Eerste digitale flitspaal staat in Brussel

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

metal schreef:Das bij alles zo maar ge moet eens weten hoe frustrerend het is als diegene voor u 1km/h trager is op een lang stuk autostrade van pakweg 100km.
metal schreef:Als ge 5 min nodig hebt om nen andere voorbij te steken moete idd nie voorbijsteken nee
Eventjes rekenen:
Jouw voorligger rijdt 90km/u, dus 25m/s. Jij rijdt 91km/u, dus 25,28m/s. Elke seconde haal je je voorganger dus 0,28m in. Stel nu dat je 100m nodig hebt om jouw voorligger deftig voorbij te steken (veel minder kan dat toch echt niet zijn?), dan heb je dus 100m / 0,28m/s => 357 seconden nodig. Of zo'n kleine 6 minuten...
En ondertussen moet iedereen maar op de rem gaan staan op de derde rijstrook. Ook de persoon die daarnet nog voldoende ruimte had gezien om de volgende afrit te nemen, maar die nu door deze inhaalbeweging een poging mag doen om de muur van vrachtwagens door te geraken (en dikwijls geraak je er met moeite tussen omdat de vrachtwagens liefst zo dicht mogelijk bij elkaar rijden).
Ik ben zelf ook veel op de baan, en het zijn niet enkel de Polen die het varken uithangen, er zijn eveneens genoeg Belgen. Maar het moet gezegd worden, er zijn ook voorbeeldige chauffeurs tussen!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

khsw schreef:De enige échte bekommernis is snel de staatskas vullen... verkeer gaat al lang niet meer om veiligheid alleen, de automobilist is een gouden melkkoe. Alhoewel het milieu-motief de laatste tijd ook niet moet onderdoen...
Flitspalen zullen ook niets veranderen aan camions die dwars door de middenberm rijden, of achteraan in een file inrijden, noch voor iemand die 's nachts op een kleine baan tegen een boom rijdt.

Kortom, er zijn 101 redenen waarom mensen verongelukken in het verkeer, je zal dus - hoe spijtig het ook is - steeds doden blijven hebben, het is dus naief te denken dat je met meer flitspalen dat cijfer omlaag blijft krijgen.

Trouwens zoveel lossen die flitspalen toch niet op als je weet hoeveel duizende bekeuringen ze per dag registreren (enkel op de E17 in Gent meer dan 2000 per dag !)

Enkel de staatskas wordt er beter van !
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Ik heb nochtans een mentaliteitswijziging mogen vaststellen in vergelijking met pakweg 15 jaar geleden. Ik weet dat mijn ouders er geen probleem mee hadden om na een beschonken nachtje nog 10 km naar huis te rijden op die moment, langs de kleine straatjes. Vandaag doen ze dat niet meer.

Zelfde met snel rijden: 15 jaar geleden leek 140-150 eerder de norm op de snelweg, daar waar vandaag de norme weer min of meer op 120 lijkt te liggen.

Het is maar een persoonlijk gevoel natuurlijk... Maar flitspalen en superboetes hebben hier wel iets mee te maken.

Een puntensysteem, zoals in Frankrijk, lijk me eigenlijk nog beter. Rijbewijs afpakken doet voor de meesten nog veel meer pijn dan 250 € boete :). Maar dat brengt dan weer niks op aan de staatskas, dus in dat opzicht geef ik je wel gelijk dat alternatieven blijkbaar niet onderzocht worden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”