Hallo,
Ik had eventjes volgende opmerking:
De Belgacom decoder voor digitale televisie verbruikt als je tv kijkt 15 watt
als je je decoder in stand by zet verbruikt deze ook 15 watt?
Ik heb dit gemeten,
Wat is het nut van die standby dan?
Verder vind ik dit toestelletje nog vrij veel energieverbruikend op jaarbasis:volgens mijn berekeningen zou dit toestel jaarlijks 131 kwh verbruiken?
iemand ook die bevindingen?
Ok bij telenet merk ik dit:
Een telenet telefooninstallatie verbruikt in totaal ook ong 15 watT(24/24)
Eigenlijk haal je dan toch geen winst meer uit je telefonie omdat je je winst afgeeft aan de elektriciteitsmaatschappij?
Dan ben je toch nog beter af met een belgacom telefoonaansluiting? deze verbruikt niets?
belgacom decoder
Het zijn verborgen kosten waar de mensen niets van weten. Daarom trekken BGC en TN het zich ook niet aan.
-
- Plus Member
Blijft die hd altijd draaien? amaai zal die dan ni rap versleten zijn?Goztow schreef:In standby blijft de HDD van de BGC decoder wel draaien. Daardoor dus het blijvende energieverbruik.
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
verzuipt,.. bedoel je soms niet verbruikthoy69 schreef:het is nie dat er spanning op komt dat die wat verzuipt hé die harddisk
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Wat dacht je,.. dat hij alleen maar stroom verbruikt als hij leest of schrijft,.. goe mis zulle
15 Watt,.. is idd. wel wat veel
Ware het niet dat hij steeds een 10-tal min. nodig heeft om te intialiseren als je er power opsteekt,.. dan vloog hij hier alle dagen volledig van het net af.