iSURF : internet introductie - feedback ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Ik ben bezig met het uitbouwen van een overzichtje van de dingen die je online zoal kan vinden en wat je er zoal voor nodig hebt. De bedoeling daarvan is om mensen te introduceren met nieuwe of bestaande internet media die bij hen passen. Maar ook om een beeld te kunnen schetsen (van een zo groot mogelijk gedeelte) van het aanwezige aanbod.

Maar nu vroeg ik mij af of ik zo niks vergeten was en hoe jullie het zoal zien ?
Houd wel in gedachten dat het een werk in opbouw is, dat momenteel nog niet voor iedereen even gebruiksvriendelijk is.
Laatst gewijzigd door Robbe 31 okt 2007, 17:31, in totaal 1 gewijzigd.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Proficiat dat je er ook gedacht hebt om Linux onder de aandacht te brengen. Dat is reeds een eerste stap. Misschien doorverwijzen naar de landelijke ondersteuningsgroepen of websites van de grootste distro's (Ubuntu, PCLinuxOS, OpenSuse, .. en nog een tweetal) Als mensen doorverwezen worden dan kan men daar verder lezen (die sites zijn er reeds op gericht om nieuwe mensen op te vangen). Het kan maar een aanzet worden tot ... ontdekken.

Maar alvast reeds heel goed.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Euhm wat software betreft, heb je het dan over gratis software?

Ik zie dat daar nogal wat ontbreekt (anti spyware is een voorbeeldje). Ik verwijs je graag naar een interessant subforum van mijn community waar we useful free programs met elkaar delen. Misschien kan het je helpen.

Ik begrijp ook het idee niet helemaal, ofwel kan ik de structuur gewoon niet volgen. Als dit voor beginnende Internetters is, is het zeker te onoverzichtelijk. Er staat bijvoorbeeld geen korte beschrijving bij van wat wat is.

Ik zie het nut wel maar heb een dubbel gevoel bij de gebruikte manier van werken.

Veel success iig!
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:

Zambo schreef:Misschien doorverwijzen naar de landelijke ondersteuningsgroepen of websites van de grootste distro's (Ubuntu, PCLinuxOS, OpenSuse, .. en nog een tweetal)
Dat is idd een goed gedacht dat ga ik er direct bijzetten.
Goztow schreef:Euhm wat software betreft, heb je het dan over gratis software?
Ik heb het idd over open source software en freeware.
Wat ik er bijstond, maar in het vormgeven verloren gegaan zal zijn.
Zet ik er bij.
Goztow schreef:Ik zie dat daar nogal wat ontbreekt (anti spyware is een voorbeeldje). Ik verwijs je graag naar een interessant subforum van mijn community waar we useful free programs met elkaar delen. Misschien kan het je helpen.
Aan spyware had ik idd niet aan gedacht.
'k Zal het erbij zetten.
Bedankt voor de link, ik zal is neuzen.
Heb zelf ook wat overzichtjes gevonden, kijk maar bovenaan de pagina ;-)
Goztow schreef:Ik begrijp ook het idee niet helemaal, ofwel kan ik de structuur gewoon niet volgen. Als dit voor beginnende Internetters is, is het zeker te onoverzichtelijk. Er staat bijvoorbeeld geen korte beschrijving bij van wat wat is.
Zoals ik in mijn eerste post al zei, is het nog maar een eerste vormgeving, die niet voor iedereen even duidelijk is. Maar het is de bedoeling om naargelang het vordert de structuur en de inhoud begrijpbaarder en duidelijker te maken voor alle kennis niveau's.
Goztow schreef:Ik zie het nut wel maar heb een dubbel gevoel bij de gebruikte manier van werken.
Doe gerust voorstellen over hoe je het anders zou aanpakken.
Als het praktischer is, wil ik het gerust aanpassen.

Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Tja, dat is altijd het probleem: veel info en het is moeilijk om die overzichtelijk te houden.
Probeer je in de plaats van je verschillende soorten bezoekers te stellen: wat zoeken ze precies of wat wil je dat ze vinden. De modale gebruiker heeft bijvoorbeeld lak aan Linux maar je zou hem toch moeten kunnen wijsmaken dat hij zeker een anti virus moet nemen en dat die bovendien gratis en legaal kan gedownload worden. Is maar een voorbeeld, natuurlijk.
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:

Goztow schreef:Tja, dat is altijd het probleem: veel info en het is moeilijk om die overzichtelijk te houden.
Om het wat overzichterlijker en duidelijker te maken, heb ik het geheel in een subdomein gezet, met een minder beperkte versie van dokuwiki.
Goztow schreef:Probeer je in de plaats van je verschillende soorten bezoekers te stellen: wat zoeken ze precies of wat wil je dat ze vinden. De modale gebruiker heeft bijvoorbeeld lak aan Linux maar je zou hem toch moeten kunnen wijsmaken dat hij zeker een anti virus moet nemen en dat die bovendien gratis en legaal kan gedownload worden. Is maar een voorbeeld, natuurlijk.
Dat probeer ik idd, maar sommige dingen vergen wel wat tijd om het uit te bouwen.
Op termijn zou da duidelijker moeten gaan worden, waarom/waarvoor je bepaalde software kan gebruiken/nodig hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”