hp designjet 500

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 nov 2005, 10:51

hallo allemaal

graag had ik een driver gevonden voor de hp designjet 500 ik heb de originele installatie cdrom nog maar deze werkt niet in vista. ook na het zoeken en registreren op hp site krijg ik geen drivers. :-( kan iemand me verder helpen bedankt
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

memyselfandi schreef:hallo allemaal

graag had ik een driver gevonden voor de hp designjet 500 ik heb de originele installatie cdrom nog maar deze werkt niet in vista. ook na het zoeken en registreren op hp site krijg ik geen drivers. :-( kan iemand me verder helpen bedankt


Hp heeft nog geen Vista drivers voor deze familie van toestellen. Hopelijk komen ze vooralsnog, eerst was gezegd Q1 2007.... we zijn nu Q4. Zou jammer genoeg niet de eerste keer zijn dat een meermaals uitgestelde support voor een nieuw OS alsnog een afstel zou worden bij HP. Ik heb nog een klant of 2 met dit probleem.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Hier ook nog geen drivers voor mijn HP printer... Binnenkort koop ik een kleurenlaser, en het zal géén HP worden!
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

tja, als er nu nog geen vista drivers zijn, vrees ik ervoor hoor.

HP heeft bij de lancering van Vista voor apparatuur ouder dan 4 jaar geen drivers meer ontwikkeld. En ik was er nog net bij met de HP950c.
dus geluk voor mij.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 nov 2005, 10:51

Pff das jammer en zeer onpraktisch !

misschien valt hier dan iets op te lossen:

op deze vista pc staat virtual pc met win xp om een legitieme cad2005lt versie te kunnen gebruiken. is het mogelijk de plotter op virtual pc te installeren zodat ik rechtstreeks via virtual pc kan plotten? dit zal nog beter zijn dan de plotter op vista te installeren omdat deze plotter toch enkel gebruikt word om cad plannen af te plotten (en aangezien cad op virtual pc xp staat...)

Ik heb al eens verder gezocht in de help functie van virtual pc en las het volgende: Note

Virtual PC does not support universal serial bus (USB) connections. For printers with USB connections only, you can share the printer on a network.

op een webpagina heb ik dan weer andere informatie gevonden:

http://support.microsoft.com/kb/824366/nl

Methode 3: USB Printing configureren
Om de afdrukfuncties van de USB-printer volledig te benutten, moet u Windows configureren aan de hand van specifieke informatie over de printer. U kunt deze modus alleen gebruiken als de printer rechtstreeks via een USB-kabel met de Macintosh-computer is verbonden. Als de printer werkt met een adapter van USB naar seriële poort of met een adapter van USB naar parallelle poort, moet u de modus Emulated Printing gebruiken.

Voor de modus USB Printing is tevens een USB-printerstuurprogramma voor Windows vereist. In eerdere versies van Windows (Microsoft Windows 95 en Windows NT) kunt u niet afdrukken via USB omdat deze besturingssystemen geen USB-apparaten ondersteunen. Wanneer u een virtuele machine uitvoert die is geconfigureerd voor afdrukken via USB, is de printer niet beschikbaar voor Mac OS of andere virtuele machines.

hier gaat het wel over een mac computer ... bij mijn virtual pc zie ik geen usb onder settings staan enkel com1en2 en lpt1 poort ... dus momenteel zie ik geen oplossing... ?!?
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Die Designjet :
Probeer de XP driver eens te installeren rechtstreeks in Device Manager ...

Kennis van me heeft een Designjet 100 en die had ook geen drivers voor Vista.

Door 'm zo manueel te installeren werkt dat ding nu perfect.
Floris Bakker for president!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”