Nieuwe Algemene voorwaarden Belgacom telefoon/adsl/tv

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bk227865
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2006, 22:00

http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... ons_nl.pdf

Uiteraard heb je de mogelijkheid om vroegtijdig op te zeggen als je niet akkoord gaat met deze voorwaarden...
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Kan iemand mij uitleggen wat er precies verandert want ik snap dat pdf bestand niet echt.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Het lijkt erop dat je sneller kan opzeggen en een deel van je abonnementsgeld kan terugkrijgen indien je geen volledige maand gebruikt tijdens je opzeg. :???:
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

cloink schreef:Het lijkt erop dat je sneller kan opzeggen en een deel van je abonnementsgeld kan terugkrijgen indien je geen volledige maand gebruikt tijdens je opzeg. :???:
waarom zouden ze dat nu doen. Ze worden daar zelf slechter van :roll:
bk227865
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2006, 22:00

cloink schreef:Het lijkt erop dat je sneller kan opzeggen en een deel van je abonnementsgeld kan terugkrijgen indien je geen volledige maand gebruikt tijdens je opzeg. :???:
Gek, ik lees het net omgekeerd :)

Na je verplichte contract van 1 jaar kan je nog steeds om de maand opzeggen.
Maar je moet vanaf volgend jaar wel minstens 1 maand (+ 7 dagen ?) op voorhand melden dat je wil opzeggen.

B.v. 15 februari laten weten dat je voor maart geen abbonenment meer wenst dat gaat niet meer. Je zal dan minstens nog een deel van maart moeten betalen ook (als het al niet heel maart is)

Je zal dus lang op voorhand moeten plannen als je wil opzeggen zonder een maand voor niets te moeten betalen.
Laatst gewijzigd door bk227865 22 nov 2007, 23:40, in totaal 2 gewijzigd.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

hellsnake schreef:
cloink schreef:Het lijkt erop dat je sneller kan opzeggen en een deel van je abonnementsgeld kan terugkrijgen indien je geen volledige maand gebruikt tijdens je opzeg. :???:
waarom zouden ze dat nu doen. Ze worden daar zelf slechter van :roll:
Misschien om zo juridisch in orde te zijn?
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Het betekent dat je na 1 jaar gelijk wanneer kan opzeggen mits je 1 maand opzegtermijn respecteert en een vooropzeg van 7 kalenderdagen

Bijvoorbeeld: vandaag zijn we vrijdag 23 november 2007. Als ik vandaag opzeg, gaat mijn opzegtermijn van 1 maand in volgende week vrijdag (=7 kalenderdagen). Dus 30/11. En wordt mijn contract beëindigd op 30/12. Abonnementsgelden die voorbij 30/12 lopen hoef ik niet meer te betalen. Indien nog niet betaald: dan rekent BGC tot aan 30/12. Indien wel betaald: dan krijg ik het stuk na 30/12 terug.

Wil ik dat mijn abonnement stopt vóór 30/12, dan zal ik de factuur tot 30/12 toch moeten betalen.

Er staat nergens in dat je slechts om de maand kan opzeggen. Volgens mij kan je gelijk wanneer opzeggen, mits het respecteren van de vooropzeg en de opzegtermijn.

Stel, de vervaldag van je contract is de 16e. Dit betekent niet dat de opzeg ten laatste de 9de moet gebeuren. Zeg je op de 16e je abonnement op, dan gaat de opzegtermijn ten vroegste in op de 23e en beëindig je je contract de 23e van de maand erop.

Indien je opzegt: zowel de startdatum als de einddatum als de duur van de opzegtermijn vermelden.
Bijvoorbeeld: met ingang van 23/11, duurtijd 1 maand eindigend op 23/12

Maar dit is mijn interpretatie. Om zeker te zijn best even navragen bij een BGC winkel of klantendienst.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”