Dommel: cityconnect lite, cityconnect & cityconnect pro

Nieuws omtrent telecom
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

DjoeN schreef:Tssst :/

En dan verwonderen ze zich waarom de plattelands mens naar de stad verhuisd! :P

bron? dit was zo tijdens de Industriële revolutie,maar nu toch niet meer.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

DjoeN schreef:Tssst :/

Het lijkt mij erop dat de gewone gebruiker die NIET van deze city connects kan gebruik maken zal betalen voor het verschil dat een city connect abo kost tegenover een gewoon abo.

Pure discriminatie van de plattelandsbewoners om dit enkel in de steden te gaan gebruikken.

Volgens info/mail zullen ze dit niet toepassen buiten groot steden.

En dan verwonderen ze zich waarom de plattelands mens naar de stad verhuisd! :P

Ik wil ook ADSL+2 en een city connect pro abo!, maar nee, dommel zegt gewoon, sorry enkel als je in een groote stad woont , tssst

Pure discriminatie.

:roll:
ga je ook klagen omdat winkels binnen de stad sneller en goedkoper leveren dan naar andere steden?
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

laurens7 schreef:
DjoeN schreef:Tssst :/

En dan verwonderen ze zich waarom de plattelands mens naar de stad verhuisd! :P

bron? dit was zo tijdens de Industriële revolutie,maar nu toch niet meer.


Ik kan niet spreken voor alle belgische grootsteden maar voor Antwerpen geldt dit in ieder geval wel. Niet dat er tienduizenden mensen naar t'stad trekken maar er zijn zowieso de laatste jaren al enkele duizenden stadsbewoners bijgekomen. Stad Antwerpen doet hard hun best om mensen terug naar t'stad te krijgen door heropwaarderingen van wijken, aanleggen van parken, heraanleg van verkeersaders, cultuur, enz enz
Ik ga nu zelf ook in t'stad wonen in een door ons zelf verbouwd appartement en ik ben zeker niet de enige, mijn neef, nicht en verschillende vrienden trekken ook naar t'stad.

@DjoeN
Dat je geen ADSL2+ gaat kunnen nemen is idd niet leuk maar plaats je even in Dommel hun plaats. Het is gewoon te duur voor hun om alle mensen op het platteland aan te sluiten. Jij gaat trouwens ook niet voor stadsbewoners betalen aangezien je gewone ADSL hebt waarvan de prijs niet gaat verhogen vanaf dat er ADSL2+ is, de prijs blijft hetzelfde (buiten de recente prijsstijging uiteraard), je betaald gewoon voor je product. ADSL2+ daarentegen gaat enkel in steden aangeboden worden en omdat dit op een kleine oppervlakte veel klanten telt zakken de kosten en kunnen ze daar een goedkoper abbo aanbieden. Waarom zouden stadsbewoners trouwens moeten bijbetalen voor de plattelandsbewoners. Jij kiest voor in het groen te gaan wonen, dan weet je dat zaken zoals tv-kabel, ADSL2+, enz niet altijd vanzelfsprekend zijn, en als het er is dat je meer moet betalen omdat de kosten voor de provider hoger zijn. Een vriend van mij die op platteland leeft heeft nog maar recent tv-kabel, tja dat zijn de nadelen van op platteland te leven...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Het kan niet door de beugel dat dommel netconnect klanten een prijsverhoging mogen gaan betalen om die avontuurtjes in de steden met cityconnect te financieren ! .

Maar het grootste probleem ligt nog steeds bij belgacom , die slagen er nog steeds niet in om vele plaatsten te voorzien met adsl, laat staan adsl2+.
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

Nog nieuws van verschenen op de crm? we zijn nu al haast november.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Xi schreef:Nog nieuws van verschenen op de crm? we zijn nu al haast november.
nee, nog geen nieuws
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

xenne schreef:
Xi schreef:Nog nieuws van verschenen op de crm? we zijn nu al haast november.
nee, nog geen nieuws


Hopelijk gaan hun plannen nog door, ben benieuwd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ondertussen is de upgrade er. Snelheidsbeperkingen zijn er dus niet.

Voor alle producten gelden 24 Mbps down en 3 Mbps up. Dynamisch/Statisch IP adres.

http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Lord Utopia schreef:Ondertussen is de upgrade er. Snelheidsbeperkingen zijn er dus niet.

Voor alle producten gelden 24 Mbps down en 3 Mbps up. Dynamisch/Statisch IP adres.

http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home


Dit gedeelte van de site is volgens mij nog niet bedoeld om publiek te zijn. Als ik surf via de homepage van Dommel kom ik in de verste verte deze links niet tegen.

Conclusie: het Dommel cityconnect product is nog niet beschikbaar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hoe dan ook, het is er ;)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik weet dat ik zoiezo direct overschakel naar cityconnect pro. Kost mij dan toch evenveel
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ljd schreef:Ik weet dat ik zoiezo direct overschakel naar cityconnect pro. Kost mij dan toch evenveel


Idem hier als het beschikbaar wordt ( en bij voorkeur snel, als ik op 10 dec. naar Telenet overga ).
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

ljd schreef:Ik weet dat ik zoiezo direct overschakel naar cityconnect pro. Kost mij dan toch evenveel
Of dit zal mogen is de vraag... Ik mag al niet downgraden... Volgens mij zullen ze je aan dat 1 jaar contract vastzetten ...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Ken schreef:
ljd schreef:Ik weet dat ik zoiezo direct overschakel naar cityconnect pro. Kost mij dan toch evenveel
Of dit zal mogen is de vraag... Ik mag al niet downgraden... Volgens mij zullen ze je aan dat 1 jaar contract vastzetten ...

Bij adsl2+ zitten ze op hun eigen netwerk waardoor het goedkoper is.
Dus ze zullen je zeker laten veranderen.

Downgraden naar een ander adsl abonnement is iets anders. Als je dat doet verdienen ze minder geld dus moet je eerst je jaar uitdoen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Werk die 'check welke producten beschikbaar zijn' eigenlijk bij iemand?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

devilkin schreef:Werk die 'check welke producten beschikbaar zijn' eigenlijk bij iemand?

Fx zaagt over het certificaat en IE7 blijft maar laden en laden ...
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

bij mij werkt ie :)
maar is nog enkel beschikbaar in leuven dus ja...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hier werkt het ook al

u bent aansluitbaar op het dommel.com netwerk

op uw telefoonlijn is het mogelijk om een van onze netconnect aansluitingen te bestellen.
het is spijtig genoeg voorlopig niet mogelijk een cityconnect aansluiting te bestellen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

u bent aansluitbaar op het dommel.com netwerk

op uw telefoonlijn is het mogelijk om een van onze netconnect aansluitingen te bestellen.
het is ook mogelijk om een van onze cityconnect aansluitingen te bestellen!
om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding die u wenst te gebruiken op het winkelkarretje!


Jippiejajeej :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Nu nog vragen op welke afstand je zit.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ljd schreef:Nu nog vragen op welke afstand je zit.


Leuven is niet groot he. Van de ene kant van de ring naar de andere kant is volgens mij nog geen 2 km. :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

0 tot 1,5 km: 24 - 15 Mbps
1,5 tot 2,5 km: 15 - 10 Mbps
2,5 tot 3 km: 10 Mbps - minder

Er zit toch een groot verschil tussen 1,5 en 2km op snelheid vlak. Maar als het hier beschikbaar is , schakel ik ook over
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ljd schreef:0 tot 1,5 km: 24 - 15 Mbps
1,5 tot 2,5 km: 15 - 10 Mbps
2,5 tot 3 km: 10 Mbps - minder

Er zit toch een groot verschil tussen 1,5 en 2km op snelheid vlak. Maar als het hier beschikbaar is , schakel ik ook over


ALs ik me niet vergis staat dat ADSL2+ spullement op de vismarkt ( das echt het midden van Leuven ). Dan zit ik op ongeveer 1 Km denk ik. Als ik 15 Mbps haal ben ik ook tevreden trouwens :).

Ik ga 15 november alvast bestellen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

*snif* niet aansluitbaar voor cityconnect. Nu ja, ik zit dan ook wel een eindje van Leuven ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heb net naar de helpdesk van dommel gebeld voor een lijntest te doen en volgens die meneer aan de lijn bedraagt de afstand tot de centrale van bij mij thuis 3.5 km, het vreemde is dat ik onlangs bij mijn 'huidge ' internetprovider ' ook een lijntest heb laten uitvoeren(edpnet ) en daar bedraagt de afstand maar 2.7 km, wat toch een evrschil maakt van 800 meter , is hier een verklaring voor ? :roll:
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Opzoeken op adres kan blijkbaar nog niet:

Geachte,



Momenteel kan u zich aansluiten via onze netconnect diensten.

De CityConnect diensten zullen vanaf 15.11 bestelbaar zijn.

Op dat ogenblik zal u ook op adres kunnen nagaan of u hiervoor aansluitbaar bent.

Voor verdere informati verwijzen we u graag verder naar onze website of onze telefonische helpdesk (070 224 305 tijdens kantooruren).



met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,



dommel.com servicecenter

a schedom nv/sa service
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

fieldoxide schreef:Heb net naar de helpdesk van dommel gebeld voor een lijntest te doen en volgens die meneer aan de lijn bedraagt de afstand tot de centrale van bij mij thuis 3.5 km, het vreemde is dat ik onlangs bij mijn 'huidge ' internetprovider ' ook een lijntest heb laten uitvoeren(edpnet ) en daar bedraagt de afstand maar 2.7 km, wat toch een evrschil maakt van 800 meter , is hier een verklaring voor ? :roll:


Andere 'centrale' waar je naartoe connect?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

devilkin schreef:
fieldoxide schreef:Heb net naar de helpdesk van dommel gebeld voor een lijntest te doen en volgens die meneer aan de lijn bedraagt de afstand tot de centrale van bij mij thuis 3.5 km, het vreemde is dat ik onlangs bij mijn 'huidge ' internetprovider ' ook een lijntest heb laten uitvoeren(edpnet ) en daar bedraagt de afstand maar 2.7 km, wat toch een evrschil maakt van 800 meter , is hier een verklaring voor ? :roll:


Andere 'centrale' waar je naartoe connect?


Dat weet ik eigenlijk niet,hoe meten ze dat eigenlijk en hoe komt het dan dat daar zo veel verschil opzit?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:ALs ik me niet vergis staat dat ADSL2+ spullement op de vismarkt ( das echt het midden van Leuven ). Dan zit ik op ongeveer 1 Km denk ik. Als ik 15 Mbps haal ben ik ook tevreden trouwens :).

Ik ga 15 november alvast bestellen.


Er zijn drie LEXen in het Leuvense: op de vismarkt, in Kessel-Lo en in Haasrode. Die van de Vismarkt is operationeel, Kessel-Lo en Haasrode zijn voor Q1 2008.

Ik heb ook een vraagje gesteld rond ADSL2+ Annex M en de DSLAMs gaan auto-negotiating zijn wat wil zeggen dat als je met Annex M teveel problemen zou hebben je je router kan instellen op de gewone ADSL2+ en zal je toch nog 1Mbit upstream kunnen halen.

Al bij al, het ziet er lekker uit want ook de nieuwsserver upgrade is al klaar maar nog niet geactiveerd. En wie een job zoekt als helpdesker, er staan nog vacatures open bij Dommel (lees: ze doen er alles aan om de kwaliteit van de helpdesk op te krikken want ze verzuipen momenteel in hun eigen succes en ze weten dat dit een pijnpunt is).
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

deej, dat is klare taal, je geeft meteen een antwoord op al mijn vragen. Thanx mate!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

fieldoxide schreef:
devilkin schreef:
fieldoxide schreef:Heb net naar de helpdesk van dommel gebeld voor een lijntest te doen en volgens die meneer aan de lijn bedraagt de afstand tot de centrale van bij mij thuis 3.5 km, het vreemde is dat ik onlangs bij mijn 'huidge ' internetprovider ' ook een lijntest heb laten uitvoeren(edpnet ) en daar bedraagt de afstand maar 2.7 km, wat toch een evrschil maakt van 800 meter , is hier een verklaring voor ? :roll:


Andere 'centrale' waar je naartoe connect?


Dat weet ik eigenlijk niet,hoe meten ze dat eigenlijk en hoe komt het dan dat daar zo veel verschil opzit?

Heeft iemand al een antwoordje klaar op mijn vraag? :roll:
Thx
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ze moeten precies wel nog even de prijzen juist zetten op hun site, want als je een product in detail bekijken staan daar prijzen die telekens exact 1€ te laag zijn.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Volgens mij heeft dat te maken of je met domiciliering betaalt of niet, dan geven ze een korting van 1 euro.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

ZMD schreef:Ze moeten precies wel nog even de prijzen juist zetten op hun site, want als je een product in detail bekijken staan daar prijzen die telekens exact 1€ te laag zijn.

er staat vanaf. En doordat je 1 euro korting krijgt bij domiciliëring klopt het wel.
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

weet er soms iemand informatie over LEXen in de rest van vlaanderen? een paar posts hierboven is dit voor Leuven toch al relatief nauwkeurig... in mijn geval zou ik bv voor Mortsel/Antwerpen eens willen weten waar die nu precies ligt? (bespaart mssch al een paar vragen ivm afstand, al is t natuurlijk aan te raden van uiteindelijk een preciezere meting aan te vragen)
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

ik hoop dat dommel met zijn cityconnect veel klanten van telenet afsnoept
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ik000ike schreef:ik hoop dat dommel met zijn cityconnect veel klanten van telenet afsnoept
Dat doen ze, toch in Leuven ;)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
ik000ike schreef:ik hoop dat dommel met zijn cityconnect veel klanten van telenet afsnoept
Dat doen ze, toch in Leuven ;)

ze hebben dan ook alleen maar cityconnect in leuven. voorlopig dan toch :wink:
stijng
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 nov 2007, 14:49

ik ben van plan om ook over te schakelen, ik woon in Kessel-Lo, zal ik nog goede ping & goede snelheid hebben, of is het niet de moeite waard. Ik zit nu bij euphony en heb tussen 18&22u 100 ping.

Wat is trouwens het verschil tussen dynamisch & statisch ip?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

stijng schreef:ik ben van plan om ook over te schakelen, ik woon in Kessel-Lo, zal ik nog goede ping & goede snelheid hebben, of is het niet de moeite waard. Ik zit nu bij euphony en heb tussen 18&22u 100 ping.

Wat is trouwens het verschil tussen dynamisch & statisch ip?
Gewoon, een dynamisch IP is een adres dat telkens verandert. Bij een statisch blijft die hetzelfde.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”