistan met m'n laptop met modem wil kunnen inbellen?
Of is op élke telefoonlijn tegenwoordig standaard ADSL aanwezig en kunnen we 'inbellen' zonder modem en met ons bestaande wachtwoord?
Sorry hoor, maar zeggen dat ADSL een alternatief is voor een inbellijn vind ik veel te snel door de bocht.
Wat als bvb iemand (of een bedrijf) voor de makkelijke manier heeft gekozen en ISDN als fail-over heeft voor z'n normale internet-lijn?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

meon schreef:
hollebollegijs schreef:het is enkel de inbelverbindingen voor internet die worden stopgezet wat vrij normaal is, omdat enerzijds 99,7% op adsl kan en anderzijds er voldoende adsl formules worden aangeboden, dus voor ieder is er wat wils.
En wat als ik ad-hoc ergens in verwegistan met m'n laptop met modem wil kunnen inbellen?
Of is op élke telefoonlijn tegenwoordig standaard ADSL aanwezig en kunnen we 'inbellen' zonder modem en met ons bestaande wachtwoord?
Sorry hoor, maar zeggen dat ADSL een alternatief is voor een inbellijn vind ik veel te snel door de bocht.
Wat als bvb iemand (of een bedrijf) voor de makkelijke manier heeft gekozen en ISDN als fail-over heeft voor z'n normale internet-lijn?


dit laatste blijft mogelijk. de isdn-backup bij een prof. adsl abonnement blijft mogelijk.
maar de techniek die hier wordt toegepast is niet hetzelfde als een inbelverbinding. technisch ligt dit helemaal anders hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, ik heb het over de kmo die zelf wat in mekaar geflanst heeft en geen budget heeft om "dure" abonnementen met SLA's te nemen, en de extra kosten van de isdn-telefoontikken te betalen, voor die keer dat dat voorvalt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

meon schreef:Mja, ik heb het over de kmo die zelf wat in mekaar geflanst heeft en geen budget heeft om "dure" abonnementen met SLA's te nemen, en de extra kosten van de isdn-telefoontikken te betalen, voor die keer dat dat voorvalt.


als je zo een isdn-backup neemt, betaal je een vast bedrag per maand.
en mocht de isdn-lijn dan eens gebruikt worden als de adsl wegvalt, worden er geen extra kosten, jouw telefoontikken, aangerekend. die neemt belgacom voor zijn rekening.

trouwens, als de dsl verbinding van levensbelang is voor de klant of firma, dan ga ik er vanuit dat hij een professioneel abonnement neemt en met back-up neemt. dan heeft hij dit ook er ook voorover om te betalen.
trouwens, hoeveel keren valt een adsl uit. weinig of niet. ik heb al meer dan 6 jaar adsl en die is nog NOOIT uitgevallen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Oké, ander voorbeeld dan. Ik ga bij pietje puk z'n internet opnieuw instellen, want die mens heeft een nieuwe pc gekocht want de oude was kapot. De mens heeft een exotische adsl-provider waar ik nog nooit mee gewerkt heb en ken de instellingen niet. Uiteraard heeft pietje geen documenten meer waar die op staan. Even klassiek inbellen om op de support-pagina's van die provider de nodige gegevens te weten te komen.

Ach ja, waarom klaag ik eigenlijk, in de praktijk gebruik ik altijd Free EDPnet; geen gehannes met een unieke gebruikersnaam/wachtwoord en net zo duur... ( http://edpnet.be/cms.aspx?S=EDPfreeHome ) en bruikbaar in Nederland en Frankrijk, wat wel eens voorkomt.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

Ongeloofelijk grof dat ze zo iets durven lanceren. Een vriend van mij woont in Nederland, en die betaalt ook 20 Euro/maand. Alleen heeft hij 1Mbit up, 20 Mbit down, en geen limiet.

Maar ja, in België kost de internetinfrastructuur zo miraculeus duur, dat 400 meg tegen een belachelijke snelheid voor 20 Euro echt nodig is om de belasting daarvan op van het netwerk te kunnen bekostigen :roll:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

frankv schreef:Ongeloofelijk grof dat ze zo iets durven lanceren. Een vriend van mij woont in Nederland, en die betaalt ook 20 Euro/maand. Alleen heeft hij 1Mbit up, 20 Mbit down, en geen limiet.

Maar ja, in België kost de internetinfrastructuur zo miraculeus duur, dat 400 meg tegen een belachelijke snelheid voor 20 Euro echt nodig is om de belasting daarvan op van het netwerk te kunnen bekostigen :roll:


waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.

en daarbij iemand die een inbelverbinding heeft, zal nu niet veel MB's downloaden. Want dan duurt de verbinding veel te lang en zullen de kosten oplopen. Voor deze klanten is er nu een alternatief. adsl budget.

deze snelheid ligt allezins hoger dan de dialupverbindingen. dus voor deze klanten is dat een felle verbetering. deze zullen content zijn.
en 400 MB is voor deze klanten ook meer als voldoende want voorheen zullen ze ook niet veel gedownload hebben.

je moet dit abonnement vergelijken met een dialupverbinding en niet met de andere adsl abonnementen, zoals adsl go of plus
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.


als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:deze snelheid ligt allezins hoger dan de dialupverbindingen. dus voor deze klanten is dat een felle verbetering. deze zullen content zijn.
en 400 MB is voor deze klanten ook meer als voldoende want voorheen zullen ze ook niet veel gedownload hebben.

Een klein beetje een scheve redenering.

Dat is zeggen dat iemand met een Aston Martin traag zal rijden omdat hij met zijne velo ook al niet snel ging... Vroeger _konden_ ze nl. gewoon niet veel downloaden (inderdaad, vanwege de snel..., euh, traagheid). Met zo'n ADSL-verbinding zal die 400Mb er sneller door zijn dan ze denken en dan is't natuurlijk ka$$a ka$$a voor ome Belgacom. :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hollebollegijs schreef:
Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.


als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.
Is toch wel zeer makkelijk om te zeggen he ;)

Kunde er niet tegen dat we zitten te kakken op u, gaat dan gaan werken bij Telenet :roll:
Laatst gewijzigd door Lord Utopia op 30 nov 2007, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Na economisch & politiek vluchteling, nu nieuw: snert-ISP vluchteling! :-)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

cloink schreef:Na economisch & politiek vluchteling, nu nieuw: snert-ISP vluchteling! :-)


waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.
wees eens content voor ne keer.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

cloink schreef:
hollebollegijs schreef:deze snelheid ligt allezins hoger dan de dialupverbindingen. dus voor deze klanten is dat een felle verbetering. deze zullen content zijn.
en 400 MB is voor deze klanten ook meer als voldoende want voorheen zullen ze ook niet veel gedownload hebben.

Een klein beetje een scheve redenering.

Dat is zeggen dat iemand met een Aston Martin traag zal rijden omdat hij met zijne velo ook al niet snel ging... Vroeger _konden_ ze nl. gewoon niet veel downloaden (inderdaad, vanwege de snel..., euh, traagheid). Met zo'n ADSL-verbinding zal die 400Mb er sneller door zijn dan ze denken en dan is't natuurlijk ka$$a ka$$a voor ome Belgacom. :roll:


uw vergelijking met ne wagen slaat op niks hoor. slechte vergelijking.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Lord Utopia schreef:
hollebollegijs schreef:
Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.


als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.
Is toch wel zeer makkelijk om te zeggen he ;)

Kunde er niet tegen dat we zitten te kakken op u, gaat dan gaan werken bij Telenet :roll:


werken bij telenet. no way josé.
daarvoor is het hier veel te goed. en bij telenet zal ik nooit verdienen wat ik nu verdien.
en het kan me niet schelen dat ge op mijn kap zit, dan kan me niks schelen, maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen, en ge moet ook het standpunt van belgacom bekijken.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.
wees eens content voor ne keer.

Maar ik ben ook content bij mijn huidige ISP. Ik vind het alleen intriest dat giganten alla Belgacom nog zo de klant durven uitmelken. En daarover uit ik mijn ongenoegen.

Zelfs u, als Belgacom-man, zal toch kunnen beamen dat 20€ voor een schamele 400Mb lichtjes overdreven is als je dit vergelijkt met de rest van de markt (en NEEN, gelieve niet enkel met Telenet te vergelijken).
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

hollebollegijs schreef: als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.

hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.

hollebollegijs schreef:maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen

Zeg, uw liedje van 'klagen en zagen' begint serieus afgezaagd te worden! :twisted:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

cloink schreef:
hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.
wees eens content voor ne keer.

Maar ik ben ook content bij mijn huidige ISP. Ik vind het alleen intriest dat giganten alla Belgacom nog zo de klant durven uitmelken. En daarover uit ik mijn ongenoegen.

Zelfs u, als Belgacom-man, zal toch kunnen beamen dat 20€ voor een schamele 400Mb lichtjes overdreven is als je dit vergelijkt met de rest van de markt (en NEEN, gelieve niet enkel met Telenet te vergelijken).


je moet het vergelijken met een dialup verbinding in eerste instantie en dit abonnment is ook bestemd voor huidige dialup klanten. zo moet je het bekijken ten eerste.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

tomg1804 schreef:
hollebollegijs schreef: als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.

hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.

hollebollegijs schreef:maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen

Zeg, uw liedje van 'klagen en zagen' begint serieus afgezaagd te worden! :twisted:


u werd niets gevraagd. :P
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:uw vergelijking met ne wagen slaat op niks hoor. slechte vergelijking.

Helemaal niet, een hele goede zelfs !

De mensen met een inbelverbinding gebruikten het internet niet intensief, net mede doordat het gewoonweg niet ging over zo'n traag lijntje. Nu de breedband-mogelijkheden er wél zijn via de ADSL-verbinding, wordt het ook voor hen surfen met de (hand)rem erop. U gaat er zomaar van uit dat ze ook via een verbinding die vele malen sneller is (en dus ook vele malen sneller de beschikbare limiet opsoupeert) even traag/weinig zullen surfen. Ik durf het tegendeel te beweren (en ik denk met mij velen).
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

cloink schreef:
hollebollegijs schreef:uw vergelijking met ne wagen slaat op niks hoor. slechte vergelijking.

Helemaal niet, een hele goede zelfs !

De mensen met een inbelverbinding gebruikten het internet niet intensief, net mede doordat het gewoonweg niet ging over zo'n traag lijntje. Nu de breedband-mogelijkheden er wél zijn via de ADSL-verbinding, wordt het ook voor hen surfen met de (hand)rem erop. U gaat er zomaar van uit dat ze ook via een verbinding die vele malen sneller is (en dus ook vele malen sneller de beschikbare limiet opsoupeert) even traag/weinig zullen surfen. Ik durf het tegendeel te beweren (en ik denk met mij velen).


denk je dat. mensen die nog met een dialup verbinding surfen hebben waarschijnlijk (en zo vele ook denken) een oudere computer, want als ze een recente computer hadden, zouden ze al langer een breedbandverbinding hebben.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

cloink schreef:Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil.


je haalt me de woorden uit de mond, over u en de andere ub collega's. :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En komt er nu ook nog nen "sliep sliep sliep" en "afgetikt" ? :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hollebollegijs schreef:werken bij telenet. no way josé.
daarvoor is het hier veel te goed. en bij telenet zal ik nooit verdienen wat ik nu verdien.
en het kan me niet schelen dat ge op mijn kap zit, dan kan me niks schelen, maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen, en ge moet ook het standpunt van belgacom bekijken.
Awel, ik wil ook niet bij die dikke nekken van het noorden gaan wonen, ik hou van mijn land. Nog liever opboksen tegen het regerende duopolie in Vlaanderen, dan weg vluchten naar dat bekakte land.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

hollebollegijs schreef:
frankv schreef:


waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.


Dat is geen feit dat is jouw mening.
Naar mijn mening is het aanbod in het buitenland beter.
Jij lijkt mij ook niet de juiste persoon om die vaststelling te doen gezien je voor Belgacom werkt.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

hollebollegijs schreef:
Lord Utopia schreef:
hollebollegijs schreef:
Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.


als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.
Is toch wel zeer makkelijk om te zeggen he ;)

Kunde er niet tegen dat we zitten te kakken op u, gaat dan gaan werken bij Telenet :roll:


werken bij telenet. no way josé.
daarvoor is het hier veel te goed. en bij telenet zal ik nooit verdienen wat ik nu verdien.
en het kan me niet schelen dat ge op mijn kap zit, dan kan me niks schelen, maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen, en ge moet ook het standpunt van belgacom bekijken.



Ik kan al raden waarom ze je zo goed kunnen betalen.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

hollebollegijs schreef:je moet het vergelijken met een dialup verbinding in eerste instantie en dit abonnment is ook bestemd voor huidige dialup klanten. zo moet je het bekijken ten eerste.


hollebollegijs je moet het vergelijken met affzetterij want daar is je baas enorm goed in. :wink: :wink:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Veel te duur.
Beter de Starter pakken van EDP
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

dbr schreef:
hollebollegijs schreef:
frankv schreef:


waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.


Dat is geen feit dat is jouw mening.
Naar mijn mening is het aanbod in het buitenland beter.
Jij lijkt mij ook niet de juiste persoon om die vaststelling te doen gezien je voor Belgacom werkt.


kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.
en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie. de klantendiensten hebben zopas een nationale award gekregen. dat zegt toch alveel. de medewerkers van belgacom zijn ook zeer gegeerd bij de concurrentie.

belgacom levert zelfs één van de betere services in europa. en nee, dit is niet mijn standpunt. dit heeft al meermaals in de internationale pers gestaan. en dit is nu ook eenmaal een feit en daar zal al dat geklaag en gezaag hier niets aan veranderen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

hollebollegijs schreef:kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.
en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie. de klantendiensten hebben zopas een nationale award gekregen. dat zegt toch alveel. de medewerkers van belgacom zijn ook zeer gegeerd bij de concurrentie.

belgacom levert zelfs één van de betere services in europa. en nee, dit is niet mijn standpunt. dit heeft al meermaals in de internationale pers gestaan. en dit is nu ook eenmaal een feit en daar zal al dat geklaag en gezaag hier niets aan veranderen.
Die service is toch nog altijd ver te zoeken hoor. Mijn laatste contact met Belgacom was voor een activatie van een I-line die bij Belgacom meer dan 3 weken duurt en de aanvraag van een extra nummer op een ISDN-lijn. Het nummer krijg je meteen, maar de activatie van het nummer moet dan terug meer dan 2 weken duren. Het wordt trouwens niet gemeld dat het nummer nog niet geprogrammeerd is bij Belgacom waardoor je zelf nog eens mag bellen naar de klantendienst die aanvankelijk beweert dan alles ok is. En als je dan nog een vraag hebt ivm bepaalde produkten wordt je minstens 5 keer doorverbonden. Mijn professionele ervaring: je bent bij Belgacom zeker niet beter af dan bij andere operatoren.

Belgacom is nog altijd een log bedrijf.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

hollebollegijs schreef:
dbr schreef:
hollebollegijs schreef:
frankv schreef:




kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.

Omdat de meeste hier ook kritische klanten zijn, natuurlijk is niet iedere reactie even redelijk opgesteld.
hollebollegijs schreef:en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils.

Dat is een mening, dat de markt minder makelijk te betreden is als bijvoorbeeld Nederland dat is een feit. En dan vind ik een vergelijking wel relevant zeker gezien Nederland goed te vergelijken is met Belgie. Ik ben het met u eens dat een vergelijking met Amerika, Iran, of een ander land met een totaal ander landschap en oppervlakte een beetje onzinnig is.

hollebollegijs schreef:en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie.

Dat is het onderdeel van Belgacom waar klanten voor kiezen ofniet, het punt ik wil dsl van providerX gaat onnodig lastig en dat is jammer. moest dat makelijker gaan dan zou de negatieve houding tov Belgacom verminderen omdat de keuze dan zal uitbreiden. ik denk dat te weten omdat dat precies is wat er in Nederland gebeurd is.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2007, 18:51

hollebollegijs schreef:
dbr schreef:
hollebollegijs schreef:
frankv schreef:


waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.


Dat is geen feit dat is jouw mening.
Naar mijn mening is het aanbod in het buitenland beter.
Jij lijkt mij ook niet de juiste persoon om die vaststelling te doen gezien je voor Belgacom werkt.


we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld.


Bullshit...
Telenet heeft de kabel in handen en moet niemand toelaten, adsl-providers moeten via belgacom... (wie beheert broba, bruo, turboline?) noem jij dat een gevarieerd aanbod?
Vandale schreef:ge·va·ri·eerd (bn.)
1 veel verscheidenheid biedend => afwisselend, veelvoudig, veelvuldig


En service, andere providers bieden ook service aan, niet dat zij de putten graven bij werken en aansluitingen van de telefoonlijnen zorgen, maar ik denk dat als je pakweg €10 minder rekent per klant, dat je die kosten nog dekt...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

lithion schreef:
hollebollegijs schreef:kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.
en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie. de klantendiensten hebben zopas een nationale award gekregen. dat zegt toch alveel. de medewerkers van belgacom zijn ook zeer gegeerd bij de concurrentie.

belgacom levert zelfs één van de betere services in europa. en nee, dit is niet mijn standpunt. dit heeft al meermaals in de internationale pers gestaan. en dit is nu ook eenmaal een feit en daar zal al dat geklaag en gezaag hier niets aan veranderen.
Die service is toch nog altijd ver te zoeken hoor. Mijn laatste contact met Belgacom was voor een activatie van een I-line die bij Belgacom meer dan 3 weken duurt en de aanvraag van een extra nummer op een ISDN-lijn. Het nummer krijg je meteen, maar de activatie van het nummer moet dan terug meer dan 2 weken duren. Het wordt trouwens niet gemeld dat het nummer nog niet geprogrammeerd is bij Belgacom waardoor je zelf nog eens mag bellen naar de klantendienst die aanvankelijk beweert dan alles ok is. En als je dan nog een vraag hebt ivm bepaalde produkten wordt je minstens 5 keer doorverbonden. Mijn professionele ervaring: je bent bij Belgacom zeker niet beter af dan bij andere operatoren.


even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
Belgacom is nog altijd een log bedrijf.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

lithion schreef:
hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.


is een normale periode hoor. als je dat op voorhand weet is dat toch geen probleem.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”