Belgacom
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Steven7 schreef:Wat met de mensen die een alarm hebben dat om de x-aantal tijd inbelt? Wat met winkeliers die met hun bankkaartsysteem toch ook inbellen hebben?
Als dit kan blijven bestaan, waarom moeten de inbelverbindingen dan afgeschaft worden? Het lijkt me toch geen zware kost om de internetinbelverbindingen te blijven aanbieden als een ander soort inbelverbinding ook behouden blijft?
En wat als ik ad-hoc ergens in verwegistan met m'n laptop met modem wil kunnen inbellen?hollebollegijs schreef:het is enkel de inbelverbindingen voor internet die worden stopgezet wat vrij normaal is, omdat enerzijds 99,7% op adsl kan en anderzijds er voldoende adsl formules worden aangeboden, dus voor ieder is er wat wils.
meon schreef:En wat als ik ad-hoc ergens in verwegistan met m'n laptop met modem wil kunnen inbellen?hollebollegijs schreef:het is enkel de inbelverbindingen voor internet die worden stopgezet wat vrij normaal is, omdat enerzijds 99,7% op adsl kan en anderzijds er voldoende adsl formules worden aangeboden, dus voor ieder is er wat wils.
Of is op élke telefoonlijn tegenwoordig standaard ADSL aanwezig en kunnen we 'inbellen' zonder modem en met ons bestaande wachtwoord?
Sorry hoor, maar zeggen dat ADSL een alternatief is voor een inbellijn vind ik veel te snel door de bocht.
Wat als bvb iemand (of een bedrijf) voor de makkelijke manier heeft gekozen en ISDN als fail-over heeft voor z'n normale internet-lijn?
meon schreef:Mja, ik heb het over de kmo die zelf wat in mekaar geflanst heeft en geen budget heeft om "dure" abonnementen met SLA's te nemen, en de extra kosten van de isdn-telefoontikken te betalen, voor die keer dat dat voorvalt.
frankv schreef:Ongeloofelijk grof dat ze zo iets durven lanceren. Een vriend van mij woont in Nederland, en die betaalt ook 20 Euro/maand. Alleen heeft hij 1Mbit up, 20 Mbit down, en geen limiet.
Maar ja, in België kost de internetinfrastructuur zo miraculeus duur, dat 400 meg tegen een belachelijke snelheid voor 20 Euro echt nodig is om de belasting daarvan op van het netwerk te kunnen bekostigen
Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.
hollebollegijs schreef:deze snelheid ligt allezins hoger dan de dialupverbindingen. dus voor deze klanten is dat een felle verbetering. deze zullen content zijn.
en 400 MB is voor deze klanten ook meer als voldoende want voorheen zullen ze ook niet veel gedownload hebben.
Is toch wel zeer makkelijk om te zeggen hehollebollegijs schreef:Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.
als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.
cloink schreef:Na economisch & politiek vluchteling, nu nieuw: snert-ISP vluchteling!
cloink schreef:hollebollegijs schreef:deze snelheid ligt allezins hoger dan de dialupverbindingen. dus voor deze klanten is dat een felle verbetering. deze zullen content zijn.
en 400 MB is voor deze klanten ook meer als voldoende want voorheen zullen ze ook niet veel gedownload hebben.
Een klein beetje een scheve redenering.
Dat is zeggen dat iemand met een Aston Martin traag zal rijden omdat hij met zijne velo ook al niet snel ging... Vroeger _konden_ ze nl. gewoon niet veel downloaden (inderdaad, vanwege de snel..., euh, traagheid). Met zo'n ADSL-verbinding zal die 400Mb er sneller door zijn dan ze denken en dan is't natuurlijk ka$$a ka$$a voor ome Belgacom.
Lord Utopia schreef:Is toch wel zeer makkelijk om te zeggen hehollebollegijs schreef:Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.
als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.
Kunde er niet tegen dat we zitten te kakken op u, gaat dan gaan werken bij Telenet
hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.
wees eens content voor ne keer.
hollebollegijs schreef: als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.
hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.
hollebollegijs schreef:maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen
cloink schreef:hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.
wees eens content voor ne keer.
Maar ik ben ook content bij mijn huidige ISP. Ik vind het alleen intriest dat giganten alla Belgacom nog zo de klant durven uitmelken. En daarover uit ik mijn ongenoegen.
Zelfs u, als Belgacom-man, zal toch kunnen beamen dat 20€ voor een schamele 400Mb lichtjes overdreven is als je dit vergelijkt met de rest van de markt (en NEEN, gelieve niet enkel met Telenet te vergelijken).
tomg1804 schreef:hollebollegijs schreef: als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.hollebollegijs schreef:waarom zijn er hier in belgie zoveel klagers en zagers.
over en alles en nog wordt er gezaagd.hollebollegijs schreef:maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen
Zeg, uw liedje van 'klagen en zagen' begint serieus afgezaagd te worden!
hollebollegijs schreef:uw vergelijking met ne wagen slaat op niks hoor. slechte vergelijking.
cloink schreef:hollebollegijs schreef:uw vergelijking met ne wagen slaat op niks hoor. slechte vergelijking.
Helemaal niet, een hele goede zelfs !
De mensen met een inbelverbinding gebruikten het internet niet intensief, net mede doordat het gewoonweg niet ging over zo'n traag lijntje. Nu de breedband-mogelijkheden er wél zijn via de ADSL-verbinding, wordt het ook voor hen surfen met de (hand)rem erop. U gaat er zomaar van uit dat ze ook via een verbinding die vele malen sneller is (en dus ook vele malen sneller de beschikbare limiet opsoupeert) even traag/weinig zullen surfen. Ik durf het tegendeel te beweren (en ik denk met mij velen).
cloink schreef:Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil.
Awel, ik wil ook niet bij die dikke nekken van het noorden gaan wonen, ik hou van mijn land. Nog liever opboksen tegen het regerende duopolie in Vlaanderen, dan weg vluchten naar dat bekakte land.hollebollegijs schreef:werken bij telenet. no way josé.
daarvoor is het hier veel te goed. en bij telenet zal ik nooit verdienen wat ik nu verdien.
en het kan me niet schelen dat ge op mijn kap zit, dan kan me niks schelen, maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen, en ge moet ook het standpunt van belgacom bekijken.
hollebollegijs schreef:frankv schreef:
waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.
hollebollegijs schreef:Lord Utopia schreef:Is toch wel zeer makkelijk om te zeggen hehollebollegijs schreef:Lord Utopia schreef:Vergelijken met het buitenland moet juist wel. Nederland heeft ongeveer dezelfde dekking met ADSL als België. In Nederland is er ongelimiteerd aan 20 EUR voor 3 Mb up en 0,5 Mb down. Daar vallen ze de mensen die niet veel internetten, niet lastig met limieten. Ook is het eens geen probleem om eens een paar GB te downloaden als light-gebruiker.
als het dan toch beter is in nederland, verhuis dan hé. dan hebben we ne klager en zager minder.
Kunde er niet tegen dat we zitten te kakken op u, gaat dan gaan werken bij Telenet
werken bij telenet. no way josé.
daarvoor is het hier veel te goed. en bij telenet zal ik nooit verdienen wat ik nu verdien.
en het kan me niet schelen dat ge op mijn kap zit, dan kan me niks schelen, maar ge moet redelijk blijven en niet altijd klagen en zagen, en ge moet ook het standpunt van belgacom bekijken.
hollebollegijs schreef:je moet het vergelijken met een dialup verbinding in eerste instantie en dit abonnment is ook bestemd voor huidige dialup klanten. zo moet je het bekijken ten eerste.
dbr schreef:hollebollegijs schreef:frankv schreef:
waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.
Dat is geen feit dat is jouw mening.
Naar mijn mening is het aanbod in het buitenland beter.
Jij lijkt mij ook niet de juiste persoon om die vaststelling te doen gezien je voor Belgacom werkt.
Die service is toch nog altijd ver te zoeken hoor. Mijn laatste contact met Belgacom was voor een activatie van een I-line die bij Belgacom meer dan 3 weken duurt en de aanvraag van een extra nummer op een ISDN-lijn. Het nummer krijg je meteen, maar de activatie van het nummer moet dan terug meer dan 2 weken duren. Het wordt trouwens niet gemeld dat het nummer nog niet geprogrammeerd is bij Belgacom waardoor je zelf nog eens mag bellen naar de klantendienst die aanvankelijk beweert dan alles ok is. En als je dan nog een vraag hebt ivm bepaalde produkten wordt je minstens 5 keer doorverbonden. Mijn professionele ervaring: je bent bij Belgacom zeker niet beter af dan bij andere operatoren.hollebollegijs schreef:kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.
en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie. de klantendiensten hebben zopas een nationale award gekregen. dat zegt toch alveel. de medewerkers van belgacom zijn ook zeer gegeerd bij de concurrentie.
belgacom levert zelfs één van de betere services in europa. en nee, dit is niet mijn standpunt. dit heeft al meermaals in de internationale pers gestaan. en dit is nu ook eenmaal een feit en daar zal al dat geklaag en gezaag hier niets aan veranderen.
hollebollegijs schreef:dbr schreef:hollebollegijs schreef:frankv schreef:
kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.
hollebollegijs schreef:en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils.
hollebollegijs schreef:en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie.
hollebollegijs schreef:dbr schreef:hollebollegijs schreef:frankv schreef:
waarom altijd vergelijken met het buitenland? dit heeft geen zin. we leven in belgië. en er is voldoende aanbod in belgie bij verschillende providers. voor ieder is er wat wils.
Dat is geen feit dat is jouw mening.
Naar mijn mening is het aanbod in het buitenland beter.
Jij lijkt mij ook niet de juiste persoon om die vaststelling te doen gezien je voor Belgacom werkt.
we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld.
Vandale schreef:ge·va·ri·eerd (bn.)
1 veel verscheidenheid biedend => afwisselend, veelvoudig, veelvuldig
lithion schreef:Die service is toch nog altijd ver te zoeken hoor. Mijn laatste contact met Belgacom was voor een activatie van een I-line die bij Belgacom meer dan 3 weken duurt en de aanvraag van een extra nummer op een ISDN-lijn. Het nummer krijg je meteen, maar de activatie van het nummer moet dan terug meer dan 2 weken duren. Het wordt trouwens niet gemeld dat het nummer nog niet geprogrammeerd is bij Belgacom waardoor je zelf nog eens mag bellen naar de klantendienst die aanvankelijk beweert dan alles ok is. En als je dan nog een vraag hebt ivm bepaalde produkten wordt je minstens 5 keer doorverbonden. Mijn professionele ervaring: je bent bij Belgacom zeker niet beter af dan bij andere operatoren.hollebollegijs schreef:kijk, ik heb een professionele mening en een persoonlijke mening. en die komen niet altijd overeen. en ik ben dus niet de juiste persoon. ik denk echter van wel en meer als de rest hier. ik kan het zowel bekijken aan de kant van belgacom als de kant van de klant en de meesten kunnen enkel dit laatste.
en ik heb nooit beweerd dat het in sommigen andere landen niet beter is maar vergelijken heeft geen zin. we leven in belgie en hier is er voldoende aanbod. er is voor elk wat wils. en ja belgacom mag dan wat duurder zijn, daar is ook de service in meegeteld. en de service die belgacom levert is de beste in belgie. de klantendiensten hebben zopas een nationale award gekregen. dat zegt toch alveel. de medewerkers van belgacom zijn ook zeer gegeerd bij de concurrentie.
belgacom levert zelfs één van de betere services in europa. en nee, dit is niet mijn standpunt. dit heeft al meermaals in de internationale pers gestaan. en dit is nu ook eenmaal een feit en daar zal al dat geklaag en gezaag hier niets aan veranderen.
even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
Belgacom is nog altijd een log bedrijf.
Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
lithion schreef:Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.