Connecteren met internet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
superman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 sep 2007, 08:31

Heb dit weekend tevergeefs geprobeerd om een netwerk op te zetten met mijn persoonlijke laptop (VISTA PREMIUM) en mijn werklaptop (XP). Dit alles over een draadloze router van D-LINK.

Ook een rechtstreekse verbinding met kabel tussen de twee is niet gelukt (wilde graag bestanden overzetten).

Het probleem is dat ik mijn eigen laptop niet meer op internet geraak. Ik kan nog wel connecteren met het draadloos netwerk, maar dan krijg ik altijd de vermelding dat het een "unidentified network (public network)" is.

Als ik dit dan terug naar een "private network" omzet, dan werkt het wel.

Als ik de PC heropstart, dan wordt het teruggezet naar een public network - en dus geen internet!

Ik heb al eens een google gedaan en ik vind echt tonnen informatie over dit probleem terug, maar geen duidelijke oplossing (ben een beetje een leek qua pc's betreft).

Iemand een duidelijke oplossing???

Thanks
superman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 sep 2007, 08:31

Iemand?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik vrees dat het niet zo makkelijk is om meteen een oplossing te geven, of een indicatie van wat het probleem zou kunnen zijn, omdat je Vista gebruikt. Mijn persoonlijke ervaring is dat het 1001 redenen kunnen zijn als er wat fout gaat met networking in Vista, en zeker draadloos...
superman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 sep 2007, 08:31

Daar was ik al bang voor :-(

Het probleem is er zowel bij draadloos als niet draadloos.

Kan het zijn dat er nog wat restanten zijn van het netwerk dat ik probeerde op te zetten aanwezig zijn die hiervoor zorgen? En hoe vind ik deze?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”