Link site met speedtouch firmware?

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
poekie68
Pro Member
Pro Member

Hoi,

Weet er nog iemand de link naar de site met zowat alle mogelijke versies van provider onafhankelijke firmware voor speedouch modems?
Ik heb al de hele groep doorzocht maar vind het niet.

Nu ik van Tele2 af ben (weer bij BGC mét behoud van nummer), wil ik mijn Tele2 modem resetten en provider onafhankelijke firmware installeren.

Alvast bedankt!
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

poekie68
Pro Member
Pro Member

bedankt, maar het is niet die site. Het is een onafhankelijke site die alle mogelijke versies bevat.
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 53 keer

Als je de firmware zoekt voor een speedtouch 706, de standaard modem van Tele2. Ik heb ooit firmware daarvoor gehaald op de site van www.speedlinqsupport.nl. Voor alle duidelijkheid, firmware. Geen instellingen. Deze firmware doet het zeer goed.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
poekie68
Pro Member
Pro Member

Het is nog niet de site die ik zoek, maar toch bedankt!
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Ook ik heb een speedtouch modem die firmware bevatte met een belgacom-tintje. Maw ... beperkte mogelijkheden. Ik ben dan ook eens op de site gebotst die jij bedoelt maar kan ze in de verste verte niet meer terugvinden.

Maar, 't principe is eenvoudig als ik het mij goed herinner. Download op de speedtouch-site de juiste firmware (overeenkomstig de modem-versie die jij hebt). Let daarbij op voor Annex A en Annex B. Ik dacht dat je Annex A moet hebben. Some-one correct me if I'm wrong.

Daarna schakel je de modem uit, en verbind hem rechtstreeks met de PC. Vervolgens volg je deze stappen:
1) Hou met een balpen of paperclip de reset-button van de modem ingedrukt, schakel de modem in en wacht tot de Power&Ethernet LEDS gaan knipperen (afwisselend oranje/rood en groen). Dan mag je de reset loslaten.
2) Start nu onmiddelijk de firmware updater die je van de speedtouch-site gedownload hebt.
3) Met de URL http://speedtouch.lan kan je nu de webinterface van de modem oproepen. Userid is Administrator, paswoord is leeg. Je kan nu de modem-setup uitvoeren.

Let er tijdens deze procedure op dat je de modem niet uitzet. En natuurlijk blijven alle risico's voor eigen rekening.
Chewie
Member
Member

je kunt ook eens hier kijken http://www.speedtouch.net.nz/modems.htm
poekie68
Pro Member
Pro Member

Ik heb de site weer gevonden, na lang zoeken:

http://mirror.opensourcehub.com/pub/speedtouch/routers/

Toch bedankt voor de hulp!

Toch een waarschuwing: pas op met het upgraden van je modem met de nieuwste versie firmware. Het kan zijn dat hij niet meer werkt met Tele2 en bij de helpdesk kan je dan niet meer terecht (zoals reeds zeer uitvoerig bediscussieerd in dit forum).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Provider
Te Koop forum

t'Is maar ter informatie:

716_Upgrade_R62H5_sip van speedtouch.nl werkt perfect op m'n 716 zoals in de post "Tele2 VOiP Settings Gezocht" te lezen valt.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”