Heb vandaag mijn upgrade van 4 naar 12 Mbps aangevraagd (ben al 1 jaar in Bruo). Wachttijd : 2 à 3 weken.
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/204533290.png)
Nee, je moet vragen om over te gaan op 12Mbps, maar dat kan pas als je op het Bruo netwerk zit en de overschakeling van netwerk gebeurt automatisch door Tele2, maar je weet niet wanneer.TanknaT schreef:Moet ik daar dan zelf niet om vragen? Wordt je dan automatisch door Tele2 op 12Mbps gezet.Rudolf schreef:Dan moet jij waarschijnlijk nog overgeschakeld worden.
Hier in de straat gebeurde dat ook niet allemaal tegelijk.
Ik was enkele weken vroeger overgeschakeld dan mijn buren.
Best T2 daarvoor eens bellen, maar feitelijk ... je hebt een actief koperpaar nodig in huis, en dat kan in België enkel via BGC. Tot nu toe moest de klant hiervoor zorgen, dus zelf contact opnemen met BGC enzovoort; T2 deed dit niet voor je en ik weet ook niet van een verandering in die werkwijze. Maar zoals gezegd, best gewoon T2 eens bellen.Zambo schreef:Kan ik ook mijn huidig telefoonnummer overbrengen van Telenet als ik overschakel op Tele2 All-in 12Mbits, heb al eens de bestellingsprocedure doorlopen op de website van Tele2 maar vond daar voorlopig niets van terug. Best eens rechtstreeks bellen?
Op dit moment heb ik geen actieve (Belgacom) telefoonlijn, kan ik op die manier dan de all-in aanvragen? Of moet ik eerst nog naar Belgacom? Of regelt Tele2 dat voor mij?
uit commercieel oogpunt lijkt het mij dat ze beter het aanvragen van koper kunnen doen zodat de eindklant geen Belgacom hoeft te bellen.kaween schreef:Best T2 daarvoor eens bellen, maar feitelijk ... je hebt een actief koperpaar nodig in huis, en dat kan in België enkel via BGC. Tot nu toe moest de klant hiervoor zorgen, dus zelf contact opnemen met BGC enzovoort; T2 deed dit niet voor je en ik weet ook niet van een verandering in die werkwijze. Maar zoals gezegd, best gewoon T2 eens bellen.Zambo schreef:Kan ik ook mijn huidig telefoonnummer overbrengen van Telenet als ik overschakel op Tele2 All-in 12Mbits, heb al eens de bestellingsprocedure doorlopen op de website van Tele2 maar vond daar voorlopig niets van terug. Best eens rechtstreeks bellen?
Op dit moment heb ik geen actieve (Belgacom) telefoonlijn, kan ik op die manier dan de all-in aanvragen? Of moet ik eerst nog naar Belgacom? Of regelt Tele2 dat voor mij?
Oeps, ik totaal niet goed gekeken.kaween schreef:@dbr :
nou, wat dat BGC koper aangaat, toch wel. Het staat perfect duidelijk vermeld op hun website wat je nodig hebt voor aansluiting.
http://www.tele2.be/nl/allin/wathebiknodig/index.html, waaruit nog steeds blijkt dat de gebruiker wordt geacht om voor de BGC-kant te zorgen indien niet aanwezig.
En duidelijkheid is, ondanks sterk verbetert, nog steeds geen sterk punt van T2.
En @Lacer, ik verwacht wel dat T2 een briefje zal rondsturen hierover. Kunnen ze best ook +geen+ briefjes in het Limburgse laten circuleren over niet aansluitbare 12Mb abo's natuurlijk ...
Da's T2m ten voeten uit. Duidelijk.lacer schreef:Da's duidelijk hé
Dat is duidelijk (jammer voor Engels) en schept duidelijkhied, nu nog mijn telefoon nummer kunnen migreren naar Tele2 en er staat hier een toekomstige klant ...T2m schreef:Om de overschakelaars te helpen (sorry voor het engels)
- If I switch from Telenet, do I have to call Belgacom for a copper activation or will T2 do this for me?
After ordering (during which you mention you have an inactive copper line), Tele2 will contact you to arrange a visit by Belgacom. So, no customer action towards BCOM needed except that we must be able to contact you.
Enig idee in welke prijsklasse VDSL2+ gaat vallen?Lord Utopia schreef:Dat zul je moeten vragen aan Tele2 zelf, ofwel vul je telkens bestaande adresgegevens in, leuke job zeker ?
Ik denk dat Tele2 een beetje dom is, terwijl VDSL2 eraan komt, gaan ze nu nog ADSL2+ aanbieden, aan 12 Mb.
Ik zit op BRUO. Nadat ik belde was die optie ineens aanwezig op 'mijn Tele2'. Bel es? ;)Ik krijg nergens geen optie te zien van 12Mbit, het zal dus zeker niks zijn momenteel. Maar ik had toch graag een richtdatum.
kaween... Tele2 HEEFT geen actief koperpaar nodig, gewoon een koperdraad is voldoende. Geen gezever met Belgacom, alles gaat via Tele2.Best T2 daarvoor eens bellen, maar feitelijk ... je hebt een actief koperpaar nodig in huis, en dat kan in België enkel via BGC. Tot nu toe moest de klant hiervoor zorgen, dus zelf contact opnemen met BGC enzovoort; T2 deed dit niet voor je en ik weet ook niet van een verandering in die werkwijze. Maar zoals gezegd, best gewoon T2 eens bellen.
... goed mogelijk. Maar dit maal wisten ze tenminste waarover ik het had toen ik hun belde. 2 jaar geleden mocht ik nog proberen hun eigen voorwaarden van hun eigen aanbieding aan de helpdesker uit te leggen .... dus er is verbetering, plus het feit dat ik binnen 10 seconden iemand aan de lijn had die me effectief te woord stond ipv 30 minuten en langere wachttijden.poekie68 schreef:Niet enkel 2 jaar geleden... Tot op heden draait er nog veel vierkant.met alle respect naar T2m, maar hij weet ook best wel dat 2 jaar geleden het hele gebeuren nogal ... ehm ... chaotisch verliep
Heb je de check al eens gedaan op de website van Tele2 of 12Mbits waar je woont reeds beschikbaar is?ValyMark schreef: 1) Die 12MB lijkt me mooi maar zal ook nu weer afhangen van de afstand tot de centrale. Bij DX-solution wist men me te vertellen dat ik op 1562m afstand zit. Geld dit echter ook voor Tele2? (vermits zij via hun eigen netwerk werken) En zal ik bij hen dus ook die maximaal haalbare 12MB kunnen hebben?
Ik kan inderdaad op 12MB overschakelen.Zambo schreef:Heb je de check al eens gedaan op de website van Tele2 of 12Mbits waar je woont reeds beschikbaar is?ValyMark schreef: 1) Die 12MB lijkt me mooi maar zal ook nu weer afhangen van de afstand tot de centrale. Bij DX-solution wist men me te vertellen dat ik op 1562m afstand zit. Geld dit echter ook voor Tele2? (vermits zij via hun eigen netwerk werken) En zal ik bij hen dus ook die maximaal haalbare 12MB kunnen hebben?
Heeft er iemand hierop een antwoord? Ben ook wel benieuwd hoor, want Tele2 12Mbits komt op jaarbasis goekoper uit dan Telenet Standard packValyMark schreef:
3) Ik heb nogal wat problemen gelezen over de telefoonverbindigen bij de "all in" formule van Tele2 (ook vrienden zaten een jaartje geleden meerdere maanden zonder telefoon).
Hoe is dit ondertussen geëvolueerd? Is het telefoonverkeer via de "all in" formule nu wel stabiel? Kan het zijn dat die 12MB internetverbinding ook de kwaliteit van het telefoonverkeer verbetert?
Op vraag 1 kan ik geen antwoord geven.ValyMark schreef:Kan iemand me helpen met volgende vragen:
1) Die 12MB lijkt me mooi maar zal ook nu weer afhangen van de afstand tot de centrale. Bij DX-solution wist men me te vertellen dat ik op 1562m afstand zit. Geld dit echter ook voor Tele2? (vermits zij via hun eigen netwerk werken) En zal ik bij hen dus ook die maximaal haalbare 12MB kunnen hebben?
2) Op dit ogenblik heb ik een email adres eindigend op @versateladsl.be; Als ik overstap op die 12MB "ALL IN" formule, blijft mijn email dan ongewijzigd of krijg ik dan @tele2allin.be als achtervoegsel? (het behouden van hetzelfde emailadres lijkt me een groot pluspunt)
Kan iemand die overstapte me daarin helpen?
3) Ik heb nogal wat problemen gelezen over de telefoonverbindigen bij de "all in" formule van Tele2 (ook vrienden zaten een jaartje geleden meerdere maanden zonder telefoon).
Hoe is dit ondertussen geëvolueerd? Is het telefoonverkeer via de "all in" formule nu wel stabiel? Kan het zijn dat die 12MB internetverbinding ook de kwaliteit van het telefoonverkeer verbetert?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
chanseur !spacekiek schreef:allee mijn aanvraag is al binnen sinds vrijdag, dus het is spannend afwachten nu! Ik zit alvast niet te ver vd centrale, dus dat zou niet al te veel verlies mogen geven.
Vooral die upload zal een leuke verandering zijn denk ik! goodie goodie
++++ puur persoonlijke mening ++++filipi schreef:chanseur !spacekiek schreef:allee mijn aanvraag is al binnen sinds vrijdag, dus het is spannend afwachten nu! Ik zit alvast niet te ver vd centrale, dus dat zou niet al te veel verlies mogen geven.
Vooral die upload zal een leuke verandering zijn denk ik! goodie goodie
Wie had dat gedacht seg, zo'n abo hier in Belgie![]()
Ik zal nog efkes moeten wachten hier op den buiten