nieuwe belgacom lijn + bakje, welke aansluitng ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb hier sinds woensdag een actieve telefoonlijn geplaatst door belgacom.
nu het bakje dat ze aan de muur geplaatst hebben is iets veranderd buiten die van vroeger 10 jaar geleden :-)

je heb links bovenaan en rechtsbovenaan 2 outlets om een telefoonkabel in te steken.
alsook heb je daaronder de klassieke " prieze " waar je je connector zoals ik hem vroeger ken kunt inpluggen.

nu is de vraag ... kan ik één van de outlets gebruiken om mijn modem in te pluggen ? of zijn deze niet bruikbaar ?

Vriendelijke groeten
Digger
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Normaal moet het mogelijk zijn om de modem daar in te pluggen, in de veronderstelling dat alles in het bakje aangesloten is :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Wel ... toen ze aan de installatie bezig waren heb ik eens gekeken, en het zag er naar uit, dat alles verbonden was met elkaar ( de printplaat banen )

Ik zal het rap zien als ik mijn Dommel account krijg ( is 2dagen geleden betaald en contract gefaxed )


Vriendelijke groeten
Digger
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Digger schreef:Wel ... toen ze aan de installatie bezig waren heb ik eens gekeken, en het zag er naar uit, dat alles verbonden was met elkaar ( de printplaat banen )

Ik zal het rap zien als ik mijn Dommel account krijg ( is 2dagen geleden betaald en contract gefaxed )


Vriendelijke groeten
Digger


Ik zou voor de zekerheid een full rate splitter op de binnekomende kabel plaatsen. Op die splitter sluit je dan je modem aan. Anders ga je op elk telefoonstopcontact met de gewone splitters moeten werken denk ik.
Digger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

er komt niet direct een gewoon telefoon :-)
dus niet direct een splitter nodig

alvast bedankt voor de tip.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”