TV-Vlaanderen

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
dr S.A.f.
Member
Member
Contacteer:
Provider

We zijn van plan om morgen eens te gaan luisteren naar de prijzen voor benodigde hardware van tv-Vlaanderen. Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan, maar 'k moet toegeven dat ik een volkomen n00b ben op dit vlak.

De vereisten zijn vrij simpel. We willen minstens 2 tv's of 1 tv en 1 recorder tegelijk kunnen gebruiken voor 2 verschillende zenders.
Kan dit dan met 1 smartcard?

Ik heb al gelezen dat een schotel van 60 centimeter zeker nodig is om altijd deftig beeld te hebben. (is het merk hierbij belangrijk?)

Een dreambox 7025 is blijkbaar een goede optie om 2 tv's tegelijk te kunnen aansluiten. Maar die moet dan 'gehackt' worden? Voor zover ik het allemaal verstaan heb is dit ook niet meer dan ff aansluiten op lan en dan de benodigde software downloaden en instellen.

Is dit ongeveer correct, of zijn er betere/eenvoudigere oplossingen?
thx.

[edit]De 7025 is precies met ingebouwde recorder, maar die is in feite overbodig want we hebben al een standalone recorder [/edit]
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
verdickt
Premium Member
Premium Member
Provider

Het kan zijn dat ik verkeerd ben want zelf heb ik nog een oude dreambox en de laatste evoluties heb ik niet gevolgd.

Die 7025 zal dan waarschijnlijk over 2 tuners beschikken zodat je inderdaad een zender kan opnemen en naar een andere kijken.

Maar of je op die dreambox 2 tv's kan aansluiten ??

Indien deze beschikt over 2 scartaansluitingen zal dit waarschijnlijk wel lukken maar dan moet die scart aansluiting toch wel enkele meters lang zijn vermoed ik.

En dan ga je volgens mij nog iets moeten doen aan de afstandsbediening, de 2de tv staat dan namelijk in een andere kamer en ga je dus voor een doorgeefsyssteem van de afstandsbediening naar de dreambox.

Dat is alvast mijn veronderstelling

Misschien spreken andere dit tegen, zoals ik reeds vermelde ben ik van de laatste nieuwtjes niet op de hoogte maar het lijkt me nogal logisch.
dr S.A.f.
Member
Member
Contacteer:
Provider

idd, goed punt. Ik ben het concept dat het tv bakje niet langer voor een andere zender zorgt nog niet echt gewoon.

De kabel is nog op te lossen, onze recorder heeft een coax out waar we de evt de coax die naar boven loopt wel kunnen op inpluggen (blijft natuurlijk het probleem van het verzetten bestaan)

Maar dan kijk k misschien toch beter uit naar 2 aparte decoders.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Ik ben der ook al 2 maanden over aant zien en ook de 7025. En ge moet per tv nen box hebben. Ge kunt geen 2 tv's op 1ne box doen. En als ge 2 boxen hebt moete ofwel een 2de kaart bij tv vlaanderen aanschaffen ofwel via zo'ne draadloze cardsharing werken. Hoe da juist werkt weet ik ook allemaal nog nie. En voor tv vlaanderen op dieje 7025 te zetten moet ge der eerst nog een paar programma's opzetten. En naart schijnt moete ook een speciale splitter hebben om dieje coax van de schotel te splitsen voor meerdere boxen. En ik zou toch ook voor een schotel van minstens 80-100 cm gaan. Dan hebde normaal altijd goeie beeldkwaliteit bij slecht weer. Een kleinere zou naart schijnt bij onweer wa moeilijk doen. Ik haal veel van:

TV Vlaanderen Dreambox of > http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php

Ik hoop dak u hier wa mee verder geholpen heb. Na nieuwjaar ga ik mij waarschijnlijk dezelfde aanschaffen en telenet buiten zwieren.
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

URL ingekort in vorige reply.

:wink:
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

metal schreef:Ik ben der ook al 2 maanden over aant zien en ook de 7025. En ge moet per tv nen box hebben. Ge kunt geen 2 tv's op 1ne box doen. En als ge 2 boxen hebt moete ofwel een 2de kaart bij tv vlaanderen aanschaffen ofwel via zo'ne draadloze cardsharing werken. Hoe da juist werkt weet ik ook allemaal nog nie. En voor tv vlaanderen op dieje 7025 te zetten moet ge der eerst nog een paar programma's opzetten. En naart schijnt moete ook een speciale splitter hebben om dieje coax van de schotel te splitsen voor meerdere boxen. En ik zou toch ook voor een schotel van minstens 80-100 cm gaan. Dan hebde normaal altijd goeie beeldkwaliteit bij slecht weer. Een kleinere zou naart schijnt bij onweer wa moeilijk doen. Ik haal veel van:

http://www.interactieve-digitale-tv.be/ ... d57c0e5ed6

of

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php

Ik hoop dak u hier wa mee verder geholpen heb. Na nieuwjaar ga ik mij waarschijnlijk dezelfde aanschaffen en telenet buiten zwieren.
draadloze cardsharing met smartwii kan, maar ik prefereer de niet draadloze oplossingen LANSHARING en tv vlaanderen bekijken (desnoods over internet) bvb via CCcam, werkt zeer goed en is GRATIS! Gebruik het dagelijks op de 3 dreamboxen! Keys werken ook goed met cccam naart schijnt(luxsat).

speciale splitter :| gewoon op uw lnb's connectorke+kabel aansluiten en zo laten doorverbinden naar elke dreambox (hier 3 dreamboxen) of het signiaal over dreambox 1 laten gaan er vanuit de 2e aansluiting op de dreambox naar de volgende dreambox verbinden.

Ge kunt wel 2tv's aansluiten of xx aantal (via switch ook hier staan) maar die gaan allemaal hetzelfde beeld hebben.

Nu ik ben wel een veeleisende gebruiker.Dreambox is zalig.Alles staat in een lan, 5 switches in huis,8 schermen, opnemen via verschillende netwerklocaties,via ftp de dreambox managen,...

Nu recorders met hd enzo,ze nemen enkel het av in signiaal op,ik zou ze niet meer gebruiken,als je veranderd van zender staat de andere zender erop(en altijd met max. volume opnemen!,anders gebrom).

Best van al alternatieve software gebruiken(images), bvb de gemini(er zijn er een 50 tal verschillende) +enkel cam's (bij gemini kan je die rechtstreeks downloaden).

Onze dreamboxen komen uit een duitse webshop! garantie ben je toch kwijt als je iets aanpast.

Mocht je vragen hebben neem dan maar contact op, het zal nodig zijn!
Er is geen duidelijk handleiding waarin alles staat!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

ik zou voor de visiosat bisatellite gaan (smc schotel, roest niet!)

je moet ook minstens twin LNB's hebben (om 2 zenders tegelijk te kunnen kijken)

Wil je voorbereid zijn op HD? dan moet je Astra 1, 3A kunnen ontvangen.

koop asap quad-feed (plaats voor 4 posities)

qua ontvangers volg ik het niet meer zo.....

vanaf 60 euro in duitsland heb je decoder met ingebouwde cam module (compatibel met tv-vlaanderen)

schotel is iets duurder, door kwaliteit (geen plaatstaal die roest na 1 jaar)
vanaf 100 euro

LNB, vanaf 5 euro/LNB

wil je HD televisie kijken (roll-out januari), dan zit je gauw aan 300 euro (geen pvr)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

satsurfer schreef:ik zou voor de visiosat bisatellite gaan (smc schotel, roest niet!)

je moet ook minstens twin LNB's hebben (om 2 zenders tegelijk te kunnen kijken)

Wil je voorbereid zijn op HD? dan moet je Astra 1, 3A kunnen ontvangen.

koop asap quad-feed (plaats voor 4 posities)

qua ontvangers volg ik het niet meer zo.....

vanaf 60 euro in duitsland heb je decoder met ingebouwde cam module (compatibel met tv-vlaanderen)

schotel is iets duurder, door kwaliteit (geen plaatstaal die roest na 1 jaar)
vanaf 100 euro

LNB, vanaf 5 euro/LNB

wil je HD televisie kijken (roll-out januari), dan zit je gauw aan 300 euro (geen pvr)
Wij hebben geopteerd voor een bruine schotel,deze valt minder op en ziet er nice uit! een 80cm(Al).

HD=> ik zou er nog mee wachten! je kunt moeilijk opnemen in HD + het kost allemaal nog een extra abbonnement terwijl veel zenders in zo'n slechte kwaliteit worden uitgezonden dat het gewone sattelietsigniaal veel te goed is!

Lees net dat je een eenvoudige oplossing wilt, koop dan zeker geen dreambox. Heb toch ook gevloekt in het begin.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Provider

laurens7 schreef:
draadloze cardsharing met smartwii kan, maar ik prefereer de niet draadloze oplossingen LANSHARING en tv vlaanderen bekijken (desnoods over internet) bvb via CCcam, werkt zeer goed en is GRATIS! Gebruik het dagelijks op de 3 dreamboxen! Keys werken ook goed met cccam naart schijnt(luxsat).

speciale splitter :| gewoon op uw lnb's connectorke+kabel aansluiten en zo laten doorverbinden naar elke dreambox (hier 3 dreamboxen) of het signiaal over dreambox 1 laten gaan er vanuit de 2e aansluiting op de dreambox naar de volgende dreambox verbinden.
Wilde bij da eerste zegge da ge geen smartcard nodig hebt? Of bedoelde da dieje lansharing gratis is?

En van die kabels door te laten verbinden zou ik dan graag met ene kabel vanaf de schotel naar een verdeelpunt gaan en via da punt naar elke box. Of gaat dit niet? Want dit is natuurlijk handig omda op 1 plaat al de kabels samen komen van al de tv's. Of moet ge anders bv 3 kabels rechtstreeks aan uwe lnb koppelen en zo naar binnen gaan tot het aansluitingspunt van de boxen?

En mag ik ook is vragen via welke webshop ge die boxen besteld in duitsland? Want daar is da meestal wel wa goedkoper he.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

metal schreef:
laurens7 schreef:

Wilde bij da eerste zegge da ge geen smartcard nodig hebt? Of bedoelde da dieje lansharing gratis is?

En van die kabels door te laten verbinden zou ik dan graag met ene kabel vanaf de schotel naar een verdeelpunt gaan en via da punt naar elke box. Of gaat dit niet? Want dit is natuurlijk handig omda op 1 plaat al de kabels samen komen van al de tv's. Of moet ge anders bv 3 kabels rechtstreeks aan uwe lnb koppelen en zo naar binnen gaan tot het aansluitingspunt van de boxen?
ge hebt geen 2e kaart meer nodig he! (met smartwi ook niet)

2e gaat niet,maar dan kan je evt. 2 kabels laten lopen naar dat verdeelpunt(elke kabel moet in verbinding staan met een apparte lnb).
Ge kunt uw sattelietkabel niet zomaar delen,wel uw encryptiesyssteemcodes via lan.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Provider

da gaat nog wa worden voor da alles tegoei aan te sluiten :-D . Maarja, als we het niet proberen weten we het nooit he. Want met die codes en die keys enzo. Lijkt me allemaal moeilijk maar kheb nog nooit zo gene dreambox gezien. Ma da zal allemaal waarschijnlijk wel meevallen he
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

metal schreef:Ma da zal allemaal waarschijnlijk wel meevallen he
dat kan wel eens tegenvallen.

net weer een schrijffout,hmm,wat nu weer.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Provider

mja, ik pruts graag overal aan. En als het niemeer lukt zal ik een beetje moeten opzoeken opt internet of anders vragen he. Der zijn veel mensen die de laatste tijd overschakelen naar tv vlaanderen. Dus het zal wel goedkomen he ;-)
verdickt
Premium Member
Premium Member
Provider

Zo moeilijk vond ik het allemaal niet, met het aansluiten en goed instellen van een wavefrontier heb ik wel serieus liggen vloeken.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nog is effe een vraagske. Als ge nu met de 7025 naar een programma aant zien zijt op de ene sat en een programma opneemt met een andere sat dan moete toch voor dieje eertse sat nen cax van uwe 1ne uitgang van uwe lnb naar uwe eerste tuner gaan en voor dieje andere sat (waar ge van opneemt) van uwe 2de lnb nen coax naar uwe 2de tuner laten gaan he? Ale, als ik da goe gelezen heb op andere sites. Ma hoe moete het dan doen als ge 1 programma aant kijken zijt en een ander programma opneemt maar dan via dezelfde sat bv astra1 ofzo. Want ge kunt toch nie voor op te nemen en te kijken naar een proggie dezelfde tuner gebruiken he? Mischien moeilijk geformuleerd moja :-)
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 7 keer
Provider

Zitten de 2 programma's op dezelfde transponder kan je ze met 1 tuner en 1 coax bekijken.
In alle andere gevallen heb je de 2de tuner en coax nodig.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”