Overzicht verbindingstijden?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Ik kom van Skynet en ik had sinds een klein jaar geen disconnects meer. Nu ik bij Dommel ben heb ik het weer zitten. :cry:
Ik ga er wel direct bij vertellen dat ik bij Dommel aan een hoger profiel sta want ik haal 400 KB/s wat bij Skynet 220KB/s was.

Mijn vraag is of er bij Dommel ook een pagina beschikbaar is waarop je de tijden kan zien dat je ingelogd was. Bij Skynet is dit het geval en dat was toch wel handig.

Wie moet ik contacteren om mij weer op een lager profiel te zetten? BGC of Dommel? :???:

Bedankt voor alle info :wink:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Je zal dommel moeten contacteren hiervoor - je bent immers geen DSL klant bij belgacom.

Wat betreft de overzichtspagina - die hebben ze niet bij Dommel. Misschien moet je eens in je router/modem logs kijken?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Als je vroeger maar 220kb haalt moet je aan dommel vragen dat je ze op 3.3mbit profiel willen zetten ipv van 4mbit omdat je teveel disconnects hebt. Als 3.3mbit nog te hoog is zal je moeten vragen achter 2mbit
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Bedankt voor de zinvolle bijdragen. 8)

Ik heb zonet de helpdesk aan de lijn gehad ( een vriendelijke gast :wink: ) en ze hebben een ticket aangemaakt bij BGC om - wat te verwachten was - het profiel te verlagen. Dit zou in de loop van vandaag of morgen gebeuren. Hopelijk is het dan opgelost.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Volgens mij is het al gebeurd of ik moet juist weer een disconnect gehad hebben :oops:

Tue Nov 06 09:39:41 2007 Attempting to establish TCP connection with rottekop
Tue Nov 06 09:40:02 2007 TCP: connect to rottekop failed, will try again in 5 seconds
Tue Nov 06 09:40:28 2007 TCP: connect to rottekop failed, will try again in 5 seconds
Tue Nov 06 09:40:54 2007 TCP: connect to rottekop failed, will try again in 5 seconds
Tue Nov 06 09:41:21 2007 TCP: connect to rottekop failed, will try again in 5 seconds
Tue Nov 06 09:41:47 2007 TCP: connect to rottekop failed, will try again in 5 seconds
Tue Nov 06 09:42:13 2007 TCP: connect to rottekop failed, will try again in 5 seconds
Tue Nov 06 09:42:18 2007 TCP connection established with rottekop


Speedtest Userbase:

down
Your DOWNLOAD Speed:
1952 kbps or 244 KB/sec

an efficiency of ~49%

up
Your UPLOAD Speed:
256 kbps or 32 KB/sec
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kan je ergens in je modem/router je lijn statistics opvragen? Daar kan je normaal zien aan welke snelheid je modem synced.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hey rottekop :wink: weet je soms hoe ver je van de centrale zit?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

xenne schreef:hey rottekop :wink: weet je soms hoe ver je van de centrale zit?
Bij Dommel zegden ze 3.5 Km :cry:
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

devilkin schreef:Kan je ergens in je modem/router je lijn statistics opvragen? Daar kan je normaal zien aan welke snelheid je modem synced.
Ik heb er geen idee van :oops:

Eerst moet ik in de modem kunnen geraken maar gezien de ongewone opstelling zal ik daar eens moeten op zoeken. Het is namelijk zo dat in m'n firewall de gegevens zitten om verbinding te maken met Dommel en niet in m'n modem. Achter de firewall zit dan een switch waar m'n computerkes op aangesloten zijn. Ik moet dus eerst uitvissen wat het IP is van de modem voordat ik daarop kan inloggen maar die ligt hoogstwaarschijnlijk niet in de range van de firewall.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

rottekop schreef:
xenne schreef:hey rottekop :wink: weet je soms hoe ver je van de centrale zit?
Bij Dommel zegden ze 3.5 Km :cry:
ik zit zo'n beetje in jouw situatie, het verschil is dat ik op 5,2km zit en haal zo'n 320kB/s zonder disconnects. controleer zeker uw binnenbekabeling/modem/splitter etc eens.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

xenne schreef:ik zit zo'n beetje in jouw situatie, het verschil is dat ik op 5,2km zit en haal zo'n 320kB/s zonder disconnects. controleer zeker uw binnenbekabeling/modem/splitter etc eens.
Bedankt voor je reactie.

De binnenbekabeling is 6 jaar oud en is uitgevoerd met kabel van BGC. Er zijn 3 modems gebruikt geweest: 2x speedtouch 510 uit de BGC-shop ( die bij een vriend geen problemen geven ) en een exotisch model.
De splitter... ofwel werkt em ofwel niet of kan er een storing op zitten? Dat is een splitter die bij m'n ADSL-modem zat van Scarlet. Ondertussen is dat ook al weer een jaar of 4 geleden.
Wat ik wel formeel kan bevestigen is dat alle buitenbedrading in erbarmelijke staat is. Stroomonderbrekingen zijn - zoals in Antwerpen - ook geen uitzonderingen meer maar een fenomeen dat om de 3 a 4 maanden de kop opsteekt.
Toen ze de straat hier opengebroken hebben hebben ze met een graafmachine een hele BGC-ader doorgetrokken. Honderden draden naar de kl*ten die ze weer aan elkaar gezet hebben. Gelukkig was mijn draad er niet bij maar ik heb mijn draad zien liggen op een andere plaats... onbeschermd lag dat daar maar te liggen. Maar goed, feit is dat de disconnects al van in het begin waren. Toen ik die exotische modem gebruikte en naar BGC belde over deze disconnects zeiden ze dat het aan die exotische router lag en dat ik maar naar hen moest bellen ( van BGC service gesproken :roll: ) Daarop ben ik dan een Speedtouch gaan kopen waardoor ze mij niet meer met een kluitje in het riet konden sturen. Het was alleen opgelost toen ze mij op een lager profiel gezet hadden.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

het kan ook te maken hebben met je splitter uiteraard.
neem het zekere voor het onzekere en ruil eens met een kennis of zo?
mischien leer je er iets meer mee

mvg
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

Had een speedtouch 530 (Belgacom) en had meer disconnect dan nu met mijn Philips modemrouter
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

had er in begin (bij dommel ) ook last van tot ik de belgacomfirmware
vervangen had door originele firmware van de fabrikant , die belgacomfirmware gaat zelfs bij skynet niet altijd even goed , dus kan daar mee te maken hebben als je een modem/router van hen hebt
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12327
had ik dus ook last van zelfs bij belgacom
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Na de verlaging van het profiel heb ik nog problemen. Ik heb daarop de firmware een goed uur geleden vervangen. Dit zijn de resultaten:

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 384 / 3360
Uptime = 01:12:05
kBytes Tx/Rx = 9143 / 12723

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 24.0 / 46.0
Noise Margin (dB) up/down = 26.0 / 8.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 1 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 171 / 11
Loss of link (remote) = 1

Kan iemand met kennis van zaken zijn onderbouwde mening over bovenstaande geven?
Alvast bedankt. 8)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

rottekop schreef:Na de verlaging van het profiel heb ik nog problemen. Ik heb daarop de firmware een goed uur geleden vervangen. Dit zijn de resultaten:

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 384 / 3360
Uptime = 01:12:05
kBytes Tx/Rx = 9143 / 12723

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 24.0 / 46.0
Noise Margin (dB) up/down = 26.0 / 8.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 1 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 171 / 11
Loss of link (remote) = 1

Kan iemand met kennis van zaken zijn onderbouwde mening over bovenstaande geven?
Alvast bedankt. 8)
mijn mening? 8db down is weinig, ik zit met 6-7Db (meestal aan max. snelheid van 427kB/s incl. overhead.Soms problemen hier(zit op een 4332 profiel :-) van de modem(ipv 4.6Mbit).
Hou het een maand of 2 in de gaten.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”