Kabelmonopolie van Telenet staat ter discussie

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Kabelmonopolie staat ter discussie... en ondertussen wordt het nog groter :eek:

Bij deze is INDI dus ook van de kaart verdwenen en kan je helemaal niet meer vergelijken dat het goedkoper en beter kan; http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=16678
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Ik ga iedereen TV Vlaanderen via satelliet aanraden. (was ik al bezig trouwens)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

SplinterByte schreef:Ik ga iedereen TV Vlaanderen via satelliet aanraden. (was ik al bezig trouwens)
is dat dan zo ideaal? 10€ voor begot 10 zenders,schandalig duur.
dbr
Premium Member
Premium Member
Provider

laurens7 schreef:
SplinterByte schreef:Ik ga iedereen TV Vlaanderen via satelliet aanraden. (was ik al bezig trouwens)
Dat is niet waar via de sateliet kun je veel meer zenders ontvangen, in het Nederlands, engels, duits, frans etc.
Het is alleen jammer dat de nl-zenders niet in het tv vlaanderen aanbod zitten.(op nl 123 na)
En ze kunnen nog wel wat themakanalen toevoegen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

dbr schreef:
laurens7 schreef:
Dat is niet waar via de sateliet kun je veel meer zenders ontvangen, in het Nederlands, engels, duits, frans etc.
Het is alleen jammer dat de nl-zenders niet in het tv vlaanderen aanbod zitten.(op nl 123 na)
En ze kunnen nog wel wat themakanalen toevoegen.
dat is wel waar!,de andere zenders zijn FTA,daarvoor heb je tv vlaanderen niet nodig! (en af en toe schrappen ze nog een paar interessante zenders).En sommige (buitenlandse) zenders kun je decypteren met speciale software.Ik bvb Eurosport, en 2-3 MTV's,maar daarvoor heb je geen tv vlaanderen nodig.

In duitsland zijn alle duitse 'op de kabel verkrijgbare' zenders open! sattelietgebruik is dus gratis daar!!!! (enkel een kleine taks te betalen).
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Hier werkt VTM duidelijk samen met Telenet !
Zeg nu zelf : als je de zenders van de VTM groep, samen met VT4 ook via DVB-T zou kunnen ontvangen zoals VRT : hoeveel mensen zouden hun kabelabonnement niet opzeggen.
Kijk maar eens in je omgeving : denk dat meer dan 80 % enkel en alleen naar de Vlaamse zenders kijkt.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

dietervanb schreef:Zeg nu zelf : als je de zenders van de VTM groep, samen met VT4 ook via DVB-T zou kunnen ontvangen zoals VRT : hoeveel mensen zouden hun kabelabonnement niet opzeggen.
Maar dan zou het gewoon gratis zijn. Worden VMMa en SBS niet via uw kabelabonnement (een beetje) betaald door Telenet/BelgacomTV/TVVlaanderen... naar gelang hoeveel kijkcijfers? Of is dat puur en puur ontvangst van reclame? Want ik herinner mij dat in het begin SBS moeilijk deed om uitgezonden te worden via TVVlaanderen. Ik zou anders niet weten waarom ze moeilijk zouden doen. :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Vroeger kregen de zenders niets, in tegendeel ze vochten om op de kabel te mogen. Nu men verschillende aanbieders heeft willen de zenders hier "natuurlijk" ook een graantje van meepikken.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Ik meen me te herrineren dat toen de kabelmaatschappijen beslist hadden om VT4 toch door te geven, VTM er even mee gedreigd had om gewoon via antenne uit te zenden om de kabelmaatschappijen een loer te draaien.
Jammer dat er nooit iets van gekomen is.
In principe zou het mij allemaal worst wezen : kijk alleen naar het nieuws en terzake, voor de rest de Amerikaanse reeksen in 720P via internet en voor films ga ik wel naar de videotheek, maar ben niet alleen thuis (kids willen Nickelodeon en JIM).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

'k geloof zelfs dat VTM een exclusiviteitscontract op de kabel heeft als enige Vlaamse commerciële zender, 'k geloof zelfs dat daarom vt4 vanaf Engeland per satelliet om die reden naar België zend.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Ofloo schreef:'k geloof zelfs dat VTM een exclusiviteitscontract op de kabel heeft als enige Vlaamse commerciële zender, 'k geloof zelfs dat daarom vt4 vanaf Engeland per satelliet om die reden naar België zend.
Is dit nog steeds zo ?
Mantis
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider

Bij mijn weten krijgen de commerciële tv-maatschappijen een hoop geld van Telenet en Belgacom wat ze voor een groot deel zouden kwijt spelen wanneer ze met (gratis) DVB-T zouden beginnen.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”