Welke provider in Limburg ? Afstand ???

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Dag allemaal. Ik heb een serieus probleem. Ik zit op 8.9 km van een Belgacomcentrale verwijderd. Tot op vandaag heb ik een Bgc adsl met " snelheden" van ong. 600 Kbs.
Ik heb mijn contract bij Bgc opgezegd en een nieuw bij EDPnet besteld...maar, vandaag laten zij me weten dat het voor hen NIET mogelijk is om mij aan te sluiten, wegens de afstand. Nu mijn vraag : heeft er iemand enig idee welke provider ik wel zou kunnen nemen??? Ik woon op 8 km van Hasselt en ik ben de trage en dus dure Bgc beu...
Bedankt
Bert :evil:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Titel even aangepast.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Telenet

Als je op zo'n afstand woont, en zoveel problemen al hebt bij belgacom, kan geen enkele ADSL operator je helpen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

8,9 ? Wow... k denk dat jij zit bij Telenet, sinds ADSL maar tot 6 km gaat...
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Loes Utupia, ik kan je verzekeren, ik betaal zowat 4 jaar een adsl go abonnement aan belgacom.... In die tijd was Telenet niet beschikbaar in Limburg.
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Voor de twijfelaars : hier het EDPnet bericht.


Geachte,

Bedankt voor het plaatsen van een bestelling bij EDPnet. Echter moeten wij u met spijt meedelen dat u zich te ver bevindt van de centrale (8894 meter). EDPnet kan jammer genoeg geen ADSL signaal opleveren aangezien de afstand tot de centrale veel te groot is. Wij zien ons dus genoodzaakt om uw order te annuleren.

Indien u echter reeds over ADSL beschikt dan kunnen wij aan de hand van een aantal tests nakijken of ADSL toch mogelijk is voor u. Gelieve ons dit dan te laten weten.






Met vriendelijke groeten,

Elena Lavrova
Provisioning
Van Landeghemstraat 20
9100 Sint Niklaas
[email protected]
www.edpnet.be
T: +32 (0)3 265 67 50 | +31 (0)20 712 9400
F: +32 (0)3 265 67 51 | +31 (0)20 712 9401
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Hier de meeting van zonet :

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 955 kbit/s or 119 kbyte/s
- Upload speed : 201 kbit/s or 25 kbyte/s
Wed Nov 21 2007 at 18:51:09 UTC+0100

Dus nu is het voor mij "snel".
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mss dat er paar wijkkasten bijgebouwd worden waar je woont. Woon je in een centrum, of echt heel ver verwijderd van je buurt ?
bert
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jul 2003, 15:35
Locatie: Zolder

Toen ik klant werd bij bgc, was er al grote aarzeling of het wel zou kunnen : ik zat/zit in een zgn. grijze zone. Telenet was er nog niet, en na anig aandringen heeft men mij toch aangesloten, met de hoop dat er vroeg of laat een systeem van lijnversterker of wat dan ook zou kunnen geplaatst worden. Tot op vandaag is er niets in die zin gebeurd.

Ik woon in een "nieuwe" wijk, een beetje afgelegen, en wij hangen echt af van de centrale in Kuringen/Hasselt. De meting van EDPnet (8.9 km) klopt wel degelijk.
Waarom ik wil veranderen ? Mijn zoon, zwaar gebruiker, heeft het huis verlaten en ik wilde een lichter abonnement : ik ben geen downloader, dus ik heb geen behoefte aan zware volumes. Daarom vond ik de EDPnet formule (light) ideaal voor mij.

Groetjes, Lord (en niet Loes sorry)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”