Speedtouch 510 instellen als enkel modem en/of 4 pc hack

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Sinds aantal dagen wegens problemen met linksys WAG200G een speedtouch 510 in gebruik.

Eerste probleem is dat de modem/router slechts 4 ip adressen geeft.
10.0.0.39 tem 42

Hoe los ik dit probleem op? De enige firmware die ik zo direct vind is van de nieuwzeelandse site van speedtouch.

Een andere zaak die ik in de toekomst wil doen is de modem/router als louter modem gebruiken.

Bedoeling is dat ik nog steeds men server kan draaien en port mapping doen zonder veel gedoe.

Welke firmware kan ik nu eigenlijk het beste installeren? OF welke werkwiize is nu de juiste? Zie door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende posts hierover.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Probeer deze link eens: "http://www.speedlinqsupport.nl/index.php?option=com_content&task=section&id=7&Itemid=29". Wordt zeer goed getest en ondersteund. De laatst firmware is niet altijd de beste.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

4.2.7 dus,

Maar das van Nederlandse sites? Geeft dit in Belgie geen problemen?

Nu nog antwoordt op met tweede vraag, wat is beste : bridged of spoofing? Want dit zijn 2 verschillende zaken blijkbaar

Alvast bedankt
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Voor die 510 heb ik nog ergens een configfile staan. Gewoon uploaden naar de modem en dan is die 4 pc's firewall regeltje weg en staat hij meteen met de goede vpi/vci voor Belgacom en Scarlet. Je moet dan enkel nog je gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Met die NL firmware kan een leek soms problemen hebben om die in te stellen.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Prutske schreef:4.2.7 dus,

Maar das van Nederlandse sites? Geeft dit in Belgie geen problemen?

Alvast bedankt

Neen dit geeft geen probleem, heb het trouwens al gedaan. Gebruik uitsluitend "Thomson Speedtouch 510 Firmware" en niet "Thomson Speedtouch 510 Configureren voor internet".
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

TanknaT schreef:
Prutske schreef:4.2.7 dus,

Maar das van Nederlandse sites? Geeft dit in Belgie geen problemen?

Alvast bedankt

Neen dit geeft geen probleem, heb het trouwens al gedaan. Gebruik uitsluitend "Thomson Speedtouch 510 Firmware" en niet "Thomson Speedtouch 510 Configureren voor internet".


² that.

In combinatie met een router zet je die 510 in bridged mode. Dan moet je je router configureren om in te bellen, en alleen op je router portfwd'ing doen.
Gebruikersavatar
skitzo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Allereerst mijn excuses voor een beetje een oudere post op te graven,
maar mijn vraag past hier toch vrij goed bij.
Even mijn situatie schetsen:
ik werk momenteel thuis in een klein netwerkje met een D-Link DGL-4100 router en Telenet, waarbij ik een aantal poorten heb opengezet voor bittorrent en ed2k onder meer.
Nu switch ik binnekort van Telenet naar Dommel en heb ik me hiervoor een Speedtouch 536 aangekocht (net als de 510; een modem met router in).
Ik zou graag mijn D-Link router blijven gebruiken zoals het is (portforwarding en dhcp via deze router) en de Speedtouch enkel als modem gebruiken.
Heeft iemand enig idee of dit volgens hetzelfde principe werkt als de Speedtouch 510. Dus de modem in bridge mode zetten en in de D-Llink router de PPPOE configureren.
Zal op deze manier de Speedtouch geen router functies meer uitvoeren (poorten blokkeren, dhcp)?
Alvast bedankt.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Tuurlijk. Ik dacht dat de Speedtouch 536 alleen de mogelijkheid had om ook via USB aan te sluiten. Voor de rest zijn de mogelijkheden dezelfde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
skitzo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ok bedankt :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

skitzo schreef:Heeft iemand enig idee of dit volgens hetzelfde principe werkt als de Speedtouch 510. Dus de modem in bridge mode zetten en in de D-Llink router de PPPOE configureren.
Zal op deze manier de Speedtouch geen router functies meer uitvoeren (poorten blokkeren, dhcp)?


Inderdaad...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”