Zeer trage verbinding

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
WilliamLawsonsss
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2007, 23:53

Hallo all

Ik heb zojuist de test afgelegd en ik heb een Belgacom GO abonnement die ik 4x.xx/maand betaal. Ik ben het beu omdat het veel te traag is. :?

Graag had ik jullie mening/hulp.


Resultaat test:
Your DOWNLOAD Speed:
109 kbps or 14 KB/sec

an efficiency of ~3%

up
Your UPLOAD Speed:
208 kbps or 26 KB/sec


Belgacom GO (copy paste van Belgacom website)
Belgacom ADSL Go

Bent u een intensieve internetgebruiker, dan is een ADSL Go abonnement geknipt voor u: een uploadsnelheid van 256 Kbps en een downloadsnelheid van 4 Mbps. Daarmee kunt u al zware bestanden downloaden of bijvoorbeeld internetradio beluisteren.


Ik heb geen flauw idée van wat kbps of KB/sec or Mbps wilt zeggen, kan iemand dit voor mij uitleggen? :?

Wat wilt dit zeggen dat ik een "an efficiency of ~3%" heb :???:

Thanks :!:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Dat 'efficiency' percentage is gewoon een vergelijking tussen de theoretische maximale snelheid van je abonnement, en de snelheid die je haalt op de UserBase test.

Aan je snelheid te zien, zit je momenteel op smallband, wat betekent dat je snelheid zeer sterk gereduceerd is omdat je meer verbruikt hebt dan het toegestane maandelijkse datavolume van 12GB (voor een Belgacom Go abonnement).

De maand is zonet om, dus als je nu even je connectie verbreekt en een nieuwe connectie aanmaakt, dan hoop ik dat je terug op broadband snelheid zit. Ik zeg 'hoop ik', want als je tijdens die laatste verbinding meer dan 12GB verbruikt hebt, dan is het mogelijk dat dat verbruik (dat eigenlijk in Oktober plaatsvond) alweer bij de maand November gerekend wordt, en dan zit je opnieuw op smallband, tenzij je dure volumeblokjes bijkoopt (aan 5€/5GB).

Ter info, als je op broadband wel de volledige snelheid haalt, zou je in de test zo'n 3400kilobit/s (=425KiloByte/s) moeten halen (1 KiloByte = 8 kilobit)

Bij de kleinere ISPs kan je veel meer volume krijgen inbegrepen in je abonnement (en extra volume kost ook minder), en soms ook snelheden die een stuk hoger liggen. En dat aan een prijs die lager ligt dan bij Belgacom.
WilliamLawsonsss
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2007, 23:53

Dank je nogChoco

Is er een manier om te weten hoeveel GB is nog heb? Want ik download eigenlijk niet veel, ik zit soms op youtube.

Ik ben van plan om van provider te veranderen als ik verhuis maar das pas in een paar maand, dus nu nog effe op de tanden bijten.

Ps ik ga nu mijn connectie verbreken. brb
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

In de 'Mijn Verbindingsgegevens' sectie op de Belgacom selfcare site heb je normaal gezien een volumemeter (met verbruiks-historiek).

(indien de link hierboven niet werkt, kijk dan even in de lichtblauwe linkerkolom op deze pagina, 'Mijn Verbindingsgegevens' )
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inloggen op de Belgacom website:
Link

Daar kun je je datavolume bekijken. Als je overstapt, zorg dat je volgende provider wèl genoeg volume heeft, dat je niet weer op smalband zit :)
WilliamLawsonsss
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2007, 23:53

Nu zit ik aan:

Your DOWNLOAD Speed:
954 kbps or 119 KB/sec

an efficiency of ~24%

up
Your UPLOAD Speed:
211 kbps or 26 KB/sec
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Kijk even in je router naar je synchronisatie-snelheid (aangeduid als "bandwidth" of "reserved bandwidth"). Met die testsnelheden lijk je op 1Mbit sync te staan, wat erop wijst dat je erg ver van je buurtcentrale zit.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Of zijn filter/binnenbekabeling is defect... Wat verklaart waarom de downstream waarden niet goed zijn.
WilliamLawsonsss
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2007, 23:53

Goendi schreef:Of zijn filter/binnenbekabeling is defect... Wat verklaart waarom de downstream waarden niet goed zijn.


Ik heb een binnenbekabeling van +- 30 meter (2 stukken van 15 met een tussenstuk).

Mijn router is normaal gezien voor wireless, maar wireless is synoniem van connectionless =)

Wat bedoel je met filter?

nogChoco schreef:Kijk even in je router naar je synchronisatie-snelheid (aangeduid als "bandwidth" of "reserved bandwidth"). Met die testsnelheden lijk je op 1Mbit sync te staan, wat erop wijst dat je erg ver van je buurtcentrale zit.


Dit doe ik morgen vroeg.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Afbeelding
Filter!
WilliamLawsonsss
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2007, 23:53

Dank je Goztow! :)

Ik heb zo een filter en mijn telefoon steekt er ook in, ik heb 3 telefoons thuis.
En ik heb een kabel van 30 meter (2 x 15 met een tussenstuk)

Kan dit een van de redenen zijn waarom mijn connectie te traag is?

Ik heb maar 33% van snelheid van wat de andere "Belgacom Go" users hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Uiteraard.
Maar dit kan je makkelijk zelf nakijken.

Log in op je modem en kijk je synchronisatie waarden na.
Als die slecht zijn, verplaats je modem naar je NTP en sluit hem daar aan met een korte kabel. Kijk dan je synchronisatie waarden opnieuw na en je zou een serieuze verbetering moeten zien.
WilliamLawsonsss
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2007, 23:53

Mr.T schreef:Uiteraard.
Maar dit kan je makkelijk zelf nakijken.

Log in op je modem en kijk je synchronisatie waarden na.
Als die slecht zijn, verplaats je modem naar je NTP en sluit hem daar aan met een korte kabel. Kijk dan je synchronisatie waarden opnieuw na en je zou een serieuze verbetering moeten zien.


Hoe log ik me in op mijn moden?

En wat is een NTP?
Afbeelding
Afbeelding
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

RTFM ?
Die boekjes/cd's dat bij je modem zaten, kun je ook voor iets anders gebruiken dan onderlegger. Daar staat echt wel nuttige informatie in.

Maar goed, welke modem gebruik je?

Met NTP bedoel ik de locatie waar je Belgacom telefoonlijn binnenkomt. Het eerste aansluitpunt dus.

30m binnenbekabeling is NOT done voor ADSL, zeker niet als het dan nog opgebouwd is uit meerdere stukken.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als je die philips modem gebruikt: ga naar 192.168.1.1 in je browser en dan in status ergens krijg je waarden zoals noise margin. Die hebben we nodig!

Is je wireless beveiligd, trouwens? Misschien zit een buurman gewoon mee te surfen op je onbeveiligd wireless netwerk, wat ook zou verklaren waarom je aan je limiet geraakt.
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”