vanaf 10 december enorme toename datalimiet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

devilkin schreef:When pigs fly, when hell freezes over, when belgium has a government, ... enz
:")
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Als pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen dan gaan ze FUP aanbieden heb ik gehoord. :lol:

Droom verder zou ik zeggen en tel maar rustig de schaapjes die voorbij komen .
:lol2:
tomg1804
Pro Member
Pro Member

ketter schreef:Als pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen...
Pasen en Pinksteren vallen elk jaar op dezelfde dag, namelijk alle twee op een zondag. :lol: :lol:

Als Pasen en Pinksteren op dezelfde datum vallen dan... :wink:
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Catullus schreef:Ik moet hem hier in bijtreden.
Een kameraad van mij werkt bij Telenet.

Er komen 2 veranderingen, namelijk de limieten die sterk omhoog gaan (zelfs fup!)
De eerste 5 jaar zeker en vast niet, je wil de saturatie van het telenet netwerk niet zien ;)
Catullus schreef:En ookde snelheid die gaat verhogen.
De snelheid gaat verhogen met een goede reden, ze beginnen met het aanbieden van IP-TV...
Waarom zouden ze dat wel doen? Ze hebben nu een voordeel tegenover belgacom doordat ze een hoge bandbreedte hebben... Het eenige voordeel is dat ze telenet digitaal kunnen aanbieden in het interkabel gebied. Maar daarvoor is geen grote brandbreedte nodig.
Catullus schreef:Dus ge hebt geen kabelabo meer nodig bij Telenet (of Interkabel....)

Dit gebeurt binnenkort, maar hij kon mij geen datum gegeven.
Ik zit zelf bij Dommel, en als het klopt wat hij mij vertelde, denk ik er toch sterk aan over te stappen...
Lijkt mij zeer sterk dat ze dommel kunnen kloppen. Het telenet netwerk kan dit nooit of te nimmer aan ;)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik snap nog altijd niet waarom Telenet zo 'traag' is ... in die zin dat -voor zover ik ooit eens een theoretische uiteenzetting over het potentieel aan frequenties en bandbreedte op coax kabel half begrepen heb- kabel tig keer sneller kan zijn dan onnozele 2paar telefoon draadjes ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Xi
Pro Member
Pro Member

Lengte van coax is groter wat een aantal frequenties onbruikbaar maakt.
Telenet zit in veel gemeenten met oude kabels die roesten en rotten wat nefast is voor helderheid van signalen.
Er zit veel tv op die telkens brokken van was hget nu 6 of 8 MHz krijgen.
Die zenders zitten er nog eens op maar dan digitaal.

En dan zitten er meestal nog eens een stuk of 500 klanten op voor internet en telefonie, veel blijft er dan niet meer over om aan een individuele klant te geven.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

lang geleden dat ik nog zo gelachen heb met een "nieuwsbericht" :lol:

wat is het volgende? gratis "flexview", mogelijkheid om eigen apparatuur te gebruiken en hdtv voor 15€/maand?
zijn we al 2050?
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Misschien bedoelen ze ongelimiteerd 'blokken' bijkopen? Is/was dit bij TN niet beperkt?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TIK heeft op zijn forum opgeroepen om informatie te bezorgen rond helpdeskers en ander TN personeel dat spreekt over "drastische" aanpassingen... tussen de regels door gelezen kan je hier enkel uit opmaken dat het leugens zijn... en dat er dus niets zal veranderen wat de limieten betreft.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

r2504 schreef:TIK heeft op zijn forum opgeroepen om informatie te bezorgen rond helpdeskers en ander TN personeel dat spreekt over "drastische" aanpassingen... tussen de regels door gelezen kan je hier enkel uit opmaken dat het leugens zijn... en dat er dus niets zal veranderen wat de limieten betreft.
FOUT!

Tussen de regels kan je lezen dat Telenet de medewerkers wil opsporen die dingen doen die niet door de beugel kunnen. Wij van Tik willen ook dat de rotte appels er uit gaan.
Telenet zal dan maatregelen nemen om deze mensen beter te coachen. Ik heb tussen de regels begrepen dat het niet gaat over sancties, wel over betere opleiding.

Er wordt ABSOLUUT NIETS gezegd over de juistheid/foutheid van de informatie.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb gehoord dat ze terug binaries op de newsservers gaan zetten, alle poorten opengooien en zoals Google 4GB mailboxen gaan aanbieden. En toen werd ik wakker.

DOCSIS 3.0 is trouwens niet voor de eerstkomende 2 jaar dus euh ik denk niet dat je op veel zal mogen rekenen. De limieten worden vooral in place gehouden omdat - zoals hierboven al uit de doeken is gedaan - het netwerk van Telenet lokaal gewoon niet goed genoeg is.
Caey
Pro Member
Pro Member

localhost schreef:
r2504 schreef:TIK heeft op zijn forum opgeroepen om informatie te bezorgen rond helpdeskers en ander TN personeel dat spreekt over "drastische" aanpassingen... tussen de regels door gelezen kan je hier enkel uit opmaken dat het leugens zijn... en dat er dus niets zal veranderen wat de limieten betreft.
FOUT!

Tussen de regels kan je lezen dat Telenet de medewerkers wil opsporen die dingen doen die niet door de beugel kunnen. Wij van Tik willen ook dat de rotte appels er uit gaan.
Telenet zal dan maatregelen nemen om deze mensen beter te coachen. Ik heb tussen de regels begrepen dat het niet gaat over sancties, wel over betere opleiding.

Dan zet Tik wel een grote mond op natuurlijk, zolang ze telenet zelf maar niet op de vingers moeten tikken. :roll:
Er wordt al sinds jaar en dag verkondigd door telefoonoperatoren dat het analoge signaal van de tv zal verdwijnen en je dus een telenet tv abonnement moet nemen als je nog tv wilt zien. En het enige antwoord was dat Telenet werkt met externen en niet verantwoordelijk is.

Waar Telenet wel voor verantwoordelijk is is dat ze die mensen proportioneel betalen met het aantal klanten dat ze kunnen aanwerven. En dan zijn er o zo verwonderd dat er misbruiken ontstaan...

TIK was vooral goed voor als je de instellingen van Pandora nodig had, voor de rest hebben ze vooral kritiek gehad op geendatalimiet.be en een forum opgericht.
De een noemt dat een gezellig clubje de ander een klantenvereniging...
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

localhost schreef:
FOUT!

met andere woorden er is totaal niet over gesproken tussen tik en tn over meer data of speed anders had je zelf kunnen uitmaken of de info juist was of niet
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 17 keer

deej schreef: DOCSIS 3.0 is trouwens niet voor de eerstkomende 2 jaar dus euh ik denk niet dat je op veel zal mogen rekenen. De limieten worden vooral in place gehouden omdat - zoals hierboven al uit de doeken is gedaan - het netwerk van Telenet lokaal gewoon niet goed genoeg is.
telenet zat nog op DOCSIS 1.1 en wordt nu 2.0 vermoed ik
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Caey schreef:Dan zet Tik wel een grote mond op natuurlijk, zolang ze telenet zelf maar niet op de vingers moeten tikken. :roll:
FOUT!
Het op de vingers tikken van Telenet is onderwerp van een andere discussie. Deze forumtopic gaat UITSLUITEND over het niet geverifieerde en niet verifieerbare gerucht dat proximusboyke verspreidt.

Als het daarbij lijkt dat Tik helpt om aan damage control te doen: tant pis, et alors? Als klant ben je er niet mee gebaat als er rotte appels zijn dus die moeten er uit.

Omgekeerd: als er klokkenluiders zijn bij de Telenet medewerkers, dan nemen wij die in bescherming en dan vrijwaren wij hun anonimiteit tov de werkgever.
Caey schreef:Er wordt al sinds jaar en dag verkondigd door telefoonoperatoren dat het analoge signaal van de tv zal verdwijnen en je dus een telenet tv abonnement moet nemen als je nog tv wilt zien.
FOUT!
Dat gaat enkel over terrestrische tv. Antenne.
De analoge cutoff op de kabel zal maar véél later zijn. 2020, 2030, 2040, wie zal het zeggen?
Caey schreef: En het enige antwoord was dat Telenet werkt met externen en niet verantwoordelijk is.
Je spreekt in raadsels. Ik heb het gevoel dat je het over iets concreet hebt maar je laat me raden naar wat. Ik ben daar slecht in. Meer info aub!
Caey schreef:voor de rest hebben ze vooral kritiek gehad op geendatalimiet.be en een forum opgericht.
De een noemt dat een gezellig clubje de ander een klantenvereniging...
Ongefundeerde en onjuiste kritiek zonder argumenten. Ik ga er dan ook niet op in.

@UB mods: gelieve deze topic in de gaten te houden. Indien nodig, verwijs dan door naar het Tik-forum alwaar de "discussie" verder gezet kan worden. Ik denk niet dat het UB forum gebaat is met welles-nietes topics.
ik000ike schreef:met andere woorden er is totaal niet over gesproken tussen tik en tn over meer data of speed anders had je zelf kunnen uitmaken of de info juist was of niet
Daar gaat het niet over in deze topic. Je trekt voorbarige conclusies.
Ik ga in deze topic niet vertellen wat er tussen Tik en TN gezegd is, want dat is hier OFF TOPIC!!! Deze topic gaat over het gerucht dat verspreid wordt door proximusboyke.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik volg het met argusogen Afbeelding.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

ik000ike schreef:
deej schreef: DOCSIS 3.0 is trouwens niet voor de eerstkomende 2 jaar dus euh ik denk niet dat je op veel zal mogen rekenen. De limieten worden vooral in place gehouden omdat - zoals hierboven al uit de doeken is gedaan - het netwerk van Telenet lokaal gewoon niet goed genoeg is.
telenet zat nog op DOCSIS 1.1 en wordt nu 2.0 vermoed ik
Zat? Zit nog steeds. Docsis 2.0 gaan ze gelijk overslaan, en direct Docsis3.0 tegen het einde van het jaar, hun Mach3.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

localhost schreef:@UB mods: gelieve deze topic in de gaten te houden.
Slotje? :twisted:
KK
Elite Poster
Elite Poster

Vanop het Tik forum:
Robby schreef:Om meteen duidelijkheid te verschaffen (geheimdoenerij is helemaal niet nodig): er werd geen sluitend antwoord gegeven op een eventuele gelijkstelling met de Turbo-ex-UPC-abo's, noch voor enige andere verhoging.
Er verandert dus NIKS. Tik heeft zijn reputatie van waardeloos clubje weer alle eer aangedaan :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Nounou, waardeloos ;)

Zoals daaronder gezegd, het zou dom zijn van Telenet om de concurentie al enige info te geven he, aleeja, als we nog geloven dat Telenet Belgacom eigenlijk nog beconcureert.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Het ging er toch hard aan toe gaan op de vergadering? Want dat ex UPC klanten voor minder geld betere voorwaarden kregen kon volgens Tik echt niet.
Maar nu blijkt het toch wel weer te kunnen, ze hebben zich dus zoals gewoonlijk weer met een dode mus laten afschepen.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

goh, wat een verrassing :cry:

LOL
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

KK schreef:Er verandert dus NIKS. Tik heeft zijn reputatie van waardeloos clubje weer alle eer aangedaan :lol:
TIK heeft toch niet met de startpost te maken?
Het verhaal dat UPC-klanten er op achteruitgaan met de nieuwe voorwaarden en het 2 maten en 2 gewichten-probleem is een andere discussie.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

@UB mods: gelieve deze topic in de gaten te houden. Indien nodig, verwijs dan door naar het Tik-forum alwaar de "discussie" verder gezet kan worden. Ik denk niet dat het UB forum gebaat is met welles-nietes topics.
Ik volg het met argusogen
Ehm... Met alle respect, maar reageren op een topic, paar keer 'fout!' roepen en dan proberen kritiek op TIK te censureren onder het motto 'ik denk niet dat UB gebaat is bij een welles-nietes spelletje', dat vind ik persoonlijk ver gaan, zeker als het iemand van TIK zelf is die plots het 'nietes' gedeelte voor zijn/haar rekening neemt. Open laten staan deze topic! Of ik open er een nieuwe :)

Vind het hilarisch dat van de moment dat er iets van kritiek op TIK gegeven wordt, TIK members als de kippen er bij zijn om het te ontkrachten. Terwijl er vaak terechte kritiek staat, en zeker tav het geval UPC. Ik hoor ook niets meer over 'die vergadering waar het ging stuiven'. En het opsporen van 'helpdeskmedewerkers die foute informatie doorgeven', is iets waar mijn haren van overeind gaan staan! Als ik hoor dat dit is om te coachen, denk ik: 3 keer zoiets coachen en dan zal Telenet zijn helpdeskmedewerker wel de deur wijzen... *brr*

On topic: Telenet gaat nooit een abbo aan UPC klanten voor 65gb aanbieden, als ze per 10/12/2007 al hun limieten optrekken naar +75GB. Met alle respect proxiboyke, maar je bewering kan gewoon niet waar zijn. Telenet zou heus niet zo stom zijn dat ALS ze dat al overwegen, ze dan de huidige UPC klanten 'maar' 65gb geven, waardoor het merendeel andere oorden opzoekt. Telenet is een bedrijf met vele minpunten, maar marketingwise zit het plaatje goed in elkaar hoor.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Goendi schreef:Ehm... Met alle respect, maar reageren op een topic, paar keer 'fout!' roepen en dan proberen kritiek op TIK te censureren...
Ik censureer niks, ik zeg enkel maar dat ik uitkijk dat er niet met modder gegooid gaat worden, want als Localhost in de verdediging gaat, gaan mensen dat mogelijk gebruiken om daar op in te gaan, en dan wijken we te fel af :). TIK is een consumentenvereniging, en de werkelijke daadkracht/mandaad is afhankelijk van de goodwill van de bedrijven, helaas, en niet een hogergeplaatst orgaan. In principe is zelfs de ombudsman telecom beperkt tot een dergelijke rol :(.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

KK schreef:Het ging er toch hard aan toe gaan op de vergadering? Want dat ex UPC klanten voor minder geld betere voorwaarden kregen kon volgens Tik echt niet.
Vandaar dat het UPC topic reeds na 15 minuten vergaderen afgesloten was :!:

Localhost was zelfs te laat en heeft het reeds moeten missen 8)
KK
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Vandaar dat het UPC topic reeds na 15 minuten vergaderen afgesloten was :!:
Inderdaad, zeer triestig. Veel harde woorden op hun forum en website, maar op de vergadering hun mond niet durven open trekken.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Xi schreef:Lengte van coax is groter wat een aantal frequenties onbruikbaar maakt.
Telenet zit in veel gemeenten met oude kabels die roesten en rotten wat nefast is voor helderheid van signalen.
Er zit veel tv op die telkens brokken van was hget nu 6 of 8 MHz krijgen.
Die zenders zitten er nog eens op maar dan digitaal.

En dan zitten er meestal nog eens een stuk of 500 klanten op voor internet en telefonie, veel blijft er dan niet meer over om aan een individuele klant te geven.
Allemaal correct , maar , ...

Zoals hier , meer distributie versterkers plaatsen , alle taps , leq's , conectoren enz vernieuwen , en waar nodig ook de coax zelf ,die roest niet , maar trekt wel water enz waardoor die corrodeerd , en slechte contact punten maakt , wat nefast is voor een netwerk met hoge frequentie's ( 860 mhz , bij TN zal het nog meevallen op 606 mhz ). . Verklein dan ook de nodes , en je kunt zoals hier in den limburg tot meer dan 600 mbps per gezin leveren ! .

En voor de twijfelaars , nog maar eens de link : http://newsroom.cisco.com/dlls/2006/prod_053006b.html

"It's an appropriate illustration of Interkabel's pioneering spirit that Interkabel will be one of the first European users of Cisco's new wideband protocol for DOCSIS® technology, a forerunner of the EuroDOCSIS 3.0 standard," said Luc Vanbecelaere, service provider business development manager for Cisco Systems Belgium. "This technology makes speeds in excess of 600 Mbps to a single household possible. In concrete terms, that means 100 times the current bandwidth. This enormous increase in bandwidth will help Interkabel to provide a range of new and exciting broadband services."
Laatst gewijzigd door dopke 20 nov 2007, 18:02, in totaal 1 gewijzigd.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Allé zeg de traagste provincie heeft de snelste kabel :lol:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

deej schreef:Allé zeg de traagste provincie heeft de snelste kabel :lol:
Liever wat trager dan in de prehistorie blijven steken 8) .
proxiboyke
Pro Member
Pro Member

zeg localhost wie denkte gij wel dagge zijt !!!
ik verspreid niets !!!!
deze info werd me telefonisch meegegeven.
Ik wil U gerust mijn gsmnr geven, normaal moet telenet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gemakkelijk kunnen weten bij wie ik ben terechtgekomen en wie me deze info heeft gegeven
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik kan enkel maar zeggen dat de klantendienst mij ongeveer hetzelfde beloofd heeft op Di 07 Aug 2008 nav mijn opzeg, erewoord.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

proxiboyke schreef:zeg localhost wie denkte gij wel dagge zijt !!!
ik verspreid niets !!!!
Ik wil U gerust mijn gsmnr geven, normaal moet telenet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gemakkelijk kunnen weten bij wie ik ben terechtgekomen en wie me deze info heeft gegeven
Mja, "spectaculair" stijgen is enorm subjectief eh. Is dat tov de markt, of tov hun eigen producten?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

meon schreef:Mja, "spectaculair" stijgen is enorm subjectief eh. Is dat tov de markt, of tov hun eigen producten?
Er werd érg concreet verteld dat ze Dommel zouden verslaan qua datalimiet.. :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid

cloink schreef:
meon schreef:Mja, "spectaculair" stijgen is enorm subjectief eh. Is dat tov de markt, of tov hun eigen producten?
Er werd érg concreet verteld dat ze Dommel zouden verslaan qua datalimiet.. :lol:
ze hebben wel niet gezegd welk abo he ;)
Dus netconnect lite ;)
Freekje
Starter
Starter

beste wat ik telenet zie doen is alle turbo abbonementen op 65gb limiet zetten.

Dan betaal je nogaltijd 65euro voor 65gb tov 200gb voor 52euro.

Ik schakel volgende week over naar dommel en het zal al unlimited limiet mogen zijn voor ik er aan denk terug te gaan naar telenet :P ( tenzij dat dommel te onstabiel is :oops: )
Kriep
Plus Member
Plus Member

ik verspreid niets !!!!
Maak niet van uw tak jongen, wat ge hier allemaal zegt is zever in pakskes (echt waar, ik lieg daar ook niet om).
Vanaf 10/12 gaat Telenet zijn snelheden optrekken voor BasicNet en voor ComfortNet.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Kriep schreef:
ik verspreid niets !!!!
Maak niet van uw tak jongen, wat ge hier allemaal zegt is zever in pakskes (echt waar, ik lieg daar ook niet om).
Vanaf 10/12 gaat Telenet zijn snelheden optrekken voor BasicNet en voor ComfortNet.
Ja, vanaf 05 december zal Belgacom de uploadsnelheid verdubbelen naar 512 kbps, en het maandelijkse volume vergroten naar 25 GB.

Ook Telenet blijft niet achter, zij zullen tegen dan alle Docsis 1.0 modems ingeruild hebben voor Docsis 3. Ook zal het maandelijkse volume voor alle abo's verdubbelen, zo ook de uploadsnelheid...

Komaan zeg, enige bronnen? A.u.b., ik kan ook goed verzinnen ;)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Ja, vanaf 05 december zal Belgacom de uploadsnelheid verdubbelen naar 512 kbps, en het maandelijkse volume vergroten naar 25 GB.
Ik begon al te hopen toen ik het las. :cry:
Dat zou voor mij al voldoende zijn om geen alternatieven meer te willen zoeken...
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Antwoord van Telenet:
Amedee, dit is een gerucht.
Als er aanpassingen komen aan het product zullen we jullie daar als eerst=
en van inlichten.
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=97895#97895
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”