Scarlet maximum snelheid zelfs geen 1/8 van 1Mbps
Ik ben een nieuwe klant bij Scarlet en surf sinds het begin van mijn abonnement aan een EXTREEM lage snelheid, ik heb een Scarlet One unlimited abonnement en je kan de snelheid vergelijken met slowband.
Dit zijn de userbase resultaten:
Download speed : 105 kbit/s or 13 kbyte/s
Upload speed : 209 kbit/s or 26 kbyte/s
Ik heb ook langs http://home.scarlet.be/speedtest en www.speedtest.net geprobeerd en ze gaven mij alledrie dezelfde resultaten.
Hun klantenservice had mij verteld dat ik ongeveer 5KM van de centrale vandaan woon en dit werd mij niet meegedeeld in het begin. En op mijn tweede e-mail heb ik gewoon nooit een antwoord gekregen waar mijn verbindingssnelheid vermeld stond.
Zelfs eenvoudige webpagina's kan ik niet aan voldoende snelheid openen.
Zijn er hier mensen die mij verdere informatie kunnen verstrekken en eventueel verdere stappen kunnen opsommen.
Dank bij voorbaat.
Dit zijn de userbase resultaten:
Download speed : 105 kbit/s or 13 kbyte/s
Upload speed : 209 kbit/s or 26 kbyte/s
Ik heb ook langs http://home.scarlet.be/speedtest en www.speedtest.net geprobeerd en ze gaven mij alledrie dezelfde resultaten.
Hun klantenservice had mij verteld dat ik ongeveer 5KM van de centrale vandaan woon en dit werd mij niet meegedeeld in het begin. En op mijn tweede e-mail heb ik gewoon nooit een antwoord gekregen waar mijn verbindingssnelheid vermeld stond.
Zelfs eenvoudige webpagina's kan ik niet aan voldoende snelheid openen.
Zijn er hier mensen die mij verdere informatie kunnen verstrekken en eventueel verdere stappen kunnen opsommen.
Dank bij voorbaat.
Jammer dat je nu maar deze forum ontdekt.
Als je deze eens had doorgenomen dan zal je wel vernomen hebben waarom je zo traag surft bij Scarlet...
Eén jaartje doorbijten en dan zeer vlug gaan lopen.
Lees even :
oa " hoe zijn de indrukken van Scarlet..."
Als je deze eens had doorgenomen dan zal je wel vernomen hebben waarom je zo traag surft bij Scarlet...
Eén jaartje doorbijten en dan zeer vlug gaan lopen.
Lees even :
oa " hoe zijn de indrukken van Scarlet..."
Ik werd vandaag gebeld door de klantenservice van Scarlet en ze hebben mij een oplossing voorgesteld waar ik wel mee tevreden ben.
De persoon aan de lijn had mij verteld dat Scarlet momenteel aan het uitbreiden is en dat de snelheidsproblemen binnenkort opgelost worden, dit kan uiteraard wel nog maanden duren werd er mij meegedeeld.
Ik heb een maand gratis gekregen en als het probleem nog niet opgelost is na nieuwjaar kan ik mijn abonnement opzeggen zonder de bijkomende schadevergoeding, dat de helf van het totaal van de resterende maanden bedraagt, te moeten betalen, wel op voorwaarde dat ik tot nieuwjaar als klant van Scarlet blijft.
Ik ben toch tevreden dat ze mij hebben opgebeld en verdere (nuttige) informatie hebben gegeven. Dit veranderd ook mijn mening positief over hun klantenservice .
Het zal gewoon een paar maandjes doorbijten en tegen slaksnelheid surfen zijn, he .
Mvg
De persoon aan de lijn had mij verteld dat Scarlet momenteel aan het uitbreiden is en dat de snelheidsproblemen binnenkort opgelost worden, dit kan uiteraard wel nog maanden duren werd er mij meegedeeld.
Ik heb een maand gratis gekregen en als het probleem nog niet opgelost is na nieuwjaar kan ik mijn abonnement opzeggen zonder de bijkomende schadevergoeding, dat de helf van het totaal van de resterende maanden bedraagt, te moeten betalen, wel op voorwaarde dat ik tot nieuwjaar als klant van Scarlet blijft.
Ik ben toch tevreden dat ze mij hebben opgebeld en verdere (nuttige) informatie hebben gegeven. Dit veranderd ook mijn mening positief over hun klantenservice .
Het zal gewoon een paar maandjes doorbijten en tegen slaksnelheid surfen zijn, he .
Mvg
Zonde. In een tijd als deze is dat echt niet meer vol te houden . Wel positief dat ze duidelijk communiceren naar jou toe en je niet gewoon afwimpelen met een "t ligt aan den belgacom of aan u" excuus zoals er sommige(isp's/medewerkers) durven beweren. Blijkbaar is scarlet stilletjesaan de goede weg op aan het gaan .
Ik heb nu ook nogmaals gebeld voor mijn snelheidsverlies, en terug gaan ze dit even bekijken. Hoeveel maal moet ik nu nog eigenlijk bellen.
Ze houden mij gewoon aan het lijntje
Dus man, afwachten, en alles van Scarlet nemen met een korreltje zout.
Want tegen de ene zeggen ze het zo en tegen de andere weer anders.
Hopelijk voor U komt ales in orde.
Ze houden mij gewoon aan het lijntje
Dus man, afwachten, en alles van Scarlet nemen met een korreltje zout.
Want tegen de ene zeggen ze het zo en tegen de andere weer anders.
Hopelijk voor U komt ales in orde.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Als het een capaciteitsprobleem is moet je toch soms hogere snelheden aankunnen, test 'snachts of zo nog eens.
Als het probleem constant zo eens, moet het een andere oorzaak hebben.
Als het probleem constant zo eens, moet het een andere oorzaak hebben.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
isoik
Was jij niet tevereden van Scarlet?
Kontrakt niet goed gelezen? Scarlet heeft veel verborgen opties, maar deze zijn niet zo gunstig voor de klant. (lol)
Snelheidsproblemen zijn aan de orde van de dag bij Scarlet.
Waar blijven al die 4 mbps en zelfs de beloofde 6 Mbps?
Ik had het niet verwacht dat ik zo geholpen ging worden maar ik hoop wel dat het gaat uitkomen
Was jij niet tevereden van Scarlet?
Kontrakt niet goed gelezen? Scarlet heeft veel verborgen opties, maar deze zijn niet zo gunstig voor de klant. (lol)
Snelheidsproblemen zijn aan de orde van de dag bij Scarlet.
Waar blijven al die 4 mbps en zelfs de beloofde 6 Mbps?
Tja, veel beloven en weinig waarmaken..
Ik ben toch blij dat de die persoon van de klantenservice mij de juiste woorden heeft bezorgd om mezelf te stoppen van uit te barsten uit woede..
Tot nieuwjaar en dan zien wat er gaat gebeured of al gebeurd is.
Isoik
Ik ben toch blij dat de die persoon van de klantenservice mij de juiste woorden heeft bezorgd om mezelf te stoppen van uit te barsten uit woede..
Tot nieuwjaar en dan zien wat er gaat gebeured of al gebeurd is.
Isoik
Al wat hier geschreven wordt in verband met de trage snelheid van scarlet is waarschijnlijk gelogen. Ziehier hun laatste publiciteitsmail:
Geachte klant,
Bent u aangesloten op het internet? Heeft u een vaste lijn en betaalt u voor uw telefoongesprekken? Lees dan hieronder hoe u met Scarlet kan besparen.
Vandaag stellen wij u de meest complete en voordelige formule van de markt voor: Scarlet One 6 Unlimited. Deze formule, alles in één, verenigt uw telecommunicatie diensten, ADSL & Telefonie, in één dienst en laat u toe om uw Belgacom lijn op te zeggen (€17,50 per maand).
U geniet van :
sneller surfen, gemiddeld 1,5 keer zo snel als Belgacom ADSL Go (4 Mbps) het hoogste downloadvolume, meer dan 4 keer zo veel als Belgacom ADSL Go (12 Gb)
de laagste prijs, bijna € 30 per maand goedkoper als Belgacom
Bestel nu en betaal - naast andere voordelen - de eerste 6 maanden slechts € 39.95...
WIJ ZIJN ECHT DE SNELSTE!
Hoe durven ze, een hoop mensen surfen aan de snelheid van 1 (-1 ) en van de snelheid van de klantenservice hebben ze het waarschijnlijk ook niet, het duurt weken voordat je een antwoord krijgt en wat is het dan voor één...
Deze die de 6 mbps behalen, deze zijn nog in de maak..
Geachte klant,
Bent u aangesloten op het internet? Heeft u een vaste lijn en betaalt u voor uw telefoongesprekken? Lees dan hieronder hoe u met Scarlet kan besparen.
Vandaag stellen wij u de meest complete en voordelige formule van de markt voor: Scarlet One 6 Unlimited. Deze formule, alles in één, verenigt uw telecommunicatie diensten, ADSL & Telefonie, in één dienst en laat u toe om uw Belgacom lijn op te zeggen (€17,50 per maand).
U geniet van :
sneller surfen, gemiddeld 1,5 keer zo snel als Belgacom ADSL Go (4 Mbps) het hoogste downloadvolume, meer dan 4 keer zo veel als Belgacom ADSL Go (12 Gb)
de laagste prijs, bijna € 30 per maand goedkoper als Belgacom
Bestel nu en betaal - naast andere voordelen - de eerste 6 maanden slechts € 39.95...
WIJ ZIJN ECHT DE SNELSTE!
Hoe durven ze, een hoop mensen surfen aan de snelheid van 1 (-1 ) en van de snelheid van de klantenservice hebben ze het waarschijnlijk ook niet, het duurt weken voordat je een antwoord krijgt en wat is het dan voor één...
Deze die de 6 mbps behalen, deze zijn nog in de maak..
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Isoik schreef:Ik gebruik internet overdags en ook 's nachts en de snelheid is altijd hetzelfde, zo traag als een slak..
Dan kan het toch amper aan overbelasting van een backbone liggen. Die kunnen wel eens een tijdje overbelast zijn, maar zeker niet dag en nacht.
Doe eens een controle op packet loss en ping tijden
cmd -> Ping -n 50 userbase.be
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Ik heb zoals je gevraagd hebt block een ping test gedaan en om te bewijzen dat dit niet aan tijdelijk overbelasting heb ik dit nu om 2 uur 's ochtends gedaan.
Dit zijn de resultaten:
Packets: Sent = 50, Received = 48, Lost = 2 (4% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 342ms, Averga = 47ms
En dit zijn de resultaten van terwijl ik dit bericht op het forum had geplaatst..:
Packets: Sent = 50, Received = 45, Lost = 5 (10% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 745ms, Averga = 101ms
En dit is de zoveelste snelheidstest dat ik heb gedaan, ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn download snelheid vertraagt bij de dag..
Mvg
Dit zijn de resultaten:
Packets: Sent = 50, Received = 48, Lost = 2 (4% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 342ms, Averga = 47ms
En dit zijn de resultaten van terwijl ik dit bericht op het forum had geplaatst..:
Packets: Sent = 50, Received = 45, Lost = 5 (10% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 745ms, Averga = 101ms
En dit is de zoveelste snelheidstest dat ik heb gedaan, ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn download snelheid vertraagt bij de dag..
Mvg
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Okay, dan ben je zeker dat het aan de bekabeling ligt en dat het probleem niet opgelost gaat zijn als ze hun back-bones uitbreiden. Als je om 2 uur 's nachts packet-loss hebt op een pingtest, dan ligt de oorzaak wschl niet aan overbelasting van het netwerk.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
surf eens naar je scarlet-box, en kijk/post eens hoe sterk je signaal is:
status ->dsl -> view advanced attributes:
zoek volgende waarden eens op:
Tx Bit Rate 256000
Rx Bit Rate 1024000
Local End LOS 0
Local SNR Margin 23.5 dB
Local Line Attn 40.0 dB
Raw Attn 40.0 dB
Local Tx Power 10.7 dB
Local Fast Channel Rx Rate 1024000
Local Fast Channel Tx Rate 256000
Remote Tx Power 15.5 dB
Remote SEF 0
Remote LOS 0
Remote Line Attn 31.5 dB
Remote SNR Margin 18 dB
status ->dsl -> view advanced attributes:
zoek volgende waarden eens op:
Tx Bit Rate 256000
Rx Bit Rate 1024000
Local End LOS 0
Local SNR Margin 23.5 dB
Local Line Attn 40.0 dB
Raw Attn 40.0 dB
Local Tx Power 10.7 dB
Local Fast Channel Rx Rate 1024000
Local Fast Channel Tx Rate 256000
Remote Tx Power 15.5 dB
Remote SEF 0
Remote LOS 0
Remote Line Attn 31.5 dB
Remote SNR Margin 18 dB
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Beste,
Ik heb wat aanpassingen gedaan en heb gemerkt dat ik alleen een packet loss had als ik gebruik maakte van WPA - TKIP beveiliging, ik had geen packet loss toen dat ik WEP had geactiveerd.
En ter informatie: ik maak geen gebruik meer van de Scarlet box, ik gebruik zo'n draadloze Philips router die ze bij Belgacom gebruiken.
Hier ligt het niet aan omdat ik eerst had geprobeerd met de Scarlet Box en de snelheid van de verbinding was juist hetzelfde.
Mvg
Ik heb wat aanpassingen gedaan en heb gemerkt dat ik alleen een packet loss had als ik gebruik maakte van WPA - TKIP beveiliging, ik had geen packet loss toen dat ik WEP had geactiveerd.
En ter informatie: ik maak geen gebruik meer van de Scarlet box, ik gebruik zo'n draadloze Philips router die ze bij Belgacom gebruiken.
Hier ligt het niet aan omdat ik eerst had geprobeerd met de Scarlet Box en de snelheid van de verbinding was juist hetzelfde.
Mvg
hier kan je ook je snelheid controleren, mijn upload is 3.3 mb en mijn download 0.4 mb, wat volgens die site zeer goed is
ik betaal wel 2 euro extra voor de snelheid
http://www.numion.com/YourSpeed3/Run.ph ... ctDefaults
ik betaal wel 2 euro extra voor de snelheid
http://www.numion.com/YourSpeed3/Run.ph ... ctDefaults
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
olifant schreef:hier kan je ook je snelheid controleren, mijn upload is 3.3 mb en mijn download 0.4 mb, wat volgens die site zeer goed is
ik betaal wel 2 euro extra voor de snelheid
http://www.numion.com/YourSpeed3/Run.ph ... ctDefaults
Doe de speedtest op userbase.be
Die speedtest zal werkelijker zijn.
En ik denk dat je het omgekeerd bedoeld, 3.3 download en 0.4 upload.
Ok, dank jullie voor de suggestie. Aan de draadloze adapter scheelt niets daar was ik zeker van maar ik was ook aan het twijfelen over mijn telefoonlijn.
Ik liet het zo omdat de technieker tijdens de installatie gezegd had dat alles in orde was, misschien dat die het niet helemaal had getest.
Ik zal Scarlet meteen contacteren, bedankt .
Ik liet het zo omdat de technieker tijdens de installatie gezegd had dat alles in orde was, misschien dat die het niet helemaal had getest.
Ik zal Scarlet meteen contacteren, bedankt .
Zoals ik het had verwacht moet ik mijn factuur voor de maand november toch betalen terwijl ik dit niet moest! En het is zelfs gestegen in prijs zonder dat ik betalende opties heb besteld, van 31 EUR naar 43 EUR!
Dan zal mijn probleem zeker tegen nieuwjaar ook niet opgelost zijn en moet ik toch de schadevergoeding betalen.
Ik heb de klantendienst meteen gecontacteerd en ben benieuwd wat ze hierop gaan zeggen.
In het vervolg ga ik toch naar een schriftelijk bewijs vragen..
Mijn Scarlet tevredenheid is terug op 0!
Dan zal mijn probleem zeker tegen nieuwjaar ook niet opgelost zijn en moet ik toch de schadevergoeding betalen.
Ik heb de klantendienst meteen gecontacteerd en ben benieuwd wat ze hierop gaan zeggen.
In het vervolg ga ik toch naar een schriftelijk bewijs vragen..
Mijn Scarlet tevredenheid is terug op 0!
mja, hebt ge nu eigenlijk om een technieker gevraagd ?
Aan de waardes die ik daar zie lijkt het alsof je modem maar op 1 draad synct, is ook mogelijk dat dit gewoon een defect in de modem zelf is, of de lijn die ergens beschadigd is ofzo, ...
Ik ben zelf tech voor scarlet
mja als dan dus blijkt dat het aan de lijn zelf ligt word BGC verwittigd en moeten ze de lijn herstellen, dan kan je mss een creditnota krijgen voor de dagen dat je zonder verbinding zat.
Blijkt het een fout binnenshuis te zijn zal je 55€ worden aangerekend via facturatie voor de visite van die tech.
da ist zowa denkek,
dusja als je 100% zeker bent dat niet aan je modem ligt dan zeker aandringen voor een technieker bij scarlet
Aan de waardes die ik daar zie lijkt het alsof je modem maar op 1 draad synct, is ook mogelijk dat dit gewoon een defect in de modem zelf is, of de lijn die ergens beschadigd is ofzo, ...
Ik ben zelf tech voor scarlet
mja als dan dus blijkt dat het aan de lijn zelf ligt word BGC verwittigd en moeten ze de lijn herstellen, dan kan je mss een creditnota krijgen voor de dagen dat je zonder verbinding zat.
Blijkt het een fout binnenshuis te zijn zal je 55€ worden aangerekend via facturatie voor de visite van die tech.
da ist zowa denkek,
dusja als je 100% zeker bent dat niet aan je modem ligt dan zeker aandringen voor een technieker bij scarlet
Tja, heb ik dus gevraagd via e-mail en dan hadden ze mij gezegd dat ik moest bellen ivm dit onderwerp.
En na de valse beloftes dat ze gemaakt hebben wil ik zelfs de moeite niet meer doen om bij Scarlet te blijven, er werd mij gezegd dat ik de maand november gratis kreeg en wat ik vandaag als antwoord kreeg is dat ik 3,47 EUR korting heb gekregen...
Ze hebben mijn vraag ivm met die schadevergoeding zelfs niet beantwoord...
En na de valse beloftes dat ze gemaakt hebben wil ik zelfs de moeite niet meer doen om bij Scarlet te blijven, er werd mij gezegd dat ik de maand november gratis kreeg en wat ik vandaag als antwoord kreeg is dat ik 3,47 EUR korting heb gekregen...
Ze hebben mijn vraag ivm met die schadevergoeding zelfs niet beantwoord...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Deze week al twee maal gebeld voor iemand en telkens binnen de 2 min nam er iemand de telefoon af. Gebeld rond 11h. Je moet soms even geduld hebben in het leven. De bus en trein komen ook niet altijd op het juiste uur af.