Launch ADSL 2+ en Pure ADSL
Hoi allemaal. Goed nieuws... we hebben zonet enkele gloednieuwe producten live gezet!
Vanaf nu nieuw in het gamma: ADSL én All In tot 12Mb, én vanaf nu kan je kiezen voor ADSL zonder dat je een vaste-lijn-abonnement van Belgacom nodig hebt.
http://www.tele2.be/nl/internet/
http://www.tele2.be/nl/allin/
Vanaf nu nieuw in het gamma: ADSL én All In tot 12Mb, én vanaf nu kan je kiezen voor ADSL zonder dat je een vaste-lijn-abonnement van Belgacom nodig hebt.
http://www.tele2.be/nl/internet/
http://www.tele2.be/nl/allin/
correctie: <b>ex</b>-T2m...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Spijtig dat die limiet niet in dezelfde verhouding groeit
Alhoewel, prijs blijft hetzelfde als bij 4 mbit.
Ik zie wel zo'n ballonnetje staan van "Voor 10 euro per maand onbeperkte download", maar daarna zie ik er niet veel meer van terug. Is dat hetzelfde als bij light? Bijbetalen tot 10 euro per MB/GB, daarna niet meer?
Ik zie wel zo'n ballonnetje staan van "Voor 10 euro per maand onbeperkte download", maar daarna zie ik er niet veel meer van terug. Is dat hetzelfde als bij light? Bijbetalen tot 10 euro per MB/GB, daarna niet meer?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Yep, en dat zijn ook dezelfde voorwaarden die de mensen die voor 1/1/06 op all-in ingetekend hadden vandaag ook nog hebben op hun 4mb profiel (zoals ik bijvoorbeeld).meon schreef:Spijtig dat die limiet niet in dezelfde verhouding groeit
Maw, voor mij zou zoiets betekenen : dezelfde voorwaarden, met een hogere sync. tochmaar eens een belletje naar Tele2 doen EN bevestiging vragen per mail hierover, want het lijkt me weer een herhaling van de "euh, nou, ik denk het" stunt van 2005 .... (met alle respect naar T2m, maar hij weet ook best wel dat 2 jaar geleden het hele gebeuren nogal ... ehm ... chaotisch verliep)
In ieder geval, als dit klopt, dat gaan mijn Cityconnect plannen gewoon terug de ijskast in, en blijf ik bij Tele2.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wow, Tele2 doet eindelijk iets. Nu nog hun service.
Is dat hun eigen netwerk nu ofzo?
-
- Elite Poster
Ten dele. Tele2/Versatel heeft aardig wat eigen lijnen in de grond steken, indertijd nog die paarse kabels in de grond zien verdwijnen in het Antwerpse (Boomsesteenweg) maar het grootste deel van hun particuliere klanten hangt (denk ik) toch via Broba aan het net. Mensen die bij Tele2 werkzaam zijn kunnen hier zonder twijfel een precieser antwoord op geven.Lord Utopia schreef:Wow, Tele2 doet eindelijk iets. Nu nog hun service.
En serivce ... mjah, is altijd wel een teer punt gebleven bij Tele2. Hopen ellnde gehad voor een maand of 3 indertijd, maar daarna probleemloos kunnen werken tot vandaag de dag. Dus ja, er lopen toch ook wel bekwame mensen bij Tele2 rond, daar twijfel ik echt niet aan.
-
- Elite Poster
yep, maar het is net deze formulering die in het verleden voor drama's gezorgd heeft .... (moet je het Tele2 verhaal een beetje sinds dag 1 gevolgd hebben, anders begrijp je onze bezorgdheid niet)
Spijtiggenoeg heb ik geen controle over de technische zaken. Maar inderdaad is de 12Mb enkel beschikbaar op het 'eigen' BRUO netwerk, waar ook de lagere prijzen gelden voor het Light ADSL aanbod. Voor 4Mb is daarnaast het maandelijkse volume opgetrokken.
Qua regio's heb ik op dit moment geen info, maar ik heb ze wel opgevraagd.
Als jullie zouden bellen naar het callcenter, gelieve dan te feedbacken naar mij via een berichtje (inclusief ALLE details, vraag gerust namen e.d.).
Qua regio's heb ik op dit moment geen info, maar ik heb ze wel opgevraagd.
Als jullie zouden bellen naar het callcenter, gelieve dan te feedbacken naar mij via een berichtje (inclusief ALLE details, vraag gerust namen e.d.).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
All haildeej schreef:Leuven is er weer bij
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
in leuven is er ook dommel's eigen netwerk... (van waar komt dat ineens? )
Ben is benieuwd of versatel/tele2 hier ook BRUO heeft..
waar ligt het eigen netwerk van tele2?
Ben is benieuwd of versatel/tele2 hier ook BRUO heeft..
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Als trouwe klant dacht ik FF informeren... Dit stond op de site: "U kunt onze klantendienst van maandag tot zaterdag van 8 uur tot 21 uur bereiken op de volgende nummers:", dus FF gebeld. Blijkt het open te zijn tot 20.00 uur. *argh* Ik heb al geen zin meer om te upgraden, gewoon omdat ik schrik heb dat ze het verpesten :) Maar goed, morgen dan maar eens bellen ;)
UPDATE: inloggen op website, en 'snelheid wijzigen' aanvinken, geeft nie de mogelijkheid om te upgraden naar 12 mbit... Echt typisch eh! Niks klagen over internetverbinding/telefonie, gaat allemaal super naar wens, maar al die kleine dingen... Ze maken promo op de site, maar de eigen klanten kunnen er niet via de daartoe voorziene manier van genieten. Informatie klopt vaak niet, en hun helpdesk is bemand door noobs... Tip: doe daar eens wat aan Tele2, het zal uw imago navenant verbeteren!
UPDATE2: hebben ze bij Tele2 weer zitten foefelen? Tele2/tele2: geen access op speedtoch via web interface... Ik trek me der echt de haren van uit van al dat geklungel! Waarom kunnen ze kwa dienstverlening en praktische beslommeringen niet het niveau halen dat hun stabiliteit haalt?
UPDATE: inloggen op website, en 'snelheid wijzigen' aanvinken, geeft nie de mogelijkheid om te upgraden naar 12 mbit... Echt typisch eh! Niks klagen over internetverbinding/telefonie, gaat allemaal super naar wens, maar al die kleine dingen... Ze maken promo op de site, maar de eigen klanten kunnen er niet via de daartoe voorziene manier van genieten. Informatie klopt vaak niet, en hun helpdesk is bemand door noobs... Tip: doe daar eens wat aan Tele2, het zal uw imago navenant verbeteren!
UPDATE2: hebben ze bij Tele2 weer zitten foefelen? Tele2/tele2: geen access op speedtoch via web interface... Ik trek me der echt de haren van uit van al dat geklungel! Waarom kunnen ze kwa dienstverlening en praktische beslommeringen niet het niveau halen dat hun stabiliteit haalt?
Tele2 gebruikt BRUO, en heeft een eigen internationaal netwerk: SWIP.Ben is benieuwd of versatel/tele2 hier ook BRUO heeft..
Laatst gewijzigd door Goendi 20 nov 2007, 21:10, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
@Goendi : ik neem aan dat je Bruo bedoelt als antwoord op de vraag van "eigen netwerk". Het gros van de consumers hangt echter aan Broba vast, en die mensen gaan dus onder die omstandigheden *nooit* de update naar 12Mb kunnen krijgen. Het hele ding heeft dus wat mij betreft een hoog "paper launch" gehalte. Zoals T2M al zei : enkel mogelijk bij de mensen die op Bruo zitten; zit je op Broba, is het niet mogelijk om je snelheidsprofiel naar boven aan te passen. Is dus "geen bug maar een feature".
En dat van die Thomson toegang, probeer het eens met Firefox/IE6. IE7 en Thomsons met de standaard strikte verificatiemethodes, dat loopt meestal fout. Maar ik neem aan dat je dat feitelijk wel wist.
@mws : ja normaal wel. Mijn aanvraag was op 17/11/05 aanvaard, activatie was 12/1/2006. En ik ben unlimited. Breekpunt was : aanvaarde aanvraag VOOR 1/1/06
En dat van die Thomson toegang, probeer het eens met Firefox/IE6. IE7 en Thomsons met de standaard strikte verificatiemethodes, dat loopt meestal fout. Maar ik neem aan dat je dat feitelijk wel wist.
@mws : ja normaal wel. Mijn aanvraag was op 17/11/05 aanvaard, activatie was 12/1/2006. En ik ben unlimited. Breekpunt was : aanvaarde aanvraag VOOR 1/1/06
- filipi
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Wow, al bijna 2 jaar unlimited hebben en het niet wetenmws schreef:Is die 15 gb download (ipv 10 gb)ook voor bestaande klanten van tele2allin?
ps :ik heb allin aangevraagd op: 22/11/2005 en is geactiveerd op: 04/01/2006.
Is dit dan ook unlimited ?
max 5 euro voor 5 gig extra gaan ze u aanrekenen, daarboven is elke gig gratis
Dat nieuwe abo is idd mooi, voor dezelfde prijs als de normale All in krijg je nu 12Mbps
Helaas zal het het nog een hele poos duren voordat het in deze streek beschikbaar is. (Noorderkempen)
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ik bedoelde wel degelijk SWIP hoor. Ook ben ik zo goed als zeker dat ik via BRUO ben aangesloten, en niet via BROBA. Het is natuurlijk een mogelijkheid dat daarom die upgrade niet mogelijk is via hun site, maar ik denk dat het gewoon niet voorzien is geweest, en enkel de promo op de main site is gezet (en niet op de backend).@Goendi : ik neem aan dat je Bruo bedoelt als antwoord op de vraag van "eigen netwerk". Het gros van de consumers hangt echter aan Broba vast, en die mensen gaan dus onder die omstandigheden *nooit* de update naar 12Mb kunnen krijgen. Het hele ding heeft dus wat mij betreft een hoog "paper launch" gehalte. Zoals T2M al zei : enkel mogelijk bij de mensen die op Bruo zitten; zit je op Broba, is het niet mogelijk om je snelheidsprofiel naar boven aan te passen. Is dus "geen bug maar een feature".
Uhu, dat weet ik. Raar genoeg heb ik daar nooit last van gehad :) Maar goed, Firefox es proberen.En dat van die Thomson toegang, probeer het eens met Firefox/IE6. IE7 en Thomsons met de standaard strikte verificatiemethodes, dat loopt meestal fout. Maar ik neem aan dat je dat feitelijk wel wist.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Blijkbaar gaat het belgische Tele2/Versatel filiaal, dat nu eigendom is van KPN (of BASE als je wil) een andere strategie volgen dan Tele2.
Dommel, E-Leven, Tele2 ... gaan we eindelijk naar een nieuwe internet revolutie in belgie?
Dommel, E-Leven, Tele2 ... gaan we eindelijk naar een nieuwe internet revolutie in belgie?
-
- Elite Poster
... dan heb je "den deze" nog niet bezig gezien hé. Ik ben trouw aan de ISP die me een zo goed mogelijke prijs/prestatie geeft. Tot nu toe is dat T2, volgend jaar kan dat heel anders uit zien. Maar je hebt gelijk, da's inderdaad de houding die de meeste bedrijven hebben, hoewel het gros van de "trouwe klanten" met een "statische houding" vrijwel altijd te vinden zijn bij de grote 2, niet bij Olo's als T2.ZMD schreef:Belgische bedrijven geven geen extra's aan trouwe klanten, want echte trouwe klanten veranderen toch niet van provider zekerkaween schreef:Ey Tele2, hoe ziet het uit met jullie TROUWE klanten ?
-
- Elite Poster
... hangt er mede vanaf wat het Bipt kan opleggen aan BGC ...ChelloExtremer schreef:Blijkbaar gaat het belgische Tele2/Versatel filiaal, dat nu eigendom is van KPN (of BASE als je wil) een andere strategie volgen dan Tele2.
Als ze Telfort als prijsvechter en virtueel netwerk op tele2 gaan introduceren dan kan je spreken van een revolutie. In Nederland bieden die op dit moment 20mbit voor 20 euro per maand.(geen datalimiet) maar dat zal nog wel even duren.ChelloExtremer schreef:Blijkbaar gaat het belgische Tele2/Versatel filiaal, dat nu eigendom is van KPN (of BASE als je wil) een andere strategie volgen dan Tele2.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Hier ook, als mijn skynet adsl naar beneden kan ben ik vertrokken, internet ik ook nog eens 2 maanden gratis.Goztow schreef:Kheb even mijn tel nr ingegeven op de site en ze boden wel degelijk de 12 Mbps als optie aan. Maar ik ben geen klant bij hen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Ik pas vandaag nog de contactpagina aan met de precieze gegevens:
Contact
U kunt onze klantendienst van maandag tot zaterdag van 8 uur tot 21 uur bereiken op de volgende nummers:
Om klant te worden van TELE2
0800/1602 6
08u - 20u
Klantendienst
02/60 80 600
technische helpdesk: ma-za: 08u - 22u, zo: 08u - 18u
administratieve vragen: 08u - 20u
Contact
U kunt onze klantendienst van maandag tot zaterdag van 8 uur tot 21 uur bereiken op de volgende nummers:
Om klant te worden van TELE2
0800/1602 6
08u - 20u
Klantendienst
02/60 80 600
technische helpdesk: ma-za: 08u - 22u, zo: 08u - 18u
administratieve vragen: 08u - 20u
SWIP heeft niet echts iets te maken met de cablage die in België in de grond zit. Ik haal deze info over van webhostingtalk.nl, gepost door Slashcores
1. Turboline
Belgacom verkoopt een totaalproduct aan de ISP: Zowel de local loop, als
de DSLAM, als de BAS zijn van Belgacom. Het enige wat de ISP moet
voorzien, is connectiviteit naar deze Belgacom BASsen (via Leased Lines,
glasvezel,... het medium en de transportlaag is bepaald door de
mogelijkheden van de isp/Belgacom voor de specifieke locatie)
2. BRUO:
Belgacom verhuurt de local loop aan de ISP. De mogelijkheid bestaat om
deze loop te delen (Belgacom blijft in dat geval de telefonie services
aanbieden op de lijn, en het abonnementsgeld blijft te betalen) Of een
verhuur van enkel de koperdraad aan de ISP, zonder telefonie, in welk
geval er geen direct contract tussen Belgacom en de klant is voor dit
koperpaar, maar het blijft eender hoe de eigendom van Belgacom.
De ISP dient dus in de Belgacom centrales een ruimte te huren waar zij
een eigen DSLAM kunnen plaatsen. Vervolgens dienen zij ook eigen BAS's
te voorzien.
Het spreekt voor zich dat slechts weinig ISPs de mogelijkheid hebben om
dergelijke services te bekostigen. (DSLAM's en BAS's zijn niet bepaald
goedkoop, en men dient ook rekening te houden met het feit dat Belgacom
gezien de beperkingen qua afstand voor de local loop, DSLAMs plaatst op
een enorme hoeveelheid aan locaties. Belgacom is hiertoe in staat gezien
het enorme aantal klanten dat zij hebben; een alternatieve ISP kan
moeilijk DSLAMs plaatsen in een uithoek waar zij slecht 1 klant hebben.)
3. BROBA:
Ook het BIPT had blijkbaar begrepen dat dit niet echt een ontsluiting
van de local loop inhield, en zo is BROBA ontstaan.
De local loop en de DSLAM zijn hier in handen van Belgacom, en de ISP
voorziet connectiviteit tussen deze DSLAMs en hun eigen BAS's. (Weerom
naar eigen mogelijkheden)
Ook deze variant kan in een versie geleverd worden waar de local loop
ook geshared wordt met de telefonie diensten van Belgacom, of in een
versie waar enkel ADSL verkeer over de loop gaat.
Wat zijn nu de gevolgen hiervan?
1 Turboline
Belgacom bepaalt alle specificaties van de verbinding, vaste basisprijs.
De (Internet) Service provider dient enkel verbinding te voorzien met
enkele BASs.
2. BRUO
Belgacom bepaalt niets: de Service Provider bepaalt de snelheid van de
verbinding en de downloadlimieten, de (Internet) Service Provider
betaalt een vast bedrag voor de local loop, uiteraard lager dan de
turboline, maar dient eigen infrastructuur te voorzien om de klant op
internet te krijgen.
3. BROBA
Belgacom biedt een aantal mogelijke snelheden aan die op de DSLAM
ingesteld kunnen worden, en de (Internet) Service Provider zal daaruit
een keuze maken, en dit aanbieden aan de eindgebruiker, download
limieten worden door de service providers bepaald. De kostprijs van de
local loop ligt lager dan bij een turboline, maar de provider dient wel
connectiviteit te voorzien met een enorme hoeveelheid aan centrales,
i.p.v. enkele BASs.
1. Turboline
Belgacom verkoopt een totaalproduct aan de ISP: Zowel de local loop, als
de DSLAM, als de BAS zijn van Belgacom. Het enige wat de ISP moet
voorzien, is connectiviteit naar deze Belgacom BASsen (via Leased Lines,
glasvezel,... het medium en de transportlaag is bepaald door de
mogelijkheden van de isp/Belgacom voor de specifieke locatie)
2. BRUO:
Belgacom verhuurt de local loop aan de ISP. De mogelijkheid bestaat om
deze loop te delen (Belgacom blijft in dat geval de telefonie services
aanbieden op de lijn, en het abonnementsgeld blijft te betalen) Of een
verhuur van enkel de koperdraad aan de ISP, zonder telefonie, in welk
geval er geen direct contract tussen Belgacom en de klant is voor dit
koperpaar, maar het blijft eender hoe de eigendom van Belgacom.
De ISP dient dus in de Belgacom centrales een ruimte te huren waar zij
een eigen DSLAM kunnen plaatsen. Vervolgens dienen zij ook eigen BAS's
te voorzien.
Het spreekt voor zich dat slechts weinig ISPs de mogelijkheid hebben om
dergelijke services te bekostigen. (DSLAM's en BAS's zijn niet bepaald
goedkoop, en men dient ook rekening te houden met het feit dat Belgacom
gezien de beperkingen qua afstand voor de local loop, DSLAMs plaatst op
een enorme hoeveelheid aan locaties. Belgacom is hiertoe in staat gezien
het enorme aantal klanten dat zij hebben; een alternatieve ISP kan
moeilijk DSLAMs plaatsen in een uithoek waar zij slecht 1 klant hebben.)
3. BROBA:
Ook het BIPT had blijkbaar begrepen dat dit niet echt een ontsluiting
van de local loop inhield, en zo is BROBA ontstaan.
De local loop en de DSLAM zijn hier in handen van Belgacom, en de ISP
voorziet connectiviteit tussen deze DSLAMs en hun eigen BAS's. (Weerom
naar eigen mogelijkheden)
Ook deze variant kan in een versie geleverd worden waar de local loop
ook geshared wordt met de telefonie diensten van Belgacom, of in een
versie waar enkel ADSL verkeer over de loop gaat.
Wat zijn nu de gevolgen hiervan?
1 Turboline
Belgacom bepaalt alle specificaties van de verbinding, vaste basisprijs.
De (Internet) Service provider dient enkel verbinding te voorzien met
enkele BASs.
2. BRUO
Belgacom bepaalt niets: de Service Provider bepaalt de snelheid van de
verbinding en de downloadlimieten, de (Internet) Service Provider
betaalt een vast bedrag voor de local loop, uiteraard lager dan de
turboline, maar dient eigen infrastructuur te voorzien om de klant op
internet te krijgen.
3. BROBA
Belgacom biedt een aantal mogelijke snelheden aan die op de DSLAM
ingesteld kunnen worden, en de (Internet) Service Provider zal daaruit
een keuze maken, en dit aanbieden aan de eindgebruiker, download
limieten worden door de service providers bepaald. De kostprijs van de
local loop ligt lager dan bij een turboline, maar de provider dient wel
connectiviteit te voorzien met een enorme hoeveelheid aan centrales,
i.p.v. enkele BASs.
-
- Elite Poster
broba
Het is eenvoudig : doe zelf de test in klik "bestellen" op het 12Mb voorstel : je moet je telefoon opgeven, eventueel ook useraccount. Indien je aansluitbaar bent, wordt de 12Mb optie vrijgegeven en zit je op Bruo, anders niet.
Het is eenvoudig : doe zelf de test in klik "bestellen" op het 12Mb voorstel : je moet je telefoon opgeven, eventueel ook useraccount. Indien je aansluitbaar bent, wordt de 12Mb optie vrijgegeven en zit je op Bruo, anders niet.
De mogelijkheid om een snelheidsupgrade te doen in "mijn tele2" is er vandaag bijgekomen.
Maar wanneer ik dat aanvink krijg ik de waarschuwing dat ik zeker moet zijn dat mijn modem deze snelheid aankan.
Weet er iemand of dit mogelijk is met de speedtouch 716? Want blijkbaar weten ze het bij tele2 zelf niet...
Maar wanneer ik dat aanvink krijg ik de waarschuwing dat ik zeker moet zijn dat mijn modem deze snelheid aankan.
Weet er iemand of dit mogelijk is met de speedtouch 716? Want blijkbaar weten ze het bij tele2 zelf niet...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
je moet een ADSL2+ modem hebben om aan 12Mbps te surfen.Rudolf schreef:De mogelijkheid om een snelheidsupgrade te doen in "mijn tele2" is er vandaag bijgekomen.
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Snap daar dus niets meer van. kijk in "mijn Tele2" en stel vast dat ik niet kan upgraden van 4Mbps naar 12Mbps . Dat klopt dus ook met de instellingen van mijn modem, die staat op PPP835. Volgens wat ik hier lees kan ik dus de 12Mbps niet krijgen hier . Maar als ik dan het adres van mijn 2 buren (links en rechts) ingeef op de site van Tele2, kunnen zij dat als nieuwe klanten dus wel krijgen. Kan iemand mij dat uitleggen
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Moet ik daar dan zelf niet om vragen? Wordt je dan automatisch door Tele2 op 12Mbps gezet.Rudolf schreef:Dan moet jij waarschijnlijk nog overgeschakeld worden.
Hier in de straat gebeurde dat ook niet allemaal tegelijk.
Ik was enkele weken vroeger overgeschakeld dan mijn buren.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing