news server upgedate: nieuwe provider?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

15 threads hier :?

Iedereen terug Kazaa geïnstalleerd ofzo?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

kick schreef:15 threads hier :?

Iedereen terug Kazaa geïnstalleerd ofzo?


dernet toch ook weer veel lijntjes,alleen kon ik nix downloaden, payserver(trial) dan maar gebruikt,2lijntjes max. snelheid,met 1 lijntje net geen max. snelheid.Daar kan dommel nog iets van leren.

Alleen niets te downloaden (8GB met joost,google video en co).
8GB verbruikt op 8d.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

kick schreef:15 threads hier :?

Iedereen terug Kazaa geïnstalleerd ofzo?


ares,maar gebruik liever google:

http://opendir.berkery.nl/
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

vanaf de nieuwe nieuwsgroepen download hij na een half uur niets meer... moet afsluiten en de newsbin weer heropstarten om weer te beginnen downloaden...

Gaat sneller idd maar stabiliteit van de verbindingen :frown:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik was hier aan het downloaden , 4 lijntjes aan 60kb/s.... plots niets meer :eek:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

newsserver terug plat ?
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

Silence schreef:newsserver terug plat ?


Heb ook die indruk... zowel news als oldnews... :?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Silence schreef:newsserver terug plat ?
ziet er naar uit, rond 12H35 was het plots gedaan met de fun.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

xenne schreef:
Silence schreef:newsserver terug plat ?
ziet er naar uit, rond 12H35 was het plots gedaan met de fun.

Zojuist in één ruk al mijn news kunnen d/l. Als ik daarna enkele losstaande koppen/newsbodys wil d/l krijg ik steevast een Error 10060.
Op Enter drukken en daar komt het bericht binnenlopen. Vroeger nooit voorhad.
Zijn er nog met dergelijke verschijnsel?
Wat zou een oplossing zijn? (En wat is de oorzaak? Blijkbaar krijg ik een Time Out?).
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Hier ook van de hond zijn k...asteelheren.
Downloads starten gewoon niet, niet vanmorgen en niet nu.
Met oldnews heb ik nog geen enkele keer verbinding gekregen!!??
Komaan he zeg.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Chinaski schreef:Hier ook van de hond zijn k...asteelheren.
Downloads starten gewoon niet, niet vanmorgen en niet nu.
Met oldnews heb ik nog geen enkele keer verbinding gekregen!!??
Komaan he zeg.



Hier geen probleem ff voor test iets gestart met zowel dommel news als old news telkens kreeg ik 4 lijnen snelheid 250kb/s
Afbeelding
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

Dit zijn willekeurige momenten in newsbin op maandagmorgen ,grabbit geeft t zelfde beeld. Dit is begonnnen na de "update" . Het heeft niks met het moment van de dag te maken ,heel soms lukt het om te connecten.
Geen probleem met payserver.

[11:09:02] MODULE=NNTPServerWorker, MSG=Failed to contact Server: oldnew.dommel.be - Will retry eventually

[11:10:02] MODULE=SocketAddress, MSG=Error: Unable to find Host oldnew.dommel.be Error Code: 11004:234

[11:10:59] MODULE=NNTPServerWorker, MSG=Failed to contact Server: dommel - Will retry eventually

[11:11:23] MODULE=InterSocket, MSG=Error: Connection Failed, Host: news.dommel.be Error Code: 10060:444
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb vannacht zonder problemen gedownload.

vanmorgen begin ik weer, alles loopt goed. haal binnen wat ik wil. stop dan fkes.

maar een kwartierke geleden wou ik weer iets downloaden hij weigert te connecteren:

Code: Selecteer alles

19/11/2007 11:28:09 Unable to connect / authenticate  server: DOMMEL @ news.dommel.be (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ondertussen is oldnews hier wel in gang geschoten. de nieuwe server blijft dienst weigeren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

franjo schreef:oldnew.dommel.be


Misschien oldnewS.dommel.be proberen? :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

bedankt ! wat stom , maar dat lost in ieder geval iets op , de verbinding blijft moeizaam , nu 4 lijntjes naar news.dommel.be, maar dat kan zo weer ophouden ,we hopen dat t binnenkort beter gaat.
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

Ik vermoed dat ze nog met wat kinderziektes zitten, ik ga dus voorlopig nog wat geduld oefenen, had vrijdag laatst een hele goede ervaring... afwachten dus.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ben nu files van 194 dagen aan het binnen trekken, gaat goed met de nieuwe server, beetje vreemd want ik dacht dat die maar retentie had van 100 dagen. ik haal wel maar 4 lijntjes van 60kb/s, dus gemiddeld zo'n 240kb/s. is wel beter dan voor de upgrade
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

xenne schreef:ben nu files van 194 dagen aan het binnen trekken, gaat goed met de nieuwe server, beetje vreemd want ik dacht dat die maar retentie had van 100 dagen. ik haal wel maar 4 lijntjes van 60kb/s, dus gemiddeld zo'n 240kb/s. is wel beter dan voor de upgrade

keep us informed...

Ik gebruik nog ff een payserver (trial), werken beide servers goed? welke snelheid hebben ze appart/samen? werken ze samen?
Hoe zit het met de compleetheid, geen beschadigde bestanden meer?
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

laurens7 schreef:keep us informed...

Ik gebruik nog ff een payserver (trial), werken beide servers goed? welke snelheid hebben ze appart/samen? werken ze samen?
Hoe zit het met de compleetheid, geen beschadigde bestanden meer?


Idem xenne, niet super, maar wel goed.

Wat de compleetheid betreft: ik heb tot nog toe geen enkele incomplete, met uitzondering van wanneer ik een disconnect heb (meestal rond 13u00).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

laurens7 schreef:werken beide servers goed? welke snelheid hebben ze appart/samen? werken ze samen?
Hoe zit het met de compleetheid, geen beschadigde bestanden meer?


ze werken hier nooit samen. oldnews heeft nog maar 1 keer connectie gemaakt en dat was toen de andere het liet afweten, en die haalde toen dezelfde snelheid als de andere, dus 4 lijntjes aan zo'n 60kb/s, dus niet genoeg voor maximum uit de verbinding te halen (zonder hulp). dat niet kunnen connecteren lijkt wel een regelmatig terugkomend probleem te zijn, vooral rond de middag heb ik daar precies last van. heb geen last meer gehad van beschadigde bestanden.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

Qbe schreef:

Code: Selecteer alles

15/11/2007 23:13:09 Unable to connect / authenticate  server: news.dommel.be @ news.dommel.be (Unable to connect (Error: 10061 - "Connection refused").).


Ben ik de enige dan? 0_o


hier gaat toch ook nog ni zoals ze beloofde. 2 lijntjes, en veel ondermaatste downoad...
mss gewoon nog afwachten,...[/quote]

Bij mij is het net hetzelfde. Al zeker 4 dagen praktisch geen snelheid behaald en ondertussen al een ticket aangemaakt. Maar nog steeds geen reply van dommel zelf :?
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

"antwoord" van dommel:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De newsserver dienst die wij voorzien is een service die u

gratis wordt aangeboden en deze service wordt aldus geleverd "as is".

Zodoende wordt hier dus ook geen verdere support op geleverd.

Indien u nood heeft aan een stabiele newsserver, raden we u

aan een payserver aan te schaffen. Dit kan via verschillende aanbieders ]op het internet.


Dit staat bij netconnect op de dommel site:

nieuwsserver (nntp), binaries incl.
• tot 1024/256 kbit/sec na 75 gb download
• happy hours: downloadverkeer tussen 01.00 en 13.00 uur telt maar voor 50% mee in uw verbruiksmeter!

vanaf 34.95 euro/maand incl. btw


en dit in de faq:

zijn alle nieuwsgroepen beschikbaar of is een payserver nog vereist?

alle nieuwsgroepen zijn beschikbaar. er is geen payserver vereist, tenzij u meer wil downloaden dan de limiet die gesteld wordt op de nieuwsgroepen.



Laten ze gewoon doen wat ze beloven en anders minder geld vragen voor hun "gratis" diensten.
Laatst gewijzigd door franjo op 20 nov 2007, 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Inderdaad, onacceptabel antwoord. Als dat hun instelling is, dat ze dan maar héél snel die nntp-server van hun product-pages halen. Want ermee adverteren = supporteren gvd ! :evil:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Toch ongelofelijk he... Ze krijgen al veel meer waar voor hun geld, maar klagen steen dood omdat een service die 95% van de belgische internet markt niet krijgt niet goed werkt.

Als je toch zo graag download van usenet neem dan een pay-server. Afhankelijk van je verbruik ben je tussen de 2€ en de 10€ per maand kwijt ;)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

L-army schreef:Toch ongelofelijk he... Ze krijgen al veel meer waar voor hun geld, maar klagen steen dood omdat een service die 95% van de belgische internet markt niet krijgt niet goed werkt.

Dat is naast de kwestie. Als je ermee uitpakt op je website, dan zorg je ook maar dat het goed werkt.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

L-army schreef:Toch ongelofelijk he... Ze krijgen al veel meer waar voor hun geld, maar klagen steen dood omdat een service die 95% van de belgische internet markt niet krijgt niet goed werkt.

Als je toch zo graag download van usenet neem dan een pay-server. Afhankelijk van je verbruik ben je tussen de 2€ en de 10€ per maand kwijt ;)


Heb ik natuurlijk al lang,´t is ook niet zo´n ramp, maar waar het om gaat is dat Dommel iets beloofd en dan te vlug alles af/aan/om stelt ,wat erg veel tijd bij de klanten en Dommel kost . Is nu al de 2e keer sinds ik bij Dommel zit dat een omstelling van de nieuwsserver ZEER moeizaam gaat en de boel weken in de war gooit, Ze hoeven het niet aan te bieden maar als je het dan wel doet,en daarom zit ik en ik denk velen met mij ,bij Dommel, doe t dan goed en kom niet met praatjes over gratis .
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Iedereen moet maar een payserver nemen en massaal downloaden zo kost dit hen veel geld en dan zullen ze wel weer investeren in hun eigen newsserver.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Iedereen moet maar een payserver nemen en massaal downloaden zo kost dit hen veel geld en dan zullen ze wel weer investeren in hun eigen newsserver.


of ze stoppen gewoon met internet aanbieden :?

Vind het toch maar een kromme opmerking

Ben zelf wel van het principe: als ze reclame maken met iets, moeten ze maken dat het werkt.
Maar zo'n opmerkingen (en daden) helpen de zaak echt niet vooruit
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

ljd schreef:Iedereen moet maar een payserver nemen en massaal downloaden zo kost dit hen veel geld en dan zullen ze wel weer investeren in hun eigen newsserver.


Wat voor redenering is dat nu.. :roll:

Nee, dan halen ze de binaries uit de newsserver. Net zoals BGC en TN hebben gedaan.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Burny schreef:
ljd schreef:Iedereen moet maar een payserver nemen en massaal downloaden zo kost dit hen veel geld en dan zullen ze wel weer investeren in hun eigen newsserver.


Wat voor redenering is dat nu.. :roll:

Nee, dan halen ze de binaries uit de newsserver. Net zoals BGC en TN hebben gedaan.


Mmh waar slaat dit nu op. Als je payserver neemt betekent dat je niet de nieuwsserver dommel gebruikt. Dus veel kunnen ze er niet aan doen
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

ljd schreef:
Burny schreef:
ljd schreef:Iedereen moet maar een payserver nemen en massaal downloaden zo kost dit hen veel geld en dan zullen ze wel weer investeren in hun eigen newsserver.


Wat voor redenering is dat nu.. :roll:

Nee, dan halen ze de binaries uit de newsserver. Net zoals BGC en TN hebben gedaan.


Mmh waar slaat dit nu op. Als je payserver neemt betekent dat je niet de nieuwsserver dommel gebruikt. Dus veel kunnen ze er niet aan doen


Mijn excuses, ik was te snel. Ik had over 'payserver' gelezen. Maar dan nog, het % van de klanten die daadwerkelijk een payserver nemen ligt toch erg laag.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

L-army schreef:Toch ongelofelijk he... Ze krijgen al veel meer waar voor hun geld, maar klagen steen dood omdat een service die 95% van de belgische internet markt niet krijgt niet goed werkt.


Bull.. bij veel mensen is deze (gratis) dienst één van de redenen die de overstap naar Dommel interessant maken. En met al die positieve mededelingen hieromtrent (op hun crm) creëer je hoedanook verwachtingen, die vooralsnog niet ingelost worden.
Ik heb nog steeds geen moment spijt gehad van mijn overstap, ben voor de rest tevreden over Dommel, en vertrouw erop dat ook deze 'problemen' spoedig zullen opgelost raken.
:wink:
Black is the colour of my true love's hair
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

Ik heb ook een payserver en als filler gebruik ik de dommelserver....zou iedereen moeten doen vind ik dan geraak die server minder overbelast.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tarzan1990 schreef:Ik heb ook een payserver en als filler gebruik ik de dommelserver....zou iedereen moeten doen vind ik dan geraak die server minder overbelast.
moeten ? ze promoten het als volwaardige newsserver hé, dus mensen verwachten dat ze geen payserver meer nodig gaan hebben. daar zit hem het probleem
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die binaries is net waarom ik twijfel NIET naar dommel over te schakelen. Ik zie hier veel te veel mensen de nadruk op leggen en vrees een beetje voor de overige prestaties. Ik wil een lijn die altijd even snel of traag is, en ik wil geen dip zien omdat mensen dan massaal van de newsbin beginnen te downloaden in de happy hours...
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

ze bieden er geen ondersteuning op dus is het geen volwaardige nieuwsserver

Misschien moet ik meer die dommelserver proberen dat het zo rampzalig gesteld is
Voor mij is dit maar een bijzaak, komende van telenet waar de payserver geblokkeerd worden ivm peering,hun alom bekende nieuwsserver ???,....
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tarzan1990 schreef:ze bieden er geen ondersteuning op dus is het geen volwaardige nieuwsserver
akkoord, maar ze promoten het als volwaardige server. daar zit hem het probleem. volledig ter zijde wil ik nog melden dat ik momenteel niet geconnecteerd geraak met de dommel newsservers
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

meon schreef:Die binaries is net waarom ik twijfel NIET naar dommel over te schakelen. Ik zie hier veel te veel mensen de nadruk op leggen en vrees een beetje voor de overige prestaties. Ik wil een lijn die altijd even snel of traag is, en ik wil geen dip zien omdat mensen dan massaal van de newsbin beginnen te downloaden in de happy hours...



Goede redenering , je mag er van nemen maar niet gulzig zijn . Het is zoals je naar een eetfeestje gaat.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

snelheid is nu toch wel goed, retentie is wat minder van de nieuwe server.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”