Is dit mogelijk met tvvlaanderen + nuttig?

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Robain
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2007, 12:24

Hello iedereen,


Ik heb momenteel de volgende setup
- Computer met 2 analoge tuners (Hauppage pvr500)
- Plasma tv
- 3 CRT tvs in slaapkamers

Alles zit dus gewoon analoog bij telenet. Wat betreft de CRT tvs ben ik zeer tevreden met de beeldkwaliteit. Wat betreft de plasma tv ben ik redelijk tevreden. Echter, wat betreft de computer ben ik niet te spreken van de beeldkwaliteit, en ik heb echt al veel gedaan om dit zo goed mogelijk te tunen...

Ik overweeg het dus om overstappen naar een alternatief, en dat zou telenet digitale tv zijn, of tv vlaanderen.

Met tv vlaanderen, kan ik bovenstaande setup gebruiken, zoja, hoe?


Greetz
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ik had hier in het verleden INDI (HD receiver) aangesloten via component op mijn Dell 24" breedbeld TFT, dat werkte prima en de beeldkwaliteit was ook perfect.(ondersteunde dan ook HDTV)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je wilt met andere woorden 6 "tv's" aansluiten? Dat is een beetje veel voor TVVlaanderen dacht ik...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

6 TV's lijkt me veel voor eender welke vorm van digi TV. Je kan wel 1 of 2 decoder(s) aansluiten aan bijv je plasma en computer en de andere analoog laten, dacht ik. Toen ik bij coditel digi TV had, bleef analoog iig wel meegestuurd worden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ja, maar TVVlaanderen heeft geen analoog signaal natuurlijk, of verwacht je dat hij én TVVlaanderen neemt én Telenet?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

meon schreef:Ja, maar TVVlaanderen heeft geen analoog signaal natuurlijk, of verwacht je dat hij én TVVlaanderen neemt én Telenet?

Neen, ik bedoel indien hij telenet digi neemt. Want hij zag dit als één van de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Zie even het bericht op de portal van Di Nov 27, 2007 7:27 am
Robain
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2007, 12:24

Hmmm, dus INDI houdt op met bestaan?

Das nie goed, want dat leek me de beste oplossing, moest het hier ooit beschikbaar geworden zijn.

Nu goed, de enige resterende mogelijkheid is en blijft dus telenet digitv?? Is het mogelijk dat te ontvangen op de pc? Als ik met niet vergis zijn alle kanalen daarvan gescrambled, in tegenstelling tot INDI??


Greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Robain schreef:Nu goed, de enige resterende mogelijkheid is en blijft dus telenet digitv??


Wanneer je veel TV's hebt wel ja... anders wordt het redelijk duur.

Robain schreef:Is het mogelijk dat te ontvangen op de pc? Als ik met niet vergis zijn alle kanalen daarvan gescrambled


Nee dus... en de reden heb je er reeds bij geschreven.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

meon schreef:Je wilt met andere woorden 6 "tv's" aansluiten? Dat is een beetje veel voor TVVlaanderen dacht ik...

Met TVV is het heel makkelijk om 6 tv's aan te sluiten. Je hebt natuurlijk 6 dreamboxen nodig, bijvoorbeeld 6 x DB 600 PVR = 6 x 299 euro.
Voor de opstelling van TS zijn er maar 4 dreamboxen nodig: 1x DB 7025 met twintuner en 3x DB 600 PVR.
Je kan dan via VLC op alle computers tv kijken en opnemen, onafhankelijk van de dreamboxen.
Alles moet wel in een LAN hangen en je hebt nog een schotel met LNB(s) nodig en een switch.
Je satboer kan je hierbij helpen, of als je het een paar euro's goedkoper wil bestel je alles online en zoek je wat hulp op enkele fora.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

seagull schreef:Je kan dan via VLC op alle computers tv kijken en opnemen, onafhankelijk van de dreamboxen.


Het is de ultieme droom van vrije hardware keuze... het enige vraagje blijft wel wat er gaat gebeuren met HDTV... langs die kant ziet het er slecht uit voor de Dreamboxen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Het is de ultieme droom van vrije hardware keuze... het enige vraagje blijft wel wat er gaat gebeuren met HDTV... langs die kant ziet het er slecht uit voor de Dreamboxen.
Voor HDTV is er de DB 8000 die nu al bijna twee jaar binnenkort op de markt komt ...
Maar er zijn ook reeds enkele andere HD ontvangers beschikbaar.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

seagull schreef:Voor HDTV is er de DB 8000 die nu al bijna twee jaar binnenkort op de markt komt ...


Maar vermoedelijk geen HDCP zal hebben... en dus geen commerciele HDTV !

seagull schreef:Maar er zijn ook reeds enkele andere HD ontvangers beschikbaar.


Maar niet met de mogelijkheden zoals de Dreambox (streamen op LAN).
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

seagull schreef:
r2504 schreef:Het is de ultieme droom van vrije hardware keuze... het enige vraagje blijft wel wat er gaat gebeuren met HDTV... langs die kant ziet het er slecht uit voor de Dreamboxen.
Voor HDTV is er de DB 8000 die nu al bijna twee jaar binnenkort op de markt komt ...
Maar er zijn ook reeds enkele andere HD ontvangers beschikbaar.


hehe die 8000 staat al 2 jaar op elke beurs maar nooit wordt die op de markt gebracht :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ljd schreef:hehe die 8000 staat al 2 jaar op elke beurs maar nooit wordt die op de markt gebracht :-D


Zoals ik al schreef heeft het ook geen nut hem uit te brengen als er geen HDCP ondersteuning zal opzitten (want dan is hij waardeloos).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

r2504 schreef:
ljd schreef:hehe die 8000 staat al 2 jaar op elke beurs maar nooit wordt die op de markt gebracht :-D


Zoals ik al schreef heeft het ook geen nut hem uit te brengen als er geen HDCP ondersteuning zal opzitten (want dan is hij waardeloos).
Eigenlijk niet waardeloos hé. De vraag is of contentproviders zullen eisen dat de HDCP beveiliging ingeschakeld moet worden.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”