Linux & Eicon

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Robbedoeske

Geachte lezers van dit bericht ;)

Is het niet erg dat er van skynet uit niet de minste support is voor adsl klanten met een eicon usb modem & linux ?

Als eicon geen drivers wil schrijven, dan is dat begrijpelijk dat skynet daar niets aan kan doen. Er is echter een oplossing dankzij www.prout.be, waar een driver kan gedownload worden. Het probleem is dat het nogal ingewikkeld is dit alles correct te installeren en te configureren.

Kan iemand met ervaring hiermee mij stap per stap uitleggen wat te doen?
Ik werk met Linux Red Hat 7.3

En btw: misschien kan het nuttig zijn mij niet te mailen maar antwoorden hier te posten. Als skynet geen hulp wil of kan verlenen (een eenvoudige pagina met een stap per stap how-to zou al veel helpen, desnoods een simpele vertaling met de howto van in die tar.gz file die je kunt downloaden) kunnen we misschien deze post als referentiepunt gebruiken?

mvg
Yoeri Lauwers
[email protected]

Als ik ècht niet online geraak met linux ga ik desnoods mijn modem inruilen voor eentje die wel werkt, en dan kunnen ze maar zien dat er geen kosten aan verbonden zijn
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Robbedoeske : eenmaal hetzelfde posten is voldoende. Ik heb op je andere post een antwoord gegeven (al vrees ik dat je er niet echt veel zal aan hebben, sorry).

Skynet en linux zijn inderdaad niet de beste maatjes. Alleen : linux'ers zijn altijd al een zelfbedruipende bende geweest. Ik dank dat Skynet zo "sympathiek" is om dat te bewijzen.

In dit geval moeten we de bal denk ik voornamelijk naar Eicon sturen, zij weigeren blijkbaar om de moeite te doen om die drivers te schrijven.

met vriendelijke groeten,

Polleke
Robbedoeske
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 okt 2002, 19:07

Polleke schreef:Hallo,
Robbedoeske : eenmaal hetzelfde posten is voldoende. Ik heb op je andere post een antwoord gegeven (al vrees ik dat je er niet echt veel zal aan hebben, sorry).


sorry, mor kwist nie waar precies te posten :)

Skynet en linux zijn inderdaad niet de beste maatjes. Alleen : linux'ers zijn altijd al een zelfbedruipende bende geweest. Ik dank dat Skynet zo "sympathiek" is om dat te bewijzen.


Nuja, ik ben op de goede weg omda ding aan de praat te krijgen...

In dit geval moeten we de bal denk ik voornamelijk naar Eicon sturen, zij weigeren blijkbaar om de moeite te doen om die drivers te schrijven.


ook waar, maar ik had toch graag een skynetpagina gezien met uitleg over die prout-drivers

anyway, als het mij gelukt is zal'k een stap per stap posten hier :)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik denk dat je best eens met Erik(ook een mod hier) in kontakt treed,
hij is een linuxman in hart en nieren geloof ik.

Kijk eens in de gebruikers lijst of je zijn Email te pakken kan krijgen,
en misschien ziet hij je boodschap wel.

Sorry but linux is not my stuf

Greetz

Weetgraag
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Robbedoeske,
Misschien kan je hier wat vinden
http://linux.adsl-bc.org/

Greetz
Weetgraag :wink:
ThaGoldfish
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2002, 10:16
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Dit is misschien de reden waarom ze geen nieuwe drivers uitbrengen:

http://www.i-data.com/news/020523/
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

yup,

er blijken problemen te zijn met het bedrijf dat die modem maakt .op de site www.prout.be staat dat je Linix usb module usb-uhci en niet uhci dat kan je controleren door een Linux shell te openen en
lsmod


daar moet dan ergens usb-uhci staan maar ik denk dat belgacom de synchronisatie parameters veranderd heeft dus die driver ja werkt die nog ? een module kan je laden met het "modprobe" commando moet je root voor zijn dus typ eerst "su" gevolgd door je root wachtwoordt ik zal daar eens achter zoeken hoe je die modem precies aan de praat krijgt je hebt een *.bin file nodig das een linux shell script maar ok ik ga het onderzoeken :mrgreen:

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

http://www.flashtux.org/index.php?lang=en

deze site beweerd drivers te hebben voor die eicon modem ik heb dieje modem ni kan u dus ook niet zeggen of de drivers daadwerkelijk werken

maar probeer het eens


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”