edpnet met momenten zeer traag

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Avenger 2.0 schreef:Internationale verbindingen zijn een stuk trager. Zo haal ik bij speedtest.net maar 25% tot 50% van de snelheid die ik met een belgische server haal.


Das bij elke provider wel zo denk ik. Ga in Taiwan ne speedtest doen en ge zult bedrogen uitkomen :)
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

TomG schreef:Alhoewel ik nooit mijn PPPoe connectie laat staan sync verloren heb, heb ik toch in de vooravond ook meerdere keren voorgehad dat de verbinding dichtzit. Mijn huidige verbinding is op dit moment een 13-tal dagen up.

Zelfs geen ping of een traceroute.
Meestal ging dat om relatief korde periodes van één of meerdere minuten, maar die wel geregeld terug kwamen.

Iemand dezelfde symptonen? Regio 056 (Kortrijk).


Ikzelf heb een ticket aangemaakt bij edpnet voor de het dichtslibben van de lijn 's avonds. Met nog een paar snelheidstesten van overdag hebben ze beslist om een upgrade uit te voeren in de centrale bij belgacom. Binnen een 2tal weken zou het opgelost moeten zijn.

kortom een puike service die ze me aanbieden.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

eerst zien, dan geloven ;) . Alhoewel, het mag wel he, je betaalt er ten slotte voor.
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

frado schreef:eerst zien, dan geloven ;) . Alhoewel, het mag wel he, je betaalt er ten slotte voor.


een maand of 9 geleden had ik hetzelfde probleem en effectief na de upgrade ging het terug sneller. dus ik denk het wel. alle hoop ik...
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

jossie schreef:
frado schreef:eerst zien, dan geloven ;) . Alhoewel, het mag wel he, je betaalt er ten slotte voor.


een maand of 9 geleden had ik hetzelfde probleem en effectief na de upgrade ging het terug sneller. dus ik denk het wel. alle hoop ik...


x Maanden terug, toen ik ook nog bij EDPnet zat heb ik hetzelfde ook voorgehad inderdaad na een 2-tal weken waren de snelheidsproblemen waren ook van de baan.
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Joris84 schreef:
Avenger 2.0 schreef:Internationale verbindingen zijn een stuk trager. Zo haal ik bij speedtest.net maar 25% tot 50% van de snelheid die ik met een belgische server haal.


Das bij elke provider wel zo denk ik. Ga in Taiwan ne speedtest doen en ge zult bedrogen uitkomen :)


Mja heb het hier over Engeland en Amerika. Merendeel van de sites waarnaar ik surf of download zijn daar gelegen.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Mr.T schreef:
Siglo schreef:Ik merkte al vandaag dat er een router grondig f*** op was: traceroutes die maar werken na een ping naar een host bvb. Nu ligt de boel er volledig uit en ben ik op mijn backup lijntje bezig...

Ik heb dus wel sync, maar pppoe gaat er af en toe uit


En wat denk je dat een traceroute is?
Niet meer en niet minder dan een ping waar telkens de TTL met 1 verhoogd wordt.


duuh... vandaar mijn conclusie dat er iets grondig f*** up was:
-tracert/mtr werkt niet
-ping werkt vreemd genoeg wel
-tracert/mtr werkt wel dadelijk na ping
-wacht 10 secs en tracert werkt weet niet meer...
mr. green
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Al urenlang geen pppoe verbinding hier. Er is wel nog sync (regio Gent).

Iemand anders ook problemen ?

Het is trouwens al de zoveelste keer deze week. Ik ben het grondig beu !
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Hier in gent werkt het perfect :)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

bij mijn ouders net hetzelfde
ticket laten opmaken

snelheid is maar 2Mbit en zitten op 6Mbit profiel..
Regelmatig disconnects..

Als ze hen nu po 4Mbps gaan zetten, klopt er iets niet
2j op 6Mbps en nu ineens naar 4Mbps...?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Dafke schreef:snelheid is maar 2Mbit en zitten op 6Mbit profiel..
Regelmatig disconnects..

Als ze hen nu po 4Mbps gaan zetten, klopt er iets niet
2j op 6Mbps en nu ineens naar 4Mbps...?
Wat is de syncsnelheid? Het is goed mogelijk dat er plots meer overspraak zit in de kabel waardoor een 6Mbps niet langer mogelijk is.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

kzal straks eens kijken..
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hier gaat het ook weer van geen kanten vooruit. Al gans de avond traag en daarnet enkele keren vlak na elkaar disconnects (wrong username/password) en plots terug verbinding. Snelheden van 3KB/Sec.

Zoals het er tegenwoordig aan toe gaat bij EDP ben ik blij dat ik binnenkort weg ben. Ben jarenlang tevreden klant geweest maar de laatste tijd ben ik beschaamd dat ik mensen EDP heb aangeraden.
hactec
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2007, 18:31

Yep, hier zone 015 ook alles zeer traag, snelheden van 5 to 20kB/s.
Echt triestig tegenwoordig bij EDPNET.
Volgens EDPNET geven ze geen garantie over snelheden zelfs niet als deze slecht 50 KB/s bedraagt. Ze verzinnen dan een smoes dat het aan je configuratie ligt (binnen netwerk, modem, pc ...) het ligt echt niet aan hun.
Over 2 maand gaat komt hier ook een andere provider !
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

hactec schreef:Yep, hier zone 015 ook alles zeer traag, snelheden van 5 to 20kB/s.
Echt triestig tegenwoordig bij EDPNET.
Volgens EDPNET geven ze geen garantie over snelheden zelfs niet als deze slecht 50 KB/s bedraagt. Ze verzinnen dan een smoes dat het aan je configuratie ligt (binnen netwerk, modem, pc ...) het ligt echt niet aan hun.
Over 2 maand gaat komt hier ook een andere provider !


Hier gisteren en vanavond ook niks als problemen,het begint al vroeg in de namiddag,van een 450 Kb naar een factor 10 minder 45 kb , niet te geloven,dit is nu al weken aan de gang,vroeger ging het veel vlotter , heb echt geen idee waar het aan ligt,de centrale is reeds een 2 tal maanden geleden geupgrate geweest en toen ging het beter .En ze moeten het weer niet op mijn binnebekabeling en of modem steken, want die is al uitvoerig getest geweest .Ik zit hier in de zone Leuven.
In ieder geval ben niet mee tevreden over edpnet,mijn opzegbrief is vertrokken en ga uitzien naar een andere provider .
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Ik heb een hoop metingen doorgestuurd. 2 van de 10 dagen was de snelheid 's avonds gewoon rampzalig. Blijkbaar is dit niet genoeg voor edpnet. Ze gaan er geen enkel gevolg aan geven. Mijn conclusies zijn dan ook gauw gemaakt. Als ik in de volgende maand geen verbetering zie, zal edpnet buiten vliegen...

Beste klant
De metingen op uw adsl-lijn zijn voltooid. Helaas moeten we u meedelen dat de vertragingen die u aanhaalt slechts zeer sporadisch voorvallen (vooral in de avonduren), en dat we daarom van de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk de melding hebben gekregen dat een upgrade niet van toepassing is.

Via adsl kan u uw maximumsnelheid wel halen, maar deze is jammer genoeg niet gegarandeerd. De bandbreedte van de adsl-centrale waarop uw lijn aangesloten is, moet u namelijk delen met alle andere adsl-klanten die op dezelfde centrale zitten. We zullen op de capaciteit van uw lijn blijven toezien en indien nodig en mogelijk zal deze in de toekomst worden opgewaardeerd.

Indien u in de volgende weken of maanden nog moeilijkheden zou ondervinden, dan raden we u aan ons gedetailleerde testresultaten op te sturen, gespreid over verschillende dagen en op verschillende tijdstippen van de dag, zodat we deze dan opnieuw kunnen voorleggen aan de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.

Bedankt voor uw begrip.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Joris84 schreef:Ik heb een hoop metingen doorgestuurd. 2 van de 10 dagen was de snelheid 's avonds gewoon rampzalig. Blijkbaar is dit niet genoeg voor edpnet. Ze gaan er geen enkel gevolg aan geven. Mijn conclusies zijn dan ook gauw gemaakt. Als ik in de volgende maand geen verbetering zie, zal edpnet buiten vliegen...

Beste klant
De metingen op uw adsl-lijn zijn voltooid. Helaas moeten we u meedelen dat de vertragingen die u aanhaalt slechts zeer sporadisch voorvallen (vooral in de avonduren), en dat we daarom van de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk de melding hebben gekregen dat een upgrade niet van toepassing is.

Via adsl kan u uw maximumsnelheid wel halen, maar deze is jammer genoeg niet gegarandeerd. De bandbreedte van de adsl-centrale waarop uw lijn aangesloten is, moet u namelijk delen met alle andere adsl-klanten die op dezelfde centrale zitten. We zullen op de capaciteit van uw lijn blijven toezien en indien nodig en mogelijk zal deze in de toekomst worden opgewaardeerd.

Indien u in de volgende weken of maanden nog moeilijkheden zou ondervinden, dan raden we u aan ons gedetailleerde testresultaten op te sturen, gespreid over verschillende dagen en op verschillende tijdstippen van de dag, zodat we deze dan opnieuw kunnen voorleggen aan de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.

Bedankt voor uw begrip.



Hier in de regio Leuven ook weer niks dan problemen,al heel de dag door .
Voor mij is het hier game over edpnet, vanaf volgende week naar een andere provider ,ben zeer tevreden GEWEEST over edpnet in het begin maar ze zijn de laatste tijd er serieus op achteruit gegaan,ik vrees dat ze nog klanten gaan verliezen,de prijs van hun is wel zeer competitief maar daar blijft het dan ook bij .Ik maak geen ticket meer aan . :cry:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.

Da's dus Belgacom die weigert om te upgraden?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

nogChoco schreef:
de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.

Da's dus Belgacom die weigert om te upgraden?

scarlet
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Joris84 schreef:Ik heb een hoop metingen doorgestuurd. 2 van de 10 dagen was de snelheid 's avonds gewoon rampzalig. Blijkbaar is dit niet genoeg voor edpnet. Ze gaan er geen enkel gevolg aan geven. Mijn conclusies zijn dan ook gauw gemaakt. Als ik in de volgende maand geen verbetering zie, zal edpnet buiten vliegen...

Beste klant
De metingen op uw adsl-lijn zijn voltooid. Helaas moeten we u meedelen dat de vertragingen die u aanhaalt slechts zeer sporadisch voorvallen (vooral in de avonduren), en dat we daarom van de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk de melding hebben gekregen dat een upgrade niet van toepassing is.

Via adsl kan u uw maximumsnelheid wel halen, maar deze is jammer genoeg niet gegarandeerd. De bandbreedte van de adsl-centrale waarop uw lijn aangesloten is, moet u namelijk delen met alle andere adsl-klanten die op dezelfde centrale zitten. We zullen op de capaciteit van uw lijn blijven toezien en indien nodig en mogelijk zal deze in de toekomst worden opgewaardeerd.

Indien u in de volgende weken of maanden nog moeilijkheden zou ondervinden, dan raden we u aan ons gedetailleerde testresultaten op te sturen, gespreid over verschillende dagen en op verschillende tijdstippen van de dag, zodat we deze dan opnieuw kunnen voorleggen aan de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.

Bedankt voor uw begrip.



ik heb net hetzelfde antwoord gekregen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Beste,

Op 16/10/2007 werd er een probleem qua capaciteit in de central vastgesteld. Om dat op te lossen is een upgrade in de centrale gebeurd. Nu is er geen capaciteitsprobleem meer (bevestigd op 06/11/2007).

Dus uw snelheidsproblemen worden elders veroorzaakt dan in de centrale. Qua syncro (signaal sterkte) zie ik ook niet direct een probleem.

Dit doet dus wel vermoeden naar een probleem bij u thuis. Bv een probleem met pakket grote in uw modem of op uw netwerkkaart.
Wij raden u dan ook aan dit uit te sluiten door met andere hardware te testen.


Ter info: ik hang ook op de centrale Leuven. Hoe durven ze nog dergelijke antwoorden geven ?!?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik hang ook op die centrale en ik haal bijna continu de 666 kB/s nochtans.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

sander19 schreef:
Joris84 schreef:Ik heb een hoop metingen doorgestuurd. 2 van de 10 dagen was de snelheid 's avonds gewoon rampzalig. Blijkbaar is dit niet genoeg voor edpnet. Ze gaan er geen enkel gevolg aan geven. Mijn conclusies zijn dan ook gauw gemaakt. Als ik in de volgende maand geen verbetering zie, zal edpnet buiten vliegen...

Beste klant
De metingen op uw adsl-lijn zijn voltooid. Helaas moeten we u meedelen dat de vertragingen die u aanhaalt slechts zeer sporadisch voorvallen (vooral in de avonduren), en dat we daarom van de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk de melding hebben gekregen dat een upgrade niet van toepassing is.

Via adsl kan u uw maximumsnelheid wel halen, maar deze is jammer genoeg niet gegarandeerd. De bandbreedte van de adsl-centrale waarop uw lijn aangesloten is, moet u namelijk delen met alle andere adsl-klanten die op dezelfde centrale zitten. We zullen op de capaciteit van uw lijn blijven toezien en indien nodig en mogelijk zal deze in de toekomst worden opgewaardeerd.

Indien u in de volgende weken of maanden nog moeilijkheden zou ondervinden, dan raden we u aan ons gedetailleerde testresultaten op te sturen, gespreid over verschillende dagen en op verschillende tijdstippen van de dag, zodat we deze dan opnieuw kunnen voorleggen aan de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.

Bedankt voor uw begrip.



ik heb net hetzelfde antwoord gekregen.


Dat is een standaard antwoord dat alle klanten krijgen met zulke problemen.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Beste klant
De metingen op uw adsl-lijn zijn voltooid. Helaas moeten we u meedelen dat de vertragingen die u aanhaalt slechts zeer sporadisch voorvallen (vooral in de avonduren), en dat we daarom van de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk de melding hebben gekregen dat een upgrade niet van toepassing is.

Via adsl kan u uw maximumsnelheid wel halen, maar deze is jammer genoeg niet gegarandeerd. De bandbreedte van de adsl-centrale waarop uw lijn aangesloten is, moet u namelijk delen met alle andere adsl-klanten die op dezelfde centrale zitten. We zullen op de capaciteit van uw lijn blijven toezien en indien nodig en mogelijk zal deze in de toekomst worden opgewaardeerd.

Indien u in de volgende weken of maanden nog moeilijkheden zou ondervinden, dan raden we u aan ons gedetailleerde testresultaten op te sturen, gespreid over verschillende dagen en op verschillende tijdstippen van de dag, zodat we deze dan opnieuw kunnen voorleggen aan de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.

Bedankt voor uw begrip.



Tja volgens mij is er iets aan de hand bij EDPnet ... het is veel te stil ... er verandert niets aan hun producten op dit moment ... terwijl er wel iets op de ADSL markt beweegt ... Dommel, Tele2 ... ofwel gaan ze zich nog herpakken ofwel is het langzame einde van deze provider ingezet ... hopelijk heb ik het wel mis hoor ... hmmm, het zo de hemel ingeprezen ISP verliest zijn pluimen ...


ik heb net hetzelfde antwoord gekregen.[/quote]
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Zambo schreef:
Beste klant
De metingen op uw adsl-lijn zijn voltooid. Helaas moeten we u meedelen dat de vertragingen die u aanhaalt slechts zeer sporadisch voorvallen (vooral in de avonduren), en dat we daarom van de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk de melding hebben gekregen dat een upgrade niet van toepassing is.

Via adsl kan u uw maximumsnelheid wel halen, maar deze is jammer genoeg niet gegarandeerd. De bandbreedte van de adsl-centrale waarop uw lijn aangesloten is, moet u namelijk delen met alle andere adsl-klanten die op dezelfde centrale zitten. We zullen op de capaciteit van uw lijn blijven toezien en indien nodig en mogelijk zal deze in de toekomst worden opgewaardeerd.

Indien u in de volgende weken of maanden nog moeilijkheden zou ondervinden, dan raden we u aan ons gedetailleerde testresultaten op te sturen, gespreid over verschillende dagen en op verschillende tijdstippen van de dag, zodat we deze dan opnieuw kunnen voorleggen aan de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.

Bedankt voor uw begrip.



Tja volgens mij is er iets aan de hand bij EDPnet ... het is veel te stil ... er verandert niets aan hun producten op dit moment ... terwijl er wel iets op de ADSL markt beweegt ... Dommel, Tele2 ... ofwel gaan ze zich nog herpakken ofwel is het langzame einde van deze provider ingezet ... hopelijk heb ik het wel mis hoor ... hmmm, het zo de hemel ingeprezen ISP verliest zijn pluimen ...


ik heb net hetzelfde antwoord gekregen.
[/quote]

Is eigenlijk wel een zeer spijtige zaak aangezien ik er in het begin altijd ZEER tevreden over geweest ben,heb zelf een collega er op laten aansluiten.Goede klantendienst,snel in antwoorden op tickets en vriendelijk en hulpvaardig aan de telefoon,goede , stabiele snelheid ,maar zoals het surfen nu gaat is het ook niet leuk meer . :?
wax
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2007, 19:34

21/12/2007 18kb/s down 38kb/sec up

ze moesten zich schamen. Al sinds enkele weken snelheidsproblemen en uitvallen van verbinding (nieuwe modem gekocht, aan het intern netwerk kan het niet liggen want dat is nog gloednieuw), een mailtje naar de helpdesk bleef onbeantwoord.
Ik betaal voor een dienst en wil deze dan ook geleverd zien. Als ze zo blijven kwakkelen zoek ik mij een andere isp, kan niet eens deftig het nieuws lezen!
Komt er nog bij dat ik hier op max 3.6Mbit zit. Ik klaag niet snel maar dit is er toch wel een beetje over!

Regio Roeselare
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb dit antwoord gekregen op mijn ticket.Maar moet Belgacom de centrale upgraden,ik dacht dat dit een probleem voor Scarlet was?


Het blijkt dat de centrale waarop uw lijn aangesloten is niet genoeg capaciteit heeft voor een 6 Mbit-adsl-lijn. Belgacom zal de centrale daarom upgraden. Deze procedure duurt gemiddeld 3 weken. Onze excuses voor het ongemak.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Ik krijg hier de laatste tijd dikwijls "Problem loading page" te zien in Firefox. 'K moet nogal dikwijls op F5 drukken. Misschien zijn ze boos omdat ik mijn abonnement heb opgezegd. Dommel was nochtans blij met "mijn interesse in hun producten". :-D
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Mijn Centrale moet nu voor de 3de keer sinds augustus een upgrade krijgen ... bizar.

Snelheid is nu wél goed .. .bizar ... want de upgrade moet nog gebeuren ...

Anyway , die tickets worden wel degelijk gevolgd , er is duidelijk verbetering te zien hier.

Ook bij mij wordt gesproken over Belgacom idd , geen Scarlet.
Floris Bakker for president!
Jimmy
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 dec 2007, 15:46

Hier is men altijd appelen met peren aan't vergelijken wat betreft service en kwaliteit.

Ik vergelijk dit met de automobielwereld.

Met een Lada rijd je ook, even ver als met een BMW.
Het is wel de manier waarop en hoe en welke waar je voor je geld krijgt.

Je kan moeilijk verwachten dat je voor minder geld dezelfde of zelfs nog betere kwaliteit kan krijgen???
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

TomMe schreef:Ik krijg hier de laatste tijd dikwijls "Problem loading page" te zien in Firefox.

Blijkt dat mijn 2e DNS-adres niet correct was, nu zal het wel beter gaan vermoed ik. :wink:
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ben al jaren klant bij Edpnet, en heb nooit klachten over hun service en hun helpdesk.
paar keer snelheidsproblemen gehad maar beperkt in tijd.
tegen dat ik een ticket maakte, en SNEL antwoord kreeg, was het alweer opgelost.

Ik klaag niet over Edpnet, ben een tevreden klant. ze bewijzen dat als een kleine ISP ze ook goed werk leveren, ook kwestie van service.
Natuurlijk blijven ze afhankelijk van belgacom en/of Scarlet, en krijgen belgacomklanten wel snellere service ivm problemen op netwerk, dan een concurent ISP, maar ... Edpnet doe zo voort.
Velen klagen en gaan naar Dommel, maar daar klagen ze ook... dus weten jullie soms wel wat jullie willen? niet vergeten dat we in monopolie land leven hé, en we mogen blij zijn met Edp's en dommels....
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

TomMe schreef:
TomMe schreef:Ik krijg hier de laatste tijd dikwijls "Problem loading page" te zien in Firefox.

Blijkt dat mijn 2e DNS-adres niet correct was, nu zal het wel beter gaan vermoed ik. :wink:


Welke was je primaire DNS dan?
Afbeelding
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Hello all,

Het is intussen weeral een tijdje geleden dat ik nog heb gepost. 'k Ben hier een tijdje geleden actief geweest in een thread over de capaciteitsproblemen op het EDPnet-netwerk (klik). Blijkt nu dat meer en meer mensen hier last van hebben. In mijn ogen heeft EDPnet last van te veel leechers en de te hoge prijzen die ze moeten betalen voor de huur van de ADSL-lijnen en de verbindingen met hun netwerk. Iets waar ze niet snel iets aan zullen kunnen veranderen ...

Dus ik overweeg om over te stappen op Dommel. Maar zij zijn óók een kleine, goedkope, no-nonsense provider zonder eigen ADSL-infrastructuur. Dus acht ik de kans groot dat ik bij hen evenveel pech ga hebben.
Of Scarlet, maar EDPnet huurt bandbreedte bij Scarlet, dus blijf ik waarschijnlijk gewoon op dezelfde DSLAM-aansluiting zitten, om dan opnieuw met dezelfde ATM-pakketverliezen te kampen te krijgen.

De vraag is nu: komt dit probleem even vaak voor bij Scarlet en Dommel, of is EDPnet hierin echt een pak slechter?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Nog ni veel gemerkt hier (zone 052) van capaciteitsproblemen bij Dommel in het jaar dat ik er nu bij ben. In tegendeel, steeds meer volume bij gekregen (verdubbelt + 12u happy hours + geen overhead meer gerekend sinds ik er bij ben).

De enigste capaciteitsproblemen waar ik over hoor bij Dommel hebben betrekking over hun helpdesk en nieuws server (en da laatste is weer verbeterd sinds een tijdje hoor ik), door te toevloed aan klanten dit jaar.
Ma ja hun helpdesk zelf nog nooit nodig gehad dus, een echt probleem is het ni, en de nieuwsserver is een gratis extra'tje dus....

Over die DSLAM: Scarlet moet vaak nog de fiber huren van de centrales naar hun netwerk, en een eigen DSLAM bijsteken is ook duur (huur aan BGC). Dommel daarentegen is een wholesale klant van BGC (de laatste eig) en kunnen dus veel makkelijker klanten laten bijsteken op een centrale (gaat toch via zelfde Turbonet netwerk als dat BGC zelf gebruikt).
Voor Scarlet (en dus EDPnet) ligt dat veel moeilijker, voor een of een paar klanten extra capaciteit kopen of nog een DSLAM-rack bijhuren is een grote verliespost (tenzij ze die snel kunnen vullen met nieuwe klanten).

Daar light dus het probleem bij de meeste overbelaste Scarlet/EDPnet centrales (gelood dat beiden hun backbones wel meer dan afdoende zijn). Het zal maar zelden gebeuren dat een hele centrale echt overbelast is.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik had maand of 3 geleden ook problemen met fluctuerende snelheiden, maar deze precies weg...
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

DaNi0 schreef:Welke was je primaire DNS dan?

212.71.8.10
Mordboy
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 dec 2007, 05:19
Locatie: Belgium - Haasdonk
Contacteer:

Ik zoek over te stappen van Telenet naar edpnet maar jullie posten doen me nu twijfelen :?

zijn er soms ook mensen van de regio's Sint-Niklaas - Beveren-Waas die soms problemen hebben?
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Toen ik bij EDPnet kwam (bijna 2 jaar geleden) had ik snelheidproblemen. Werd toen binnen de maand opgelost. Zit nu altijd rond de 500KB/s. Misschien dat scarlet niet meer zo happig is met het upgraden van nodes, daar ze adsl2+ aan het uitrollen zijn...
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Mordboy schreef:Ik zoek over te stappen van Telenet naar edpnet maar jullie posten doen me nu twijfelen :?

zijn er soms ook mensen van de regio's Sint-Niklaas - Beveren-Waas die soms problemen hebben?

Waarom edpnet en niet dommel?
Ik ga zelf overstappen van edpnet naar dommel van zodra het kan.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”