Mensen met Chello (nu Telenet) in Leuven: is bij jullie ook het internet uitgevallen? Om een of andere reden krijgt mijn modem nu een 10.90 etc etc IP-adres, en geven alle pagina's de Provision.chello info -> de pagina die ik kreeg toen ik voor het eerst Chello had 3j geleden.
De wizard vraagt om een username en password, maar dat ken ik niet meer...
Wat kan ik doen? Zal het probleem zichzelf oplossen na verloop van tijd? Moet ik die wizard terug doorlopen? Wat is er eigenlijk gebeurd?
Chello Leuven: Internet uit?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Dat zijn die vuil janetten van telenet die de ex-upc klanten nog wat meer wil pesten met hun incompetentie en hebzucht.
U bent toevallig geen klant die vertrekt want die ambeteren ze graag ?
U bent toevallig geen klant die vertrekt want die ambeteren ze graag ?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
staan het paswoord en de code niet op een papier ofzo?
Telenet heeft bij ons vroeger een klein, hard stuk papier gegeven met alle wachtwoorden enzo. Deed Chello dat niet ?
Anders morgen bellen naar Chello/telenet he, ik hoop dat je je klantennummer nog weet![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Telenet heeft bij ons vroeger een klein, hard stuk papier gegeven met alle wachtwoorden enzo. Deed Chello dat niet ?
Anders morgen bellen naar Chello/telenet he, ik hoop dat je je klantennummer nog weet
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Pro Member
Tja, veel succes. Volgens mij is dat paswoord hetzelfde als je primair email box. Als je dat wilt recuperen zijn er wat trukskes, zoals sniffen met ethereal als je je pop3 binnenhaalt, ofwel download je ergens het siw.exe programma, en gebruik je 'eureka' om je hidden pop3 password te bekijken.....Epo schreef:Ik vertrek zeer zeker, maar Chello moet liefst nog een maandje werken
Feit blijft dat telenet aan versneld tempo ex-upc klanten onder druk aan het zetten is voordat dommel overal met cityconnect komt. Vroeger was het 29 december, nu word ik al afgesloten op 10 dec. Gelukkig heb ik al een tijdje edpnet draaien vanaf ik hoorde dat die achterlijke apen UPC overnamen.
Welja, ik weet de username nog wel, maar het paswoord niet echt... En dezelfde van de brief (die ik toen kreeg) zal het niet meer zijn, want ik heb het zelf veranderdbilleman schreef:Tja, veel succes. Volgens mij is dat paswoord hetzelfde als je primair email box. Als je dat wilt recuperen zijn er wat trukskes, zoals sniffen met ethereal als je je pop3 binnenhaalt, ofwel download je ergens het siw.exe programma, en gebruik je 'eureka' om je hidden pop3 password te bekijken.....Epo schreef:Ik vertrek zeer zeker, maar Chello moet liefst nog een maandje werken
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets schijnt te lukken. Zou het niet vanzelf overgaan?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Pro Member
haha misschien wel misschien niet.Epo schreef:Welja, ik weet de username nog wel, maar het paswoord niet echt... En dezelfde van de brief (die ik toen kreeg) zal het niet meer zijn, want ik heb het zelf veranderdbilleman schreef:Tja, veel succes. Volgens mij is dat paswoord hetzelfde als je primair email box. Als je dat wilt recuperen zijn er wat trukskes, zoals sniffen met ethereal als je je pop3 binnenhaalt, ofwel download je ergens het siw.exe programma, en gebruik je 'eureka' om je hidden pop3 password te bekijken.....Epo schreef:Ik vertrek zeer zeker, maar Chello moet liefst nog een maandje werken![]()
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets schijnt te lukken. Zou het niet vanzelf overgaan?
http://files.tweakers.net/siw/siw.exe
opstarten
in outlook .... tools ... email accounts ... next ... change op primary email account
in siw vergrootglas (EUREKA) kiezen, en vergrootglas slepen naar email (POP3) password....
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
werkt hier OK (Chello Extreme, Leuven), hoewel die backend van telecrap toch een pak slechter is dan Chello ;p
Maar toch nog steeds +1mbit (2mbit capped) up (hoewel teleblut nog steeds zegt dat ik maar 1mbit heb). Zal niet meer waar zijn op 10 dec![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/205612696.png)
Anyway, dat 10.90 adres is wat je krijgt als je mac adres niet geregistreerd is. Probeer je niet met een nieuwe PC of netwerkkaart te connecteren?
Via die provision pagina kan je nieuwe MACs registeren, maar dan moet je wel je login/pwd kennen ... die staat op een papier dat je van UPC gekregen hebt bij het afsluiten van het contract.
Als je dat niet meer kan terugvinden, bel dan de Chello helpdesk (die is nog operationeel): http://www.chello.be/Support/Helpdesk/
Maar toch nog steeds +1mbit (2mbit capped) up (hoewel teleblut nog steeds zegt dat ik maar 1mbit heb). Zal niet meer waar zijn op 10 dec
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/205612696.png)
Anyway, dat 10.90 adres is wat je krijgt als je mac adres niet geregistreerd is. Probeer je niet met een nieuwe PC of netwerkkaart te connecteren?
Via die provision pagina kan je nieuwe MACs registeren, maar dan moet je wel je login/pwd kennen ... die staat op een papier dat je van UPC gekregen hebt bij het afsluiten van het contract.
Als je dat niet meer kan terugvinden, bel dan de Chello helpdesk (die is nog operationeel): http://www.chello.be/Support/Helpdesk/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Hier ook geen probleem met Chello Extreme in Leuven. Verbinding is heel de nacht up gebleven.
Hoe kom je hieraan? Heb je je Chello account al opgezegd?billeman schreef:Feit blijft dat telenet aan versneld tempo ex-upc klanten onder druk aan het zetten is voordat dommel overal met cityconnect komt. Vroeger was het 29 december, nu word ik al afgesloten op 10 dec. Gelukkig heb ik al een tijdje edpnet draaien vanaf ik hoorde dat die achterlijke apen UPC overnamen.
Waarom is hier zo'n verwarring rond?
In de brief die ze een tijdje geleden gestuurd hebben staat duidelijk dat je voor 31/12 moet laten weten of je op hun aanbod wil ingaan. Vanaf 10/12 zal Telenet wel de facturatie ed. voor zich nemen. Ik heb ondertussen niets nieuws vernomen van hen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
http://img249.imageshack.us/img249/2387 ... netdq3.jpgm0djo schreef:
Hoe kom je hieraan? Heb je je Chello account al opgezegd?
In de brief die ze een tijdje geleden gestuurd hebben staat duidelijk dat je voor 31/12 moet laten weten of je op hun aanbod wil ingaan. Vanaf 10/12 zal Telenet wel de facturatie ed. voor zich nemen. Ik heb ondertussen niets nieuws vernomen van hen.
hoe je nieuw abo vanaf 10/12 zal heten en wat de nieuwe spec's zijn.
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Inderdaad, dat heb ik zelf toch ook gezegd. Vanaf 10/12 zal Telenet het voor zijn rekening nemen.
Dat neemt echter niet weg dat er nog tot 31/12 tijd is om te beslissen over te stappen of niet. Dat staat ook niet anders in die screenshot denk ik?
Ze zullen die periode tussen 10/12 en 31/12 als een soort van test-periode zien veronderstel ik. Op die manier kan je dan toch nog evalueren of je overstapt of niet. Hoewel op die tijd fatsoenlijk te kunnen testen en een nieuwe lijn regelen wel heel optimistisch is. Iets waar ze waarschijnlijk ook op rekenen, mensen zitten tegenwoordig niet graag zonder internet.
Dat neemt echter niet weg dat er nog tot 31/12 tijd is om te beslissen over te stappen of niet. Dat staat ook niet anders in die screenshot denk ik?
Ze zullen die periode tussen 10/12 en 31/12 als een soort van test-periode zien veronderstel ik. Op die manier kan je dan toch nog evalueren of je overstapt of niet. Hoewel op die tijd fatsoenlijk te kunnen testen en een nieuwe lijn regelen wel heel optimistisch is. Iets waar ze waarschijnlijk ook op rekenen, mensen zitten tegenwoordig niet graag zonder internet.
-
- Elite Poster
Zo heb ik het ook begrepen. Daarom heb ik mij onmiddellijk Dommel Cityconnect aangevraagd ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dus zoek alvast maar een paar alternatieven, Dommel of E-Leven ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Pro Member
Ik heb niets opgezegd... Mijn Chello PROFESSIONAL word eenzijdig door Telenet opgezegd vanaf 10 december omdat ik mij niet kan vinden in hun "schitterende" voorwaarden. Ik heb van hun hierover een brief ontvangen waar ze in stelden hoe dom ik wel was om niet op hun aanbod in te gaan.m0djo schreef:Hoe kom je hieraan? Heb je je Chello account al opgezegd?billeman schreef:Feit blijft dat telenet aan versneld tempo ex-upc klanten onder druk aan het zetten is voordat dommel overal met cityconnect komt. Vroeger was het 29 december, nu word ik al afgesloten op 10 dec. Gelukkig heb ik al een tijdje edpnet draaien vanaf ik hoorde dat die achterlijke apen UPC overnamen.
Voor professionele klanten loopt het blijkbaar anders dan voor prive klanten.
Kan je die brief eens inscannen of er een hi res foto van nemen? Niet dat ik je niet geloof hoor (past wel in het hele plaatje), maar op fora kom je soms de meest merkwaardige dingen tegen.
Maar als jij je niet kan vinden in hun voorwaarden, dan is er wel geen sprake van eenzijdige opzegging natuurlijk
Als jij je voorwaarden stelt zullen ze je uiteraard een voorstel doen uit de huidige paketten die ze aanbieden. Ga je daarmee niet akkoord, en heb je dat ook laten weten, dan is het maar evident dat ze de overeenkomst verbreken.
Op 10/12 worden alle Chello abonnementen opgezegd, alles zal dan Telenet worden. Maar je krijgt dan wel de tijd tot 31/12 om te beslissen. Na 10/12 zal dat waarschijnlijk het pakket zijn dat Telenet je als alternatief heeft voorgesteld, niet langer je huidige Chello account.
Ik ben na lang wikken en wegen voor Dommel Cityconnect Plus gegaan (de tijd gaat zo traag als ge op iets aant wachten zijt
). Eigenlijk geen geld voor hetgeen je ervoor krijgt, toch niet in België. E-Leven is in Leuven de andere oplossing. Oorspronkelijk was ik van plan daar klant te worden, maar met die mensen is niet de communiceren.
Maar als jij je niet kan vinden in hun voorwaarden, dan is er wel geen sprake van eenzijdige opzegging natuurlijk
Op 10/12 worden alle Chello abonnementen opgezegd, alles zal dan Telenet worden. Maar je krijgt dan wel de tijd tot 31/12 om te beslissen. Na 10/12 zal dat waarschijnlijk het pakket zijn dat Telenet je als alternatief heeft voorgesteld, niet langer je huidige Chello account.
Ik ben na lang wikken en wegen voor Dommel Cityconnect Plus gegaan (de tijd gaat zo traag als ge op iets aant wachten zijt
-
- Elite Poster
Ik zal de brief vanavond inscannen ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Pro Member
OK ik zal het eens inscannen vanavond en 'anonomiseren'm0djo schreef:Kan je die brief eens inscannen of er een hi res foto van nemen? Niet dat ik je niet geloof hoor (past wel in het hele plaatje), maar op fora kom je soms de meest merkwaardige dingen tegen.
Ik wou gerust nog blijven 100 EURO / maand te betalen voor hetzelfde product, niet voor zo iets dom met maar 1 static ip (kabel), of met 512 Kbps upload (DSL). Eerst zeggen ze dat je sowieso kan het product behouden tot 29 december, en dan krijg je binnen de week ineens een brief binnen die stelt 10 december...Maar als jij je niet kan vinden in hun voorwaarden, dan is er wel geen sprake van eenzijdige opzegging natuurlijkAls jij je voorwaarden stelt zullen ze je uiteraard een voorstel doen uit de huidige paketten die ze aanbieden. Ga je daarmee niet akkoord, en heb je dat ook laten weten, dan is het maar evident dat ze de overeenkomst verbreken
-
- Pro Member
Tja ik kan het natuurlijk niet bewijzen dat ze altijd 29 december *aan de telefoon* gezegd hebben.Zambo schreef:Eerst de 29ste van december en nu plots 10 december .... hmmm wil Telenet iets forceren misschien .... lijkt mij pure intimidatie
Maar inderdaad zo voel ik het ook aan