Hoi,
Ik wil binnenkort mijn laptop eens opnieuw installeren.
Hoe kan ik ALLE bestanden van mijn OUTLOOK, dwz ook gegevens in mijn agenda, notities, ... zo simpel mogelijk ergens opslaan om na de nieuwe installatie opnieuw in te lezen.
Ik heb verschillende emailacccounts (waaronder ook enkele hotmail accounts).
Onder mijn postvak In heb ik héél veel submappen aangemaakt (waaronder ook enkele offline mappen). Het is belangrijk dat al deze emails beschikbaar blijven.
Moet ik dan gewoon alle *.pst files ergens opslaan?
Hoe moet ik deze dan achteraf terug inlezen?
complete OUTLOOK backup
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Jup, alles zit in die pst-files. Outlook maakt bij de eerste maal terug opstarten na installatie terug een pst-file aan, maar ge kunt gewoon met "Bestand -> openen > bestand met persoonlijke mappen" uw oude PST openen, of ge vervangt simpelweg die nieuw pst met de oude .
Outlook is simpel op dat gebied.
Outlook is simpel op dat gebied.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Zet het verbergen van systeembestanden, verborgen bestanden etc ... af.FeesLess schreef:En hoe het dan met : Outlook Express ?
Bedankt
En ga dan naar:
C:\
Documents and Settings\
<<jouw profielnaam>>\
Local Settings\
Application Data\
Identities\
{rare string tussen haakjes}\
Microsoft\
kopieer daar de map "Outlook Express".
Als je die terug wilt plaatsen, open dan eerst even Outlook Express op je nieuwe PC zodat heel de structuur hierboven aangemaakt wordt, met name de map {rare string tussen haakjes} in "Identities".
(Daarna OE weer afsluiten)
Kopieer daar de map "Outlook Express" uit je backup over de bestaande en klaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
of ruwer gezegd in OE :
1) zoek alle *.DBX'sjes en save die
2) zoek alle *.Wab's en save die
3) doe een export van je account via OE (*.iaf bestand) zodat je ook deze rechtstreeks als backup hebt.
1) zoek alle *.DBX'sjes en save die
2) zoek alle *.Wab's en save die
3) doe een export van je account via OE (*.iaf bestand) zodat je ook deze rechtstreeks als backup hebt.
-
- Starter
misch nog kleine tip
In outlook klik op extra/accounts/opties dan de tab onderhoud en klik je op archiefmap deze kan je veranderen vb naar je backup partitie of op je lokale server.
voor je accounts:
Navigeer vervolgens naar de registersleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager. Om de data uit deze registersleutel op te slaan, selecteert u de sleutel in het linker venster. Selecteer vervolgens uit het menu Bestand | Exporteren en sla het bestand op onder de naam outlook.reg. De opgeslagen registersleutel kunt u terugzetten door het bestand outlook.reg te selecteren en in het snelmenu onder de rechter muisknop te kiezen voor Samenvoegen. Door deze actie wordt de sleutel weer toegevoegd aan het register en zijn uw accountinstellingen hersteld.
In outlook klik op extra/accounts/opties dan de tab onderhoud en klik je op archiefmap deze kan je veranderen vb naar je backup partitie of op je lokale server.
voor je accounts:
Navigeer vervolgens naar de registersleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager. Om de data uit deze registersleutel op te slaan, selecteert u de sleutel in het linker venster. Selecteer vervolgens uit het menu Bestand | Exporteren en sla het bestand op onder de naam outlook.reg. De opgeslagen registersleutel kunt u terugzetten door het bestand outlook.reg te selecteren en in het snelmenu onder de rechter muisknop te kiezen voor Samenvoegen. Door deze actie wordt de sleutel weer toegevoegd aan het register en zijn uw accountinstellingen hersteld.
Hoe kan je dan in OUTLOOK alle emailaccounts (met paswoorden) exporteren? (ik heb er héél veel)MrZipper schreef:
Zitten ook de emailaccounts (met paswoorden) in deze PST files?
(OUTLOOK)
neen, daar zit enkel e-mail in en contactpersonen en andere aangemaakte folders ...
bewaar deze gewoon met een programma zoals mailpassview (google)MrZipper schreef:Hoe kan je dan in OUTLOOK alle emailaccounts (met paswoorden) exporteren? (ik heb er héél veel)MrZipper schreef:
Zitten ook de emailaccounts (met paswoorden) in deze PST files?
(OUTLOOK)
neen, daar zit enkel e-mail in en contactpersonen en andere aangemaakte folders ...
en dan opnieuw aanmaken
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik exporteer altijd mijn email accounts.
Menu Extra -> Accounts -> Email -> duidt een account aan en druk op EXPORTEREN.
Deze kan je achteraf gewoon importeren en ze werken terug, settings en paswoorden inbegrepen.
Menu Extra -> Accounts -> Email -> duidt een account aan en druk op EXPORTEREN.
Deze kan je achteraf gewoon importeren en ze werken terug, settings en paswoorden inbegrepen.