Draadloos netwerk: welke modem/router kiezen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
stefaan.deltombe
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2005, 14:40

Hi,

Ik wil een draadloos netwerk aanleggen tussen mijn desktop (XP) en laptop (Vista). Aangezien mijn huidige modem verouderd is, zou ik meteen een modem/router kopen, nl. de D-link Range booster DSL 2740B, die ik dan aan mijn desktop koppel. Deze router is geschikt voor een draadloos 802.11N netwerk (draft 1.0). Ik kies voor een Wireless-N netwerk omdat dit krachtiger is dan G en B (ik moet door een aantal muren).
Ik heb hier echter twee vragen over:
1) Mijn laptop is een 802.11G apparaat. Heeft het dan zin om te kiezen voor een Wireless-N modem? Ik ga ervan uit dat de Wireless-N modem ver genoeg reikt zodat mijn laptop, dat een 802.11G apparaat is (dus minder krachtig), geen moeite heeft om connectie te maken. Of is het de zwakste schakel die telt, m.a.w. heeft het wel zin om een Wireless-N modem te kopen als de laptop van een lager niveau is (G of B)?
2) De D-link modem-router is een draft 1.0 versie (er is nog geen erkende standaard voor Wireless N). Kan dit in de toekomst problemen geven? Als ik op internet zoek, wordt de N-standaard maar ergens in maart 2008 verwacht, maar dat vind ik nogal lang om de aankoop ervan uit te stellen.

Alvast bedankt voor de hulp.
Tego
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:14

Alle N-toestellen die je nu koopt zijn draft-"X" en normaal moet je geen problemen verwachten in de toekomst. Sowieso zal je maximaal de G-specificaties kunnen gebruiken als je PCs maar de G-klasse aankunnen. Zwakste schakel telt inderdaad.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”