Welke printserver?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik heb hier 1 printer voor 2 pc's. M'n router verdeeld het internet op beide pc's. Nu, m'n printer staat nog steeds aangesloten op de printerpoort op m'n desktop pc. Nu zou ik ook graag m'n laptop met die printer voorzien. Ik weet wel dat dit kan door gewoon de printer te delen op mijn desktop en hem dan toe te voegen op m'n laptop, maar deze manier wil ik niet. Ik wil kunnen printen op m'n laptop ook als m'n desktop afstaat.

Nu, ik heb hier aan m'n router een printerpoort, maar die kan enkel maar gegevens zenden naar m'n printer en dit gaat niet met m'n Canon B230C (printer). Ik stuur dus via m'n pc naar die printer, maar die stuurt ook data terug naar m'n pc en dit kan niet met m'n printerpoort op m'n router. Nu had ik gedacht een extra printserver bij te zetten, ééntje die dit wel kan en die dan bevoorbeeld aan te sluiten op een open poort op m'n router zodat ik dan op m'n beide pc's die printerpoort kan toevoegen en via daar connectie maken met m'n printer. De printer zelf is nog niet zo oud dus ik denk wel dat dit moet lukken. Nu, ik weet enkel niet hoe ik dit allemaal ga uitvoeren. Ik heb hier wel iets gezegd maar ik weet niet echt of dit mogelijk is. Hopelijk wel natuurlijk! :-D

Kan er mij iemand vertellen welke printserver ik best neem en die zowel data kan ontvangen als data verzenden.

Op beide pc's staat Windows XP Professional.

Al bedankt op voorhand.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Echte printservers werken meestal niet met GDI-printers (zoals de meeste consumer-deskjets), je printer krijgt namelijk een IP in zo'n geval en vaak worden de te printen gegevens in PCL5e of zo doorgestuurd. Blijkbaar eist je printer een bidirectionele printerpoort, spijtig.
Maar ik wil maar zeggen, je printer moet een printserver ondersteunen, anders gaat dat niet werken.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

je kan wel een oude pc als printserver zetten maar dan is gewoon printer delen op de desktop handiger denk ik :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja,

Dan was van in den beginne die router maybe overbodig, en had men een oude pc, met een linux distro kunnen zetten als router. Daarop kon je dan een software matige printserver instellen (printer sharen) en dan had ge u printerserverke...

Nu, nog een pc bijzetten enkel voor printserver.. dat is ofwel overkill ofwel uw router overbodig maken ;-).

Ik vrees ook dat als uw printer een bidirectionele poort vereist.. dat ge er niet gaat komen...met zo'n router. Ik heb ooit constructies gezien van parallel naar rj45, maar dan kreeg de printer wel een ip en dat is niet altijd mogelijk.
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Dus het gaat in geen geval lukken?

Wel dan zal er ook maar een nieuwe printer in huis komen.

Ik zoek dus vanaf nu een nieuwe printer en een printserver die hiermee werkt.

Kan iemand mij een toestel aanraden met kopiëer, print en scan functies? En natuurlijk ook niet de printserver vergeten. :-D

Ik zal jullie heel dankbaar zijn. :wink:

Nu ik er aan denk, is het ook niet mogelijk dit te doen met een draadloos toestel.

Dus in m'n laptop en desktop een toestel te steken in de printerpoort en dan aan m'n printer een soort verdeler hangt ofzoiets. Ik zeg nu maar wat hoor. :lol:

Maar misschien dat dit mogelijk is ...
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Combinaties van HP business printer met HP JetDirect-printservers werken normaal goed.
Het spreekt voor zich dat de consumer-printers geen netwerkondersteuning hebben, netwerkprinters worden normaal gebruikt in werkgroepen, en dat iets dat zelden het geval is thuis ...
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Bedankt meon. Maar zou jij even willen kijken welke combinatie er mogelijk is? Dus een printer en printserver geven die kunnen gecombineerd worden.

Ik heb hier even gekeken, maar het lijkt precies dat die multifunctionals niet echt kunnen gecombineerd worden met een printserver.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

de professionele printers, hebben een ingebouwde print server, je sluit deze dus aan op de switch

Afbeelding
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

En kan jij mij een type + merk geven van zo'n professionele printer die toch nog betaalbaar is. :-D

Printers is niet echt m'n sterkste kant. :cry:
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Niet helemaal correct Ze0n, bij HP kan je elke professionele printer voor grote volumes optioneel voorzien van een JetDirect-kaart, maar dat is niet standaard voor elke printer.
De bestekope printer die JetDirect meegeleverd heeft is volgens de website de HP Business Inktjet 1100dtn, die zo'n 299 USD zou kosten. ( http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm ... 06730.html ). Een lokale prijs ga ik niet naar raden, een dealer kan u daar meer over zeggen dan ik. De 1100d is de versie zonder JetDirect, maar is wel optioneel.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als ge van plan zijt nen deftige printer aan te sluiten op een nen switch, dan denk ik dat ge niet slecht doet met Brother laser printer, dat is wel geen all-in-one geval, maar dat heeft nen ingebouwde printserver, configbaar via webinterface, ftp access ingebouwd...

Ik denk daan zoiets omdat ik met zo toestellen al gewerkt heb.. en die dingen zijn echt wel goed en leuk om mee te werken...

Prijzen: google, pc dealers,...
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik zou toch liever zo'n all in one hebben aangezien ik hier niet zo erg veel plaats heb voor al die dingen apart te plaatsen. Dus in die HP printer zit een ingebouwde printserver in? Die je dan moet aansluiten op een switch of dergelijke lijkt me dan? Of heb ik het mis? Want ik snap dat principe niet echt.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

je moet dan gewoon de UTP kabel in je printer steken, de printer vraagt via dhcp normazal gezien een ip aan, en je kan de printer beginnen configgen via een webpage

Afbeelding
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Dus ik sluit die printer via een UTP kabel aan op een poort van m'n router. En dan gewoon die printer toevoegen op beide pc's? Dat is alles wat er moet gebeuren?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heatryn, als je de printer hebt zit daar een uitgebreide handleiding meestal bij. Althans bij die brothers. En bij HP meestal ook nen dikke klepel. Ze steken er al zo ene bij voor een deskjetje, dus nen deftige grote.. zal het er zeker in zitten.

Ik denk dat je verschillende mogelijkheden zal hebben, qua install.. zowel met static, als dynamic ip werken.. er is véél configmogelijkheid aan zo'n toestel.

Hoe dan ook op beide pc'tjes de drivers installen en dan laten pointen naar het ip van de printer.. das zo wat de basics..maar vermoedelijk nog nen hoop settings op de printer zelf ingeven.
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Heb eens op die Brother website gekeken en ben toch van plan maar een Brother te nemen. Maar ik weet niet goed welke te nemen.

http://www.brother.co.uk/our_products/h ... twork.html staan de types. Hij moet zeker aan te sluiten zijn op m'n router, dat is de enigste vereiste + hij moet natuurlijk ook wel deftig kunnen printen, maar geen extra opties ofzo nodig.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb de Brother HL 1440, da's geen netwerkprinter (ma ik kan het er wel van maken denk ik), maar bij ons op school hebben ze wel ne netwerkprinter van brother. (oa ;) )

En die dingen werken toch heel goed.

Nog nooit problemen mee gehad. Zelf onder linux werkt ie. :)

greetz,

Nob
FDR115
Member
Member
Contacteer:

kijk eens naar de HP Officejet 6110... All in one
Ik heb de Officejet G85, bij de aankoop 2j geleden dacht ik begrepen te hebben dat je door er een netwerkkaart in te proppen zo je netwerk op kon, maar vind er niets van terug.
De 6110 is zijn opvolger en die kan optioneel het netwerk op via J6035a (175x - 10/100base-Tx)
Let wel op... het netwerk alleen voor te printen !!!

http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/ ... 1638a.html
Who is General Failure and why is he reading my hard disk?
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Die van FDR115 ziet mij er wel goed uit. Een all in one met netwerk mogelijkheden. Als ik nu die printer neem, welk apparaat heb ik dan nog nodig om het aan te kunnen sluiten op m'n router?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

optionele interfacemogelijkheden externe hp jetdirect 175x USB Ethernet printserver j6035a

ditr moet je dan kopen, staat op die page bij opties

Afbeelding
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

En dat extra apparaatje sluit je dan aan op de router, juist?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Er staat toch ethernet, dus ik denk van wel.

Cheers
Afbeelding
FDR115
Member
Member
Contacteer:

Heatryn, die printserver is een extra stukje hardware (een doosje) dat je
plaatst tussen je printer en je netwerk (hub,switxh,router)
Aan de kant van je printer heb je dan naargelang,
een parrallele aansluiting of een USB aansluiting.
Aan de kant van je netwerk heb je de gekende RJ45 aansluiting.
Een beschrijving van de HP printerservers vind je hier...
> Klik hier

Je bent niet verplicht een HP printerserver te kopen voor een HP printer..
Elke printerserver die over d standaard printerpoorten beschikt is geschikt.

Verschiet niet van de prijs hé...
Richtprijs voor de HP PrintServer Ext 175X J6035B is 250,00 Euro !!!
Ik ben zeker dat je voor iets meer dan 75 Euro bij de concurenten iets vind.
Google wat met "printserver" en dan vind je wel iets geschikt.
Bijvoorbeeld, de Sitecom 1port USB Printserver 13SITELN304
voor 120.01 Euro
En deze http://www.sweex.com/product.asp?pid=230
zou voor 76 Euro te vinden zijn
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Even opmerken: bij die -deftige- brothers heb ge dat dus niet nodig, je plugged die gewoon in op de router (switch) via utp en je configged de boel en je bent ermee weg.. printserver zit dus in de brother zelf...
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Kan jij me dan een deftige Brother aanbevelen? Want ik vond bij die "network ready printers" enkel maar laserprinters die dus enkel maar in zwart wit afdrukken.

Maar kan jij me een model geven die in kleur afdrukt en die een printserver bevat?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heatryn, ik denk niet dat brother zulke kleurenprinters of all-in-ones heeft..

Ik heb steeds met netwerk laserprinter gewerkt. Dus geen kleur, geen fax, geen copy, geen scan... das hetgeen ik gezegd had.. dat ge dat niet makkelijk gaat vinden in netwerkmodel..

Ik zal eens mailen naar waar ik mijn vakantiejob gedaan heb, om te horen wat type dat dat weer was.. want ik weet dat niet van buiten...

Ik vrees dat ge bij brother wel beperkt gaat zijn tot zwartwit laserprinters :-(
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Dan zal ik genoodzaakt zijn om die print van HP te gebruiken met dat duur apparaatje erbij voor hem te kunnen aansluiten op m'n netwerk. :cry:

Je mag natuurlijk nog altijd laten weten welk model het was.

Toch bedankt allemaal.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, ik dacht dat je ondertussen van idee verandert was van all-in-one naar zw laser :).

Nuja, dat apparaatje van sweex zal het ook wel doen.. dus zovéél is dat nu ook weer niet eh :)

Ik zal eens horen bij Securex :)
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik denk nu opeens aan iets dat ik compleet uit het oog verloren was, namelijk dat mijn huidige SMC7404BRA (router) ook een ingebouwde printerpoort had. En ik had gezegd dat deze niet werkte aangezien m'n printer dit niet ondersteunde, maar als ik nu een andere printer koop die dit wel ondersteunt is er eigenlijk geen enkel probleem meer, nu hoe kan ik controleren of de printer in kwestie, die ik dan zou willen kopen, die printerpoort op m'n router wel ondersteunt, anders zit ik met juist hetzelfde probleem als daarvoor.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, idd dat kan je doen...

Als je een deftige afspraak maakt met uw pc-dealer, kan je misschien eerst de printer testen bij hem in de winkel ofzo op jouw router of hij prima werkt.. alvorens definitief aan te kopen.

Als dat nen deftige pc boer is.. en weet wat em verkoopt gaat hij daar geen problemen van maken... ;-).

Ik heb er hier zo enen.. die daar ook geen probs van maakt om iets stante pede in de winkel uit te testen als de specs niet 100% duidelijk zijn :-)
FDR115
Member
Member
Contacteer:

Heatryn, misschien is dit iets voor U,
De nieuwe All in One Netwerkprinter van HP, de HP PSC 2500 Photosmart.
Je vind hem hier http://www.lingiercomputers.be/all-in-one.htm
voor ~529 Euro (helemaal onderaan de pagina)
Productinformatie is hier te vinden.

Hoe je hem aansluit op je netwerk vind je hier
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”