Dit is nu al 2 dagen achtereen dat ik het merk: om 1 uur 's nachts tot 1 uus 's middags maakt mijn downloadsnelheid bij Dommel een spectaculaire duikt. Snelheid is gereduceert tot een zeer onregelmatige 5-80 kb/s!!!!! Normaal heb ik de maximale 420 kb/s. Dit is met een betaalde newsgroupprovider en het probleem is echt wel bij Dommel. Na 1 uur 's middags begint de snelheid weer goed te komen. Het ligt niet aan de newsgroupprovider. Heb ook bittorrent, ftp etc getest. Allemaal hetzelfde probleem. Ik hoop dat dit niet hun 'upgrade' is die ze gingen maken
Als er nog mensen zijn in regio Wilrijk, please check.
Dommel capaciteitsproblemen?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb zelf geen problemen ervaren.
ik heb in andere topics wel al gelezen dat bepaalde mensen met pay-servers hun max. snelheid niet meer halen bij het downloaden van usenet, wat ik vrij alarmerend vond
ik heb in andere topics wel al gelezen dat bepaalde mensen met pay-servers hun max. snelheid niet meer halen bij het downloaden van usenet, wat ik vrij alarmerend vond
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Is goed mogelijk dat ze net als een paar andere providers in Canada en USA traffic op usenet in de QoS tabel hebben gezet op het laagste niveau
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Misschien, maar dan is het toch raar dat het juist in dfe 'happy hours' gebeurd. Ik houd mijn hart vast voor volgende maand waneer de downloadlimieten weer omhoog gaan en meer mensenn vakantie hebben.Ken schreef:Is goed mogelijk dat ze net als een paar andere providers in Canada en USA traffic op usenet in de QoS tabel hebben gezet op het laagste niveau
In ieder geval: 20-30 gemiddelde is niet aanvaardbaar. Hopelijk zijn dit slechts tijdelijk bijwerkingen van hun upgrades.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
De latency van Dommel is ook maar zo & zo. Ik vermoed dat ik het me nog ga beklagen dat ik Dommel besteld heb.
Latency:
http://noc.netcore.be/cgi-bin/smokeping ... ium.Dommel
Latency:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
van waar tot waar wordt er gemeten?ditCh schreef:De latency van Dommel is ook maar zo & zo. Ik vermoed dat ik het me nog ga beklagen dat ik Dommel besteld heb.
Latency:
Mja, waarschijnlijk hangt het af waar je zit. Misschien is slechts een deel van hun infrastructuur overbelast. Ik had het hier vandaag weer aan mijne rekker. En iets na 1 uur 's middags gaat de dl van ongeloofelijk laag naar 420 Kb/s.Silence schreef:Hmm hier al heel de morgen aan 400kb aan het downloaden (usenet)
Zouden ze dat dan niet eerder buiten de happy hours doen, wanneer er nog 'teveel' prioritair surfverkeer is?Ken schreef:Is goed mogelijk dat ze net als een paar andere providers in Canada en USA traffic op usenet in de QoS tabel hebben gezet op het laagste niveau
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Hoe moet ik dit interpreteren? Wat een verschil met EDPNet...ditCh schreef:De latency van Dommel is ook maar zo & zo. Ik vermoed dat ik het me nog ga beklagen dat ik Dommel besteld heb.
Latency:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Dit heeft enkel met hosting te makendeej schreef:Hoe moet ik dit interpreteren? Wat een verschil met EDPNet...ditCh schreef:De latency van Dommel is ook maar zo & zo. Ik vermoed dat ik het me nog ga beklagen dat ik Dommel besteld heb.
Latency:
PS: Vanmiddag gingen mijn ftp verbindingen ook traag
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik dacht dat happy hours bij Dommel van 1 tot 13u waren.LoSeR schreef:ff opmerken dat sprong gebeurd voor het grootste deel buiten de happy hoursGoztow schreef:Tja, wat wil je: als iedereen tijdens de happy hours allemaal op hun maximale snelheid gaat downloaden. :-S
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Euh, hoezo? Sinds wanneer heeft latency enkel met hosting te maken? Mij lijkt het eerder een peering-probleem te zijn (binnen België). Een traceroute vanuit die netcore.be zou allicht meer duidelijkheid brengen...ljd schreef:Dit heeft enkel met hosting te maken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Code: Selecteer alles
Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. rappa-32.vip-1.bru1.benesol.be 0.0% 6 0.8 0.7 0.6 0.8 0.1
2. 85-158-208-226.powered-by.beneso 0.0% 6 0.3 0.4 0.3 0.5 0.1
3. g1-0-211.core01.bru01.atlas.coge 0.0% 6 0.5 0.5 0.4 0.8 0.2
4. belgacom.bru01.atlas.cogentco.co 0.0% 6 29.4 80.3 1.2 141.3 64.1
5. 80.84.18.136 0.0% 6 1.2 2.0 1.2 4.6 1.3
6. x-ge1.belgacom-ics.bru.schedom-e 0.0% 6 1.5 1.5 1.3 1.6 0.1
7. ge0-1.firewall-cluster.bru.sched 0.0% 6 5.1 4.8 4.3 5.3 0.4
8. luca.schedom-europe.net 0.0% 5 5.7 5.1 4.8 5.7 0.4
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Tja, zal een beetje van plaats tot plaats afhangen natuurlijk. Maar het feit dat alle andere providers wél fijne waarden halen doet natuurlijk vermoeden dat Dommel binnen België niet zo erg goede peerings heeft, hoewel de boel (gelukkig!) wel netjes binnen België blijft.
PS: euh, inderdaad, nu dat ik het nog eens bekijk: hier kan Dommel nogal weinig aan doen natuurlijk...
PS: euh, inderdaad, nu dat ik het nog eens bekijk: hier kan Dommel nogal weinig aan doen natuurlijk...
Laatst gewijzigd door cloink 19 nov 2007, 09:27, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Cogentco is een algemeen probleem: sommige van mijn gamers moeten daar ook over om op mijn servers te geraken en de tracert wijst altijd cogentco aan als schuldige voor hogere pings.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ivm met de hele capaciteitsproblematiek: blijkbaar wordt het één en ander veroorzaakt door een vertraging van drie maanden (!) in oplevering van 2 622 Mbit/s backbonelijnen door een telco. Het zou deze week in orde moeten zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
same here met een ongelimiteerde (zowel qua volume als snelheid) giganews account...Dit is nu al 2 dagen achtereen dat ik het merk: om 1 uur 's nachts tot 1 uus 's middags maakt mijn downloadsnelheid bij Dommel een spectaculaire duikt. Snelheid is gereduceert tot een zeer onregelmatige 5-80 kb/s
heeft ook helemaal niks te maken met lokatie. Op de giganews website kan je een speedtest doen die een indicatie moet geven van de connectiesnelheid met hun newsservers en die geeft consistent waarden van 3500 kbit/s en meer, ook op momenten dat de effectieve downloadsnelheid bedroevend is.