Is Dommel het waard?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
paraTECH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2007, 10:42

Is het waard om naar Dommel te verhuizen of moet ik terug bij Telenet? Veel problemen met snelheid/stabiliteit/service bij dommel?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

paraTECH schreef:Is het waard om naar Dommel te verhuizen of moet ik terug bij Telenet? Veel problemen met snelheid/stabiliteit/service bij dommel?


Snelheid: hangt van veel af. Als je op een goede bekabeling hebt en niet te ver zit, 430kbyte/sec.

Stabiliteit: geen problemen mee

Service: geen problemen mee, maar ik heb ze dan ook eigenlijk 'niet nodig'.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het hangt vooral af van de afstand tot de centrale en de bekabeling. Binnen de 4 km van de centrale zit je wel goed.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er zijn wel nogal wat klachten over een niet te denderende helpdesk de laatste tijd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

paraTECH schreef:Is het waard om naar Dommel te verhuizen of moet ik terug bij Telenet? Veel problemen met snelheid/stabiliteit/service bij dommel?
check eerst eens hoe ver je van de centrale zit, als het boven de 5km is zal je niet veel keuze hebben en bij Telenet moeten blijven

in het andere geval zo snel mogelijk vertrekken bij Telenet

Dommel is een optie om hene te gaan, maar check ook E-leven, EDPNet & DX-solutions

zit zelf al een maand of 3 bij Dommel, mijn ervaring:

Snelheid: gezien de afstand tot centrale is die Oké
Stabiliteit: Connectie zéér Oké, wel af en toe problemen met de mail
Service: contact met Helpdesk verloopt heel stroef

persoonlijk vind ik dat Dommel beetje bergaf aan het gaan is, misschien zijn er te veel klanten bijgekomen tijdens de zomer. contact met de helpdesk is echt wel problematisch aan het worden. ook de snelheid van de newsserver is niet meer wat ze geweest is (en dan vergelijk ik nog maar met 3 maanden geleden), de mail laat het meer en maar afweten, en last but not least was er nog die toch wel onverwachte prijsstijging. maar ze blijven één van de interessantste produkten op de markt.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

De topic starter laat in een andere topic ("ervaringen met E-leven") weten dat hij bij E-leven
zit en er heel dringend weg wil, wegens heel slecht.
Dus beste is wat je kan doen is achterhalen hoe ver je van een centrale zit en als je kan kijken in je modem/router naar uw lijnwaarden kan men daar ook al veel uitmaken hoe goed de lijn is
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
paraTECH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2007, 10:42

Zit momenteel bij E-LEVEN. Ben ZEER ontevreden wat, wel alles betreft. Lees mijn post daarover hier - http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 151#183151 . Mijn avonturen bij E-LEVEN zijn bijna episch geworden. Homeros met al zijn verbeeldingskracht zou NOOIT zoiets kunnen bedenken... Verdomme!

Dus zo snel veranderen. Keuzes: Dommel of terug bij Telenet. Als ik overtuigd word geraakt dat Dommel stabiel en user-friendly is, ga ik bij hun. Geen zin om terug bij Telenet te gaan, maar ik heb weinig keuze. En Scarlet is ook geen optie, want zij hebben veel problemen nu...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dan moet je eerst vragen hoe ver je van de centrale zit.
paraTECH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2007, 10:42

E-Mail gestuurd gisteren. Zou normaal een antwoord moeten krijgen binnen een dag of twee.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

paraTECH schreef:E-Mail gestuurd gisteren. Zou normaal een antwoord moeten krijgen binnen een dag of twee.
WIE heeft dat gezegd? normaal duurt het wel langer zenne.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
paraTECH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 okt 2007, 10:42

Ah wel het snelheid van hun antwoord is omgekeerd evenredig met het aantal kansen dat ik een klant wordt. Go figure.
Mcstealth
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2007, 17:29

paraTECH schreef:Zit momenteel bij E-LEVEN. Ben ZEER ontevreden wat, wel alles betreft. Lees mijn post daarover hier - http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 151#183151 . Mijn avonturen bij E-LEVEN zijn bijna episch geworden. Homeros met al zijn verbeeldingskracht zou NOOIT zoiets kunnen bedenken... Verdomme!

Dus zo snel veranderen. Keuzes: Dommel of terug bij Telenet. Als ik overtuigd word geraakt dat Dommel stabiel en user-friendly is, ga ik bij hun. Geen zin om terug bij Telenet te gaan, maar ik heb weinig keuze. En Scarlet is ook geen optie, want zij hebben veel problemen nu...


vrij simpel , Dommel :)
ik zelf heb 7 jaar telenet gehad , woon dan nog in mechelen ( hoofdbasis van telenet ) en hun snelheid & service hier was het geld zeker niet meer waard , alles is hier bergaf gegaan sinds ze digitale tv erbij hebben genomen , mij en vele mechelaars zien ze nooit meer terug.

ik zelf heb sinds maart dommel en heb nog nooit problemen ermee gehad ,1maal dat ip niet doorkwam maar bleek modem te zjin :) , voor de rest altijd goeie snelheden , leuke limieten :p
telenet = snel & daar stopt het :)
maar net zoals de rest hier ook zegt , controleer de afstand tot de centrale want daar kan wel snelheidsverlies door komen
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”