ik vraag mij af of er al mensen geïnformeerd hebben bij dommel hoe een overstap van netconnect naar cityconnect in zijn werk zou gaan.
is overstappen überhaupt mogelijk tijdens het eerste jaar van uw contract? of moet je dat eerste jaar gewoon uitzitten?
moet je de activatie betalen?
welke stappen moet je ondernemen om over te stappen? gewoon bestellen via de site of is er een andere weg voor bestaande klanten die willen overgaan naar een andere formule?
kan dit met behoud van email/website en zonder downtime?
graag info als iemand die al zou hebben.
mvg
xenne
overstap netconnect --> cityconnect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
..en welke router je dan best neemt. ik heb nu een Philips SNA6500 en deze ondersteunt als ik het goed voorheb enkel de standaard ADSL2+ standaard die tot 1Mbps upload gaat. zou in dat geval opteren voor een die annex M ondersteunt en de volle 3Mpbs van cityconnect kan benutten. Ik heb er wel een paar gevonden maar niet echt gebruikerservaringen...
-
- Plus Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
ik had *exact* dezelfde vragen en heb hierover een mailtje gestuurd naar het dommel sales departement:
Dit was het antwoord dat ik kreeg:Beste,
ik heb momenteel een netconnect abo, en ben zeer geïnteresseerd om over te schakelen op cityconnect plus (volgens de check op de site is dit voor mij beschikbaar).
Enkele vragen hierover:
- zal ik als bestaande klant de activatiekost moeten betalen?
- kan ik op 15/11 gewoon een bestelling indienen vanop de dommel site, of moeten bestaande klanten een andere procedure volgen?
- moet ik wachten tot het eerste jaar van mijn contract verlopen is alvorens ik kan overschakelen?
mvg
conclusie: voor bestaande klanten dit jaar geen cityconnect??Geachte,
Aangezien het produkt nog niet beschikbaar is, is migratie momenteel zeker nog niet mogelijk.
Ergens begin volgend jaar zal deze optie beschikbaar worden.
De aanpassingskost komt overeen met de activatiekost van de nieuwe account.
Met vriendelijke groeten,
Meilleures salutations,
Best regards,
dommel.com sales dept
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bedankt TylerDurden! jammer genoeg is het antwoord van dommel nogal onduidelijk
produkt beschikbaar vanaf 15/11? overstappen maar mogelijk vanaf 2008, is het dat wat ze willen zeggen???
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
idd xenne, vrij onduidelijk antwoord. jouw interpretatie is ook de mijne...
ofwel dachten ze dat ik in gent woon of zo, ik heb nochtans vermeld dat de bechikbaarheidscheck op de site aangeeft dat ik momenteel aansluitbaar ben.
hopelijk scheppen ze snel klaarheid over wanneer die "ergens" begin volgend jaar dan wel gaat plaatsvinden.
mijn eerste jaar dommel zit er over een maand op, misschien dat ik dus beter mijn bestaande contract opzeg en een nieuw aanvraag, activatiekosten moeten toch sowieso betaald worden.
ofwel dachten ze dat ik in gent woon of zo, ik heb nochtans vermeld dat de bechikbaarheidscheck op de site aangeeft dat ik momenteel aansluitbaar ben.
hopelijk scheppen ze snel klaarheid over wanneer die "ergens" begin volgend jaar dan wel gaat plaatsvinden.
mijn eerste jaar dommel zit er over een maand op, misschien dat ik dus beter mijn bestaande contract opzeg en een nieuw aanvraag, activatiekosten moeten toch sowieso betaald worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Mogelijk is ook dat ze eerst de nieuwe klanten gaan aansluiten in Leuven (je weet wel de beoogde UPC klanten ) en dan de bestaande klanten ergens begin 2008 ?
Om de voormalige klanten van UPC in en rond Leuven een alternatief voor Telenet aan te bieden, wil internetprovider Dommel zijn plaatselijke ADSL2+-netwerk verder uitbreiden.
Bron: ZDNet
http://zdnet.be/news.cfm?id=75696
Om de voormalige klanten van UPC in en rond Leuven een alternatief voor Telenet aan te bieden, wil internetprovider Dommel zijn plaatselijke ADSL2+-netwerk verder uitbreiden.
Bron: ZDNet
http://zdnet.be/news.cfm?id=75696
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb de vraag eens aan Dommel zelf gesteld en:
1) Je moet je jaar niet uit doen, vanaf 01/01/2008 kan je overstappen naar Cityconnect
2) Activatiekost blijft verschuldigd
3) Overstap is via een button in de webpagina (komt nog)
4) website blijft behouden en downtime zal minimaal zijn (men versteekt je van Belgacom DSLAM naar Domel DSLAM hé)
Greetz,
deej
1) Je moet je jaar niet uit doen, vanaf 01/01/2008 kan je overstappen naar Cityconnect
2) Activatiekost blijft verschuldigd
3) Overstap is via een button in de webpagina (komt nog)
4) website blijft behouden en downtime zal minimaal zijn (men versteekt je van Belgacom DSLAM naar Domel DSLAM hé)
Greetz,
deej
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dat zijn duidelijke antwoorden deej, bedankt daarvoor ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect