Sinds aantal dagen wegens problemen met linksys WAG200G een speedtouch 510 in gebruik.
Eerste probleem is dat de modem/router slechts 4 ip adressen geeft.
10.0.0.39 tem 42
Hoe los ik dit probleem op? De enige firmware die ik zo direct vind is van de nieuwzeelandse site van speedtouch.
Een andere zaak die ik in de toekomst wil doen is de modem/router als louter modem gebruiken.
Bedoeling is dat ik nog steeds men server kan draaien en port mapping doen zonder veel gedoe.
Welke firmware kan ik nu eigenlijk het beste installeren? OF welke werkwiize is nu de juiste? Zie door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende posts hierover.
Alvast bedankt
Speedtouch 510 instellen als enkel modem en/of 4 pc hack
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Probeer deze link eens: "http://www.speedlinqsupport.nl/index.php?option=com_content&task=section&id=7&Itemid=29". Wordt zeer goed getest en ondersteund. De laatst firmware is niet altijd de beste.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
4.2.7 dus,
Maar das van Nederlandse sites? Geeft dit in Belgie geen problemen?
Nu nog antwoordt op met tweede vraag, wat is beste : bridged of spoofing? Want dit zijn 2 verschillende zaken blijkbaar
Alvast bedankt
Nu nog antwoordt op met tweede vraag, wat is beste : bridged of spoofing? Want dit zijn 2 verschillende zaken blijkbaar
Alvast bedankt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Voor die 510 heb ik nog ergens een configfile staan. Gewoon uploaden naar de modem en dan is die 4 pc's firewall regeltje weg en staat hij meteen met de goede vpi/vci voor Belgacom en Scarlet. Je moet dan enkel nog je gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Met die NL firmware kan een leek soms problemen hebben om die in te stellen.
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Neen dit geeft geen probleem, heb het trouwens al gedaan. Gebruik uitsluitend "Thomson Speedtouch 510 Firmware" en niet "Thomson Speedtouch 510 Configureren voor internet".Prutske schreef:4.2.7 dus,
Alvast bedankt
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
² that.TanknaT schreef:Neen dit geeft geen probleem, heb het trouwens al gedaan. Gebruik uitsluitend "Thomson Speedtouch 510 Firmware" en niet "Thomson Speedtouch 510 Configureren voor internet".Prutske schreef:4.2.7 dus,
Alvast bedankt
In combinatie met een router zet je die 510 in bridged mode. Dan moet je je router configureren om in te bellen, en alleen op je router portfwd'ing doen.
Allereerst mijn excuses voor een beetje een oudere post op te graven,
maar mijn vraag past hier toch vrij goed bij.
Even mijn situatie schetsen:
ik werk momenteel thuis in een klein netwerkje met een D-Link DGL-4100 router en Telenet, waarbij ik een aantal poorten heb opengezet voor bittorrent en ed2k onder meer.
Nu switch ik binnekort van Telenet naar Dommel en heb ik me hiervoor een Speedtouch 536 aangekocht (net als de 510; een modem met router in).
Ik zou graag mijn D-Link router blijven gebruiken zoals het is (portforwarding en dhcp via deze router) en de Speedtouch enkel als modem gebruiken.
Heeft iemand enig idee of dit volgens hetzelfde principe werkt als de Speedtouch 510. Dus de modem in bridge mode zetten en in de D-Llink router de PPPOE configureren.
Zal op deze manier de Speedtouch geen router functies meer uitvoeren (poorten blokkeren, dhcp)?
Alvast bedankt.
maar mijn vraag past hier toch vrij goed bij.
Even mijn situatie schetsen:
ik werk momenteel thuis in een klein netwerkje met een D-Link DGL-4100 router en Telenet, waarbij ik een aantal poorten heb opengezet voor bittorrent en ed2k onder meer.
Nu switch ik binnekort van Telenet naar Dommel en heb ik me hiervoor een Speedtouch 536 aangekocht (net als de 510; een modem met router in).
Ik zou graag mijn D-Link router blijven gebruiken zoals het is (portforwarding en dhcp via deze router) en de Speedtouch enkel als modem gebruiken.
Heeft iemand enig idee of dit volgens hetzelfde principe werkt als de Speedtouch 510. Dus de modem in bridge mode zetten en in de D-Llink router de PPPOE configureren.
Zal op deze manier de Speedtouch geen router functies meer uitvoeren (poorten blokkeren, dhcp)?
Alvast bedankt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad...skitzo schreef:Heeft iemand enig idee of dit volgens hetzelfde principe werkt als de Speedtouch 510. Dus de modem in bridge mode zetten en in de D-Llink router de PPPOE configureren.