ervaringen & hardware VOIP bellen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik ben van plan om eventueel over te schakelen naar VOIP bellen.

ik ben nog op zoek naar ervaringen én toestellen (FRITZ!Box, telefoon...)

dus laat me hier de ervaringen weten, zeg me ook welke toestellen jullie gebruiken, en zeg me eventueel waar ik er kan aangeraken (hoe goedkoper hoe liever natuurlijk :wink: )

zeg me welke providers jullie gebruiken etc. en word je dan eigenlijk gebeld op je belgacom nummer of is dat een VOIP nummer? kan je ook nog gewoon bellen met belgacom?

alvast bedankt hé :wink:

mvg
xenne
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

xenne schreef:ik ben van plan om eventueel over te schakelen naar VOIP bellen.....
..... en word je dan eigenlijk gebeld op je belgacom nummer of is dat een VOIP nummer? kan je ook nog gewoon bellen met belgacom?
Xenne,
Handig is wanneer je je bestaande Belgacom nummer behoudt en dat alleen nog maar gebruikt om gebeld te worden.
Je kan dan ook je lijn om laten zetten naar een discovery lijn (dat is een lijn waarvan de maandhuur heel laag is maar de gesprekskosten hoog) waarop je, in geval van nood, nog altijd naar buiten kan bellen.
Naar buiten bellen doe je met voip via een van de bijna gratis providers zoals voipstunt enz.
Wanneer je op dit forum naar de zoekfunctie gaat en voip intikt, krijg je al je antwoorden want elke vraag die je stelt is al meerdere keren uitvoerig beantwoord.
Succes!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik hoor voortdurend spreken van de Fritz!box maar ik heb momenteel de Philips router van onze vrienden van BGC. Is die ook niet aangepast om met voip te bellen? Wat zijn de nadelen van de Philips router?
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Ik gebruik ook de router van Philips. Rode kapje.
Ik bel via voipcheap en tot nog toe geen problemen.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Goztow schreef:Ik hoor voortdurend spreken van de Fritz!box maar ik heb momenteel de Philips router van onze vrienden van BGC. Is die ook niet aangepast om met voip te bellen? Wat zijn de nadelen van de Philips router?

De Fritz!box is een (wifi)router die bovendien een voip adapter ingebouwd heeft.
Hij heeft dan naast de utp aansluitingen ook 2 RJ11 aansluitingen waarop gewone telefoons kunnen worden aangesoten.
Bovendien heeft de Fritz!box het voordeel dat er QoS software inzit, waarmee voorrang gegeven wordt aan het voipverkeer, dit in tegenstelling tot veel losse routers.

edit:
zie net dat PHILIPS ook een router/ATA heeft, de snv6520, waar natuurlijk hetzelfde voor geldt als voor de Fritz!box.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

blidi schreef:Ik gebruik ook de router van Philips. Rode kapje.
Ik bel via voipcheap en tot nog toe geen problemen.
ik wist niet dat het mogelijk was met een 'gewone' modem/router VOIP te gebruiken. waarschijnlijk heb je minder mogelijkheden dan met Fritz!box maar komt het wel goedkoper uit. kan je eens precies laten weten welk type jij hebt aub?

btw, als je belt via voipcheap of iets dergelijk.... kan je dan ook bellen als de PC afstaat?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb eens met mijn provider gemaild (dxADSL) en zij hebben goeie ervaringen met die Linksys spa boxen. iemand daar ervaring mee?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Die Philips heeft twee poorten die me voor gewone telefoons lijken te werken, speciaal voor voip.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

xenne schreef:
blidi schreef:Ik gebruik ook de router van Philips. Rode kapje.
Ik bel via voipcheap en tot nog toe geen problemen.
ik wist niet dat het mogelijk was met een 'gewone' modem/router VOIP te gebruiken. waarschijnlijk heb je minder mogelijkheden dan met Fritz!box maar komt het wel goedkoper uit. kan je eens precies laten weten welk type jij hebt aub?

btw, als je belt via voipcheap of iets dergelijk.... kan je dan ook bellen als de PC afstaat?


Enkel je modem dit toelaat. een linksys wag200g kan dit niet. Tenzij je een draadloze (wifi) telefoon koopt die voip kan bellen + gespreken ontvangen via gewone lijn.
aertsj
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2007, 15:26

Je kan ook een ATA kopen ..( Analogue Telphone Adapter )
Dat zet je tussen je telefoon en je ADSL modem ( binnekomend op 1 van de vrije Ethernet poorten )
Je moet dan 1 keer je data configureren via je PC

En van dan af bel je via je Telefoon via Voip ..
( en je kan het zo ook instellen dan je met vb 9 en dan je nummer gewoon via belgacom belt ( vb 9100 om de 100 te bellen )

Kijk vb eens bij www.grandstream.be
Kosten zo'n 70 Euro
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

aertsj schreef:Je kan ook een ATA kopen ..( Analogue Telphone Adapter )
Dat zet je tussen je telefoon en je ADSL modem ( binnekomend op 1 van de vrije Ethernet poorten )
Je moet dan 1 keer je data configureren via je PC

En van dan af bel je via je Telefoon via Voip ..
( en je kan het zo ook instellen dan je met vb 9 en dan je nummer gewoon via belgacom belt ( vb 9100 om de 100 te bellen )

Kijk vb eens bij www.grandstream.be
Kosten zo'n 70 Euro


Ik bel ook via SIP over een (Grandstream) ATA. Groot voordeel: je PC hoeft niet op te staan en mijn huisgenoten kunnen transparant met onze gewone telefoons bellen.

Nadeel: voor jouw router is die ATA gewoon een "client" als een andere => bij zware internet traffiek (vooral upload) daalt de kwaliteit tot een onaanvaardbaar niveau (bv bij het gebruiken van Zattoo). Ik moet dus opletten niet te zwaar te DLen/ULen als iemand anders thuis aan het bellen is (hetgeen ik dus telkens ook moet checken).

Waarschijnlijk is een router met ingebouwde QoS beter.

Jan
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik begin stilaan in de war te geraken van de mogelijke hardware :oops:

fkes de mogelijkheden op een rij zetten zoals IK het tot nu toe begrepen heb.....:roll:

-FRITZ!Box al of niet WIFI (=modem, router, WIFI, voIP-er in één toestel?)
-dan zijn er blijkbaar andere modem/routers waarmee je ook kan voIP-en? de Philips van Belgacom? hoe weet je dat met een bepaald toestel kan voIPen? kan er misschien iemand enkele modellen voorstellen?
- dan heb je blijkbaar ook ATA/STA boxen die je na de modem koppelt?
- dan heb je blijkbaar draadloze (wifi) telefoons die je blijkbaar op de router kan zetten?

wat voor mij van belang is: het is voor een nieuwe installatie, dus het zou best ADSL-modem/router (WIFI), voIP-er in één toestel zijn. het zou ook mogelijk moeten zijn om te voIP-en als de PC afstaat.

mvg
xenne
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

xenne schreef:-FRITZ!Box al of niet WIFI (=modem, router, WIFI, voIP-er in één toestel?)
-dan zijn er blijkbaar andere modem/routers waarmee je ook kan voIP-en? de Philips van Belgacom? hoe weet je dat met een bepaald toestel kan voIPen? kan er misschien iemand enkele modellen voorstellen?
- dan heb je blijkbaar ook ATA/STA boxen die je na de modem koppelt?
- dan heb je blijkbaar draadloze (wifi) telefoons die je blijkbaar op de router kan zetten?

Zoals Limburg al zei, deze vragen zijn grotendeels terug te vinden op dit forum door gewoon eens te zoeken...

Toch even in het kort wat verduidelijken:

- als je wil telefoneren zonder dat je je PC gebruikt, heb je een ATA nodig (sluit je aan tussen je router en je klassiek telefoontoestel). Een ATA is een "Analogue Telephone Adapter", en dient om een klassiek telefoontoestel te verbinden met een netwerk.

- SIP is de algemene open standaard om te bellen over het Internet. Quasi alle ATA's ondersteunen SIP. Alle betamax clonen (voipcheap, voipbuster, ...) ondersteunen SIP. Er zijn honderden SIP providers in de wereld, en zelfs een hoop in België (3starsnet, ipness, weepee, ...). De meesten kunnen U zelfs een "normaal" telefoonnummer geven (in verschillende landen; zelfs als je het in Belgïe gebruikt kan je ATA bvb. een VS nummer hebben). Skype is niet compatibel met SIP.

- Fritz!box = ADSL modem + router + switch + wireless accespoint + ATA + telefooncentrale (sommige modellen hebben minder funkties). Dit is in feite een Linux box die erg populair is in zijn thuisland Duitsland, en waar je met wat gepruts en kennis van zaken ook nieuwe funkties kan toevoegen. Dit is een erg goed en flexibel toestel.

- er zijn *hopen* ATA's te vinden van verschillende merken, dus als je enkel een ATA nodig hebt is een Fritz!box misschien wat overkill. Let erop dat er "SIP compatibel" op staat. Er bestaan vele varianten van ATA's... zoals telefoontoestellen die een ingebouwde ATA hebben (bvb Grandstream GXP-2020), soms ook via WiFi (bvb. Zyxel P-2000W V2), of gewoonweg een simpele ATA; bvb. Tiptel Cyberbox 100.
Laatst gewijzigd door Edward Valckx op 21 nov 2007, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Edward Valckx schreef:als je enkel een ATA nodig hebt is een Fritz!box misschien wat overkill.

Integendeel. Zoals ik het begrepen heb heeft zijn kennis momenteel Telenet zonder een router. Dus zou een Fritz!box wel eens ideaal kunnen zijn, heeft ze meteen een ADSL-modem, router, VoIP ATA in één. Met toegevoegde waarde van traffic shaping, zodat het e.e.a. niet elkaar gaat tegenwerken.

Maargoed, het blijf een duur ding al krijg je natuurlijk wel weer enorm veel waar voor je geld!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

cloink schreef:
Edward Valckx schreef:als je enkel een ATA nodig hebt is een Fritz!box misschien wat overkill.

Integendeel. Zoals ik het begrepen heb heeft zijn kennis momenteel Telenet zonder een router. Dus zou een Fritz!box wel eens ideaal kunnen zijn, heeft ze meteen een ADSL-modem, router, VoIP ATA in één. Met toegevoegde waarde van traffic shaping, zodat het e.e.a. niet elkaar gaat tegenwerken.

Maargoed, het blijf een duur ding al krijg je natuurlijk wel weer enorm veel waar voor je geld!
bedankt. ja- inderdaad, een ATA device lijkt me niet echt interessant. beter een Fritz!box. maar ik heb nu ook een VOIP modem ontdekt van Philips die ik zou kunnen kopen voor 50Euro, nl de snv6520. zou dit een goed toestel zijn? heeft misschien niet zoveel functies als de Fritz!box maar als het doet wat het moet doen???
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

xenne schreef:beter een Fritz!box. maar ik heb nu ook een VOIP modem ontdekt van Philips die ik zou kunnen kopen voor 50Euro, nl de snv6520. zou dit een goed toestel zijn? heeft misschien niet zoveel functies als de Fritz!box maar als het doet wat het moet doen???
niemand ervaring met die snv6520 :???: :???:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

niemand ervaring met die snv6520

Ik heb reeds een zestal maanden de philips router snv6520 in gebruik.
Ik bel via voipcheap en da werkt perfect.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

blidi schreef:Ik heb reeds een zestal maanden de philips router snv6520 in gebruik.
Ik bel via voipcheap en da werkt perfect.
bedankt voor de info :wink: dan lijkt dit mij een goeie aankoop. toch nog enkele vraagjes voor jou: is het eenvoudig te configureren? kan je bellen als de PC afstaat? is de kwaliteit goed (storing/naspraak) ... alvast bedankt voor verdere info die u mij kan verschafffen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Ja natuurlijk kan je bellen als de pc afstaat.
Als je op iedere uitgang een telefoon aansluit kan je zelfs met twee telefoons tegelijkertijd bellen.
Opgebeld worden gaat bij mij op mijn discoveryline.
Instellen is eigenlijk niet zo moeilijk.
Je kan de instellingen vinden op de site van voipcheap, voipbuster of wat je provider ook is.
En anders wil ik ze wel eens doormailen.
En de kwaliteit is te vergelijken met een normale telefoonlijn.
Het duurt wel wat langer voor je aansluiting hebt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt blidi, ik denk dat ik er dan maar voor ga gaan .... mocht ik nog hulp nodig hebben met de configuratie dan neem ik nog contact op.

mvg,
xenne
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

blidi schreef:Het duurt wel wat langer voor je aansluiting hebt.
Dat is omdat het toestel wacht op een paar seconden stilte, alvorens het nummer wordt uitgestuurd (omdat het natuurlijk niet weet wanneer je stopt met nummers ingeven: via SIP moet het nummer namelijk in één keer met één commando doorgegeven worden naar de SIP provider, in tegenstelling tot een klassieke analoge lijn waar ieder digit al meteen wordt doorgestuurd).

Je kan dit versnellen door een # in te voeren na uw laatste cijfer.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Of, zoals bij sommige ATA's als Sipura en Linksys mogelijk is, maak juiste maskers in het dialplan.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heb ondertussen ook zo'n philps modem besteld

blidi schreef:Ja natuurlijk kan je bellen als de pc afstaat.

8)

Als je op iedere uitgang een telefoon aansluit kan je zelfs met twee telefoons tegelijkertijd bellen.
:-D
Opgebeld worden gaat bij mij op mijn discoveryline.

dus de telefoon die je aansluit op modem belt niet? je moet dus extra toestel voorzien om opgebeld te worden? is dit een correcte veronderstelling?
Instellen is eigenlijk niet zo moeilijk.
ik hoop het
Je kan de instellingen vinden op de site van voipcheap, voipbuster of wat je provider ook is.
heb al account bij voipbuster, kzal daar mee beginnen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

xenne schreef:
Opgebeld worden gaat bij mij op mijn discoveryline.

dus de telefoon die je aansluit op modem belt niet? je moet dus extra toestel voorzien om opgebeld te worden? is dit een correcte veronderstelling?


Neen, je telefoon is aangesloten op de router, die zelf aangesloten is op het Internet en de Discoveryline. Bij een binnenkomende call via de Discoverline, zal de modem ervoor zorgen dat je telefoon afgaat.

Jan
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

bij mij is het pretty lame, VOIP via SIP over een VDSL Belgacom account, nog nooit klachten gehad, heb een "fysieke" PSTN met bijhorend geografisch nummer, uit de "goeien ouwen tijd" :P

Qua hardware, tja ...

VDSL modem (zonder Quality Of Service configured), router, wa switches, that's it ... en oh ja ne Cisco 7940 ... VOIP account bij 3starsnet, goede provider, bel huidig goedkoper naar netwerken van Proximus & Mobistar dan ik via m'n eigen GSM zou bellen ...

beetje zoekwerk, but it'w worth it !

Greetz,

J.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Jan_B schreef:
xenne schreef:
Opgebeld worden gaat bij mij op mijn discoveryline.

dus de telefoon die je aansluit op modem belt niet? je moet dus extra toestel voorzien om opgebeld te worden? is dit een correcte veronderstelling?


Neen, je telefoon is aangesloten op de router, die zelf aangesloten is op het Internet en de Discoveryline. Bij een binnenkomende call via de Discoverline, zal de modem ervoor zorgen dat je telefoon afgaat.

Jan
Dit werkt niet bij mijn setup op een philips router met rode klep. Maar dat komt misschien doordat er een splitter op de lijn zit? Kan dat het probleem zijn? Zie daarvoor ook mijn topic "voip over philips met rode klep".
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Goztow schreef:
Jan_B schreef:
xenne schreef:
Opgebeld worden gaat bij mij op mijn discoveryline.

dus de telefoon die je aansluit op modem belt niet? je moet dus extra toestel voorzien om opgebeld te worden? is dit een correcte veronderstelling?


Neen, je telefoon is aangesloten op de router, die zelf aangesloten is op het Internet en de Discoveryline. Bij een binnenkomende call via de Discoverline, zal de modem ervoor zorgen dat je telefoon afgaat.

Jan
Dit werkt niet bij mijn setup op een philips router met rode klep. Maar dat komt misschien doordat er een splitter op de lijn zit? Kan dat het probleem zijn? Zie daarvoor ook mijn topic "voip over philips met rode klep".


Klopt, met jouw configuratie zal dat niet werken (zie ook mijn antwoord in de andere topic).

Mijn persoonlijke raad: koop geen VoIP router of ATA die geen PSTN Pass-through Port heeft.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Limburg schreef:
Goztow schreef:Ik hoor voortdurend spreken van de Fritz!box maar ik heb momenteel de Philips router van onze vrienden van BGC. Is die ook niet aangepast om met voip te bellen? Wat zijn de nadelen van de Philips router?


edit:
zie net dat PHILIPS ook een router/ATA heeft, de snv6520, waar natuurlijk hetzelfde voor geldt als voor de Fritz!box.


De voip software van de Philips en de Philips gebaseerde routers(smc,siemens) kan veel minder dan een Fritzbox.
Met een Fritzbox kan je bijvoorbeeld 4 voip accounts van 4 verschillende aanbieders op 2 aansluitingen gebruiken.
De Philips is gelimiteerd tot 1 aansluiting en maximaal 3 accounts. Het kan ook twee zijn, ik weet niet in hoeverre het common number mag verschillen.(ik heb geen 3 accounts bij een aanbieder)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

specifiek vraagje voor iemand die de Philips modem gebruikt om te VOIPen. om te bellen gebruik je dus voipbuster of iets anders, je sluit telefoon aan op modem. maar je schrijft dat inkomende gesprekken via discoverylijn gaan. ik vermoed dat telefoon die op modem aangesloten is niet zal rinkelen, moet je dan een andere telefoon voorzien die rechtstreeks op telefoonlijn is aangesloten? hoe heb jij dat concreet opgelost?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

xenne schreef:specifiek vraagje voor iemand die de Philips modem gebruikt om te VOIPen. om te bellen gebruik je dus voipbuster of iets anders, je sluit telefoon aan op modem. maar je schrijft dat inkomende gesprekken via discoverylijn gaan. ik vermoed dat telefoon die op modem aangesloten is niet zal rinkelen, moet je dan een andere telefoon voorzien die rechtstreeks op telefoonlijn is aangesloten? hoe heb jij dat concreet opgelost?


Mijn uitgaande voip accounts zijn flexibel genoeg om mijn vaste nummer als caller id te accepteren.
Ik heb inderdaad 2 telefoons.
Zyxel en fritzbox hebben de mogelijkheid om je vaste lijn door te lussen, de Philips bij mijn weten niet.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

dbr schreef:
xenne schreef:specifiek vraagje voor iemand die de Philips modem gebruikt om te VOIPen. om te bellen gebruik je dus voipbuster of iets anders, je sluit telefoon aan op modem. maar je schrijft dat inkomende gesprekken via discoverylijn gaan. ik vermoed dat telefoon die op modem aangesloten is niet zal rinkelen, moet je dan een andere telefoon voorzien die rechtstreeks op telefoonlijn is aangesloten? hoe heb jij dat concreet opgelost?


Mijn uitgaande voip accounts zijn flexibel genoeg om mijn vaste nummer als caller id te accepteren.
Ik heb inderdaad 2 telefoons.
Zyxel en fritzbox hebben de mogelijkheid om je vaste lijn door te lussen, de Philips bij mijn weten niet.
Indd: je hebt nog altijd een tweede telefoon nodig die op de splitter zit aan telefoonsignaal-zijde om te ontvangen. Bij voipcheap.com heb ik ook kunnen het nummer van diezelfde vaste lijn gebruiken als caller id (zie de opties in hun programma).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Goztow schreef:
dbr schreef:
xenne schreef:


Indd: je hebt nog altijd een tweede telefoon nodig die op de splitter zit aan telefoonsignaal-zijde om te ontvangen. Bij voipcheap.com heb ik ook kunnen het nummer van diezelfde vaste lijn gebruiken als caller id (zie de opties in hun programma).


Met de Philips inderdaad, een Fritzbox en een Zyxel kunnen ook fowarden.Waarbij je dan effectief dus 1 toestel nodig hebt.De lijn gaat dan van de spliter naar het modem en dan terug naar het toestel.
(zyxel 2602h en fritbox 7150 dan toch, dat heet daarvan weet ik het zeker)
Ikzelf kies bewust voor de huidige setup. vooral omdat voip modems nogal eens bugs blijken te hebben, het ergste wat er nu kan gebeuren is dat mijn voipbuster account wordt leegebeld nog niet leuk, maar minder erg als een hele hoge rekening op je vaste lijn voor zo'n grapje
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Goztow schreef:
dbr schreef:
xenne schreef:specifiek vraagje voor iemand die de Philips modem gebruikt om te VOIPen. om te bellen gebruik je dus voipbuster of iets anders, je sluit telefoon aan op modem. maar je schrijft dat inkomende gesprekken via discoverylijn gaan. ik vermoed dat telefoon die op modem aangesloten is niet zal rinkelen, moet je dan een andere telefoon voorzien die rechtstreeks op telefoonlijn is aangesloten? hoe heb jij dat concreet opgelost?


Mijn uitgaande voip accounts zijn flexibel genoeg om mijn vaste nummer als caller id te accepteren.
Ik heb inderdaad 2 telefoons.
Zyxel en fritzbox hebben de mogelijkheid om je vaste lijn door te lussen, de Philips bij mijn weten niet.
Indd: je hebt nog altijd een tweede telefoon nodig die op de splitter zit aan telefoonsignaal-zijde om te ontvangen. Bij voipcheap.com heb ik ook kunnen het nummer van diezelfde vaste lijn gebruiken als caller id (zie de opties in hun programma).

oké. bedankt voor de info. denk dat ik eens ga testen met een modem van Philips en moest het goed werken overschakelen naar Fritzbox en dan lijn overzetten naar discovery
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
rethy
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2007, 16:20

Handig is wanneer je je bestaande Belgacom nummer behoudt en dat alleen nog maar gebruikt om gebeld te worden.
Je kan dan ook je lijn om laten zetten naar een discovery lijn (dat is een lijn waarvan de maandhuur heel laag is maar de gesprekskosten hoog) waarop je, in geval van nood, nog altijd naar buiten kan bellen.
Naar buiten bellen doe je met voip via een van de bijna gratis providers zoals voipstunt enz.


Volgens mij bedoel je toch i-talk? hiermee kun je ook nog steed bellen (2uur gratis per maand naar vaste nummers)

De gesprekken verlopen via uw Belgacom-breedbandaansluiting en niet via de klassieke telefoonlijn.

U kunt bellen met gewone telefoontoestellen (vast of draadloos).

U ontvangt een telefoonnummer waarop u gesprekken kunt voeren en ontvangen van en naar welk netwerk ook (mobiel netwerk, vast netwerk, ...). U kunt, in de meeste gevallen, als u dit wenst, ook uw oud telefoonnummer behouden.[/quote]
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”