Jaja dommel maar ik zeg nogmaals;ik heb alles van TN,er liggen kabels van 25m naar onze garage en ga zo maar door.......Dat heb ik er echt niet voor over om dan alles te gaan veranderen of kabels en dergelijke te laten liggen en ik beslis dat trouwens ook niet,het zijn mijn ouders die beslissen en die gaan dat al helemaal niet willen.cloink schreef:Tuurlijk, volumeblokken bijkopen (TSJING TSJING!) of overschakelen op een professioneel abonnement (TSJING TSJING TSJING!).schumike schreef:Is er anders echt bij TN geen pakket of een soort van verborgen optie zeg maar waar je op z'n minst dezelfde voorwaarden hebt als bij turbo net maar dan wel aan een veel hoger gb??
Want ik heb nu 35gb en das echt zeer weinig en begint tegen te steken.
Of slim wezen en overstappen naar een alternatieve provider. Ik zit mijn 2e dag op Dommel: hééél content !
vanaf 10 december enorme toename datalimiet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Die kabels liggen niet in de weg.schumike schreef:Jaja dommel maar ik zeg nogmaals;ik heb alles van TN,er liggen kabels van 25m naar onze garage en ga zo maar door.......Dat heb ik er echt niet voor over om dan alles te gaan veranderen of kabels en dergelijke te laten liggen en ik beslis dat trouwens ook niet,het zijn mijn ouders die beslissen en die gaan dat al helemaal niet willen.cloink schreef:Tuurlijk, volumeblokken bijkopen (TSJING TSJING!) of overschakelen op een professioneel abonnement (TSJING TSJING TSJING!).schumike schreef:Is er anders echt bij TN geen pakket of een soort van verborgen optie zeg maar waar je op z'n minst dezelfde voorwaarden hebt als bij turbo net maar dan wel aan een veel hoger gb??
Of slim wezen en overstappen naar een alternatieve provider. Ik zit mijn 2e dag op Dommel: hééél content !
Je kan nog altijd telefoon en tv behouden bij Telenet.
Voor ieder ADSL product heb je uiteraard wel een actieve telefoonlijn nodig (dat is het grootste nadeel).
Maar voor die nog geen €7/maand die bij uw ADSL abonnement komt, kom je er nog een pak beter vanaf.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Tja, dan stop je maar met zagen, want Telenet is alleenheerser over de kabel. End of story.schumike schreef:Jaja dommel maar ik zeg nogmaals;ik heb alles van TN,er liggen kabels van 25m naar onze garage en ga zo maar door.......Dat heb ik er echt niet voor over om dan alles te gaan veranderen of kabels en dergelijke te laten liggen en ik beslis dat trouwens ook niet,het zijn mijn ouders die beslissen en die gaan dat al helemaal niet willen.
Zagen?cloink schreef:Tja, dan stop je maar met zagen, want Telenet is alleenheerser over de kabel. End of story.schumike schreef:Jaja dommel maar ik zeg nogmaals;ik heb alles van TN,er liggen kabels van 25m naar onze garage en ga zo maar door.......Dat heb ik er echt niet voor over om dan alles te gaan veranderen of kabels en dergelijke te laten liggen en ik beslis dat trouwens ook niet,het zijn mijn ouders die beslissen en die gaan dat al helemaal niet willen.
Ik mag toch wel pleiten voor meer gb en dergelijke en ik ben nog altijd vrij om vragen te stellen,ik ben niet zo goed op de hoogte van al dat gedoe.
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Niet echt toen ik bij telenet zat 4 maand trg had ik ook turbo (genomen voor de 35 gb volgens teleswetse sorry telenet voor de snelheid) nam ik iedere maand 20gb extrablokken en dat was op den duur niet meer te doen .schumike schreef:Is er anders echt bij TN geen pakket of een soort van verborgen optie zeg maar waar je op z'n minst dezelfde voorwaarden hebt als bij turbo net maar dan wel aan een veel hoger gb??TomG schreef:Welkom in België in elk geval.riddickbe schreef:ik heb dat ook eens gehoord hoor bij telenet.
Ze zijn bezig met een project: Mag3 genaamd.
Niet veel mensen weten daar van maar of het waar is is een andere zaak.
Men had mij gezegd dat in september 2007 nieuwe abbonementen zouden arriveren bij Telenet, niet gebeurd dus.
Eind 2008 zou dat Mag3 project af moeten zijn, en zouden telenet klanten 50-100mbit snelheden moeten halen, wat HEEEEEEEEEEL ongeloofwaardig klinkt.
Ik heb dit niet verzonnen, maar ik geloof er eigenlijk zelf niets van
Ze zitten met zoveel schulden, waarom zouden ze dat dan kunnen aanbieden.
Telenet kan van nu al met moeite voldoende capaciteit voorzien op hun netwerk. Dacht je anders dat er zo'n lage upload limieten zouden gelden?
Dat verhaaltje van die 50 - 100 Mbit gaat al een tijdje mee ondertussen.
En er zijn genoeg alternatieve providers, wake up. Ze zijn niet alleen "zo snel" (vooral in prijsstijgingen dan) als Telenet.
VDSL2 hoef je je overigens ook niet teveel bij voorstellen, voor alle zekerheid.
Uiteindelijk zal dit geïntroduceerd zijn met snelheden die amper sneller zijn dan een turbo abonnement.
In het beste geval categorie 20/1. Heb hier nog officieuze cijfers zijn passeren in andere topics omtrent snelheden die er komen.
En de limieten gaan dan wel verhoogd worden... Van 35 GB naar 40 zeker.
Iedereen die uit naïviteit (no offence voor zij die zich aangevallen voelen) komen mogen uiteindelijk ook eens ontwaken,
De "oude garde" die al bij het begin van Telenet erbij is en het verhaaltje volgt (dus niet de reclames op radio en TV), is dat goedgeloof al lang kwijt...
Nu zit ik weliswaar op adsl mindersnel maar limiet hoger en ruimer geen poorten geblokkeerd en moet toegeven blij dat ik de stap heb gezet .
Dus moest je kunnen veranderen naar adsl zou ik het doen want tegen dat telenet iets gaat ondernemen zal het nog lang duren vrees ik.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Excuses, ik drukte me inderdaad wat te sterk uit. Feit blijft: de enige manier op Telenet ooit te doen inzien dat ze verkeerd bezig zijn en dat de klant dit niet pikt is momenteel op te zeggen en uw geluk elders te zoeken. Keuze genoeg (maar dan heb ik het inderdaad over ADSL-providers).schumike schreef:Zagen?
Ik mag toch wel pleiten voor meer gb en dergelijke en ik ben nog altijd vrij om vragen te stellen,ik ben niet zo goed op de hoogte van al dat gedoe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Er zijn al 10-duizenden mensen die daarvoor gepleit hebben. Heeft het wat uitgehaald? Ik dacht het niet.schumike schreef:Zagen?cloink schreef:Tja, dan stop je maar met zagen, want Telenet is alleenheerser over de kabel. End of story.schumike schreef:Jaja dommel maar ik zeg nogmaals;ik heb alles van TN,er liggen kabels van 25m naar onze garage en ga zo maar door.......Dat heb ik er echt niet voor over om dan alles te gaan veranderen of kabels en dergelijke te laten liggen en ik beslis dat trouwens ook niet,het zijn mijn ouders die beslissen en die gaan dat al helemaal niet willen.
Het is een utopie, maar dit zou wel eens kunnen helpen om die vastgeroeste onderdelen bij Telenet en Belgacom van behoorlijk wat olie te voorzien: mensen masaal laten overschakelen van Belgacom/Telenet naar Dommel/EDPNet.
Waarom is dit een utopie? Wel om te beginnen, om de reden die je zelf aangeeft: je ziet dat niet zitten om te veranderen.
De "userbase community" is daaraanboven ook GEEN referentie voor "masaal overschakelen".
Want jawel, we hebben het dan wel degelijk over jan met de pet die zou moeten overschakelen (cfr. diezelfde Jan die uiterst tevreden is van Telenet, zie een andere post van mij).
Een andere reden dat dit een utopie is, is omdat de kleine alternatieve providers infrastructuur afhuren van de eigenaars (bvb de koperdraad die tot aan de klant loopt, is van Belgacom).
Sommige providers investeren ook in eigen materiaal, zoals DSL centrales.
Het spreekt voor zich dat deze alternatieve providers nooit zijn tegen opgewassen om de helt van alle Telenet en Belgacom klanten binnen te halen.
End of story. Het is ieders eigen beslissing. Overstappen, en je bent ervanaf. Dat uw buurman die pertoeval Jan heet dan toch nog Telenet heeft, tot daar. Allemaal niet teveel moeite in steken om die over te zetten.
En aub ook geen eindeloos gezaag en gepleit daaromtrent (uiteraard ook een utopie). It doesn't matter. Leven en laten leven.
ljd schreef:idd, je bent er niets mee want na ff downloaden zit je al door je datalimiet,riddickbe schreef:ik heb dat ook eens gehoord hoor bij telenet.
Men had mij gezegd dat in september 2007 nieuwe abbonementen zouden arriveren bij Telenet, niet gebeurd dus.
Eind 2008 zou dat Mag3 project af moeten zijn, en zouden telenet klanten 50-100mbit snelheden moeten halen, wat HEEEEEEEEEEL ongeloofwaardig klinkt.
12gb is wel wat weinig, ik basseer me op mijn huidig (en veel te duur) turbo abbonement
Wat heb je aan 50mbit als je maar 12gig limiet hebt
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Als je iets wil veranderen ; d.w.z. als je het aan de grote klok wil hangen moet je bvb. dat 's morgens op de radio kunnen meedelen. (bvb. Deckers & Ornelis van Q-music...daar luisteren veel mensen naar).
Je kan dit staven met de prijzen van Nederland en Frankrijk en vooral de FUP en/of ongelimiteerde volumes.
Denk dat dit bij de meeste mensen een belletje zal doen rinkelen.
Je kan ook de alternatieve providers vermelden zoals Dommel & EDPnet, enz...
Gr. Frank
Je kan dit staven met de prijzen van Nederland en Frankrijk en vooral de FUP en/of ongelimiteerde volumes.
Denk dat dit bij de meeste mensen een belletje zal doen rinkelen.
Je kan ook de alternatieve providers vermelden zoals Dommel & EDPnet, enz...
Gr. Frank
riddickbe schreef:ik heb dat ook eens gehoord hoor bij telenet.
Die Mach 3 was (is) voor HD televisie...
Ik weet uit ZEER betrouwbare bron dat er wel degelijk GEEN DATALIMIET verhoging geplant is voor de eerstkomende maanden . Deze week zeiden ze nog tegen mij dat het WEL zo was ????
Misschien nu Dommel haar limieten verhoogt ze ook volgen maar dat betwijfel ik.
Als Belgacom verhoogt zullen ze wel moeten volgen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
heb ondertussen een brief gekregen van telenet
Beste klant
Hierbij bevestigen wij wat wij u een compensatie toekennen. U krijgt dus gratis abonnement van 03-12-2007 tot 03-02-2008 voor u49xxxx.Dit als commerciele tegemoetkoming, zonder nadelige erkentenis.
U zult dit verrekend zien op uw eerstvolgende aanrekening.
Beste klant
Hierbij bevestigen wij wat wij u een compensatie toekennen. U krijgt dus gratis abonnement van 03-12-2007 tot 03-02-2008 voor u49xxxx.Dit als commerciele tegemoetkoming, zonder nadelige erkentenis.
U zult dit verrekend zien op uw eerstvolgende aanrekening.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
waarom krijg je dat een soort verontschuldiging voor hun belachelijke limieten???proxiboyke schreef:Hierbij bevestigen wij wat wij u een compensatie toekennen. U krijgt dus gratis abonnement van 03-12-2007 tot 03-02-2008 voor u49xxxx.
dit is toch te belachelijk voor woorden, dan mogen ze dat aan ALLE klanten geven ik zou alle telenetters dan ook de raad geven dit te eisen en te verwijzen naar dit geval
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
krijgt die 3 maanden omdat hij ( met,:vanaf 10 december enorme toename datalimiet)xenne schreef:waarom krijg je dat een soort verontschuldiging voor hun belachelijke limieten???proxiboyke schreef:Hierbij bevestigen wij wat wij u een compensatie toekennen. U krijgt dus gratis abonnement van 03-12-2007 tot 03-02-2008 voor u49xxxx.
dit is toch te belachelijk voor woorden, dan mogen ze dat aan ALLE klanten geven ik zou alle telenetters dan ook de raad geven dit te eisen en te verwijzen naar dit geval
wat TNners heeft kunnen tegenhouden die wilden vertrekken of overstappen .
2 tjes aub
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
hmm .... hier zit een TN'er die zijn aanvraag heeft lopen bij de concurentie ... dus een maandje gratis inleverenceurrrix schreef:krijgt die 3 maanden omdat hij ( met,:vanaf 10 december enorme toename datalimiet)xenne schreef:waarom krijg je dat een soort verontschuldiging voor hun belachelijke limieten???proxiboyke schreef:Hierbij bevestigen wij wat wij u een compensatie toekennen. U krijgt dus gratis abonnement van 03-12-2007 tot 03-02-2008 voor u49xxxx.
wat TNners heeft kunnen tegenhouden die wilden vertrekken of overstappen .
2 tjes aub
Dommel is hier blijkbaar wel populair.
Ik dacht er ook aan om over te stappen naar Dommel maar ik heb alles eens goed op een rijtje gezet en toch besloten om bij Telenet te blijven.
Dommel is trouwens alleen bereikbaar via email.
Hoe kan je hen dan bereiken wanneer je een internet verbindsprobleem hebt.
Naar Telenet kan je nog altijd telefoneren.
Hun snelheid is zeker ook niet wat ze beloven.
Het gaat trouwens door de telefoonlijn ven Belgacom, dus een telefoonaansluiting heb je ook nog eens nodig?
Ik denk dat velen zich blindstaren op hun limieten maar als ik die 30 euro meerkost bij dommel door die telefoonlijn betaal aan extra blokken bij telenet ben ik veel beter af.
Dan heb ik ook 35 + 30 =65 GB. waarvan ik 90 % s'nachts verbruik= toch ook 130 GB ??
Een limietverhoging zit er bij Telenet voor het einde van 2008 JA 2008 NIET aan te komen.
Er zijn er hier een pak die serieus wat uit hun duim kunnen zuigen.
Er zijn er wel die beweren dat ze 3 maand gratis abonement krijgen ter compensatie (van wat).
Scan die brieven dan maar eens in wat daar gelooft niemand iets van.
Ik dacht er ook aan om over te stappen naar Dommel maar ik heb alles eens goed op een rijtje gezet en toch besloten om bij Telenet te blijven.
Dommel is trouwens alleen bereikbaar via email.
Naar Telenet kan je nog altijd telefoneren.
Hun snelheid is zeker ook niet wat ze beloven.
Het gaat trouwens door de telefoonlijn ven Belgacom, dus een telefoonaansluiting heb je ook nog eens nodig?
Ik denk dat velen zich blindstaren op hun limieten maar als ik die 30 euro meerkost bij dommel door die telefoonlijn betaal aan extra blokken bij telenet ben ik veel beter af.
Dan heb ik ook 35 + 30 =65 GB. waarvan ik 90 % s'nachts verbruik= toch ook 130 GB ??
Een limietverhoging zit er bij Telenet voor het einde van 2008 JA 2008 NIET aan te komen.
Er zijn er hier een pak die serieus wat uit hun duim kunnen zuigen.
Er zijn er wel die beweren dat ze 3 maand gratis abonement krijgen ter compensatie (van wat).
Scan die brieven dan maar eens in wat daar gelooft niemand iets van.
Heu,thailand schreef:Dommel is hier blijkbaar wel populair.
...
...
Een telefoonlijn kost heus geen 30€ hoor en ik vermoed dat je turbonet hebt (vandaar de 35gb limiet?).
Dus Telenet: € 61,32
Bij Dommel: Discovery Line: € 6.85 + Dommel Netconnect: 35,95€ -> 42.8€
Ik zou niet weten waar je die meerkost van 30€ haalt :/
Mvg Ken
PS: Voor iedereen hier weer begint. Ik ben geen dommelgroupie etc, dit was niet als aanval bedoeld, etc etc.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Blijkbaar ben je toch niet zo goed geïnformeerd...
Conclusie: prijs / kwaliteit ben je nog altijd veel beter af met EDPNet, Dommel of dxADSL.
Er is ook een telefonische contactmogelijkheid.thailand schreef:Dommel is trouwens alleen bereikbaar via email.
Met een discoverylijn ben je er ook al. Die kost je 6,80€ per maand dus heb je 41 GB in totaal of dus maximaal 80GB. Met een standaard netconnect heb je nu al 100GB zonder Happy Hours.thailand schreef:Ik denk dat velen zich blindstaren op hun limieten maar als ik die 30 euro meerkost bij dommel door die telefoonlijn betaal aan extra blokken bij telenet ben ik veel beter af.
Van het feit dat UPC klanten voor hetzelfde geld veel meer krijgen. 30 GB extra voor zowel ExpressNet als ExpressNet Turbo.thailand schreef:Er zijn er wel die beweren dat ze 3 maand gratis abonement krijgen ter compensatie (van wat).
Conclusie: prijs / kwaliteit ben je nog altijd veel beter af met EDPNet, Dommel of dxADSL.
Neen, waar haal je dat nu? Een ADSL lijn van Dommel vereist enkel een telefoonlijn van Belgacom. Je moet niet eerst ADSL bij Belgacom nemen en dan een Dommel abo. Dommel levert de ADSL in één keer mee.thailand schreef:Ik ook niet... Een ADSL lijn kost toch 29,95 euro...
Laatst gewijzigd door deej 04 dec 2007, 14:03, in totaal 1 gewijzigd.
Daarom dat de meesten dus eerst de afstand willen weten dat ze van de centrale zitten.thailand schreef:En dan surfen aan 2 a 3 MB/sec ???
Ik ken er genoeg die Belgacom hebben en die klagen altijd over hun zeer trage snelheid...
Bv. voor mezelf bedraagt die afstand 4,5 km en dat is inderdaad wat ver om tegen de volle snelheid te surfen op adsl.
Nog een vraagje, je zegt 35gig+30gig.
Had je dan UPC? Want indien dat wel het geval was én je woont in Leuven, dan is Dommel's CityConnect veeeeel interessanter dan de telenetproducten.
Ik denk het niet, ik denk dat hij zich gewoon had vergist.tomg1804 schreef:Daarom dat de meesten dus eerst de afstand willen weten dat ze van de centrale zitten.thailand schreef:En dan surfen aan 2 a 3 MB/sec ???
Ik ken er genoeg die Belgacom hebben en die klagen altijd over hun zeer trage snelheid...
Bv. voor mezelf bedraagt die afstand 4,5 km en dat is inderdaad wat ver om tegen de volle snelheid te surfen op adsl.
Nog een vraagje, je zegt 35gig+30gig.
Had je dan UPC? Want indien dat wel het geval was én je woont in Leuven, dan is Dommel's CityConnect veeeeel interessanter dan de telenetproducten.
Missen is menselijk.
Mvg Ken
Ik heb Dommel al 3x gebeld vandaag,wel met de nodige muziek van 7bfr/min.erbij ,:thailand schreef:Qua service ie Telenet toch ook niet zo slecht.
Als er een probleem is met dommel kan je hen enkel via mail bereiken?
Dat noem ik geen goede service.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 993#188993
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Kijk, dat is dus persoonlijk.thailand schreef:En dan surfen aan 2 a 3 MB/sec ???
Optie 1: Telenet Turbonet
Je betaalt 61,32€ per maand en krijgt er 35Gb volume bij aan een spetterende snelheid van 20Mbit. Theoretisch althans, want in de praktijk zal je die snelheid zelden halen. Maargoed, dat even terzijde, we gaan verder op het theoretische pad... Je begint je 35Gb te downloaden aan 20Mbit (2,5Mb/seconde). Nog geen 4 uur verder en je limiet is op voor de maand (smalband: vloeken maar). Geen probleem, je kan nog altijd bijbestellen aan de democratische prijs van 1,02€ per Gb! Zo gezegd, zo gedaan: 35Gb erbij aan 35,7€... Weer eens 4 uur later zit je opnieuw op smalband (en opnieuw vloeken). Kostprijs voor je opgesoupeerde 70Gb: 97,02€ (welliswaar aan een enorme snelheid). Nog eens 30Gb erbij dan maar? Ka-tsjing, passeer langs de kassa, ga niet langs start: 30,6€ extra. En na net weer geen 4 uur is de pret opnieuw gedaan. Totale kostprijs voor 100Gb pure download fun aan astronomische snelheden: 127,62€
Optie 2: Dommel netconnect
Je betaalt 35,95€ per maand en krijgt er 100Gb volume bij aan een droevige snelheid van 4Mbit. Omdat je over een BGC-lijn moet beschikken, komt hier nog eens 6,85€ bij. Totaal-basisprijs is dus: 42,8€. Je begint opnieuw aan je theoretisch downloadverhaal en knalt er 35Gb door. Nog geen 20 uur verder en je limiet is op voor de maand... of nee... toch niet! Die extra 35Gb (die bij Telenet al 35,7€ kost) krijg je er nog eens gratis bij: je kan weer voort voor de komende 20 uur. En dan is de pret gedaan... of nee... TOCH NIET! Je kan nog voor 30Gb opsouperen (gratis!) en als DAT eenmaal gebeurd is, dan vlieg je op mediumband, alwaar je tegen 1Mbit (boe-hoe-hoe) nog het ganse internet kunt proberen te mirroren (gratis!). Kostprijs voor je opgesoupeerde 100Gb (nouja, eigenlijk de theoretische limiet @ 1Mbit): 42,8€ (welliswaar aan 1/5e van de theoretische maximumsnelheid, theoretisch!). Bijna een derde... Een besparing van maar liefst 84,82€.
Dus Dommel is de beste keuze voor:
- zij die veel wensen te verbruiken
- zij die graag véél geld besparen
- zij die minder belang hechten aan snelheid (en dat begrip is relatief)
Telenet is de beste keuze voor:
- zij die graag snelheidsmetingen doen en ermee uitpakken (het dikke lul syndroom)
- zij die geld te veel hebben (het lul (kortweg) syndroom)
- zij die ver van een BGC-centrale zitten (zij zijn een beetje de lul )
Ik heb alvast recent (een week geleden!) voor Dommel gekozen en haal nu met de glimlach de gigabytes binnen aan gemiddeld 400Kb/s.
PS: begin niet over nachtsurfen hé. Dommel heeft dit ook en beter zelfs.
PPS: bij Dommel wordt je upload zelfs niet meegerekend...
PPPS: en als je na die 100Gb echt niet op mediumband wil vliegen, kan je bij Dommel bijbetalen per Gb: 0,30€. Dat is opnieuw minder dan 1/3e dan de Telenet prijs...
Ok, ik trek het een beetje in het belachelijke, maar mijn punt is hopelijk duidelijk? Liever aan een wat trager tempo doen wat ik wil én tegelijkertijd geld besparen, dan me te laten uitzuigen aan een hoger tempo.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
True. Maar aangezien ikzelf 4,x km van de centrale zit, zou dat voor mij persoonlijk weinig nuttig zijn.KK schreef:De gulden middenweg tussen snelheid en volume vind je bij EDPnet met hun Max 6 Dyn abo's
Maar inderdaad EDPnet is ook een prima provider, met als added bonus een betere service.
Er blijven bitter weinig redenen over om bij Telenet (of Belgacom for that matter) te blijven, tenzij je dus écht ver van een centrale zit.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dxADSL vind ik dan weer goed voor een "gewone" gebruiker, die wel niet toekomt met 1GB/maand. 40GB voor 24,95 én uitstekende service
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Contacteer:
Dacht dat dit een Telenet topic was?
Terug on topic: nog 6 keer slapen en we weten of proxiboyke gelijk had.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Och tegenwoordig eindigen toch bijna alle telenet-topics in:localhost schreef:
- of een discussie dat de limieten veel te klein zijn,
- of een reclame-campagne voor Dommel.
We zullen er maar aan wennen.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
/strijkcloink schreef:Telenet is de beste keuze voor:
- zij die graag snelheidsmetingen doen en ermee uitpakken (het dikke lul syndroom)
Dit is bij verre het prachtigste stuk proza over een Internet provider dat ik ooit gelezen heb !!!
lol ...localhost schreef:
Terug on topic: nog 6 keer slapen en we weten of proxiboyke gelijk had.
heb iets gevonde ...maar ?! :o)
http://www.ispam.nl/archives/1325/oude- ... atalimiet/
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
/ook strijkcloink schreef:Dus Dommel is de beste keuze voor:
Je hebt helemaal gelijk!
Mag ik aanvullen? (naam van provider weggelaten)
- zij die veel wensen te verbruiken (lange lul syndroom)
- zij die graag véél geld besparen (het vóór het zingen de kerk uit gaan syndroom)
- zij die minder belang hechten aan snelheid (het retrograde syndroom)
Graptjen hee!
NB: beetje zelfcensuur toegepast want ik weet niet of er ook minderjarigen zijn die meelezen.
@elldiablo: is dat een oude topic?
Nog 4 keer slapen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
heel mooi gezegd, en niets dan de waarheid.cloink schreef:Kijk, dat is dus persoonlijk.thailand schreef:En dan surfen aan 2 a 3 MB/sec ???
Optie 1: Telenet Turbonet
Je betaalt 61,32€ per maand en krijgt er 35Gb volume bij aan een spetterende snelheid van 20Mbit. Theoretisch althans, want in de praktijk zal je die snelheid zelden halen. Maargoed, dat even terzijde, we gaan verder op het theoretische pad... Je begint je 35Gb te downloaden aan 20Mbit (2,5Mb/seconde). Nog geen 4 uur verder en je limiet is op voor de maand (smalband: vloeken maar). Geen probleem, je kan nog altijd bijbestellen aan de democratische prijs van 1,02€ per Gb! Zo gezegd, zo gedaan: 35Gb erbij aan 35,7€... Weer eens 4 uur later zit je opnieuw op smalband (en opnieuw vloeken). Kostprijs voor je opgesoupeerde 70Gb: 97,02€ (welliswaar aan een enorme snelheid). Nog eens 30Gb erbij dan maar? Ka-tsjing, passeer langs de kassa, ga niet langs start: 30,6€ extra. En na net weer geen 4 uur is de pret opnieuw gedaan. Totale kostprijs voor 100Gb pure download fun aan astronomische snelheden: 127,62€
Optie 2: Dommel netconnect
Je betaalt 35,95€ per maand en krijgt er 100Gb volume bij aan een droevige snelheid van 4Mbit. Omdat je over een BGC-lijn moet beschikken, komt hier nog eens 6,85€ bij. Totaal-basisprijs is dus: 42,8€. Je begint opnieuw aan je theoretisch downloadverhaal en knalt er 35Gb door. Nog geen 20 uur verder en je limiet is op voor de maand... of nee... toch niet! Die extra 35Gb (die bij Telenet al 35,7€ kost) krijg je er nog eens gratis bij: je kan weer voort voor de komende 20 uur. En dan is de pret gedaan... of nee... TOCH NIET! Je kan nog voor 30Gb opsouperen (gratis!) en als DAT eenmaal gebeurd is, dan vlieg je op mediumband, alwaar je tegen 1Mbit (boe-hoe-hoe) nog het ganse internet kunt proberen te mirroren (gratis!). Kostprijs voor je opgesoupeerde 100Gb (nouja, eigenlijk de theoretische limiet @ 1Mbit): 42,8€ (welliswaar aan 1/5e van de theoretische maximumsnelheid, theoretisch!). Bijna een derde... Een besparing van maar liefst 84,82€.
Dus Dommel is de beste keuze voor:
Ik heb alvast recent (een week geleden!) voor Dommel gekozen en haal nu met de glimlach de gigabytes binnen aan gemiddeld 400Kb/s.
PS: begin niet over nachtsurfen hé. Dommel heeft dit ook en beter zelfs.
PPS: bij Dommel wordt je upload zelfs niet meegerekend...
PPPS: en als je na die 100Gb echt niet op mediumband wil vliegen, kan je bij Dommel bijbetalen per Gb: 0,30€. Dat is opnieuw minder dan 1/3e dan de Telenet prijs...
Ok, ik trek het een beetje in het belachelijke, maar mijn punt is hopelijk duidelijk? Liever aan een wat trager tempo doen wat ik wil én tegelijkertijd geld besparen, dan me te laten uitzuigen aan een hoger tempo.
Kan dan ook niet begrijpen dat er mensen het opnemen voor telenet.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De topic-titel is "enorme toename datalimiet vanaf 10 december". Dus nog 4 keer (3 keer ondertussen) slapen en we weten of et iets van aan is of niet ehZambo schreef:Je weet iets meer ... wat zal er gebeuren ... of ben je met onze voeten aan het spelen ...localhost schreef:Nog 4 keer slapen.
//edit: 't is blijkbaar "vanaf" 10 december. 29 augustus 2011 is natuurlijk ook "vanaf" 10 december.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Awel, het bericht van de topicstarter.Zambo schreef:Je weet iets meer ... wat zal er gebeuren ... of ben je met onze voeten aan het spelen ...localhost schreef:
Nog 4 keer slapen.
Nog 3 keer slapen en we weten of proxiboyke gelijk heeft. Meer niet.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Alle telenetklanten krijgen een folderke over digitale televisie en ne "chocolate sinterklaas" in hun brievenbus