Bmweke:
Volgens mij is het duidelijk stabiliteit en snelheid is niet alles op Wanadoo netwerk. Uiterst onstabiel. Of dit nu ten gevolge is van werken of niet, dat kan ik van hier niet zien. Idd zal een linetest waarschijnlijk niks opleveren. Ik denk dat BGC hier zelfs niets mee te maken heeft dat het gewoon de netwerkinfrastructuur is van Wanadoo. Maar je kan nooit kwaad doen met alles eens te laten nagaan, je weet maar nooit. Aangezien je reeds een adslmodem hebt, zou ik maybe overschakelen op Skynet. Je hebt immers al een adslmodem.. enne met de 3.3Mbits verhoging, is Telenet niet zo heel veel meer sneller, rekening houdende dat je de snelheid deelt met je geburen bij Telenet.
Nukem:
Euh, ik denk dat ge mis zijt, een tijdje voor ik overgeschakeld ben op adsl gans in den beginne was BGC hier in de buurt van Gent, druk bezig overal glasvezel te leggen. Onderandere ook op het einde van mijn straat waar die node ligt. Ben dan eens gaan kijken naar die werken en eens met die BGC techo's gebabbeld over ADSL en volgens dat ik mij meen te herinneren hebben die mij toch gezegd dat daar het signaal overgaat van koperdraad naar glasvezel, ik kan me moeilijk voorstellen, dat het signaal tot in de centrale over een koperdraadje gaat... Ik twijfel nu door je opmerking maar kga et nog eens navragen. Met wat de centrale onderling verbonden zijn weet ik niet, alleszins glasvezel of nog beter
NuKeM schreef:Ja zal waarschijnlijk wel korter zijn dan 300m hoor (van die node tot bij mij thuis) maar kom, het geeft al een idee
Om alle misverstanden uit de weg te helpen, die node is dus wel zo geen bakske waar jij het over had eh. Een node is zo'n 'zwarte' kelder die in de grond zit (staat bgc op), ongveer (opp:1.5mx0.5m) In de buurt van zo'n node staat dan meestal ook zo'n witte verdeelkast bovengronds van BGC voor de telefonie.
Het zou best wel kunnen dat je op die centrale zit van Groot-Bijgaarden zenne, weet ni hoe ver dat is van bij u, maar moet dat in uw directe omgeving zoeken eh!
Enne de raad van Nukem voor bmweke kan ik enkel bijtreden!
boswachter:
Volgens de statistieken is Planet Internet gemiddeld iets trager in downloadsnelheid dan Skynet. Al is het wel vrij gelijklopend. de ping resultaten zijn gemiddeld gezien iets hoger bij Planet (=trager) dan Skynet. Toch heel veel verschil is er echter niet. Het verschil is niet dermate groot als met Wanadoo!!!!
Mijn enige ervaring die ik heb met Planet is dat je ook daar best de proxy-server niet gebruikt, want dat je dan héél slechte resultaten krijgt!
Indien je je lijn aan BGC betaalt via BGC factuur en je ISP abo betaalt aan Planet, dan dien je je abo bij Planet op te zeggen op datum x! En met Skynet aan abo opstarten dat jij vanaf datum x isp toegang hebt. Als beide administraties degelijk hun werk doen, zonder vertraging is het mogelijk dat je zonder onderbreking switched. Al zou ik er toch rekening mee houden dat je wel degelijk een onderbreking kan hebben. Heb namelijk gehoord dat planet niet gemakkelijk zijn abo's laat gaan, omwille van kleine lettertjes in het contract. (iets ivm min jaar blijven bij Planet). een vriend van mij heeft daarmee beetje last gehad en een hele administratieve rompslomp. Indien jij geen contract van een jaar lopen hebt, dan denk ik dat dit makkelijk op te zeggen is.
Kzou zeggen, informeer u goed alvorens iets te doen bij de beide klantendiensten van desbtreffende isp's! En leg bij Skynet uit wat je wil. Je kan vb je abo van Skynet dagje vroeger actief laten maken dan vervaldag van PI, dan stop je op dag x gewoon met PI en gebruik je Skynet en wacht je rustig de afhandeling van je abo bij PI af.
Een onderbreking van je adsl lijn zal je niet hebben, als Planet geen binding heeft met de adsllijn. maw als deze lijn niet geactiveerd werd door Planet. (full package contract). Als Planet die lijn voor je geactiveerd heeft bestaat het dat ze die lijn automatisch terug non-adsl doorgeven voor BGC. Dus goed informeren en duidelijk stellen, dat je je adsl-abo bij BGC niet kwijt wil, maar wel je PI ADSL ISP Abo!
Statistieken over Planetinternet kan je vinden op:
www.adslbox.be >> provider charts
www.speedtest.nl >> provider info
Voila denk dat dit het is.