ADSL2FIT boerenbedrog....

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Wel wel wel de isp die reclame maakt met servers draaien en 'onbeperkt' downloaden........

ik had dus m'n skynet abo opgezegd om naar deze "veelbelovende" (vooral dat laatste is wel goed) isp te gaan, ik draai een ircserver en ja er is 'veel' up en download (mocht dit er niet zijn nam ik een 56K).

Nu sinds vanmorgen kan ik niets deftig meer doen, wat blijkt

servers draaien voor 3e (staat ondertussen ook op hun site) mag dus niet

dus.... ik kan nu enkel deftig surfen en mailen en heb NIETS meer aan mijn verbinding, + opzeggen = GANS het jaar afbetalen zo staat in de overeenkomst die ik nergens terugvind. bon ik ben niet van plan het jaar uit te doen en evenmin om het uit te betalen.

wat kan ik hier aan doen? wat kunnen zij doen als weiger te betalen voor diensten die ik niet heb....

graag een beetje hulp aub.

I WANT SKYNET BAAAAAAAAACK daar werd alles door de vingers gezien zolang er maar poen op tafel lag.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

bij skynet mag je ook geen servers draaien, het staat in de voorwaarden van a2f dat hje geen servers voor 3en mag draaien, als je deftig kan surfen en mailsen, waarom zou je dan terug naar skynet gaan?
daar is dat ook het enige dat mag
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

wees gerust dat skynet het oogluikend toelaat,...
daar heb ik bijna 1 jaar servers gedraaid en nooooooit geen problemen na 2 maand a2f heb ik het zitten...

heb jij soms de url naar hun 'overeenkomst' ? ik wil die wel eens lezen.

+ ik wil ook eens de wettelijke kant van de zaak bekijken,...
ik heb nl geen bewij dat de 'overeenkomst' niet veranderd is aangezien die niet op het door mij getekende contract staat en enkel online beschikbaar is.
Fr3aK

Wtf heb jij een IRC-server voor nodig, om met vrienden te praten ?
Er zijn zoveel IRC-servers tzou redelijk dom zijn dache er ene draait voor 10 man ofzo ? En dan nog, je mag niet alles he anders zou het wel mooi zijn :o

Greetz
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb zo de indruk dat de meeste klanten van A2F op dit ogenblik op springen staan (niet zonder reden!)... toch wil ik nog even zeggen dat zij (en andere ISP's die nu ook met hetzelfde probleem zitten trouwens) problemen hebben en dat er hard aan gewerkt wordt.
Hopelijk komt alles snel in orde want wat we nu zien is niet het normale A2F, het is een A2F met problemen waaraan het zelf geen schuld heeft (-> scarlet).
Ik weet dat velen momenteel overkoken (en om eerlijk te zijn, ik zou het ook doen, ik zou zelfs niets meer hebben om over te laten overkoken), maar deze mensen raad ik aan toch nog even op de tanden te bijten en hun woede niet te uiten richting A2F (je mag er zeker van zijn dat de mensen van A2F hun klanten graag happy zien en ze ook zo houden, zij koken nu misschien ook over omdat scarlet het niet in orde krijgt)...

Back on topic, ivm die wettelijke toestanden kan ik je spijtig genoeg niet helpen :(
Misschien stond er ergens in het contract dat je accoord ging met de gebruiksovereenkomst en dat je die gelezen had... en als jij dan tekent zonder dat te lezen (ook al heb je ze niet gekregen), dan is dat je eigen fout (nooit iets tekenen zonder alles te lezen!)
NuKeM
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

't komt er hem niet op neer om 'alles' te mogen. het komt erop neer dat a2f uitpakte met 'servers draaien en onbeperkte traffiek' en tot puntje bij paaltje komt 1. caps zet 2. de poortjen die je gebruikt voor uwe server blokt. daar waar het bij skynet theoretisch niet mag zet a2f dit ook om in de praktijk. volgens de uitleg op hun website mocht je dus servers draaien en dat zonder limieten ...

Ik wil daar gratis verkassen en terug naar skynet en terug braaf mijn optieblokken bestellen en weten dat skynet zo geen laffe dingen doet, anders hadden ze dit toen zeker gedaan!

waar kan ik die overeenkomst trouwens vinden.

btw uit de brochure algemeen op de homepage van webvisie staan enkel maar eeh gelimiteerde 'producten' heel hoopgevend naar de toekomst toe.

de zogenaamde overeenkomst vind ik trouwens nergens :roll: goed verstopt? of kijk ik er over...
Laatst gewijzigd door Heronic 20 okt 2003, 18:40, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik wist niet dat ze bij A2F poorten sloten :?

Btw even uit hun faq gehaald:
Mag ik servers draaien achter mijn abonnement?
Ja, achter elke aansluiting mag u een of meerdere servers plaatsen voor eigen gebruik.

Mag ik diensten verkopen op servers die ik lokaal draai?
Neen, u mag geen diensten leveren aan derden via uw ADSL2FIT-aansluiting. Al deze abonnement zijn bedoeld om u internet-connectie te verschaffen, hosting-diensten zijn niet toegelaten.

Mag ik websites hosten op mijn verbinding?
Ja, u mag uw persoonlijke of bedrijfswebsite hosten op uw verbinding. U mag echter geen websites of andere diensten voor derden hosten op uw verbinding.

Ik verhuur studentenkamers/hotelkamers, mag ik de kosten doorrekenen?
Ja, onze abonnementen zijn voorzien om de mensen toegang tot het internet te verschaffen. Het is logisch dat u als verhuurder deze kost aan uw huurders doorrekent.

Ik ben lid van een non-profit-vereniging/vzw, mag ik de website/mailserver hosten?
Neen, het hosten van diensten voor derden is niet toegestaan.

en specifiek ivm poorten sluiten:
Staan bij ADSL2FIT alle poorten open?
Inderdaad, alle poorten staan open. Er wordt geen filtering toegepast, u bent vrij om van alle internet-toepassing gebruik te maken.

Wie heeft er nu gelijk ivm dat poorten sluiten?
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heronic,

Je hebt geen poot om op te staan. Als je nu even nadenkt, weet je toch zo, dat je op zo geen abonnemenet winst mag maken of services voor derden mag draaien.. dat mag trouwens nergens. En ja als ze erover vallen, dan hebt ge zeker prijs. Bij de ene vallen ze er misschien niet zo snel over als bij de andere, maar dat mag nergens.
Services draaien voor anderen doe je op een colocated of dedicated server ofwel op een PRO line of iets dergelijks, waar je afspraak hebt met de ISP dat dit mag.

Op de site staat duidelijk dat:

Mag ik servers draaien achter mijn abonnement?
Ja, achter elke aansluiting mag u een of meerdere servers plaatsen voor eigen gebruik.
Mag ik diensten verkopen op servers die ik lokaal draai?
Neen, u mag geen diensten leveren aan derden via uw ADSL2FIT-aansluiting. Al deze abonnement zijn bedoeld om u internet-connectie te verschaffen, hosting-diensten zijn niet toegelaten.

Ik moet wel zeggen dat het op hun vorige site niet zo duidelijk stond, maar volgens mij kan er niet over getwist worden. Er is steeds gezegd: voor eigen gebruik!

Nuja, de voorwaarden omtrent opstappen bij een A2F ken ik niet en vind ze ook niet direct terug, maar bij iedere ISP is het meestal zo dat hij je een jaar aan jou bindt.. en daarna per maand opzegbaar is. Is ergens wel normaal.

Nu, bij Skynet zagen ze het door de vingers? Euhm, als het geen overlast bezorgde en niet voor derden is ja,maar anders treden zij of Scarlet of andere ISP's ook op. Bij Skynet is de pakkans kleiner. Véél groter klantenbestand dan A2F.

Nu wat wil je meer dan surfen mailen, downloaden, persoonlijk servertje draaien? Dat is waarvoor je betaalt. Je betaalt niet om daar commerciële dingen voor te betalen.

Weigeren? Disconnecten-afsluiten en in extremis-> deurwaarders en consoorten...

Ivm die poorten, normaal staat alles open. Ze hebben die maybe bij u dichtgezet als sanctie...

Edit: wat bedoel je met caps? ivm snelheid? Dat wordt niet gedaan. A2F heeft probs door Scarlet. Zie andere topics. Ivm contract voorwaarden, staan niet online, wel véél info online. Die u ongelijk geeft. Maar voor dat betalen zou ik vragen dat ze u de voorwaarden faxen of mailen, en vragen op welke manier je daar akkoord bent mee gegaan.
I love it when a plan comes together!
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

1. ik draai geen commerciele servers. ik verdien dus 0,000 eurocent via m'n verbinding. Het is een hobby die ik wil ontplooien. :P
2. servers zijn ook voor 3e ja. servers voor 3e verbieden = geen servers
ken niemand die een server draait waar niemand op kan :roll: en dan weten zij ook verdomd goed dat de helft van hun klanten niet eens weet hoe een website te hosten.
3. ik veroorzaak niet meer 'overlast' dan bij skynet alleen verdiende skynet meer poen aan mij en a2f niet doordat ze 'geen limieten' hanteren wat ik ondertussen dus met een grove korrel zout neem, ik dacht dat het niet zo zou zijn maar die no limits is wel degelijk een marketing truuk.
4. poorten filteren : het zal idd als sanctie zijn, na m'n telefoons hebben ze die blijkbaar gelift dunno wat ze nog van plan zijn. maar goed moest elke isp alle bronnen van traffic willen blocken neem ik 56k daar kan ik ook mail mee ontvangen en surfen, en ik denk dat er nog velen van die mening zijn.

dit alles ruikt dus fel naar verborgen limieten !!! bereik ze en ze schakelen je uit, btw m'n verbruik komt niet van de services die ik draai !!! dat is de stok om de hond mee te slaan. :x

**edit** bon de snelheden kunnen mss wel andere oorzaken hebben.
die faq waar ik nu ongelijk zou hebben stond er niet op het moment dat ik overgestapt ben begin augustus (aanvraag datum) toen was de grote reclame nog in de trend van 'ongelimiteerd servers draaien'

een faq is geen overeenkomst, de overeenkomst zelf heb ik dus nog altijd niet gevonden.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heronic,

Er staat dat je wel persoonlijke websites mag hosten, maw dat dus ook mensen naar je website zullen mogen komen kijken. Nu, maybe dat er met die irc server iets verkeerd was.. vraag gewoon om extra uitleg... over een website doen ze zeker niet moeilijk. Het moet iets zwaarder geweest zijn.

Commercieel? je kan altijd in het zwart iets bij verdienen op hun lijntje eh..., dat kunnen zij niet weten, zij voeren enkel hun beleid.

Overlast? niemand spreekt van overlast... je hebt je gewoon blijkbaar niet aan de regels gehouden.. die afgesproken waren.. bij Skynet mag dit ook allemaal niet. Zeker geen irc server draaien...maarja, zoals ik al zei: pakkans is kleiner.

Die no-limits-> geen marketing truc, ik ken mensen die ettelijke tientallen Gb verzetten en geen sancties krijgen.

Ik vind wel dat je de zaak verdraait. Je gaat nu alles afschuiven op die limieten.. maar er zijn geen limieten en dat is zeker volgens mij niet de reden waarom ze je op de vingers hebben getikt...

Vraag naar meer uitleg en eventueel om de contract voorwaarden. Indien jij een contract getekend hebt, zonder de voorwaarden te raadplegen of er achter te vragen bij jij sowieso in fout. Jij moet zorgen dat je ze leest, niet A2F. Bij véél zaken moet je die trouwens vragen via mail...

De faq, geeft wel aan wat mag en niet mag: zijn directe vragen met directe antwoorden.. dat telt dus wel mee als info. Van in het begin is er voor zover ik weet gezegd, dat je servers mocht draaien, maar enkel voor persoonlijk gebruik.. dus..
Laatst gewijzigd door The Oddity 20 okt 2003, 19:20, in totaal 1 gewijzigd.
Gast

Geloof het of niet maar ik download ook redelijk veel (zo'n 6 gig/week) soms minder het is afhankelijk van wat ik nodig heb. En ik heb geen last van die "verborgen limieten" telenet zou me al als grootverbruiker gezien hebben. Ik persoonlijk denk dat men bij A2F wel van mening was dat er commercieel gebruik werdt gemaakt van de door jou gedraaide servers (ik denk dit slechts).Mss kan je hen eens mailen en uitleg vragen.Alsook over het snelheidsprobleem. Mensen heb wat geduld, ik weet ook het is HEEL traag zeker savonds maar er zou verbetering in komen ik heef hen nog 2 weekjes is het dan nog niet opgelost dan bel ik opnieuw en als ze dan weer zeggen van binnen zoveel weken is het opgelost vind ik dat ze een compensatie mogen geven aan hun klanten! Desnoods gratis mailboxen of webruimte ;) Dan is dit voor de klant al een teken dat men bij A2F van goede wil is. We kunenn enkel hopen dat dit probleem zeer snel zal opgelost zijn, want inderdaad het wordt zeer vervelend. Ik citeer : WebVisie biedt ADSL2FIT aan over een hightech glasvezel-netwerk. Het is de ideale formule voor gebruikers die hoge eisen stellen aan hun internetverbinding Dus het zou een zeer domme zet zijn om niet snel iets aan de snelheid te doen!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Guest, geen crossposting. Hou het probleem ivm de snelheid hier buiten. Staat reeds duidelijk in andere topic. En ivm compensatie, lees alsook daar. Indien A2F in staat van overmacht is, dan is er geen kans op compensatie. Overmacht is het zeker, want de grootste problemen vloeien verder uit problemen van Scarlet.
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Leg eens ne keer deftig uit:
-wat heeft A2F er van gezegt dat je een irc-server draait?
-wat zijn de sancties die ze hebben getrokken?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Volgens hen dient die irc server voor soort filesharing welke dus niet het geval is. (de uitleg die ik aan de telefoon kreeg)

m'n traffic komt van ftp's (kazaa suxx)

dus een server aangrijpen om traffiek mee te bestraffen....
exuseer maar wat met die 'no limits' ??????????????????????
+ het feit dat ik diezelfde traffiek had bij skynet en zij dit wel toelieten aangezien ik ervoor betaalde.......... ik spaar mij nu gewoon $ uit aan blokken waarvoor ze me dan toch nog bestraffen heel goedkoop

de sanctie was dat de irc server niet meer online te bereiken was en dat telkens ik op een ftp inlogde ik een 'incorrect login' kreeg terwijl dat niet het geval is (net getest) nogmaals m'n verbruik ligt niet hoger dan bij skynet !!!!!

waar is de tijd dat contracten nog SAMEN met de voorwaarden in tweevoud op echt papier werden ondertekend....

het feit dat je moet bedelen om een e-mail versie van de voorwaarden dat in tegenstelling tot de voorwaarden achterop het contract zoals we ze kennen van bij alle normale zaken makkelijk aan te passen is. Niet dat ze dat zomaar zouden doen :wink: *kuch* toch ben ik benieuwd naar de waarde van zo'n overeenkomst als het op verbreken aankomt. aangezien enkel zij die informatie hebben, en die niet openbaar maken dit is nog pakken slechter dan de kleine lettertjes. (daar moet je tenminste niet zelf achter vragen) mocht er iemand op de hoogte zijn van 'rechten' is alle info welkom. ik wil gewoon de waarde van een contract weten waarvan de overeenkomst op z'n minst onduidelijk en ONVOLLEDIG aangeboden wordt. Zij hebben geen overeenkomst op hun site staan zoals skynet die wel heeft + bij skynet staat de overeenkomst aan de achterzijde van het contract zodat diegene die het tekende niet moet zeggen dat hij achter de voorwaarden moet zoeken, of dat de voorwaarden veranderd zijn.
ik wil dus enkel de rechtsgeldigheid van dit contract type weten... en in hoeverre dit indien nodig te betwisten valt.

in elk geval had ik geweten wat ik nu weet was ik nooit overgestapt enne volgend jaar of mss zelfs vroeger keer ik terug naar good old skynet....
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heronic,

Indien er niets mis was en je traffic was niet hoger, mail ze dan eens en vraag eens om uitleg. Argumenteer stevig dat er geen extra traffic is buiten als men een persoonlijke website van je zou bezoeken...

Volgens mij moet er of een vergissing in het spel zijn of toch een inbreuk zijn op iets. Maar op de traffic kan dit normaal niet zijn. Daar sanctioneren ze niet op. Dus, dat kan zeker niet en als dat de reden was, zou ik ze toch even terug contacteren. Een bedrijf gaat niet zomaar hun campagne negeren.. dat zou nu, zelfmoord plegen zijn. Dus, dat geloof ik niet zomaar.

Misschien gebeurden er andere illegale zaken...via die irc server, waar er een klacht van iemand was ofzo.. you never know.. (cfr RIAA hunting on people serving files..)

Voor zover ik weet staan bij nieuwe documenten van Skynet de voorwaarden ook niet meer op de achterzijde en Skynet licht zijn klanten niet in dat de verkoopsvoorwaarden gewijzigd zijn, buiten met een héél klein linkje op de support site.. daarom dat wij dit aangekondigd hebben.

Ik weet niet in hoeverre ze verplicht zijn dat op hun site te zetten. Ik denk van niet. Het is niet aan hen om u de verkoopsvoorwaarden te doen lezen.

Ik zou hen mailen, vragen u die te mailen of faxen en vragen om gegronde uitleg ivm sanctie. Volgens mij zijn zij volledig in hun recht.. jij bent in fout als je iets getekend hebt, waar je niet van wist, wat je tekende..
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

morgen ga ik hen eens een mail sturen. en om de voorwaarden vragen alsook eens vragen waarvoor die sanctie juist was. en de eventuele 'bewijzen op tafel'
Nuf.OdLid

op je fax dat je verzonden hebt (=aanvraag A2F) staat :

- contractduur min. 1 jaar
- De klant verklaart door ondertekening van dit formulier, de producten en diensten te aanvaarden onder de voorwaarden beschreven in de algemene voorwaarden van WebVisie bvba en in de ADSL-voorwaarden zoals opgesteld door Net4All
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kleine update:

De verkoopsvoorwaarden worden binnenkort op de websites van net4all, webvisie, a2f verwacht, nu zijn ze verkrijgbaar via email!. Dus even mailen en dan krijg je de voorwaarden gereplied.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”